Laat ik eens een kleine samenvatting van dit topic maken:
De muzikale aanwijzing was:
And They Spun A Web For Me
They Spun A Web For Me
And They Spun A Web For Me
Uitgelegd naar Jantien:
De twee personen die een "web" aan het maken zijn, zijn John en George. Jantien steekt weer geen (molle-)poot uit, en blijft mooi op de grond staan. Ze hebben een web voor haar gesponnen.
Uitgelegd naar George:
Jantien en John hebben een weg gesponnen en de mol (George) gevangen.
Uitgelgd naar John:
Er is een web gemaakt, mede door George en Jantien (zullen beiden best wel iets gedaan hebben). De enige die van dit web gebruik maakt is John, hij klimt immers mbv de balken (het web) naar buiten; het web is dus voor hem gesponnen.
Nu kunnen we wel allemaal om het hardst gaan roepen welke verklaring het meest logisch is, maar daar gaat het helemaal niet om.
De bedenkers van de tip zoeken een hint in de richting van een persoon. Dat zou bij dit fragment dus bijvoorbeeld een van bovenstaande uitleggen kunnen zijn. Het interesseert hen niet hoe je het eventueel aan anderen kunt linken en of die links misschien wel beter zijn. Zij kennen een mol en linken het daaraan. En daarmee is voor hen de kous af.
Wij zoeken naar aanwijzingen die op een van de drie zouden kunnen slaan en vinden dus dingen die zij helemaal niet bedoeld hebben (maar die misschien wel een betere link inhouden).
Kortom met deze muzikale aanwijzing schieten we geen moer op en dat geldt ook voor de meeste anderen. Zodra we namelijk een voor de makers mogelijke hint hebben gevonden voor alle drie de kandidaten (en dat hebben we voor de meeste aanwijzingen), maakt het helemaal niet meer uit op wie ze het beste slaan.