Auteur Topic: Hoe kom je aan je nick?  (gelezen 42763 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Hoe kom je aan je nick?
« Gepost op: 27-02-2003, 16:19:09 »
Ik bedoel als je bv. groot fan bent van Pino of Calimero dan snap ik het wel, maar het is vooral een vraag aan de Han13's (waar staat de 13 voor?), de WC-eenden en de Robbieazertys (Wat is een azerty?), waaruit ik weinig wijs kan worden.








Offline Zaartje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Simoontje!
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2003, 16:22:44 »
Mijn vroegere nick was MolFan14 (fannieeeeeee), maar dat werd een probleempje toen ik jarig was dus heb ik m maar veranderd in Zaartje (wat overigens van Zarah komt en niet van Zarina, waardoor ik ook al wel eens door iemand werd aangesproken...)







In elke tijd probeert de mens een werk te scheppen dat zowel gigantisch is als onmogelijk...

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2003, 16:26:51 »
Ik ben gek op tijgers, vooral baby-tijgers zien er lief uit dus tijgertje :D







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2003, 16:52:06 »
ik was eerst keeskop, omdat ik een nederlander in belgie ben maar was die naam wat zat, droeg een tijd vooral donkere kleding en leek wel wat op een mol, vandaar







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2003, 16:55:49 »
Ik heet Daan--> D@@n (klonk als iets vaags belgisch gedoeding)--"censuur"-->D**n
Logisch toch?









Take a glorious bite out of the whole world

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2003, 17:04:35 »
Tsja, Computers en Artistiek zitten beiden al een beetje in de naam. Ik heb het oorspronkelijk verzonnen als een soort van virtuele bedrijfsnaam. En later is dat dus ook m'n nicknaam geworden.

Sinds ik begonnen ben met computers (wat is het? 15 jaar geleden ofzo) heb ik altijd artistiek-achtige dingen ermee gedaan. Zo heb ik enkele fruitautomaten gemaakt (eerst met DOS-tekentjes, later grafisch), een kraslot-simulator (die waren toen net geïntroduceerd) en een inzending van een prijsvraag: decemberpoker (hij werkt ben ik bang niet meer onder XP :'(). Inmiddels is dat dus WieIsDeMol.Com en YaBB SE (dus m'n nick dekt nog steeds de lading).

Ik denk dat de nick Compuart inmiddels zo'n 10 jaar oud is en een opvolger van mijn vorige 'bedrijfsnaam' VS-BOS (leek wat teveel op MS-DOS en dekte niet de lading meer, dus vandaar vervangen).







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2003, 17:10:27 »
maar het is vooral een vraag aan de Han13's (waar staat de 13 voor?)

Gezien er behoefte is aan uitleg van de 13 en ik dit 'n leuk topic vind, volgt dan hier de verklaring waarom ik Han13 als nicknaam heb gekozen.  :)

Mijn echte naam is Hanneke...'n naam die ik zelf vroeger echt vreselijk vond waardoor mensen me Han zijn gaan noemen. Dat is wat korter en 't klinkt volwassener. De meeste bekenden noemen me dan ook Han en niet bij m'n volledige naam.

Door de jaren heen is 13 m'n (geluks-)getal geworden en wel om de reden dat ik ontzettend vaak bij dat getal uitkom. Ik woon op nummer 13 en ook m'n opa en oma woonden hun hele leven op nummer 13. Bovendien zijn er heel veel andere situaties waarin ik weer in aanraking kwam met dat getal. (bv. ik ben vaak nummer 13 op 'n lijst met namen, ik moe(s)t vaak 13 (gulden/)euro betalen in winkels enz. enz.) Omdat 't getal 13 gewoon TE vaak voorkomt in m'n leven, is 't echt mijn getal geworden.

Dus vandaar dat ik heb gekozen voor de nicknaam Han13.  :)








Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2003, 17:21:59 »
mijn nick is eigenlijk mn hele gezin.
we wilde van zon onmogenlijk mail adres af en wilde daarvoor een leuke in de plaats. vandaar deze naam.
inmiddels al bij vele bekent, maar nog 1 keer voor chriz dan ;)

JOhn KIm keVIN (dat zijn dus mijn man, ikke en mijn zoontje)









Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2003, 17:24:40 »
Nouw mijn naam is Fenna...denk dat ik meer nie hoef te zeggen. Owja hier staat Fennie, maar op chat noem ik mezelf liever fenn....om die verkleining eruit te halen  ;D ;D :D

