Auteur Topic: Melody Klaver  (gelezen 13561 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Melody Klaver
« Gepost op: 8-11-2010, 14:08:05 »


Melody Zoë Klaver is geboren op 09-09-1990 in Amsterdam. Ze is de jongste van het gezin. Ze heeft 2 oudere zussen Kimberley van 23 jaar (tevens ook actrice, o.a. in Voetbalvrouwen) en Stephanie van 26 jaar (danseres). Drie zusjes in de showbizz dus. Iedereen vraagt zich altijd af of zij het zang, dans, acteer-talent van hun ouders hebben geërfd maar die ontkennen dat, haar moeder Patricia heeft haar eigen kledingzaak en haar vader Laurens werkt als fotoredacteur bij SMM. Ze heeft altijd in Abcoude gewoond (gemeente tegen A’dam) en daar ook op de basisschool gezeten. Vijf jaar geleden verhuisde ze naar de gemeente ernaast ‘Vinkeveen’. Tegenwoordig woont ze in Amsterdam. Ze heeft in Amsterdam op school gezeten, op het Sint Nicolaas Lyceum in Zuid. Daar heeft ze haar VWO diploma gehaald. Naast school doet ze ook nog aan zangles, op de Babette Labij zangschool in A’dam. En doet ze tennis en dansen. Ze heeft van haar 3de tot aan haar 15de jaar op de dansacademie van Lucia Marthas gezeten, in de vooropleiding. Ze kreeg daar les in jazz/showmusical, ballet, tapdans, zang, modern, acrobatiek en hip-hop. En natuurlijk acteert ze ook veel, in film en op televisie.

In 2005 kreeg ze haar eerste rol in een speelfilm/ biosscoopfilm te pakken. Ze was toen 14 jaar. Ze speelde de zeer moeilijke rol van de tiener Heleen in de filmhuisfilm ‘Diep’ van Simone v. Dusseldorp. Voor deze prestatie kreeg ze in 2006 ook een nominatie voor een felbegeerde Gouden Kalf en was hiermee de jongst genomineerde (15) ooit voor de belangrijkste filmprijs in Nederland. In Geneve (Zwitserland) won ze de Tudor-prijs voor beste buitenlandse actrice in ‘Diep’ (die overigens ook voor beste buitenlandse film won).

Na ‘Diep’ volgde weer een filmhuis speelfilm in 2006 waar ze de bijrol van ‘Kiki’ vertolkte in ‘Langer Licht’ van David Lammers.
Vlak daarna las ze over de audities van de film ‘Afblijven’ van Maria Peters, naar het boek van Carry Slee. Dit zou een hele  grote en populaire film worden. Ze deed de auditie samen met nog ruim 1000 kinderen en kreeg uiteindelijk één van de hoofdrollen van de film: de gemene Debby. Hier was ze ontzettend blij om, dit was, samen met haar gouden-kalf nominatie haar 2de hoogtepunt in haar carričre.

Daarna heeft ze nog een gastrolletje gespeeld in ‘De Daltons, 7 jaar later’ samen met een goede vriend van haar en tevens Afblijven-tegenspeler Matthijs van de Sande-Backhuijzen.

Daarna kwam haar rol in ‘Rollercoaster’. Ook dit is een TV-film van de Filmacademie en deze komt dit najaar op TV (KRO). Hierin speelt ze de rol van Lizel, de beste vriendin van de zieke Wander.

Haar carričre stond niet lang stil, ondanks dat Melody een zware en emotionele tijd achter de rug heeft gehad in dat jaar. In september begon ze namelijk met de trainingen voor het sbs6-programma ‘Sterren dansen op het ijs’. Dit was een goede keuze voor haar, aangezien dit haar mentaal en fysiek goed geholpen heeft. De show heeft 2 maanden geduurd en Melody eindigde samen met haar franse schaatspartner David op de 3de plaats. Melody zegt zelf dat het meedoen aan deze show 1 van de mooiste ervaringen is van haar jonge leventje.

Gelijk daarna kon Melody weer beginnen aan een mooi acteer-project. Nu het Nederlandse publiek Melody heeft leren kennen als persoon zelf, op het ijs, vond ze het weer tijd worden om een mooie rol te spelen. In februari deed ze mee aan de 11-delige tv-serie ‘Roes’. Hierin speelde zij de 14-jarige Rosanne die moet leven met brandwonden door een auto-ongeluk.

Gelijk daarna deed ze auditie voor de nieuwe film van de makers van Zwartboek: ‘Oorlogswinter’. Melody zelf had het boek vroeger al gelezen en het script trok haar dan ook meteen aan. Na een paar spannende auditierondes kreeg ze de rol. Natuurlijk was ze heel erg blij met deze kans. De cast is internationaal en de film wordt erg groots. Ze is nu nog steeds bezig met de opnames, onder regie van Martin Koolhoven, en ze heeft het er erg naar haar zin.

Nadat Melody haar VWO-diploma heeft gehaald wil ze na de zomer een paar maanden gaan reizen om op verschillende plekken workshops en acteerlessen te gaan volgen, waaronder LA, New York en Londen. En natuurlijk wil ze zich het liefst volledig gaan storten op het acteren na haar school.

