Auteur Topic: George is de mol (deel 10)  (gelezen 25415 keer)

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
George is de mol (deel 10)
« Gepost op: 16-04-2002, 21:01:16 »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

aggie

• Gast
Re:George is de mol (deel 10)
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2002, 21:08:11 »
GEORGE is hierom de mol:
1. Hoogtevrees, die niet echt is.
2. Het gegniffel bij de jeugdfoto-opdracht.
3. Telefoon nemen zodat niemand hem (de Mol) kan bellen.
4. Het gedicht van Ali Allabaz verkeerd oplossen en de hele opdracht verneuken. (Later zegt Karen dat de Mol bij hun groepje heeft toegeslagen en op een geniepige manier. Heeft zij de verkeerde (Jantien) gekozen ipv de goede (George)
5. met het geld dansen en dan per ongeluk struikelen in een poging geld kwijt te maken.
6. bij de portopdracht het etiket kwijt maken(?)
7. de telefoonverbinding met de auto werd verbroken (afl2)
8. george noemde Karen ipv Kerstin als druivenplukster waar de anderen hem in verbeterden
9. In de trein mist George een bouwwerk terwijl hij naar buiten kijkt
10. de geldwagenopdracht : samengevat, george krijgt 2 coupures en geeft er maar 1 aan dick
11. George rijdt met een veel te kleine versnelling de berg op, hij zwiept van links naar rechts, gaat amper vooruit en moet als gevolg daarvan de voet vlug aan de grond zetten, dit heeft als rechtstreeks gevolg dat de opdracht mislukt (12 wissels=12 minuten straftijd).
12. de lieve George wil een oude man geen vergoeding geven in ruil voor een gedicht, dit gaat ten koste van €1000
13. George kiest de verkeerde uitspraak, dit kost €3000
14. Bij de geldwagenopdracht vraagt George de weg, maar vervolgens loopt hij de andere kant op
15. In de arena probeert hij erg vreemd de stier te ontwijken en het koffertje te pakken. Hij laat het zelfd 1x vallen...
16. Heeft een rood shirt aan in de arena. Sterkt stieren aan
17. Breekt bij de ondervraging een vertelt veel
18. Krijgt de sloten van het koffertje moeilijk open
19. Wil niet de kamer uitklimmen via de balken
20. Gaat parachute-springen ondanks zijn hoogtevrees

Maar onmols was:

George legt 1400 meter af op waterski's Dick moest natuurlijk nog terugpeddelen, maar een rekensom wijst uit dat hier toch geld mee gewonnen is. En hij had er makkelijk een keer vanaf kunnen vallen.

George onderschept 1000€ Onmols, zeker omdat hij het geld wist te bemachtigen met zeer sumiere aanwijzingen van Jantien, maar is pas echt onmols als blijkt dat hij geen geld heeft laten verdwijnen.

Zeeer verdacht imho :)

« Laatst bewerkt op: 16-04-2002, 21:13:56 door Aggie »

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2002, 22:49:24 »

GEORGE is hierom de mol:

kan natuurlijk ook écht zijn, je ziet niet vaak mollen ik de lucht vliegen dus........

en behalve deze feiten zijn er ook nog veel andere aanwijzingen

ik denk aan de M beweging
de vreemde lachjes & de vreemde verklaringen
spellingsfout Jorge Colaço (kan ook aan John gelinkt worden)
uitspraak george op rare achtergrond
het bellen met de Mol
enz.............

nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 16-04-2002, 22:51:08 »

spellingsfout Jorge Colaço (kan ook aan John gelinkt worden)

Dit is off-topic, maar waarom kan het ook aan John worden gelinkt?

