Auteur Topic: Ontdekking van de dag  (gelezen 1922753 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18900 Gepost op: 7-03-2016, 22:54:19 »
Once Upon a Time is weer begonnen :o Had ik dat nou even eerder geweten, had vandaag tijd gehad om te kijken en morgen heb ik die wat minder. Nouja, ga alsnog wel meteen kijken morgen denk ik ::hyper::
Ik kijk het niet, maar zelfs ik wist het  :o ??? maar vraag me niet waarom ;D

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18901 Gepost op: 7-03-2016, 23:15:08 »
Ik had het idd wel voorbij zien komen. Woensdag ga ik 'm kijken.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18902 Gepost op: 8-03-2016, 08:11:13 »
Volgens mij hoeft het pas in de koelkast als het pak open is. Ik doe het wel altijd. Volgens mij heb ik het wel ooit gehoord of gelezen dat het beter is voor de houdbaarheid.

Is bij veel dingen wel zo, maar met gist schijnbaar niet. Misschien omdat het allemaal levende dingetjes zijn ;)

Gist schijnt zodra het geopend is nog maar iets van een week te gebruiken te zijn; de temperatuur is weliswaar belangrijk, maar een stuk minder dan of het in aanraking met lucht/vocht is geweest.
In dat laatste geval schijnt het zelfs in de vriezer niet meer echt lang te rekken te zijn
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18903 Gepost op: 8-03-2016, 08:19:47 »
Is bij veel dingen wel zo, maar met gist schijnbaar niet. Misschien omdat het allemaal levende dingetjes zijn ;)

Gist schijnt zodra het geopend is nog maar iets van een week te gebruiken te zijn; de temperatuur is weliswaar belangrijk, maar een stuk minder dan of het in aanraking met lucht/vocht is geweest.
In dat laatste geval schijnt het zelfs in de vriezer niet meer echt lang te rekken te zijn

Een week te gebruiken? Dat geldt dan toch alleen voor verse gist, niet voor instant.
Mijn moeder bakt alles zelf en zij gebruikt zo'n groter pak instant gist die ze in de koelkast bewaart. En dat worden altijd hele mooie en lekkere professionele broden en broodjes.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18904 Gepost op: 8-03-2016, 08:25:16 »
Raaaaaar.

Mn brood was overigens uiteindelijk wel 'goed' gerezen.. Hoewel ik de laatste rijsperiode gewoon niet 1 uur heb laten duren maar 4..
Misschien dat ik er daarom niet helemaal weg van ben.
Heb het idee dat allemaal dingetjes mis zitten, maar kan mn vinger er niet precies op leggen..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18905 Gepost op: 8-03-2016, 11:23:09 »
Een week te gebruiken? Dat geldt dan toch alleen voor verse gist, niet voor instant.
Mijn moeder bakt alles zelf en zij gebruikt zo'n groter pak instant gist die ze in de koelkast bewaart. En dat worden altijd hele mooie en lekkere professionele broden en broodjes.

Ja, maar instant gist is ook echte gist ;) Alleen dan gevriesdroogd ;) Dus dat zijn ook levende gistcellen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18906 Gepost op: 8-03-2016, 11:41:24 »
Ja, maar instant gist is ook echte gist ;) Alleen dan gevriesdroogd ;) Dus dat zijn ook levende gistcellen.

Ja dat weet ik. Volgens mij zeg ik nergens dat het niet zo is. Anders is dat verkeerd overgekomen. Ik bedoel niet dat er een verschil is in het bakresultaat, maar er is wel een verschil in houdbaarheid tussen verse en gevriesdroogd. En een verschil in hoe je de verschillende soorten moet verwerken/activeren.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 11:43:04 door Moni »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18907 Gepost op: 8-03-2016, 11:43:02 »
Ja dat weet ik. Volgens mij zeg ik nergens dat het niet zo is. Anders is dat verkeerd overgekomen. Maar er is wel een verschil in houdbaarheid tussen verse en gevriesdroogd. En een verschil in hoe je de verschillende soorten moet verwerken/activeren.

Ah ok.. Dan had ik dat verkeerd begrepen.. Voor de rest wat je zegt.. Helemaal mee eens.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18908 Gepost op: 8-03-2016, 11:44:17 »
Ah ok.. Dan had ik dat verkeerd begrepen.. Voor de rest wat je zegt.. Helemaal mee eens.

Aaah jij bent snel. Ik had m'n post nog wat ge-edit om het wat duidelijker te verwoorden.  :D

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18909 Gepost op: 10-03-2016, 20:58:58 »
Beetje laat misschien, maar Son Lux zit in een Seat-reclame.
https://www.youtube.com/watch?v=TkLT5krv_6c
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18910 Gepost op: 10-03-2016, 21:07:01 »
In de kelder van de Blandijn, mijn faculteit, hangt een poster met de tekst: Moni's gezocht!
 ;D ::rofl::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18911 Gepost op: 10-03-2016, 21:39:07 »
In de kelder van de Blandijn, mijn faculteit, hangt een poster met de tekst: Moni's gezocht!
 ;D ::rofl::

we hebben er hier alvast een hele leuke ::jaja::
er was eens......

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18912 Gepost op: 10-03-2016, 22:54:14 »
In de kelder van de Blandijn, mijn faculteit, hangt een poster met de tekst: Moni's gezocht!
 ;D ::rofl::

 ::rofl:: ::zwaai::

we hebben er hier alvast een hele leuke ::jaja::

 ::bravo::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18913 Gepost op: 10-03-2016, 23:45:16 »
In de kelder van de Blandijn, mijn faculteit, hangt een poster met de tekst: Moni's gezocht!
 ;D ::rofl::

Waarvoor?  :D
...maar soms even niet :)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18914 Gepost op: 11-03-2016, 22:56:17 »
Waarvoor?  :D
Ik heb de poster expres even goed bekeken. Moni's zijn mensen die met kinderen en jongeren van 3 tot 18 jaar op kamp gaan. Ik wist niet dat onze Moni dat deed!  :P ;) ::bravo::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18915 Gepost op: 16-03-2016, 12:59:54 »
Nǐ hǎo is:

- eigenlijk een equivalent van 'alles goed'; inzoverre dat Nǐ 'jij' is, en hǎo 'goed'. Het is alleen niet echt een vraag voor hoe het gaat; want voor vragen moet de zin met 'ma' worden afgesloten.

- in de praktijk eigenlijk niet gebruikelijk als groet, maar word als [te] formeel gezien. Gebruikelijker is bv nǐ chī le ma?, hetgeen feitelijk vraagt 'heb je al gegeten?' Net als in het Engels 'how are you' wordt er geen inhoudelijk antwoord op verwacht ;)


weer wat geleerd ::zwaai::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18916 Gepost op: 16-03-2016, 21:00:50 »
het regent in Barcelona ::zwaaisip::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18917 Gepost op: 16-03-2016, 21:01:57 »
Da's mooi, liever nu dan over 2 maanden ;D

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18918 Gepost op: 16-03-2016, 21:06:54 »
Da's mooi, liever nu dan over 2 maanden ;D

Zo is dat, alles wat er nu valt, valt over 2 maanden niet ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18919 Gepost op: 17-03-2016, 09:55:22 »
Ik kan niet tegen de cappuccinopaaseitjes van de Plus. Zere keel en tong  ::niet-ok::
...maar soms even niet :)