Na de film Oorlogswinter is ze direct begonnen aan de serie "De Hoofdprijs", de gehele zomer van 2008 stond in het teken van deze SBS-serie.
Na een jaar rust heeft ze sindskort de nieuwe film Schemer afgerond.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2010, 15:33:11 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Melody Klaver
« Reactie #1 Gepost op: 10-11-2010, 11:39:41 »
Wat ook nog aanvullend gemeld mag worden, is dat haar vriend Timo in 2007 door een zelfmoordaanslag in Uruzgan om het leven kwam.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Melody Klaver
« Reactie #2 Gepost op: 11-11-2010, 12:59:09 »
Juist, dat klopt. Overigens zoemde vorig jaar heel even de naam van Melody rond in het WIDM-circuit als kandidate. Maar het blijkt dus een andere Realityserie te zijn.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Melody Klaver
« Reactie #3 Gepost op: 12-11-2010, 16:19:51 »
Het is wel een spontane meid! Zij toont ook heel veel interesse in de omgeving. Wat mij betreft een van mijn favorieten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Melody Klaver
« Reactie #4 Gepost op: 13-11-2010, 18:30:33 »
die broek ::oink::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Melody Klaver
« Reactie #5 Gepost op: 13-11-2010, 19:11:51 »
Ze deed het goed: zij dacht in haar groep het best/snelst na over de mijlpaal-hint en zag als eerste de afbeelding in de kerk. Heel scherp!  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Melody Klaver
« Reactie #6 Gepost op: 15-11-2010, 01:12:10 »
Clevere meid die Klaver

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Melody Klaver
« Reactie #7 Gepost op: 19-11-2010, 22:15:33 »
En wederom heel scherp!  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Melody Klaver
« Reactie #8 Gepost op: 25-11-2010, 22:50:04 »
Geweldige meid.
Es ist Gelu(oe)kt
Ze is verdiend door heeft toch mooi in haar uppie geklaard.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Melody Klaver
« Reactie #9 Gepost op: 25-11-2010, 22:52:33 »
Blij dat zij er nog inzit in plaats van Sonja.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Melody Klaver
« Reactie #10 Gepost op: 26-11-2010, 15:03:38 »
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de mening van Marlie en Mloesje.

Los daarvan: Sonja was 15 jaar geleden misschien leuk, maar ik vind haar nu een zeur. Wat een geluk voor Melody dat het vierde kruikje van Sonja het had begeven, anders had ze er nu uit gelegen.

Toch denk ik niet dat ze wint, hoezeer ik het haar ook gun. Onwillekeurig vertaal ik het spel (zal ik de enige zijn die dat doet?) naar WIDM-normen: hoe zou Melody het in WIDM hebben gedaan?

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Melody Klaver
« Reactie #11 Gepost op: 3-12-2010, 00:50:44 »
Tjee wat heeft die meid een geheugen zeg. De tekens niet kennen en dan alle 35 goed, geweldig. Ze zou t zeker wel goed doen in WIDM denk ik.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Melody Klaver
« Reactie #12 Gepost op: 3-12-2010, 09:42:54 »
Was inderdaad indrukwekkend. Voor Reinier was het een stuk makkelijker, want die kon woorden vormen, omdat hij de letters kende, dan is het makkelijker onthouden, dan als je allemaal 'rare' tekens moet onthouden. Ik had trouwens wel twijfels bij Reinier, die zei dat hij Grieks kende, omdat hij dat 35 jaar geleden 1 jaar had gehad. Ik heb 15 jaar geleden, drie jaar Grieks gehad en voor mij is het nog moeilijk zat om me alle letters te herinneren. Hoewel ik ze, als ik ze zo zie staan wel kan plaatsen, dat is waar.

Maar goed gedaan weer van Melody. Ik vond het alleen wel wat tegenvallen van d'r, dat ze zoveel moeite had met de koe te melken. Ze komt toch over als een redelijk stoere meid, die voor dat soort dingen niet zo bang is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Melody Klaver
« Reactie #13 Gepost op: 3-12-2010, 17:02:48 »
Ik heb nooit Griekse les gehad, maar heb door het overhoren van mijn oudere zussen die daar wel les in kregen, heel wat tekens onthouden. Dat kwam me op Lesbos nog van pas, omdat ik bij bushaltes en winkelopschriften precies kon lezen wat er stond.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Melody Klaver
« Reactie #14 Gepost op: 13-12-2010, 22:24:34 »
Melody is cool!  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Melody Klaver
« Reactie #15 Gepost op: 16-12-2010, 21:31:03 »
jammer. Goed gespeeld........

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Melody Klaver
« Reactie #16 Gepost op: 16-12-2010, 21:32:59 »
tja maar wel terecht, hoop mazzel gehad (o.a. met het gebroken kruikje)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Melody Klaver
« Reactie #17 Gepost op: 16-12-2010, 21:38:16 »
Echt heel jammer dat ze er uiteindelijk, na een paar maal op het randje te hebben gezeten, eruit is. Maar eigenlijk kon je al merken tijdens het fietsen dat ze door haar krachten heen begon te zitten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Melody Klaver
« Reactie #18 Gepost op: 16-12-2010, 21:40:39 »
Yep, fysiek moest ze het afleggen. Maar mentaal beslist niet.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Melody Klaver
« Reactie #19 Gepost op: 16-12-2010, 21:50:50 »
Echt jammer dat ze eruit is ik had haar de winst gegund.
Allemaal hebben ze wel al een gelukje gehad maar Melody heeft ook de brains.