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 16-04-2002, 22:54:47 »

Dit is off-topic, maar waarom kan het ook aan John worden gelinkt?

in programma werd er gezegd Jorge Golaco , de naam vd artiest is echter Jorge Colaço

JG = = > John Guntlisbergen

G = = >  George

ciao
vlaming

Offline Gotcha2002

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2002, 23:05:07 »

GEORGE is hierom de mol:
2. Het gegniffel bij de jeugdfoto-opdracht.
3. Telefoon nemen zodat niemand hem (de Mol) kan bellen.
4. Het gedicht van Ali Allabaz verkeerd oplossen en de hele opdracht verneuken. (Later zegt Karen dat de Mol bij hun groepje heeft toegeslagen en op een geniepige manier. Heeft zij de verkeerde (Jantien) gekozen ipv de goede (George)
5. met het geld dansen en dan per ongeluk struikelen in een poging geld kwijt te maken.
6. bij de portopdracht het etiket kwijt maken(?)
7. de telefoonverbinding met de auto werd verbroken (afl2)
8. george noemde Karen ipv Kerstin als druivenplukster waar de anderen hem in verbeterden
9. In de trein mist George een bouwwerk terwijl hij naar buiten kijkt
10. de geldwagenopdracht : samengevat, george krijgt 2 coupures en geeft er maar 1 aan dick
11. George rijdt met een veel te kleine versnelling de berg op, hij zwiept van links naar rechts, gaat amper vooruit en moet als gevolg daarvan de voet vlug aan de grond zetten, dit heeft als rechtstreeks gevolg dat de opdracht mislukt (12 wissels=12 minuten straftijd). had wel eens Karen haar schuld kunnen zijn ... ben je niet zeker van ...
12. de lieve George wil een oude man geen vergoeding geven in ruil voor een gedicht, dit gaat ten koste van €1000
14. Bij de geldwagenopdracht vraagt George de weg, maar vervolgens loopt hij de andere kant op
15. In de arena probeert hij erg vreemd de stier te ontwijken en het koffertje te pakken. Hij laat het zelfd 1x vallen...
16. Heeft een rood shirt aan in de arena. Sterkt stieren aan
BS : stieren zijn kleurenblind
17. Breekt bij de ondervraging een vertelt veel
18. Krijgt de sloten van het koffertje moeilijk open
19. Wil niet de kamer uitklimmen via de balken
20. Gaat parachute-springen ondanks zijn hoogtevrees
heb je die laatste shots in het vliegtuigje gezien ... man, man, man ... 'k dacht ff dat hij het in z'n broek zou doen
Maar onmols was:

George legt 1400 meter af op waterski's Dick moest natuurlijk nog terugpeddelen, maar een rekensom wijst uit dat hier toch geld mee gewonnen is. En hij had er makkelijk een keer vanaf kunnen vallen.
misschien een slechte berekening van zijn kant, zou wel eens mols kunnen zijn :-)
George onderschept 1000€ Onmols, zeker omdat hij het geld wist te bemachtigen met zeer sumiere aanwijzingen van Jantien, maar is pas echt onmols als blijkt dat hij geen geld heeft laten verdwijnen.

Zeeer verdacht imho :)

ach ... niets is wat het lijkt ... alles is subjectief  ;D

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2002, 00:11:31 »

GEORGE is hierom de mol:

Bewust de verkeerde uitspraak kiezen zorgt ervoor dat minimaal nog 1 andere kandidaat óók met een verkeerde uitspraak komt te zitten en kost daardoor het dubbele...

Wat ik in deze opdracht heel verdacht vond van George was dat hij in het begin van de proef inging op het bordje "vroeger onzeker maar nu volkomen zichzelf", als zijnde een mogelijke uitspraak over hem gedaan.
Toen tegen het einde van de proef Ellen opmerkte dat ze deze uitspraak wel op George vond slaan begon hij tegen te sputteren, zo van, ja zou kunnen...maar....en koos toen toch het bordje dat ernaast stond. Door dit te doen had Harry ook het foutieve bordje; was hij dus ingegaan op Ellen's suggestie, dan had Harry de goede uitspraak gehad en hadden er 3 kandidaten fout gezeten i.p.v. 4............