(Eend ik wil hier geen reactie over...ik heb t nu zelf al gezegd! >:( :))







een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #9 Gepost op: 27-02-2003, 17:26:46 »
Grom, muis stond al op de reply knop, las ik het laatste regeltje  :(

* WCEend zegt niks  :-X







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2003, 17:27:01 »
Nouw mijn naam is Fenna...denk dat ik meer nie hoef te zeggen. Owja hier staat Fennie, maar op chat noem ik mezelf liever fenn....om die verkleining eruit te halen  ;D ;D :D

(Eend ik wil hier geen reactie over...ik heb t nu zelf al gezegd! >:( :))

Zou te makkelijk zijn hier een opmerking over te maken ;)







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2003, 17:27:49 »
Ben ik heel simpel in hoor Kenn  :P







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #12 Gepost op: 27-02-2003, 17:45:42 »
Robbie is omdat ik fan ben van Robbie Williams. Of was het nou omdat ik zelf zo heet?
en azerty zijn de bovenste 6 letters van m'n keyboard. Ik heb trouwens een azerty-keyboard ook. Goh.

En waarom ik die letters heb genomen? Omdat ik, toen ik een hotmail adres wou aanmaken, eerst de melding kreeg 'Robbie@hotmail.com bestaat al'. Toen met mijn achternaam erbij, bestond ook al. En 10 andere dingen die ik probeerde bestonden ook al en ik had geen zin om Robbie62 te zijn ofzo. Uit pure frustratie deed ik dan mijn vingers over het bovenste rijtje van m'n keyboard lopen en azertyui kwam er toen achter robbie te staan. En die bestond nog niet! :)








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #13 Gepost op: 27-02-2003, 17:48:03 »
De naam Heinz is niet van de ketchup maar van het stripfiguur Heinz. Voor degene die Heinz niet kennen; zo ziet hij er uit:



:)








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #14 Gepost op: 27-02-2003, 18:10:00 »
Dus vandaar dat ik heb gekozen voor de nicknaam Han13.  :)
Ik dacht altijd dat 'Han13' een parodie was op 'Jan10'! (of is het dat óók??)

Mijn nickname hier is een afkorting van een bijnaam die ik ooit heb gehad en erg leuk vond... maar er zijn maar 2 andere mensjes op t forum die weten wat die volledige bijnaam was (en neeeee, niet eens de twee mensjes die je zou verwachten!!)... ;) dus die vertel ik niet helaas :).








Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #15 Gepost op: 27-02-2003, 18:19:28 »
 dus die vertel ik niet helaas :).

en waarom niet????? ??? :(







When God created man, she was only joking!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #16 Gepost op: 27-02-2003, 18:26:21 »
Ik dacht altijd dat 'Han13' een parodie was op 'Jan10'! (of is het dat óók??)

Noop. Ik heb deze nick al meer dan 2 jaar. Toen had ik nog nooit van Jan10 gehoord!  ;)








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #17 Gepost op: 27-02-2003, 18:27:34 »
en waarom niet????? ??? :(
hmmmm... goeie vraag... gewoon niet, omdat ik die nickname al zo lang heb en nog nooit verteld heb waar ie eigenlijk voor staat... kweetnie, kan ik niet echt uitleggen... :-X de enige persoon die me altijd zo noemde, spreek/zie ik tegenwoordig nooit meer, dus eigenlijk wil ik ook helemaal niet meer zo genoemd worden, maar mn nick veranderen wil ik toch ook weer niet want ik-heb-deze-gewoon-al-zo-lang... ::) (en 'Annemieke' als nick is zow saai en leuke bruikbare bijnamen hebbik nie echt...) :-\








Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #18 Gepost op: 27-02-2003, 18:29:25 »
met een beetje creativiteit kom je er vast wel, open anders ff een nieuw topic waarin je vraagt wat je nieuwe naam moet worden, tegenwoordig mag je er overal een topic voor openen hier  ;D







« Laatst bewerkt op: 27-02-2003, 18:35:47 door Kenner »
Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Hoe kom je aan je nick?
« Reactie #19 Gepost op: 27-02-2003, 18:33:34 »
maar er zijn maar 2 andere mensjes op t forum die weten wat die volledige bijnaam was (en neeeee, niet eens de twee mensjes die je zou verwachten!!)... ;)
8)
Wees gerust, ik zal het niet verder vertellen! ;)