Poll

Winnen we van Duitsland?

Ja, we winnen
13 (46.4%)
Nee, we verliezen
12 (42.9%)
Het wordt gelijk spel
3 (10.7%)

Totaal aantal stemmen: 27

Auteur Topic: Winnen we van Duitsland?  (gelezen 12540 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Winnen we van Duitsland?
« Reactie #20 Gepost op: 10-06-2004, 16:15:28 »
het wordt 2-0, viva Sneijder en Cocu
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Winnen we van Duitsland?
« Reactie #21 Gepost op: 10-06-2004, 16:19:11 »
Oranje definitief met vleugels tegen de Duitsers
   

Bondscoach Dick Advocaat praatte dinsdag en woensdag met enkele spelers van de Oranje-selectie over de mogelijke opstelling tegen Duitsland, de eerste tegenstander van het Nederlands Elftal op Euro 2004. De meeste spelers waren voor een 4-3-3 systeem, en dat zal Oranje dan ook gaan spelen op 15 juni.

Vier internationals mochten hun mening geven aan Advocaat. De bondscoach zelf was lang een voorstander van een 4-4-2 systeem met de zogenaamde 'ruit', maar na de verloren oefeninterlands tegen België en Ierland zag hij daar toch maar van af.

"Jullie moeten je niet te veel van dat gesprek voorstellen", zei de geïrriteerde Advocaat woensdag na de training voor de camera's. " Het was geen discussie ofzo hoor. Het was een monoloog. Of ik met een diepe en een minder diepe vleugelspits ga spelen? Let deze week tijdens de training maar op."

Met welke spelers hij gesproken heeft, wilde Advocaat niet zeggen. "Dat zoeken jullie maar bij de spelers uit", aldus de oefenmeester. Wel is duidelijk dat aanvoerder Phillip Cocu een van de vier spelers was die met Advocaat sprak. "Het gesprek duurde zo'n drie kwartier. We zaten op één lijn. Dat is belangrijk in deze fase."

Drie vleugelspitsen ter beschikking
Advocaat kan kiezen uit drie spelers op de flanken: Arjen Robben (Chelsea), Andy van der Meyde (Internazionale) en Marc Overmars (FC Barcelona). Echter, allen zijn niet volledig fit. Robben lijkt dat binnen enkele dagen te worden, Van der Meyde heeft last van zijn hamstring en Overmars kan maar één keer per dag trainen.

"Ik denk dat een ploeg met buitenspelers het beste presteert", zegt de bondscoach. "Maar tijdens oefenwedstrijden heb ik ook andere dingen geprobeerd. Daar zijn die duels ook voor. Maar dat mag geloof ik niet meer als ik iedereen mag geloven."

Van Breukelen: 'Duel met Duitsers wordt cruciaal'
   

Als er iemand weet hoe je een EK kunt winnen, dan is het Hans van Breukelen. De ex-doelman van PSV werd in 1988 Europees kampioen met Oranje en stopte in de finale nog een strafschop. Hij heeft, ondanks de magere prestaties van de afgelopen weken, toch vertrouwen in dit Oranje. “Ze moeten toch minimaal de halve finale kunnen halen.”

Gisteravond gaf Van Breukelen een presentatie op het terrein van amateurclub WVV uit Winschoten. Onze redacteur Johan Kroon was er ook bij aanwezig en stelde de oud-doelman na afloop een paar vragen met het oog op het komende EK.

Het duel tegen Duitsland zal volgens Van Breukelen cruciaal worden. “Als ze die wedstrijd overleven moeten ze toch minimaal de halve finale kunnen bereiken. Maar ik heb er de volste vertrouwen in.”

De 47-jarige oud-international rekent Oranje echter niet tot de topfavorieten. “Dat zijn voor mij Portugal, het gastland, en Frankrijk, de regerend kampioen. Maar ook de Italianen hebben goede papieren om de titel te pakken.”

De media suggereert de laatste weken dat het Oranje ontbeert aan een echte leider. “Ik heb van bondscoach Dick Advocaat begrepen dat Pierre van Hooijdonk de echte leider is binnen de groep. Maar ik hoop ook dat Phillip Cocu, Edgar Davids, Jaap Stam en Ruud van Nistelrooy zullen opstaan als echte leiders. Dat is essentieel voor deze groep.” Van Breukelen vindt wel dat Advocaat genoeg jeugd heeft ingepast. “Of het teveel is? Nee, het is precies genoeg. Het is wel jammer dat hij er niet vóór Schotland mee begonnen is.”

Dick Advocaat liet al doorschemeren dat Nederland tegen de Duitsers met vleugelaanvallers zal beginnen. “Ik vind 4-3-3 ook de ideale opstelling voor het Nederlands elftal. Het is een oer-Hollands systeem en ik denk dat dat het beste werkt voor deze selectie.”