Offline Dreamalot

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2002, 00:22:46 »
GEORGE is hierom de mol:
16. Heeft een rood shirt aan in de arena. Trekt stieren aan
Gotcha2002 zei: "BS : stieren zijn kleurenblind"

Hoe komen mensen er toch bij dat dieren kleurenblind zijn?! >:(
(Wie zegt ons dat roze roze is? Omdat wij het zeggen?
Misschien is het wel groen!)  ;D
Mijn hond prefereert een rode bal boven een blauwe!!!  ;D

« Laatst bewerkt op: 17-04-2002, 00:29:19 door Dreamalot »
Een mens is het minst zichzelf als hij uit eigen naam spreekt. Geef hem een masker en hij spreekt de waarheid.

Offline Mr._Jones

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 17-04-2002, 09:07:19 »
Is dit eerder gezegd? Bij de foto opdracht is er iets heel verdacht aan George. Karen en hij komen het kerkje binnen lopen en George begint te zoeken bij de eerste foto's die hij tegenkomt. Hij begint ook direct te lachen!
Een x aantal minuten later komt hij terug op exact dezelfde plek en DAN vindt hij pas de foto van Prince! Terwijl je die foto in het begin al ziet hangen!!!

How about that!??

You don't wanna fall apart this time

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 17-04-2002, 10:20:01 »
Indrukwekkende lijst, maar toch tijd voor enige nuances, lijkt mij ;) :

Over die hoogtevrees en het parachutespringen:
Zoals ik ook al in het 'Jantien is de mol' topic schreef vind ik dit geen teken dat George (of Jantien) de mol is. Uit het feit dat ze gesprongen hebben, kun je niet afleiden dat hun hoogtevrees niet echt is (dat gezicht van George!). Je zou er alleen vraagtekens bij kunnen zetten als ze een eerdere opdracht geweigerd zouden hebben vanwege die hoogtevrees en dat is niet gebeurd!

Verder onmols van George:

- Tijdens de ontvoering van Kerstin is hij degene die de anderen in de groep ervan overtuigt dat het nooit de bedoeling kan zijn dat ze naar een plaatsje 200 km verderop (of hoe ver was het?) moeten rijden. Kon hij toen al weten dat Harry, Ellen en Jantien de 2e sleutel niet zouden vinden?

- De rondleidingsopdracht: Er zou geld verloren gaan als George meer antwoorden goed zou hebben dan Harry. Zou hij de diameter van dat bad niet 'per ongeluk' goed hebben kunnen gokken? 'Ehhh....geen idee....een meter of 9....??!!'

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 17-04-2002, 10:45:32 »

- De rondleidingsopdracht: Er zou geld verloren gaan als George meer antwoorden goed zou hebben dan Harry. Zou hij de diameter van dat bad niet 'per ongeluk' goed hebben kunnen gokken? 'Ehhh....geen idee....een meter of 9....??!!'

goed gokken over de diameter van het bad? hmmm.... dan ben je als Mol niet goed bezig denk ik, je moet ongemerkt saboteren, en dit zou toch wel opgevallen zijn imho.....hetzelfde kan gezegd worden over jantien bij de ondervragingsopdracht, over het geldbedrag dan.

ciao
vlaming

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 17-04-2002, 10:58:53 »
Daar heb je wel gelijk in, Vlaming, maar toch... Harry en George zaten er, voor zover ik me kan herinneren, toch niet erg ver vanaf...

En bij de ondervragingsopdracht was het nog veel meer opgevallen als Jantien goed 'gegokt' zou hebben natuurlijk, want zij had dan 2x goed moeten gokken.

