Auteur Topic: Waar denk je NU aan?  (gelezen 1786813 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20000 Gepost op: 28-08-2012, 18:11:08 »
Niet netjes:

Van der Staaij [je weet wel, voorman SGP] maakt een rustig, genuanceerd en onomfloerst een standpunt over abortus. De opvatting van zijn partij is natuurlijk welbekend, maar nu wenst vrijwel iedereen het compleet uit verband te trekken en impliceert uitersten. Vergelijkbaar met wanneer iemand voor kernenergie is, waarna anderen agressief suggereren dat we ook meteen onszelf kunnen opblazen.

Waarna allerlei twittervolk de politici retweet, want die zeggen het zo lekker snedig, zonder zelf even na te gaan wat Van der Staaij heeft gezegd.



Dat dat dan stemrecht heeft, a la - het zij zo, maar dat je op zoiets behoort te stemmen.. triest.
eeeh er viel weinig uit het verband te rukken hoor. Er zat geen woord Frans bij. Het was heel duidelijk. Een ongelooflijke afschuwelijke mening maar bekend standpunt van hem en zijn partij. Dat iedereen erop inspringt is logisch in verkiezingstijd. En daarbij logisch dat er veel geretweet wordt. Er zitten hele leuke bij en het is wel fijn dat het twittervolk (merendeel jonge mensen) meteen ook weet hoe ongrondwettelijk die partij bezig is.

@Dolfie van Slikken word je niet zwanger ::ohno:: ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20001 Gepost op: 28-08-2012, 18:26:15 »
Een man met een achtergrond als v.d. Staaij kan zich maar beter niet uitlaten over dit soort zaken. Dan weet je dat er heibel ontstaat.

Dat is een feit - toch komen ze er vaak in verkiezingstijd weer op terug. Maar dat hebben veel partijen met hun kernpunten ;)

eeeh er viel weinig uit het verband te rukken hoor. Er zat geen woord Frans bij. Het was heel duidelijk. Een ongelooflijke afschuwelijke mening maar bekend standpunt van hem en zijn partij. Dat iedereen erop inspringt is logisch in verkiezingstijd. En daarbij logisch dat er veel geretweet wordt. Er zitten hele leuke bij en het is wel fijn dat het twittervolk (merendeel jonge mensen) meteen ook weet hoe ongrondwettelijk die partij bezig is.

@Dolfie van Slikken word je niet zwanger ::ohno:: ;D

Ben ik het niet mee eens. Hij geeft duidelijk aan dat het voor de vrouwen een uitzonderlijk probleem is, maar dat ze ondanks dat het belang van het ongeboren kind hoger inschatten.
Op geen moment geeft hij blijk dat hij ergens een biologie-lesje heeft gemist; dat hij vrouwen haat; of iets willekeurig anders uit een van de vele tweets van politici.

Het enige dat hij zodoende doet is het probleem erkennen, en vermelden dat dat voor hen niet genoeg is om hun standpunt te veranderen. Daar wordt vervolgens een hoop bij getrokken. Wat te verwachten is inderdaad gezien verkiezingen, maar daarom nog niet goed. Zou het wellicht een tijd geleden onhoffelijk hebben genoemd, maar dat is ook niet meer in.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20002 Gepost op: 28-08-2012, 18:31:23 »
Nee hij benoemt het als feit dat de kans op een zwangerschap na een verkrachting kleiner is dan na gewone gemeenschap. Daar is voor zover ik de reacties (seksuoloog en twittervriendjes) nu volg gewoon geen bewijs van, sterker nog het tegendeel wordt bewezen. Dat is kwalijk te noemen omdat hij simpelweg liegt. Dat zou ik een tijd geleden onhoffelijk hebben genoemd, maar dat is ook niet meer in.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20003 Gepost op: 28-08-2012, 19:22:50 »
Dan heb je blijkbaar een ander fragment gezien dan ik.

Aangezien dit gedeelte op de rtl-website was ge-embed, ging ik er vanuit dat dit het gehele gedeelte over abortus was:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/08_augustus/28/binnenland/van-der-staaij-het-is-een-feit-dat-na-verkrachting-bijna-nooit-zwangerschap-voorkomt.xml

Hij maakt hierin geen vergelijking qua kans op zwangerschap. Hij zegt dat de kans in zulke gevallen heel klein is. Als dat 7% is, wat het RIVM vermeldt, dan is de kans [heel] klein.

Maar nogmaals, misschien mist het belangrijkste onderdeel in dit fragment. Het zou me inderdaad ongegrond lijken te zeggen dat de kans kleiner zou zijn. Zal nog eens kijken of ik het gehele interview kan vinden - zag er eerder nog niet staan.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20004 Gepost op: 28-08-2012, 20:16:17 »
ik heb hetzelfde gezien. En het is inderdaad niet helemaal zoals ik het zeg.
Hij benoemt als feit dat zo'n zwangerschap maar heel weinig gebeurd. (en in diezelfde zin ook dat Akin gelijk had, maar ik weet niet of hij dat zo bedoeld). En daarin heeft hij gelijk, alleen blijkt dus net zo vaak als bij gemeenschap waar beide partners achter staan. Een zwangerschap blijkt een wonder te zijn.
Tja een beetje nuance die je inbrengt is goed HDD, maar die man zijn standpunten vind ik nog steeds verwerpelijk.


maar goed genoeg over deze man. Ik denk nu over mijn gordijnen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20005 Gepost op: 31-08-2012, 19:31:18 »
Augustus is van de baan: de verwarming kan weer aan.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20006 Gepost op: 1-09-2012, 02:18:53 »
kapotte grammofoon
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20007 Gepost op: 1-09-2012, 19:35:03 »
dorst!
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20008 Gepost op: 2-09-2012, 00:23:49 »
adressen typen
...maar soms even niet :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20009 Gepost op: 2-09-2012, 12:35:04 »
Ik heb steeds vaker een probleem -een luxeprobleem!- met jonge columnisten. Jonge vrouwelijke columnisten; oftewel columnistinas. Of Columnista..

