Auteur Topic: [Mannentopic] Echte discussies over het EK  (gelezen 22672 keer)

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #20 Gepost op: 14-05-2004, 20:44:38 »
Op zich heeft bé helemaal gelijk, had Roemenië (en/of België) zich maar moeten kwalificeren. Maar aan de andere kant kun je ook gewoon pech hebben als je in een moeilijke kwalificatiepoule zit. Als je bv. kijkt naar de WK-kwalificatie dan wordt het voor Roemenië weer lastig tegen oa Tsjechië en Nederland.  :-\\
Precies wat ik bedoel!

zeg nou zelf; Letland wel op het EK maar Roemenie en Belgie niet? En dat zijn maar enkele voorbeelden. Het kwaliteitsverschil tussen de verschillende landen die aan een kwalificatie deelnemen is gewoon te groot.

Ik zou willen pleiten (goh, klinkt dat deftig :P) voor een of ander puntensysteem waardoor de sterkste 15 of 14 landen altijd automatisch gekwalificeerd zijn. De landen die daar niet onder vallen moeten dan ook weer worden onderverdeeld in een hele 'slechte' groep 3 en een middelmatige groep 2. Groep 3 levert vervolgens (na allerlei kwalificatiewedstrijden) één of twee land(en) aan groep 2 en de beste daarvan gaan (wéér na allerlei kwalificatiewedstrijden) naar het EK.

Op deze manier worden er bijna alleen nog maar spannende en 'eerlijke' wedstrijden gespeeld en geen Frankrijk-Andorra en dat soort slachtpartijen.

Het enige bezwaar is dat de grote landen (die het mooiste voetbal spelen?) geen voorrondes meer spelen en wij dus ook niet met zn allen voor de buis kunnen supporteren. Aan de andere kant: de spelers van Frankrijk, Italie, Spanje, Nederland enz. spelen al in een drukke competitie en kunnen deze interlandverplichtingen missen als kiespijn.

Kortom: voor de spelers is het beter, voor de kijker (die een hoog niveau op een EK wil zien) is het beter, alleen jammer van het minder aantal wedstrijden maar zoals gezegd: ik denk niet dat er veel mensen op on-spannende (let op: geen t :P) 'slachtparijen' zitten te wachten.

En jammer voor de mensen die flink verdienen aan interland zoals de mensen van de televisie en weet ik wat nog meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #21 Gepost op: 14-05-2004, 21:35:20 »
* cora heeft 5 broers dus mag ook mee praten hier..

ja mee eens hoor. de landen die zich uiteindelijk plaatsen hoeven niet persé die 16 besten van europa te zijn. dat is het grote nadeel van dat hele poulesysteem. bij de wk is dat natuurlijk nog erger, dus tja.....  :-\\ :-\\ wel jammer dat bepaalde echte voetballanden zoals roemenie, belgie en ook turkije er deze keer niet bij zijn ..  ::niet-ok::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #22 Gepost op: 15-05-2004, 14:19:16 »
Ik leef al jaren samen met een ex-prof voetballer die zegt dat ik er verstand van heb.

Raymond Atteveld zeker!
 :P :P
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline feeks

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #23 Gepost op: 15-05-2004, 15:28:28 »


Raymond Atteveld zeker!
 :P :P
Nee joh, je vergeet ff mijn leeftijd. Tís de vader van deze.  ::pinokkio:: ::bravo::   
je kunt beter spijt hebben van de dingen die je doet, als van de dingen die je laat.

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #24 Gepost op: 18-05-2004, 01:41:19 »
goeie discussies hierzo zeg, goed bezig heren  ::ok::
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #25 Gepost op: 18-05-2004, 12:16:11 »
Het EK is ook nog niet begonnen he?

« Laatst bewerkt op: 18-05-2004, 12:54:33 door Chriz »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #26 Gepost op: 18-05-2004, 12:43:53 »
Het EK is ook nog niet begonnen he, schatje....
oeeeeeee..  ::ohno:: chriz wil problemen geloof ik..  :-\\

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #27 Gepost op: 18-05-2004, 12:52:38 »
Het EK is ook nog niet begonnen he, schatje....


