Auteur Topic: Waar denk je NU aan?  (gelezen 1779652 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21720 Gepost op: 27-03-2016, 00:03:04 »
Aww Tim, niet te veel mee zitten - just let it go ::hug::

 ::rofl:: ::rofl:: maar zo'n slechte grap
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21721 Gepost op: 27-03-2016, 09:18:52 »
 ::rofl::
I will follow my inner gold

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21722 Gepost op: 27-03-2016, 14:51:28 »
Slechte grappen zijn de beste grappen ::tandpastasmiley::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21723 Gepost op: 27-03-2016, 15:02:47 »
de jaren 60  ;D
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21724 Gepost op: 27-03-2016, 15:41:50 »
aan een spekpannekoek met stroop
er was eens......

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21725 Gepost op: 30-03-2016, 13:45:59 »
Zojuist een aanrijding met een persoon geweest bij Zoetermeer.. Gelukkig niet mijn trein, maar deze gaat nu terug naar Gouda, dus ben bang dat ik vandaag m'n bestemming niet meer ga bereiken  :-\\

Edit: zit er nu aan te denken dat er bij Zoetermeer al heel lang van die bordjes staan met het telefoonnummer erop van één of andere hulpinstantie, vroeg me altijd al af of dat nou echt helpt als iemand van plan is om voor de trein te gaan springen... maar ja :-\\
« Laatst bewerkt op: 30-03-2016, 15:00:12 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21726 Gepost op: 2-04-2016, 10:19:22 »
Bordjes kunnen helpen.. Hoewel vermoedelijk niet extreem veel.
Van brugspringers, degenen die toevallig overleven, is bekend dat ze direct na het springen spijt hebben. Omdat ze overwegend het leven zelf niet haten, maar het leven dat ze hebben -  en dat kan worden veranderd.
Zou verwachten dat treinspringers eenzelfde, maar veel kortere, spijt hebben.

--

Afijn, waarom ik hier kwam.
sprak gister een oudere man. Die vertelde dat hij nooit had hoeven solliciteren. Want de werkgevers stonden tot in de examenhal te werven. En dat hij, voor een opvolgende baan, door een directeur van een hogeschool werd opgebeld of hij niet eens wilde komen praten.
Waarna salaris geen probleem was, en hij kon ook meteen kiezen uit verschillende huizen die voor het personeel waren gebouwd..

Ja, dat was wellicht toen alleen voor hoger opgeleiden.. Even so, wat een verschil kan 50 jaar maken..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21727 Gepost op: 2-04-2016, 10:31:12 »
Toen ik 30 jaar geleden ging solliciteren kon ik ook kiezen uit diverse banen. 20 jaar geleden na een verhuizing naar Amsterdam heb ik ook zonder moeite allerlei banen bemachtigd. Dat had natuurlijk mede te maken met het feit dat ik toen jonger was en nog geen gat in m'n cv had.

Maar sowieso vind ik deze tijd wat betreft werk vinden en bijvoorbeeld een huis kopen echt veel lastiger voor de jongeren van nu.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21728 Gepost op: 2-04-2016, 11:25:22 »
Ik weet nog een mooie 2-onder-1-kap te koop voor 230.000 euro ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21729 Gepost op: 2-04-2016, 12:12:39 »
Huis kopen is vrijwel onmogelijk.
Voor hypotheek is eigenlijk een vast contract nodig, en dat krijg je niet.

Nog los dat de prijzen natuurlijk in de afgelopen decennia door het dak zijn gegaan.

Ik weet nog een mooie 2-onder-1-kap te koop voor 230.000 euro ::)

Hoeveel nullen mogen daar worden weggestreept in de onderhandeling?  ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21730 Gepost op: 2-04-2016, 12:34:03 »
Niet teveel denk ik want dan kunnen ze mijn huis niet meer betalen :(
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21731 Gepost op: 2-04-2016, 20:48:13 »
Ik ben toe aan vakantie...

(Gelukkig is t bijna zover :D)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21732 Gepost op: 8-04-2016, 13:35:31 »
M'n thesis proposal is officieel geaccepteerd - wat ook wel handig is gezien het feit dat ik er al aan begonnen ben en waarschijnlijk zelfs al verder had moeten zijn dan ik ben ;D