Enfin die dus. En het schuilt erin dat er vaak een fotootje bij staat. Neem nu Fé Toussaint, van trouw:

zie zo'n fotootje en mijn gedachten gaan vrijwel automatisch naar "Aaaccch wat een dotje! En kijk, ze kan al schrijven!"

Vervolgens maakt het werkelijk niet uit of ze schrijft over studeren of de opkomst van het neo-fascisme in Griekenland, ik verval toch in een virtueel schouderklop-en-wang-knijp modus waarbij je toch prettig verrast bent dat ze dat toch allemaal zo leuk zegt.
Het is een zekere.. bejaarde neerbuigendheid, waarbij alles wordt vergoelijkt door leeftijd. En erger nog, waarbij inhoud niet meer toe doet maar slechts de boodschapper. Don't shoot the message.

..het is een van de weinige dingen waarvan ik kan zeggen dat ik er een hekel aan heb.

En nu doe ik het zelf..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20010 Gepost op: 5-09-2012, 17:09:31 »
"Duikers hebben zondagmiddag in de Maas in Maastricht gezocht naar de stoffelijke resten van de sinds 1993 vermiste studente Tanja Groen. Ze deden dat op aanwijzingen van een wichelroedeloper. "



Als we toch binnenkort kraaien en andere vogels gaan verorberen, kunnen we misschien eerst naar hun ingewanden kijken voor aanwijzingen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20011 Gepost op: 9-09-2012, 13:05:05 »
Ik heb een boodschappenlijstje en een klusjes-lijstje in mijn hoofd rondspoken..
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20012 Gepost op: 9-09-2012, 15:51:46 »
Stukje over de Stembreker.


Is al wat meer over te doen geweest, oa dat de kleine partijen zouden opkomen ten koste van de middenpartijen. Wat niet per definitie hoeft te kloppen; zolang mensen maar een verdeling aanhouden die zij zouden willen hebben in het parlement. Ik zat een tijd geleden met eenzelfde idee te spelen, en ik denk dat het theoretisch de beste manier van stemmen is als je een democratie wilt behouden die een correcte afspiegeling van ideeën is.

Maar er is een probleem mee, en dat speelt ook met de Stembreker. Hoewel ik het nog niet eerder naar voren zag komen in columns en dergelijke. Tot nu dus.

"En mag ik even aanhaken: zelfs als de Stembreker landelijk werd ingevoerd, loont het om een stem níét te breken. Als, zeg, alle VVD-stemmers afspreken om hun stem voor 100 procent op de VVD uit te brengen, heeft de VVD altijd voordeel op een partij van idealistische sukkels die alleen maar 'halve' stemmen uitbrengen en de rest verdelen over andere partijen. Bij het Songfestival legt het ook meer gewicht in de schaal om een land in één klap alle 58 punten te geven, in plaats van maar 12." [uit volkskrant]

Exact. Daar was ik ook op uitgekomen, en daarmee valt meteen het gehele plan. Donder bij de heldere hemel van zo'n logisch klinkend plan. Ik zie namelijk geen manier om dit te voorkomen, en daarmee groots misbruik, zonder de vrijheid van mensen in te korten qua stemmen.
Denk dat het de beste vorm is van democratie, maar dat deze alleen werkt wanneer mensen zowel eerlijk zijn in hun stemmen en slim genoeg om een weloverwogen stem te maken. Helaas is geen van beide het geval. Dus ik vrees dat de idealistische stembreker geen lang leven beschoren is.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20013 Gepost op: 10-09-2012, 00:50:20 »
Re genereren  :P
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20014 Gepost op: 10-09-2012, 10:04:50 »
Met ingang van vandaag ben ik weer een fulltime werkende vrouw..... (in ieder geval tot het einde van het jaar).
Als je je best doet om werk te vinden is er dus wel werk.....
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20015 Gepost op: 10-09-2012, 10:06:50 »
Wifi in de trein is echt fijn.  :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20016 Gepost op: 10-09-2012, 10:20:40 »
Koffie zonder suiker is lekkerder dan koffie met suiker!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20017 Gepost op: 10-09-2012, 10:59:22 »
Met ingang van vandaag ben ik weer een fulltime werkende vrouw..... (in ieder geval tot het einde van het jaar).
Als je je best doet om werk te vinden is er dus wel werk.....

Succes ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20018 Gepost op: 10-09-2012, 11:31:53 »
Dat dat wel iets genuanceerder mag.
...maar soms even niet :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20019 Gepost op: 10-09-2012, 19:33:23 »
Gefeliciteerd Dolfie! En succes!
Keep calm and eat chocolates!