Auteur Topic: Paffen  (gelezen 5449 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Paffen
« Gepost op: 28-08-2006, 21:18:40 »
Waarom paft iedereen daar in het Big Brother huis ???
Het valt echt op

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Paffen
« Reactie #1 Gepost op: 28-08-2006, 21:20:22 »
Misschien vanwege de spanning ofzo.

Nouja ik ben blij dat ik daar niet zit, ik kan niet tegen roken.
First you go backwards, but then forwards again

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Paffen
« Reactie #2 Gepost op: 29-08-2006, 08:15:17 »
Ik denk dat ze dat doen om 2 redenen:
1. Ze zitten voornamelijk stil, hebben weinig te doen. Dan ga je roken. Je hebt dan tenminste iets in je handen.
2. Ze steken elkaar aan. Vaak werkt het zo in groepen als er meerdere roken. Als de een een cigaretje opsteekt, doet de ander het ook.

Ze roken nu shag omdat cigaretten in verhouding veel sneller op zijn en dus veel duurder zijn.

Groetjes van een roker.
JJF

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Paffen
« Reactie #3 Gepost op: 30-08-2006, 13:53:02 »
Ik denk ook dat er onder de Big Brother deelnemers (en misschien ook wel de Big Brother-kijkers) gewoon relatief veel rokers zijn.
Naar dat soort dingen worden hele marktonderzoeken gedaan. Ik schat zo in dat het kijkerspubliek van Big Brother wat lager opgeleid is dan gemiddeld. Lagere opleiding = meer rokers. Zie daar een verklaring.  ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Paffen
« Reactie #4 Gepost op: 30-08-2006, 17:30:54 »
Ik weet dat je dat niet op mij speculeerd en ik mij niet aangesproken hoef te voelen, maar toch wil ik wel even kwijt dat mijn laatst genoten opleiding op HBO-niveau was.
Eigenlijk snap ik je redenering niet goed. Wil je zeggen dat mensen die in het BB huis komen en dit tv programma volgen, vaak minder goed opgeleide mensen zijn? Waarom zie je dit zo?
Dat minder hoog opgeleide mensen vaker roken ben ik het wel mee eens, maar ik zie het verband niet met BB.
JJF

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Paffen
« Reactie #5 Gepost op: 30-08-2006, 18:20:50 »
Ik verwachtte al dat ik zo'n reactie zou krijgen...  ::)

Dat minder hoog opgeleide mensen vaker roken, is een feit.
Dat het Big Brother-publiek lager opgeleid is dan gemiddeld is een veronderstelling/hypothese, die we alleen zouden kunnen bewijzen/verwerpen als we het kijkersprofiel in kunnen zien.

Maar als dit laatste klopt, dan ligt het natuurlijk voor de hand dat de mensen die zich voor BB opgeven ongeveer dezelfde mensen zijn als die er naar kijken.

Het is echt niet bedoeld als belediging of wat dan ook, maar als een mogelijke verklaring voor het grote aantal 'paffers'.

Van ER weet ik bijvoorbeeld dat de typische kijker een 'hoogopgeleide vrouw van middelbare leeftijd' is.
Ik ben geen vrouw. Ik ben niet van middelbare leeftijd. Klopt het kijkersprofiel daarom niet?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Paffen
« Reactie #6 Gepost op: 1-09-2006, 08:02:19 »
Ik voelde mij ook niet beledigd hoor! En je kan best gelijk hebbben. Ik weet niet wat er uit die onderzoeken komt. Maar natuurlijk zijn er uitzonderingen. Het was niet als aanval bedoeld. Was gewoon even nieuwsgierig waar je die kennis vandaan haalde.  :-X  ;D
JJF

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Paffen
« Reactie #7 Gepost op: 2-09-2006, 00:50:56 »
Wat ik zo raar vind: ze hebben geen frisse lucht. Dus binnen de korste keren is het alleen maar rook daar ::)

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Paffen
« Reactie #8 Gepost op: 2-09-2006, 07:47:45 »
Volgens mij zijn er wel goede ventilatie-systemen. Anders zou het zuurstop toch ook een keer opraken? Maar inderdaad, het lijkt mij daar ook niet fris. Volgens mij ruiken ze hun eigen stank / rook niet meer.
JJF

Offline jeroen987

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Paffen
« Reactie #9 Gepost op: 2-09-2006, 17:53:31 »
wat moet je anders doen..  ???

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Paffen
« Reactie #10 Gepost op: 2-09-2006, 23:01:38 »
wat moet je anders doen..  ???
Met elkaar praten ofzo?

Offline jeroen987

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Paffen
« Reactie #11 Gepost op: 2-09-2006, 23:31:39 »
Met elkaar praten ofzo?

lijkt me echt saai daar.. haha een beetje met die praten, roken, rokend met een ander praten.. en zo de hele dag door.. haha knap hoor  :P

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Paffen
« Reactie #12 Gepost op: 12-09-2006, 14:50:39 »
Waar je ook komt, overal hangt rook denk ik. Op rantsoen met die sigaretten en shag, dan leren ze het wel af ;D


Zou wel gestresste TV opleveren  ::)
The sun came up and reality set in.