Ook heeft Van Breukelen zijn ideale selectie al in zijn hoofd. “Van der Sar; Heitinga, Stam, Cocu, Van Bronckhorst; Van der Meyde, Sneijder, Davids, Robben; Van der Vaart; Van Nistelrooy. Van der Vaart zie ik als schaduwspits achter Van Nistelrooy een uitstekende rol spelen. En waarom Van Nistelrooy en Kluivert samen niet goed spelen? Puur omdat ze niet bereid zijn te verdedigen voor elkaar. Daarnaast gunnen ze elkaar ook geen enkel succes.”

Van Breukelen zou bondscoach Advocaat nog hebben aangeboden om als ‘mental-coach’ mee naar Portugal af te reizen, zoals bij de Nederlandse hockeyheren toen ze de Olympische titel pakte. “Ik heb Advocaat gebeld en het voorgesteld, maar daarna heeft hij niets meer van zich laten horen.”

Als afsluiting wilde Hans van Breukelen nog iets zeggen richting de bezoekers van Voetbalzone. “Ik hoop dat alle mensen zullen genieten van het komende EK. En zorg er wel voor dat jullie deze site in de gaten houden de komende weken!”

voetbalzone.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Winnen we van Duitsland?
« Reactie #22 Gepost op: 10-06-2004, 16:20:25 »
Frisk leidt wedstrijd tussen Oranje en Duitsland
   
Arbiter Anders Frisk zal op dinsdag 15 juni het duel tussen Nederland en Duitsland gaan leiden. De De 41-jarige Zweed zal samen met zijn landgenoten Kenneth Peterson en Peter Ekström de arbitrage in handen hebben. Collina is aangewezen om het openingsduel tussen Portugal en Griekenland te fluiten.

Frisk floot tweemaal eerder het Nederlands elftal, waarbij Oranje beide keren als winnaar van het veld stapte. Tijdens Euro 2000 won Nederland met 3-2 van Frankrijk en 15 augustus 2001 was Oranje in de vriendschappelijke interland tegen Engeland met 0-2 te sterk.


Geen pottenkijkers meer bij de Oranje-trainingen

Dick Advocaat gaf donderdag na de ochtendtraining aan dat zijn Oranje-selectie de komende dagen besloten trainingen zal afwerken, er is geen ruimte voor pottenkijkers. De Haagse bondscoach lijkt hiermee aan te willen geven dat hij dinsdagavond tegen de Duitsers met een verrassing wil komen.

De oefenpartijtjes van vrijdag en zondag moeten achter gesloten deuren worden verwerkt. Het lijkt er dus op dat Advocaat dinsdag met andere spelers gaat spelen dan op voorhand verwacht. Rudi Völler en andere Duitsers kunnen de komende dagen de training van Oranje dus niet bezichtigen.

Völler kan de training van Oranje alleen bekijken als hij op een van de bovenste etages van het nabij gelegen hotel weet te komen.


Maier: 'Oranje is bang; Duitsland wordt kampioen'

Sepp Maier ziet het EK voor Duitsland als een goede kans om te laten zien wat ze werkelijk waard zijn. De keeperstrainer van de Duitse selectie schat de kansen van Duitsland erg hoog in, en denkt dat Duitsland Euro 2004 kan winnen.

Maier, die zelf wereldkampioen werd in 1974 en Europees kampioen in 1972, verklaarde zijn gewaagde uitspraken in Der Kicker. ''Ik geloof dat Tsjechië én Nederland bang zijn voor ons. Als Roy Makaay bij Bayern in de kleedkamer zit hoor ik nog wel eens wat. Mochten wij de groepsronde overleven, dan kunnen we zeer ver komen. We hebben de sterkste en beste poule geloot. '' aldus Maier.

De behaalde resultaten van de spelers zijn wisselvallig. Na twee vrijwel makkelijke overwinningen op Zwitserland en Malta, moest Die Mannschaft met eigen ogen toezien dat Roemenië en Hongarije te sterk waren.

Maier, de oud-doelman zegt nog nooit mee te hebben gemaakt dat voor de start van een groot eindtoernooi het eigen volk Duitsland tot één van de favorieten en de sterkere zagen. ''Eigenlijk niet. Maar dit punt komt niet alleen bij ons voor, bij ieder nationaal elftal klopt wel iets niet.''

Maier brengt zijn fotocamera mee, en dat is een zeer goed teken want dit gebeurt alleen als hij een goed gevoel heeft over een groot toernooi. ''In het begin merk je al of alles klopt in een ploeg. Rond 1990 nam ik mijn camera voor de eerste keer mee, en op dat moment werden we Weltmeister. Ik heb hem pas weer opgeborgen in 1996 voor het EK in Engeland. ''Juist, de Duitsers wonnen dat EK.''