Ze hebben in het mailtje ook meteen een leestip toegevoegd, wat heel aardig van ze is, behalve dat het in het Duits is. Nou is m'n Duits op zich best okee, maar een wetenschappelijk boek in het Duits... :-X Dus geen idee nog of ik dat boek echt ga gebruiken. Heb voorlopig nog genoeg Engelse boeken en artikelen om te lezen ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21733 Gepost op: 8-04-2016, 16:57:19 »
M'n thesis proposal is officieel geaccepteerd - wat ook wel handig is gezien het feit dat ik er al aan begonnen ben en waarschijnlijk zelfs al verder had moeten zijn dan ik ben ;D
Ah wunderbahr, das ist sehr gut, gratuliere  ::bravo:: ::ok::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21734 Gepost op: 11-04-2016, 23:17:35 »
Bordjes kunnen helpen.. Hoewel vermoedelijk niet extreem veel.
Van brugspringers, degenen die toevallig overleven, is bekend dat ze direct na het springen spijt hebben. Omdat ze overwegend het leven zelf niet haten, maar het leven dat ze hebben -  en dat kan worden veranderd.
Zou verwachten dat treinspringers eenzelfde, maar veel kortere, spijt hebben.
Dit soort bordjes zijn geloof ik vooral bedoeld voor de impulsive acties. Sommige mensen zijn goed voorbereid en vastberaden, anderen willen in een opwelling zichzelf iets aan doen. Voor de laatste groep zouden die bordjes kunnen helpen omdat ze misschien dan toch de telefoon oppakken. Ze hebben het immers niet echt geheel uitgedacht nog. Daarbij komt ook dat volgens mij de meeste mensen die het goed voorbereid hebben niet zo snel voor de trein springen. Ze weten wat de gevolgen zijn voor de maatschappij en hebben de tijd gehad om andere opties voor te bereiden. Voor de trein springen is, qua voorbereiding en benodigdheden, een van de makkelijkste en toegankelijkste opties in nederland. Niet heel vreemd dus dat er regelmatig mensen voor deze optie kiezen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21735 Gepost op: 12-04-2016, 10:17:21 »
Yup, eens op alle punten.
Als iemand al lang met een idee rond loopt, en dat secuur en weloverwogen voorbereid.. dan kan je dat bijna niet voorkomen, zeker niet met bordjes.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21736 Gepost op: 12-04-2016, 16:00:58 »
Bordjes kunnen helpen.. Hoewel vermoedelijk niet extreem veel.
Van brugspringers, degenen die toevallig overleven, is bekend dat ze direct na het springen spijt hebben. Omdat ze overwegend het leven zelf niet haten, maar het leven dat ze hebben -  en dat kan worden veranderd.
Zou verwachten dat treinspringers eenzelfde, maar veel kortere, spijt hebben.


En daar ben ik het absoluut niet mee eens. Het leven dat je leidt en lijdt kan je niet zomaar veranderen. Dingen zitten eenmaal ingesleten. Vaak van jongs af aan. Psychologen en psychiaters kunnen wel een begeleidende rol in spelen, maar herinneringen zullen altijd blijven bestaan. En nachtmerries over vroeger blijven terugkomen.
Ik ervaar dit dagelijks en het wordt met de jaren erger. Ik lijd al enkele jaren aan ernstige depressies. Herinneringen van vroeger komen steeds sterker en steeds vaker terug. Dat komt met ouder worden. Het is niet voor niets dat ik zo'n slecht slaapritme heb. Mijn aanhoudende depressies en slapeloosheid heeft inmiddels mijn baan gekost. Het is helaas onmogelijk om herinneringen weg te poetsen.
Naarmate je ouder wordt begin je steeds meer te beseffen wat voor k**jeugd ik eigenlijk heb gehad. En mijn moeder alles maar proberen goed te praten. Ik hoor het haar nog zeggen, een paar jaar terug: "Ja, ik wist dat je een rottijd had thuis, maar ik ging er van uit dat je het wel naar je zin had op school, dus hoefde ik er niks aan te doen."
Mijn moeder was zwaar alcoholist en was later getrouwd met een man die nog erger alcoholist was.
Een klein voorbeeldje, ik was een jaar of 11 en zat nog op de lagere school. Ik had een jong katje, van mijn oudere broer gekregen. Vlekkie kwam me elke dag van school halen, ze wist precies hoe laat ik vrij was. Tot op een dag zij er niet was. Mijn moeder ving mij thuis op. Ze zei dat ze mijn kat naar een boerderij had gebracht, omdat ze zich daar beter thuis zou voelen. En neen, ik mocht geen afscheid nemen, ik mocht zelfs niet weten naar welk boerderij. En ik mocht niet huilen, want moeder wou dat weekendje weg.
Later kreeg ik te horen dat Vlekkie helemaal niet naar een boerderij was gebracht, mijn moeder heeft haar doodleuk laten inslapen, want ze wou een weekendje doorbrengen met haar nieuwste vriend. Toen vorig jaar één van mijn katten overleed, triggerde dit deze herinnering. Sindsdien droom ik weer elke nacht over de egoïsme van mijn moeder uit die tijd. Een herinnering die ik nooit meer kwijt raak.
Zo zijn er meer gevallen, de één nog erger dan de ander. Toen was ik klein, mijn moeder kon mij van alles wijsmaken: "Ja maar jij hebt de oorlog niet meegemaakt." En meer van dat soort dooddoeners. Jaren later ga je beseffen wat er echt gebeurd is. En langzaam zak je steeds dieper in een depressie, die bij mij zeker al zo'n 8 jaar aan de gang is.
De herinneringen van vroeger raak ik niet meer kwijt. Ze komen steeds vaker en helderder terug. Mijn leven kan ik niet veranderen. Ik heb nu levenslang. Ik weet niet hoelang ik dit leven nog vol hou. Maar ik hoor mijn moeder nog zeggen: "Later wordt alles beter"

Bedankt Ma.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21737 Gepost op: 12-04-2016, 16:21:46 »
Wat een heftig verhaal Niuno. Wat vreselijk dat jouw moeder zo was, en zulke dingen deed. En wat erg dat het steeds erger wordt en niemand je echt kan helpen

::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21738 Gepost op: 12-04-2016, 16:35:21 »
Heftig Niuno  ::hug::
I will follow my inner gold

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21739 Gepost op: 12-04-2016, 16:41:05 »
Bijzonder open en sterk van je Niuno, ik lees dit nu "toevallig, het is nogal wat allemaal bij elkaar, ooit waren er zelfhulpgroepen waar lotgenoten met elkaar konden praten, nu weet ik werkelijk niet of zoiets nog bestaat het zijn vaak tijdeijke steunpunten, maar wel eens waardevol ik hoop dat je een  relatie met een goede behandelaar weet te vinden, probeer niet op te geven. alsjeblieft. mag ik het even hierbij laten?
trialk.

 ::hug::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?