Poll

Is Dickie te hard aangepakt!

Nee, hij heeft het verdiend.
3 (15%)
Nee, stening die gozert!
2 (10%)
Ja, hij staat nu toch in de halve finale
2 (10%)
Ja, voor je het weet gaan mensen het serieus nemen en hem bedreigen ofzo!
7 (35%)
Ach, de beste stuurlui staan aan wal, laat die analytici toch lullen!
6 (30%)

Totaal aantal stemmen: 19

Auteur Topic: Advocaat is te hard aangepakt  (gelezen 5910 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Advocaat is te hard aangepakt
« Gepost op: 29-06-2004, 11:21:20 »
Ik vind persoonlijk van wel, als ik zo die persconferentie van gister bekeek, dan denk ik dat hij ook bedreigd is. Net zoals Hiddink en Koeman destijds. Er zijn nou eenmaal mensen die de woorden van een Jan Mulder te serieus nemen en daardoor vervelende bedreigingen gaan uiten.

Offline feeks

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Re: Advocaat is te hard aangepakt
« Reactie #1 Gepost op: 29-06-2004, 12:55:47 »
Vind het prima dat mensen kritiek uiten.
Ben zelf ook niet bepaald weg van de tactiek van Advocaat.
Maar we zijn mensen onder elkaar en uitspraken als: "Stenig hem" en meer van dat zulks fraais gaan ver boven de normen van het fatsoen, vooral als het ook nog eens op tv wordt gezegd door publieke figuren.
Gezonde kritiek is oke, maar dit riekt naar een hetze en dat gaat veel te ver.
je kunt beter spijt hebben van de dingen die je doet, als van de dingen die je laat.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Advocaat is te hard aangepakt
« Reactie #2 Gepost op: 29-06-2004, 14:39:25 »
In het begin had ik ook veel kritiek op Advocaat. Mijn ouders werden er zo gek van dat ze de groepswedstrijden niks van het commentaar hebben verstaan. Maar wat er nu gebeurd gaat toch echt wel te ver en Advocaat toont terecht zijn emoties. Sommige analytici zullen toch medelijden met hem krijgen en mildere kritiek gaan geven, maar een zekere Hugo Borst en Jan Mulder zullen dat niet doen. Mijn kritiek tegen Advocaat is inmiddels afgezakt, zodat ik alleen sommige wissels van hem niet logisch vind en ook soms ontbreekt het tactische beleid bij dhr. Advocaat. Dat hij een defensieve coach is, enfin.. Mocht Nederland het EK winnen, dan kraait geen haan er meer om wie de bondscoach was. De bondscoach wordt gekozen door de KNVB en de bondscoach stelt de 11 mensen op en niet de analytici. Word dan zelf bondscoach en laat zien dat je het beter kunt. Geef vanaf nu alleen gezonde kritiek en geniet van de rest van het toernooi. Ze letten niet eens meer op hoe het voetbal wordt gespeelt en daar gaat het voornamelijk nog steeds om!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Advocaat is te hard aangepakt
« Reactie #3 Gepost op: 29-06-2004, 16:07:28 »
Word dan zelf bondscoach en laat zien dat je het beter kunt.
Oh, dus als er iets verkeerd gaat mag je daar niks meer van zeggen? Dan zijn we het dus ook allemaal met alle besluiten van de regering eens, want ja; "dan had je zelf maar minister moeten worden..." ::ohno::

Ik vind Advocaat nog steeds slecht wisselen. Of hij ook een slechte coach is kan ik niet beoordelen, ik ben nooit door hem gecoacht, maar zn wissels zijn echt slecht. Eerst Robben, wat ons de 3 punten tegen Tsjechie en uiteindelijk bijna een plaats bij de laatste 8 heeft gekost. En tegen Zweden haalde hij zomaar Davids eraf. Dat pakte dan toevallig goed uit, maar ik hield mn hart vast.

En ja, kritiek hebben moet altijd kunnen vind ik, maar doodsverwensingen zijn niet helemaal in orde. Meestal is het toch figuurlijk ("...dan gaan er koppen rollen") of als grap bedoeld ("...stening die gozert"). En als je iemand serieus doodwenst spoor je niet, klaar. 