Offline Delilah

• Forumlid
  • Delilah weet wie de mol is
« Reactie #12 Gepost op: 17-04-2002, 12:29:16 »

goed gokken over de diameter van het bad? hmmm.... dan ben je als Mol niet goed bezig denk ik, je moet ongemerkt saboteren, en dit zou toch wel opgevallen zijn imho.....hetzelfde kan gezegd worden over jantien bij de ondervragingsopdracht, over het geldbedrag dan.

ciao
vlaming

Bovendien, doordat Harry en Georg enu evenveel vragen goed hadden kwam er GEEN  geld in de pot, owkee, er ging ook niets af, maar er kwam dus ook niks bij. subtiel als je het mij vraagt. Ik vond het een subtiele mollenactie.
Net als met dat weigeren van dat gedicht enerszijds en vervolgens Harry verkeerd inschatten. en daar nog lacherig over doen ook

Delilah knows...........she thinks

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 17-04-2002, 22:00:51 »
Ik zag dit staan bij 'John is de mol' ('t gaat over de onderhandelopdracht en over hoe George 't woord 'telefoon' op z'n briefje schreef:

Citaat
Ja maar hij begon niet met LE...
De volgorde was:
eerst EFOON en dan EL en dan nog een T

Ik weet niet meer hoe dit precies gegaan is, want ik meen 'n aantal weken geleden ergens gelezen te hebben dat hij eerst LEFOON schreef en daarna TE.

Maar goed, ik zie eigenlijk wel 'n verband tussen 't vreemd schrijven van 'telefoon' op deze manier en 't woord SAO TELMO op de boot van de finaletest, waarbij George precies boven LMO gaat zitten.  

Waarom schreef George eigenlijk 'telefoon' op? Hij bedoelde ermee 't gesprek met de mol (zo werd 't immers tijdens 't onderhandelen steeds genoemd!), dan was 't toch logischer geweest als hij 'gesprek' had opgeschreven?  :-\

aggie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 17-04-2002, 22:30:59 »
Ik heb veel moeite om dit te begrijpen Han. Ik vind het verschil tussen TELMO en TELEFOON toch wel erg groot....

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 17-04-2002, 22:54:25 »

Ik heb veel moeite om dit te begrijpen Han. Ik vind het verschil tussen TELMO en TELEFOON toch wel erg groot....

't ging me meer om 't feit dat George Telefoon zo gek schrijft, volgens 't stukje dat ik gequote heb, schrijft hij eerst EFOON en daarna TEL.

Bovendien vind 't eigenlijk vreemd dat George 'telefoon' op z'n blaadje schrijft (aangezien 't eigenlijk 't gesprek met de mol was, en 't dus logischer was om 'gesprek' op te schrijven)

Toen dacht ik ineens aan SAO TELMO met datzelfde TEL erin. 't is ook niet zo'n geweldige aanwijzing, maar ik zag gewoon ineens 'n verband.

Ik probeer eigenlijk gewoon 'n verklaring te vinden waarom George 'telefoon' zo raar schreef en waarom hij koos voor 'telefoon' i.p.v. 'gesprek'.

aggie

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 17-04-2002, 22:57:07 »

Ik probeer eigenlijk gewoon 'n verklaring te vinden waarom George 'telefoon' zo raar schreef en waarom hij koos voor 'telefoon' i.p.v. 'gesprek'.

Dat snap ik Han. Hij deed het idd erg vreemd. Misschien dat dat een hint is of dat we er wat uit kunnen halen, maar ik denk zelf dat het niet de link naar TELMO is.....

Offline Sjimmy

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 18-04-2002, 09:02:48 »
mag ik hier ook 1 reden zetten waarom George voor mij niet de mol is (misschien dat jullie mijn idee nog kunnen veranderen ;D)

Wanneer George de belminuten met de mol heeft zegt Ellen: "Zo dus dan ga je lekker met jezelf bellen" Hij krijgt dan een verschrikkelijk rode kop, echt een reactie die je niet faked. Het is de anderen namelijk nu duidelijk dat George niet de mol is.

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 18-04-2002, 09:17:34 »
Of dat hij het juist wel is ?
Rode kop : reactie van - ow is dat dan zo duidelijk ?

Offline Sjimmy

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 18-04-2002, 09:30:43 »
Juist omdat hij daarvoor zo blij loopt te doen dat hij met de mol mag bellen, lijkt mij dat niet zo imka  ???