Auteur Topic: 10de muzikale aanwijzing schiffers.fm (Slot)  (gelezen 37185 keer)

Offline Dreber

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mission Operations Lab
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #80 Gepost op: 15-04-2002, 20:39:32 »

Ja John zet hem daar toch echt zelf neer hoor... daarom is het ook zo raar dat hij George daarvan de schuld geeft!

Mooi! Gelukkig ben ik dus niet de enige die daar zo over denkt!! :)

Zolang mijn baas net doet of ik veel verdien, doe ik net of ik hard werk.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #81 Gepost op: 15-04-2002, 20:40:39 »

Ik kan het toch niet laten... Voor de mensen die de aanwijzing kattengejank vonden: luister het hele nummer eens en oordeel dan nog een keertje....

gegroet,
OhJay

Zal ik doen als ik een keer tijd heb oké??
Moet nu mollenvangen...

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 15-04-2002, 20:51:50 »

Waar dan een instrumentaal nummer te horen is gaat het uiteraard om de titel van nummer. Daar hoef je dus ook niet ellenlange teksten te spellen om een aanwijzing te vinden. Vandaar dus dat ik denk dat de aanwijzing, daar waar er tekst is, alleen zit in het gedeelte wat ze laten horen.
Maar een ieder doet het weer op zijn manier... Hiermee wil ik alleen een verklaring geven waarom ik denk dat het alleen in de gehoorde tekst zit.

Doet mij ineens denken aan Bycle Race daar hoor je toch (fiets)bellen? Misschien gaat het wel om die bellen als in
bellen --> telefoneren???

aggie

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 15-04-2002, 21:01:09 »
Angela in afl 9: 'Het web sluit zich om de mol, of toch niet?'
Antwoord in muzikale hint: 'They spung a web around me'

George is de mol :)

« Laatst bewerkt op: 15-04-2002, 21:06:59 door Aggie »

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 15-04-2002, 21:26:02 »

Dit is me even wat raadselachtig aggie kan je het uitleggen :-/

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 15-04-2002, 21:27:09 »

Zo vind ik 'm helemaal goed, Aggie!  :)

't klinkt ook gewoon ook heel logisch, dat kon ik bij de andere muzikale aanwijzingen nu niet bepaald zeggen.  ;)

aggie

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: 15-04-2002, 21:27:48 »

Dit is me even wat raadselachtig aggie kan je het uitleggen :-\

In aflevering 9 zijn ze nog bezig met het sluiten vh web. Volgens de hint zijn ze er in afl 10 in geslaagd....want twee kiezen er voor de mol (they).

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 15-04-2002, 22:20:58 »
Chriz: Angela heeft zelf verklaard dat de muzikale aanwijzingen op de mol slaan en niet op de winnaar, verliezer of iets anders.

Offline OhJay

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 15-04-2002, 23:38:58 »
Ze heeft het al de hele tijd over "het web rond de mol begint zich langzamerhand te sluiten". Ik denk toch dat dit er nu naar verwijst dat ze de goeie hebben. Toch kan ik me de opmerkingen van Angela nog herinneren dat iedereen verrast was door de onthulling van de goede mol. De analyse die Jantien de laatste aflevering maakte richting George komt echter heel betrouwbaar over...

p.s. sorry :-X

Offline ambijans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
« Reactie #89 Gepost op: 15-04-2002, 23:40:16 »

p.s. sorry :-X

Sorry? Waarvoor dan?

ambijans

Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline OhJay

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 15-04-2002, 23:45:16 »

Sorry? Waarvoor dan?

ambijans

Voor mijn gezeur over de muziek van het fragmentje. Dat moet eigenlijk naar de huiskamer...
:-X

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #91 Gepost op: 16-04-2002, 09:59:18 »
They spun a web for me ...John en Jantien stemmen allebei op George .. verder is dat amsterdamse grachten liedje was bomen door dromen vervanegen en zei John niet dat hij George bij de dromers vond horen en niet bij de denkrs ( met zijn slechte geheugen .. !!). Conclusie Jantien is de mol niet ...

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Thaiz

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 16-04-2002, 13:55:31 »

Dit is wel goed gevonden. Het lijkt mij inderdaad ook de oplossing van de aanwijzing.

Offline Jelte

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 16-04-2002, 18:13:32 »

Dit is wel goed gevonden. Het lijkt mij inderdaad ook de oplossing van de aanwijzing.

Waarom? Er is totaal geen onderbouwing? Ik bergijp niet waarom een uitspraak van Angela en deze tip naar George leiden als mol.  ???

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 16-04-2002, 18:33:32 »

Waarom? Er is totaal geen onderbouwing? Ik bergijp niet waarom een uitspraak van Angela en deze tip naar George leiden als mol.  ???

They spun a web for me: ze hebben 'n web voor me gesponnen, ofwel ze hebben me gevangen. Ze is meer dan 2 personen en George is de enige kandi waar 2 keer op gestemd werd, namelijk door John en Jantien. John en Jantien hebben de mol, George dus te pakken.  :)

En Angela zegt aan 't begin van aflevering 10: 't web sluit zich om de mol of toch niet?' Blijkbaar wel, want de muzikale aanwijzing geeft dit aan.