''Voordat het WK in 1994 begon, zei ik tegen mezelf Sepp, je kunt dit keer de camera wel thuis laten. Tijdens het EK in 2000 heb ik mijn camera dus niet meegenomen. Ik had het al in de gaten op het trainingskamp, dit wordt niets. Medio 2002 heb ik mijn camera weer uit de kast gehaald, dit omdat we zo'n goede voorbereiding hadden'', zo sprak Maier.

voetbalzone.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Winnen we van Duitsland?
« Reactie #23 Gepost op: 12-06-2004, 10:23:15 »
Duitsers zingen de 'Nulpen aus Amsterdam' weg

De klassieker tussen Nederland en Duitsland staat dinsdagavond om 20:45 uur op het programma en wordt op voorhand al een beladen duel, want de twee aartsrivalen zullen er alles aan doen om elkaar in de eerste EK-ronde naar huis te sturen. De Nederlanders en Duitsers zijn al volop bezig om elkaar in de media te vernederen.

Op de websites alles-ist-vorbei.de en schade-deutschland-alles-ist-vorbei.com provoceren de (Nederlandse) makers van de website de Duitsers. De websites zijn ook in de taal van onze Oosterburen te bezoeken.

De laatst genoemde website heeft zelfs een plan om de Duitse autobanen te blokkeren, wanneer het elftal van Dick Advocaat dinsdagavond Duitsland verslaat. Ook is er een Anti-Rudi Völler-single. Op de website dagrudi.nl valt het liedje van groep De Zakkenvöllers te beluisteren.

De Duitsers hebben de websites ook ontdekt en slaan terug. De Volkskrant Der Bild schrijft in haar vrijdageditie pagina's lang over het duel met Oranje. De krant die enkele weken geleden na de 5-1 blamage van Die Mannschaft tegen Roemenië de hoofden van de Duitse spelers nog op tientallen Bratwürste neerzette, spreekt nu haar volledige vertrouwen in Duitsland uit en betitelt de ploeg zelfs als Europameister. Ook kwam de krant met Anti-Holland-songs die de mannen van Rudi Völler naar een overwinning op Nederland moeten helpen.

Voetbalzone.nl pikte enkele songs van de Duitse krant eruit. "Ihr spiel schön, doch 'nen Titel holt ihr nie. Titel holt ihr nie. Titel holt ihr nie." Of: "Nistelrooy, Nistelrooy, Kluivert und Makaay. Ach, es war zo schön mit euch. Jetzt ist es vorbei!" Het volledige artikel van Der Bild is te lezen op Bild.de

voetbalzone.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Winnen we van Duitsland?
« Reactie #24 Gepost op: 12-06-2004, 10:27:36 »
Computer berekent winst op Duitsland

Weinig mensen geloven nog in een heldenzege van het Nederlands elftal in Portugal. Groningse wetenschappers weten echter zeker dat Oranje de eerste wedstrijd, dinsdag tegen Duitsland, zal winnen. Medewerkers van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) hebben een computer ontwikkeld om de uitslagen te berekenen.




Volgens de wetenschappers tonen eerder gespeelde wedstrijden aan dat de effectiviteit van het Nederlands elftal is toegenomen. De computer voorziet verder in een stijgende trend, vooral dankzij de inbreng van spelers Roy Makaay en Arjen Robben. Na een kwartier voetballen zou Nederland al hebben gescoord.

Over het verdere verloop van het toernooi doet de RuG geen uitspraken.


Geplaatst op: 11-06-2004

id-t.com
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Winnen we van Duitsland?
« Reactie #25 Gepost op: 15-06-2004, 18:17:56 »
Als voetballiefhebber hoop ik altijd dat de ploeg met offensieve intenties de wedstrijd wint. Was bv. blij dat Frankrijk de uitermate vervelende defensieve spelwijze van Engeland in extremis wist af te straffen. Zuiver speltechnisch en -taktisch bekeken ben ik dus steeds gecharmeerd geweest door het Nederlands elftal en het spektakel dat ze meestal brengen op eindtornooien. Wat niet van de improvisatieloze Duitsers gezegd kan worden, die al meer dan 30 jaar enkel efficiëntie hoog in het vaandel voeren.

Wat veel van mijn landgenoten ervan weerhoudt te supporteren voor Nederland is de arrogante houding van 'n aantal Oranje-spelers (Davids & De Boer om er twee te noemen). Het onmetelijk hoog ego dat deze vedetten met zich meetorsen, heeft er trouwens al vaker toe geleid dat Oranje niet het verhoopte succes kon behalen op diverse kampioenschappen. Dat deze groep bulkt van het talent, staat buiten kijf. Maar 11 vedetten maken geen elftal, je hebt waterdragers nodig. En er moet samenhorigheid zijn, de wil om te vechten voor elkaar. Zeker geen egotrip ter streling van de persoonlijke opgeblazen sterrenstatus nastreven.