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Advocaat is te hard aangepakt
« Reactie #4 Gepost op: 30-06-2004, 00:32:07 »

Oh, dus als er iets verkeerd gaat mag je daar niks meer van zeggen? Dan zijn we het dus ook allemaal met alle besluiten van de regering eens, want ja; "dan had je zelf maar minister moeten worden..." ::ohno::

En ja, kritiek hebben moet altijd kunnen vind ik, maar doodsverwensingen zijn niet helemaal in orde. Meestal is het toch figuurlijk ("...dan gaan er koppen rollen") of als grap bedoeld ("...stening die gozert"). En als je iemand serieus doodwenst spoor je niet, klaar. 

Ik vind wel dat je kritisch mag zijn, maar doe het dan op een normale manier.
Je vergelijking met politiek snap ik hierin niet.
Voetbal is een spel, en Dick Advocaat heeft zelfs toegegeven dat "de wissel" niet goed uipakte..Nou jammer dan, ook wel raar dat een stel profs niet met zo'n wissel om kunnen gaan.
Beetje sneu vind ik dat.


Verder gaat het in deze strange wereld steeds gekker worden, en worden bedreigingen ook uitgevoerd. Mensen die steeds meer opgefokt worden etc. ook de media speelt hierin een grote rol. Ik heb nog geen enkele persconferentie gezien waar niet een steek onder water gegeven word naar Advocaat toe. Altijd moet het in het negatieve getrokken worden.
Kan me best indenken dat Advocaat er een beetje erg moe van word.

Andere landen blijven euforisch over hun team ook speelt het een keer wat slechter.

Nederland is vaak te kritisch/perfectionistisch en de pers te sensatie belust.
Volgens mij was dit mijn langste post ooit ::schaam::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Advocaat is te hard aangepakt
« Reactie #5 Gepost op: 30-06-2004, 14:03:54 »
Voetbal is een spel, en Dick Advocaat heeft zelfs toegegeven dat "de wissel" niet goed uipakte..Nou jammer dan, ook wel raar dat een stel profs niet met zo'n wissel om kunnen gaan.
Het is een spel, maar wel een spel waar miljarden in omgaan. Dus ik vind dat je de coach best kan afrekenen op een niet zo beste wissel. In principe is het gewoon zo dat hij zijn werk niet goed doet (en dat is niet hetzelfde als dat hij niet zn best doet).
Bovendien dacht ik toch dat de spelers zich voorbeeldig hadden gedragen? ???

Je vergelijking met politiek snap ik hierin niet.
Als Nederland militairen naar Irak stuurt hebben we toch ook met zn allen kritiek, niet? Maar Balkenende is niet zielig... ::ohno::

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Advocaat is te hard aangepakt
« Reactie #6 Gepost op: 30-06-2004, 14:24:30 »
Maar als jij je werk niet goed doet roepen we toch ook niet dat je gestenigd moet worden?
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Advocaat is te hard aangepakt
« Reactie #7 Gepost op: 30-06-2004, 14:34:00 »
Zolang je het voor de grap zegt kan dat best hoor ::jaja:: Het probleem ligt bij de mensen die niet kunnen (willen?) zien wat gein is en wat niet.
En mensen die iemand serieus willen stenigen... ja... dat ga ik niet eens zeggen.

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Advocaat is te hard aangepakt
« Reactie #8 Gepost op: 30-06-2004, 14:55:29 »
Iedereen kan makkelijk zeggen dat het niet zo bedoeld is maar als hij zich gekwetst voelt dan zijn ze gewoon te ver gegaan :-\\
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline feeks

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Re: Advocaat is te hard aangepakt
« Reactie #9 Gepost op: 30-06-2004, 19:18:37 »
Zolang je het voor de grap zegt kan dat best hoor ::jaja:: Het probleem ligt bij de mensen die niet kunnen (willen?) zien wat gein is en wat niet.
En mensen die iemand serieus willen stenigen... ja... dat ga ik niet eens zeggen.

Iemand die als voetbalkenner en voetbalcriticus is aangenomen kan zich dit soort uitspraken niet permiteren.
Bovendien schrijft ie ook nog eens een colum in de krant.
Door deze functies wordt hij door velen gezien als een insider/kenner, maar iig iemand die gehoord wordt en iemand waarvan men blijkbaar waarde hecht aan zijn zienswijze, anders had ie het niet zolang uitgehouden  in het programma van B&v.D.
Zulke mensen moeten zich daarom realiseren wat hun uitspraken te weeg kunnen brengen.
En ook al ben je geen tv-persoonlijkheid, dan nog moet je je als volwassen mens eerst eens achter het oor krabben voor je zulke ongenuanceerde uitspraken de wereld in stuurt.
je kunt beter spijt hebben van de dingen die je doet, als van de dingen die je laat.