Auteur Topic: Ontdekking van de dag  (gelezen 1923027 keer)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8000 Gepost op: 2-03-2008, 21:59:15 »
Ik heb zin in pepermuntjes  ::tandpastasmiley::

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8001 Gepost op: 2-03-2008, 22:00:53 »
Ik heb zin in pepermuntjes  ::tandpastasmiley::

::rofl:: ::rofl::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8002 Gepost op: 2-03-2008, 22:06:51 »
en ik heb geen zin in koude handen.

maar alle gekheid op een stokje, zonde om voorbij te gaan aan lautjuh's reactie. wat mij betreft mag sexualiteit wel weer wat minder consumptie-/wegwerpartikel worden en meer terug naar de intimiteit en exclusiviteit van een liefdesrelatie.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8003 Gepost op: 2-03-2008, 22:10:18 »
oh help, wat een beeld hebben jullie bij dat onderwerp  :o

 ::)
 
Citaat
en dat seks tegenwoordig vaak niet veel meer is dan bevredigen van je eigen wensen, terwijl het juist bedoeld is om jezelf aan de ander te geven, ipv alleen maar zelf klaar te komen ofzo. en dat seks de meest intieme manier is om te vieren dat je samen en met God verbonden bent.  :)

met dat 'jezelf geven' ben ik het helemaal eens, daar gaat het om idd ::ok::

maar persoonlijk vind ik met zn 2en genoeg, ik hoef niet God erbij :-X
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8004 Gepost op: 2-03-2008, 22:16:10 »
en ik heb geen zin in koude handen.

maar alle gekheid op een stokje, zonde om voorbij te gaan aan lautjuh's reactie. wat mij betreft mag sexualiteit wel weer wat minder consumptie-/wegwerpartikel worden en meer terug naar de intimiteit en exclusiviteit van een liefdesrelatie.
Mooi gezegd, Ibung.

Lautjuh, het was alleen maar om je te plagen, hoor. Ik snap je reaktie eigenlijk ook wel, hoor. ::schaam:: ::schaam::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8005 Gepost op: 2-03-2008, 22:20:03 »
inderdaad ibung  ::jaja::
maar ik schrok serieus wel van jullie reacties, want zo ervaar ik het totaal niet.

denk dat het echt met de geest van de tijd te maken heeft, want er wordt nu juist heel veel over gesproken binnen de kerk en onder christenen, vooral voor jongeren.
zonet was ik even op de site van die jeugdkerk van vieffan en daar zag ik het onderwerp ook toevallig al staan.
en ook op tv, nu weer met 40 dagen zonder seks, bij de EO notabene.

en gelukkig wordt er dan niet gezegd "handjes boven de dekens en daarmee uit", maar wordt er juist ingegaan op hoe bijzonder seks eigenlijk is en hoe goed het is om daar zorgvuldig mee om te gaan.
achja, ik ben juist heel blij dat we God bij onze relatie mogen betrekken en samen kunnen bidden.  ::jaja:: dat zijn toch mijn mooiste momenten met hem  ::jaja::

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8006 Gepost op: 2-03-2008, 22:26:41 »
Ik begrijp jou mening wel Lautjuh, maar voor mij is het iets wat ik alleen samen met mijn partner wil delen. Het is heel speciaal en dat is dus gewoon iets tussen haar en mij en daarbij denk ik niet aan hoe of wat God daarmee van doen heeft.  :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8007 Gepost op: 2-03-2008, 22:38:23 »
inderdaad ibung  ::jaja::
maar ik schrok serieus wel van jullie reacties, want zo ervaar ik het totaal niet.

denk dat het echt met de geest van de tijd te maken heeft, want er wordt nu juist heel veel over gesproken binnen de kerk en onder christenen, vooral voor jongeren.
zonet was ik even op de site van die jeugdkerk van vieffan en daar zag ik het onderwerp ook toevallig al staan.
en ook op tv, nu weer met 40 dagen zonder seks, bij de EO notabene.

en gelukkig wordt er dan niet gezegd "handjes boven de dekens en daarmee uit", maar wordt er juist ingegaan op hoe bijzonder seks eigenlijk is en hoe goed het is om daar zorgvuldig mee om te gaan.
achja, ik ben juist heel blij dat we God bij onze relatie mogen betrekken en samen kunnen bidden.  ::jaja:: dat zijn toch mijn mooiste momenten met hem  ::jaja::
Die uitspraken dateren ook van 40 of 50 jaar geleden, Lau. En het is juist de katholieke kerk die hier heel onzorgvuldig mee omging. Sex hoorde niet, was iets vies als je er zelfs al aan durfde te denken, en ik vind dat juist een heel ongezonde voorstelling van zaken. Waren ze er toen wat opener mee omgegaan, waren ze toen meer met hun tijd meegegaan, dan waren in de jaren zestig en zeventig niet zoveel mensen afgehaakt, en (bijna letterlijk) gillend de kerk uitgerend.

Het is juist goed dat daar nu een stuk genuanceerder mee om wordt gegaan.