Kijk uit, he. Er zijn grenzen aan mijn tolerantie. Is geen bedreiging of zo hoor, slechts ter informatie

 ::zwaai::
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #28 Gepost op: 19-05-2004, 11:00:20 »
Citaat
Het EK is ook nog niet begonnen he?

 
 
« Laatste verandering: Gisteren om 12:54:33 door Chriz »
 


Das beter ja  :)
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #29 Gepost op: 19-05-2004, 11:47:25 »

oeeeeeee..  ::ohno:: chriz wil problemen geloof ik..  :-\\
Chriz ís een probleem ::) ;D
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #30 Gepost op: 20-05-2004, 14:29:16 »

Chriz ís een probleem ::) ;D

* groots applaus

;D

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #31 Gepost op: 20-05-2004, 17:47:23 »
Okee, lachen  ::ohno::


Nu maar weer ontopic dan  ::ok::

Groenenman

  • Gast
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #32 Gepost op: 20-05-2004, 19:28:55 »
* cora heeft 5 broers dus mag ook mee praten hier..

ja mee eens hoor. de landen die zich uiteindelijk plaatsen hoeven niet persé die 16 besten van europa te zijn. dat is het grote nadeel van dat hele poulesysteem. bij de wk is dat natuurlijk nog erger, dus tja.....  :-\\ :-\\ wel jammer dat bepaalde echte voetballanden zoals roemenie, belgie en ook turkije er deze keer niet bij zijn ..  ::niet-ok::

Turkije heeft er zelf voor gezorgd dat ze niet op het EK mogen verschijnen. Als je al verliest van Letland vind ik het logisch dat je niet naar het EK mag

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #33 Gepost op: 20-05-2004, 19:31:32 »


Turkije heeft er zelf voor gezorgd dat ze niet op het EK mogen verschijnen. Als je al verliest van Letland vind ik het logisch dat je niet naar het EK mag
ja nouja dat was ook niet echt toppie natuurlijk,maar dan toch kun je wel stellen dat turkije een 'betere ploeg ' heeft dan letland hoor....  :-\\

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #34 Gepost op: 20-05-2004, 22:24:10 »
Daar ben ik het niet met je eens Groenenman. Als je ziet dat Duitsland verliest van Roemenië, dan vind ik niet dat je kan zeggen dat Duitsland gelijk niet mee zou mogen. Dat geldt voor elk land toch, Frankrijk verliest ook wel eens van een "kleiner land" Maar dat kleine land heeft misschien wel talenten bij Ajax of AC Milan spelen. Het is vaker gezegt. Kleintjes bestaan niet meer.
« Laatst bewerkt op: 20-05-2004, 22:41:29 door LC »

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #35 Gepost op: 20-05-2004, 22:30:30 »
nog iets anders pittigs; waarom neemt de bondscoach van Spanje Mista (valencia) niet meer naar het EK, hij is nog wel topscoorder in Spanje!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #36 Gepost op: 20-05-2004, 22:33:12 »
Een bondschoach neemt de spelers mee die hij het beste vindt. Ik ben het met je eens dat Mista naar het EK zou moeten. Maar toch, Ik heb ook zo het gevoel bij Nederland, Waarom Van Bronchorst mee?

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #37 Gepost op: 20-05-2004, 22:49:04 »
Kleintjes bestaan niet meer.
NOT true. Binnen europa op clubniveau mss niet, maar als je het over landenteams hebt zeker wel! De verschillen op landnivea zijn enorm (omdat je dat niet kán kopen), ook binnen europa, maar daarbuiten vaak nog veel erger. Ik denk dat je er zelf wel een aantal zwakkere landen kan bedenken...

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #38 Gepost op: 20-05-2004, 22:50:24 »
de meeste landen zijn veel sterker geworden, kijk naar zuid-korea
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Mannentopic] Echte discussies over het EK
« Reactie #39 Gepost op: 20-05-2004, 22:55:15 »
de meeste landen zijn veel sterker geworden, kijk naar zuid-korea
oneens. Wat Zuid-Korea heeft gedaan blijft geweldig en is een prestatie van werelformaat, maar ik denk niet dat ze dat kunstje nog eens kunnen herhalen. Elk EK of WK heeft wel een verassing...

bovendien doelde ik eik helemaal niet op ZK