mmm...
Mijn gelijke kansen theorie al gelezen of de vorige maand op een andere planeet gezeten...
Beste RR,
Nee, ik heb niet op een andere planeet gezeten. Sterker nog: ik heb meerdere malen mijn ideeen gepost in jouw gelijke kansen topic.
Maar de theorie die ik hier heb neergezet heeft daar helemaal niks mee te maken!
Ten eerste gaat deze theorie niet over de vraag 'Wie is de mol?' maar over de vraag 'Wie wint er als John de mol is?'.
Ten tweede is de theorie erop gebaseerd dat
juist degene die het minst in dezelfde situatie als John/de Mol is geweest de
meeste kans heeft om te winnen.
Misschien nog even ter verduidelijking voor jou:
George en Jantien stemmen dus op elkaar. Als ze allebei alles van elkaar weten, en er zijn op elke vraag steeds 3 antwoorden mogelijk, dan hebben ze dus beiden alles fout. Degene die alle vragen dan het snelst (fout) invult wint.
Maar we hebben in de uitzending gezien dat er kennelijk enkele vragen zijn, waarop maar 2 antwoorden mogelijk zijn. Bovendien (en hier is de hele theorie op gebaseerd) kunnen ze natuurlijk een vraag
fout beantwoorden voor hun mol en het daarmee juist
goed doen voor DE mol!.
En wanneer heb je de meeste kans om een fout per ongeluk goed te hebben? Inderdaad. Als jouw mol zich in die opdracht in dezelfde situatie bevond als DE mol.