Aan de andere kant: Lau, dit moet je me even niet kwalijk nemen, dat ik dit aanhaal, maar vorige week werd op BNN Deep Throat uitgezonden. Minister Rouvoet heeft stelling ertegen genomen. Dat is zijn goed recht, maar het is een zodanige discussie geworden, dat deze hele ophef ertoe heeft geleid, dat er 907000 kijkers zijn geweest. Ik ben van mening, dat er slechts 50.000 kijkers zouden zijn geweest, wanneer ie er geen aandacht aan had besteed. Dan had er geen haan naar gekraaid, en waren mensen er slechts bij toeval bij uitgekomen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2008, 22:40:20 door Bodejos »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8008 Gepost op: 2-03-2008, 22:47:24 »
dat snap ik, het klinkt ook best gek om God bij je seksuele relatie, of uberhaupt bij je relatie te betrekken.
maar met God als bedenker van seks, en als bedenker van de relatie, zul je Hem moeilijk nog kunnen verrassen ;).


daarbij weet ik dat God mij toch al beter kent dan wie dan ook, en donders goed weet wat je als mens door maakt. Hij is zelf toen Hij op aarde was ook tot in den treuren verleid, en dat maakt het wel makkelijker om bepaalde dingen met God te delen.

en zoals ik niet weet hoe ik WIDM fan zou zijn zonder .com  ;), zo zou ik ook niet weten hoe richard en ik het met elkaar uit zouden moeten houden zonder God.  :) juist Hij kan mij leren hoe om te gaan met irritaties, ruzies, nare dingen etc.  ::jaja::

pfoeh en die deep throat discussie..
mijn eerste reactie was ook, had er nou niet zo'n ophef over gemaakt, dan keek er ook niemand!
maar aan de andere kant zou je dan je eigen normen opzij moeten schuiven omdat de maatschappij van tegenwoordig zo gehaaid is op sensatie.
ik denk dat rouvoet zichzelf toch in z'n vingers snijd als hij er niets tegen gedaan had. politiek gezien verliest 'ie dan niet alleen kiezers, hij maakt zijn verantwoordelijkheid als christen in het kabinet (een plaats die God hem gegeven heeft) dan ook niet waar.
maar lastig hoor, mijn eerste reactie was net als die van jou.
toch is het denk ik goed als dit geluid er is, want dit kan natuurlijk niet door de beugel.

maar jij als iemand van de oudere generatie ;) vind jij dat 'ie wel gewoon uitgezonden had mogen worden?
nog een nadenkertje trouwens: als de christenunie niets had gezegd was er niets aan de hand geweest, terwijl er nu bij de kleinste tegenstand van de christenunie halve rellen ontstaan.
welke norm is er  nu eigenlijk aan het verschuiven?
« Laatst bewerkt op: 2-03-2008, 23:31:13 door Lautjuh »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8009 Gepost op: 2-03-2008, 22:52:02 »
Lau, voor de goede orde: ik heb die film ook niet gekeken hoor. Maar dat was omdat ik in de loop der jaren al een beeld ervan had gevormd, en er geen behoefte aan had om hem dan ook eens in zijn geheel te zien.

OT: wel leuk dat er hier op een respectvolle manier over gepraat kan worden. Verschillen van mening blijven, maar er wordt niet met modder gesmeten....... ::ok:: ::ok:: En om ontopic te blijven: dat was MIJN ontdekking van de dag.......

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8010 Gepost op: 2-03-2008, 23:49:33 »
Jammer trouwens dat we die hele Deep Throad (hebben jullie nou ook zo'n probleem met dat woord? ik kan het alleen uitspreken als troot) discussie niet op dit forum hebben gevoerd, want ik vond het toch best interessant. Ik vind het zelf krankzinnig dat de publieke omroep deze troep uitzend, en het maakt niet uit of ik nou christen ben of niet.

Maar goed, sorry, ik haal oude koeien uit de sloot.

Mijn ontdekking van de dag: computerspelletjes van 12 jaar oud kunnen ontzettend verslavend zijn ::oink::

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8011 Gepost op: 3-03-2008, 01:13:31 »
Ik ben enorm series-verslaafd
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8012 Gepost op: 3-03-2008, 10:25:47 »
Nordic walking is echt leuk om te doen ::bravo::...ik heb zomaar een half uur aan één stuk gelopen zonder last te hebben van mijn knie en zonder dat mijn achillespees inscheurde....dat is me nog niet gelukt sinds de operatie in november ::trots::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8013 Gepost op: 3-03-2008, 13:41:48 »
Als je maar weer eens het gevoel hebt om je te kunnen verplaatsen zonder pijn, dat is ook heel wat waard.


Mijn ontdekking van de dag is iets op televisiegebied.

Bij toeval kwam ik er gisteren achter dat de professor uit de britse variant van het Fort Boyard een jeugdheld is van ''oudere'' forummers hier.

En dan denk ik aan begin jaren 70.

Die professor wordt namelijk gespeeld door Geoffrey Bayldon.


Geoffrey WIE???????????


Eh, Catwaezle.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8014 Gepost op: 3-03-2008, 16:19:16 »
computerspelletjes van 12 jaar oud kunnen ontzettend verslavend zijn ::oink::

Ik weet het. supaplex, sky roads. :D

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8015 Gepost op: 3-03-2008, 19:22:07 »
Liefde is zoooo mooi  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8016 Gepost op: 3-03-2008, 19:32:54 »
Liefde is zoooo mooi  ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Inderdaad. ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8017 Gepost op: 3-03-2008, 19:46:04 »
Ik weet het. supaplex, sky roads. :D

Supaplex, o ja! Helaas nooit uit kunnen spelen, ondanks de vele uurtjes die ik er in heb gestoken. Kwam tot ergens in de 60 of 70 of zo...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8018 Gepost op: 3-03-2008, 19:52:27 »
Citaat
supaplex
is dat dat spel dat zich afspeelt in het binnenste van een computer?

Die had ik eens op diskette, maar liep voor geen meter op mijn computer

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #8019 Gepost op: 3-03-2008, 19:54:02 »
is dat dat spel dat zich afspeelt in het binnenste van een computer?

Die had ik eens op diskette, maar liep voor geen meter op mijn computer

Ja, dit spel:



Ik krijg gewoon weer zin om het te downloaden en weer opnieuw te beginnen!
Keep calm and eat chocolates!