Dit is hoe veel forummers hier de muzikale hint van gisteren geinterpreteerd hebben.  :)

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 16-04-2002, 19:01:55 »

Dit is hoe veel forummers hier de muzikale hint van gisteren geinterpreteerd hebben.  :)

Behalve ik weer ;)
Ik heb zojuist nog eens afl. 10 bekeken en zie daar als John die bal met water lek schiet een  web van touwen...De balken vormen daarna een web waardoor John als enige boven de grond komt...Zoals mollen soms doen :)

« Laatst bewerkt op: 16-04-2002, 19:02:37 door blackmollie »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 16-04-2002, 19:57:46 »
Dat er een web gesponnen is voor de mol is toch niet hetzelfde als dat de mol in het web verstrikt is geraakt?

Indien dat werd gezongen zou ik idd een hint naar George zien, nu lees ik alleen dat zij hebben gepoogd dat web te spinnen voor de mol.

Overigens, wanneer wij telkens 2 muzikale hints aan elkaar plakken dan kom je op 5 hints die wel weer duidelijk naar bv John leiden.

My name is Prince en Robin Hood zou kunnen leiden naar Prince John. (figuur uit Robin Hood verhaal)
Amsterdamse grachten en bicycle naar de waterfiets etc.

Of, mogelijk zullen anderen duidelijk 5 hints naar een van de anderen lezen.

Is combi's maken van de muzikale hints geen optie?

aggie

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 16-04-2002, 20:01:04 »

Dat er een web gesponnen is voor de mol is toch niet hetzelfde als dat de mol in het web verstrikt is geraakt?

Indien dat werd gezongen zou ik idd een hint naar George zien, nu lees ik alleen dat zij hebben gepoogd dat web te spinnen voor de mol.

Overigens, wanneer wij telkens 2 muzikale hints aan elkaar plakken dan kom je op 5 hints die wel weer duidelijk naar bv John leiden.

My name is Prince en Robin Hood zou kunnen leiden naar Prince John. (figuur uit Robin Hood verhaal)
Amsterdamse grachten en bicycle naar de waterfiets etc.

Of, mogelijk zullen anderen duidelijk 5 hints naar een van de anderen lezen.

Is combi's maken van de muzikale hints geen optie?

Goeie opmerking Cosma, ze hebben een web gemaakt is wat anders dan dat de mol er in vliegt....
Maar toch denk ik, omdat er twee met het web bezig zijn voor 1 persoon, dat het op George als mol slaat. Of hij er nu in vliegt of niet. Als jullie me nog begrijpen...
Maar ik denk wel dat de muzikale jhint tegen het eind duidelijker zal zijn dan in het beign....

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #98 Gepost op: 17-04-2002, 09:11:20 »

Goeie opmerking Cosma, ze hebben een web gemaakt is wat anders dan dat de mol er in vliegt....
Maar toch denk ik, omdat er twee met het web bezig zijn voor 1 persoon, dat het op George als mol slaat. Of hij er nu in vliegt of niet. Als jullie me nog begrijpen...
Maar ik denk wel dat de muzikale jhint tegen het eind duidelijker zal zijn dan in het beign....

Als je het inderdaad zo moet interpreteren dan slaat het dus op Jantien. De twee personen die een "web" aan het maken zijn, zijn John en George. Jantien steekt weer geen (molle-)poot uit, en blijft mooi op de grond staan.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 17-04-2002, 10:21:57 »
Laat ik eens een kleine samenvatting van dit topic maken:

De muzikale aanwijzing was:

And They Spun A Web For Me
They Spun A Web For Me
And They Spun A Web For Me

Uitgelegd naar Jantien:
De twee personen die een "web" aan het maken zijn, zijn John en George. Jantien steekt weer geen (molle-)poot uit, en blijft mooi op de grond staan. Ze hebben een web voor haar gesponnen.

Uitgelegd naar George:
Jantien en John hebben een weg gesponnen en de mol (George) gevangen.

Uitgelgd naar John:
Er is een web gemaakt, mede door George en Jantien (zullen beiden best wel iets gedaan hebben). De enige die van dit web gebruik maakt is John, hij klimt immers mbv de balken (het web) naar buiten; het web is dus voor hem gesponnen.

Nu kunnen we wel allemaal om het hardst gaan roepen welke verklaring het meest logisch is, maar daar gaat het helemaal niet om.
De bedenkers van de tip zoeken een hint in de richting van een persoon. Dat zou bij dit fragment dus bijvoorbeeld een van bovenstaande uitleggen kunnen zijn. Het interesseert hen niet hoe je het eventueel aan anderen kunt linken en of die links misschien wel beter zijn. Zij kennen een mol en linken het daaraan. En daarmee is voor hen de kous af.
Wij zoeken naar aanwijzingen die op een van de drie zouden kunnen slaan en vinden dus dingen die zij helemaal niet bedoeld hebben (maar die misschien wel een betere link inhouden).

Kortom met deze muzikale aanwijzing schieten we geen moer op en dat geldt ook voor de meeste anderen. Zodra we namelijk een voor de makers mogelijke hint hebben gevonden voor alle drie de kandidaten (en dat hebben we voor de meeste aanwijzingen), maakt het helemaal niet meer uit op wie ze het beste slaan.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..