Daarnaast ben ik verwonderd dat Advocaat (toch een beetje defensief denkende coach blijkbaar) opteert om te spelen met amper 1 spits. En er zal wel een taktische uitleg voor volgen, dat die offensieve middenvelders eigenlijk aanvallers voorstellen, toch vind ik het on-Nederlands. Ligt de sterkte van Oranje niet in de rijke weelde van aanvallers? Verdienen Kluivert, Makaay en van Hooijdonk niet meer dan een plaats op de reservenbank? Het zijn vragen die men zich kan stellen.

Als Oranje straks wint van Duitsland - wat ik hen nog steeds gun - zal Advocaat natuurlijk zijn gelijk krijgen. Alleen hoop ik dat deze opstelling niet dat teweeg brengt, waar ik voor vrees: een geïsoleerde Van Nistelrooy tegen een betonmuur van Duitsers. Tenzij er in de 1ste minuut al een gigantische blunder van Oliver Kahn komt of course.  ;) Voetbal blijft gelukkig onvoorspelbaar.

Iig.. ik wens Oranje veel succes straks in hun wedstrijd tegen de aartsrivaal !  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 15-06-2004, 18:22:00 door lebon simon »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Winnen we van Duitsland?
« Reactie #26 Gepost op: 15-06-2004, 19:49:28 »
Mooi gezegd/getikt Lebon, en ben het ook wel met je eens ::ok::

Ik heb gestemd dat ze gaan winnen..!!
Begin nu wel ongeduldig te worden 8)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Winnen we van Duitsland?
« Reactie #27 Gepost op: 15-06-2004, 20:06:55 »
De selectie tegen Duitsland is bekent:

v. d. Sar, Heitinga, Bouma, Stam, v. Bronckhorst, Cocu, Davids, v. d. Vaart, v. d. Meyde, v. Nistelrooy, Zenden


De selectie van Duitsland:

Kahn, Friedrich, Worns, Novotny, Lahm, Schneider, Baumann, Hamann, Ballack, Frings, Kuranyi
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Winnen we van Duitsland?
« Reactie #28 Gepost op: 16-06-2004, 08:13:25 »
Alleen hoop ik dat deze opstelling niet dat teweeg brengt, waar ik voor vrees: een geïsoleerde Van Nistelrooy tegen een betonmuur van Duitsers. Tenzij er in de 1ste minuut al een gigantische blunder van Oliver Kahn komt of course.  ;) Voetbal blijft gelukkig onvoorspelbaar.

Zeer scherp Simon!  ::ok:: Dat was precies waar de schoen wrong gisteren.
Ik zeg: Lebon Simon for Bondscoach!  ::bravo::  ::bravo::
we're back :(

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Winnen we van Duitsland?
« Reactie #29 Gepost op: 16-06-2004, 12:18:39 »


Zeer scherp Simon!  ::ok:: Dat was precies waar de schoen wrong gisteren.
Ik zeg: Lebon Simon for Bondscoach!  ::bravo::  ::bravo::

Thanx Idefix !  ::ok::

Helaas lig ik niet zo goed in de groep...  :-[

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Winnen we van Duitsland?
« Reactie #30 Gepost op: 19-06-2004, 15:03:51 »
NEDERLAND-DUITSLAND: 10,7 MILJOEN
--------------------------------------------------------------------------------
 
7,5 miljoen kijkers (50,9%) zagen Nederland gisteren gelijkspelen tegen Duitsland. Met een marktaandeel van 84,3% als resultante.

Dit zijn DE bereiksevenementen op televisie en dus de droom van vele marketeers om daar hun spot uit te zenden. En dus leggen ze graag 74.000 euro bruto neer voor een spot van 30 seconden in de rust.

Dergelijke wedstrijden trekken jong en oud. Kijkdichtheden liggen voor alle doelgroepen zo'n beetje rond de 50%. Van 47,3% op 13-19 jaar tot 56,2% op mannen 20-49 jaar.

UPDATE: Inmiddels zijn er naast de reguliere meting via de peoplemeter van Intomart aanvullende cijfers bekend gemaakt. De gemiddelde kijkdichtheid kwam uit op de genoemde 7,5 miljoen. Het netto bereik bedroeg 8,2 miljoen. Daar bovenop komen 1,5 miljoen mensen die bij anderen keken, 600.000 in een cafe en 300.000 op het werk of elders. In totaal dus 10,7 miljoen kijkers. Daarmee staat deze wedstrijd in de Top3 van best bekeken interlands alle tijden. Nederland-Brazilie ( WK98 ) staat met 11,7 miljoen op nummer een.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!