Auteur Topic: Robin Zijlstra  (gelezen 8737 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Robin Zijlstra
« Gepost op: 26-10-2011, 14:44:37 »



Nederland maakte kennis met Robin Zijlstra in het tweede seizoen van de talentjacht Idols. Daar schopte hij het tot de liveshows, maar legde het af tegen Boris en Maud. Uiteindelijk werd hij achtste en moest onverrichter zake naar huis. Toch bleef Robin in the picture doordat hij in 2005 de hoofdrol kreeg als Daniël in de Jetix-serie Hotnews.nl. Al snel daarna werd hij gecast voor Goede Tijden, Slechte Tijden en maakte future als acteur in de rol van Milan Verhagen (later Milan Alberts).

Helaas voor Robin stopte zijn rol in GTST na een jaar al door het vertrek van zijn soapvader Wilbert Gieske. Robin bleef echter aan de weg timmeren, maar dan als zanger en tekstschrijver. Hij schreef onder meer nummers voor Anouk en werkte achter de schermen bij de tv-serie SpangaS.

Verder treedt Robin op met zijn eigen band Robinz en als Robin en Bart, samen met Bart Boonstra, bekend van Onderweg Naar Morgen en als presentator van Secret Story. Ook tourt Robin met andere acteurs uit GTST als The Voice On Tour.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Robin Zijlstra
« Reactie #1 Gepost op: 10-11-2011, 23:02:55 »
Sterk in de proeven. Lijkt me wel een leuke aardige gast. En erg sociaal. Geeft zomaar een sleutel weg. Ik kan wel fan van hem worden
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robin Zijlstra
« Reactie #2 Gepost op: 11-11-2011, 16:08:46 »
Robin,Winston en Elise vormen nu al een groepje die het het best met elkaar kunnen vinden. Vorig jaar had je dat met John,Dirk,Geert en Melody.
When life knocks you down, fight back!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Robin Zijlstra
« Reactie #3 Gepost op: 11-11-2011, 19:42:32 »
Ik vond hem wel sympathiek over komen inderdaad.

Offline clld

  • Forumlid
Re: Robin Zijlstra
« Reactie #4 Gepost op: 12-11-2011, 00:19:21 »
Ben het met jullie eens, hij is sympathiek en doet me met name denken aan Dirk van vorig jaar. Net als Dirk is hij voor mij ook een onbekende dark horse die het zomaar eens ver zou kunnen schoppen...
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Robin Zijlstra
« Reactie #5 Gepost op: 25-11-2011, 12:06:50 »
Leuke spontane gast tot dusverre..
Weet niet of hij scherp genoeg is om het op te nemen tegen andere kandidaten (vooral degenen met een theologische achtergrond), maar hij weert zich kranig.

Verder mixt hij lekker en is prima flexibel bij wie hij zit en is er openminded over, sociaal figuur ook voor wat betreft hoe hij dingen gedaan kan krijgen (wisselkoers-challenge).

Als ik het programma verder ga volgen wel een van de mensen voor wie ik ga 'rooten', denk ik.  ;D
« Laatst bewerkt op: 25-11-2011, 12:08:22 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline clld

  • Forumlid
Re: Robin Zijlstra
« Reactie #6 Gepost op: 4-12-2011, 20:49:38 »
Vind 'm nog steeds een sympathieke kandidaat en gewoon een aardige gozer. Maar ik zou hem niet graag in mijn team willen hebben; als het even tegenzit wordt hij erg negatief (gekenmerkt door veelvuldig geroep van "Sjonge jonge zeg!"), wat volgens mij best demotiverend werkt. Je hebt toch veel liever iemand die de moed erin houdt, perspectief ziet en de kar gaat trekken in plaats van iemand die alleen maar benoemt dat het slecht gaat zonder er iets aan te doen.

Daar komt bij dat hij soms een beetje het vernuft mist om opdrachten te winnen. Bij de speurtocht in Amman zakte hij met name een beetje door het ijs; je kunt toch wel iets beters verzinnen dan "Do you know the Paus?" (geniaal moment trouwens, dat wel :) ), en vragen naar een "Ommayaden Moskee" op z'n Nederlands. Typerend was ook dat ze wel erg makkelijk besloten om "dan maar Winston te bellen"... Alsof hij vanaf die berg alles weet. :)

Al met al niet onlogisch dat hij tot nu toe elke keer in de eliminatieproef terecht kwam.

Daarentegen speelde hij het kaarsen-eliminatiespel juist erg sterk. Hij had heel goed door dat dit het ultieme verwerkelijking was van, "Nee heb je, ja kun je krijgen", oftewel: Je kaarsje gaat sowieso uit. De enige manier om dit te voorkomen is door gewoon lang genoeg te wachten tot je als allerlaatste je kaars mag aansteken. Doe je dat niet, dan heb je toch al verloren (zie Winston) en kun je net ze goed je kaars uit laten gaan.

Mijn persoonlijke conclusie: Nog steeds 'n heel leuke Pelgrim maar komt toch tekort om de echte winnaar te zijn.
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Robin Zijlstra
« Reactie #7 Gepost op: 8-12-2011, 22:23:32 »
Pfoee Robin al 5 keer op rij de eliminatieproef doorgekomen.. zijn wil om naar de finale te gaan is enorm groot. Maar zijn er grenzen aan zijn geluk? :P Of heeft hij gewoon geluk als hij een keer niet die proef hoeft te spelen haha :P

Offline clld

  • Forumlid
Re: Robin Zijlstra
« Reactie #8 Gepost op: 26-12-2011, 19:29:16 »
Grappig: In aflevering 1 gaf Robin ook al een sleutel aan Winston. Al was die sleutel toen niets waard. Nu is de cirkel rond, zullen we maar zeggen.

Ook grappig: EINDELIJK wint Robin eens een Pelgrimsmissie... Maar ironisch genoeg valt hij juist eindelijk nu eens af in de eliminatieronde! :D
« Laatst bewerkt op: 28-12-2011, 08:18:27 door clld »
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Robin Zijlstra
« Reactie #9 Gepost op: 27-12-2011, 22:34:08 »
Jammer dat hij niet 3e is geworden ipv 4 maar Mirjam en Winston vond ik sowieso wel sterker in alles en zijn voor mij dan ook de juiste finalisten Nelli vond ik sowieso niet zo symphatiek maar is wel duidelijk ver gekomen in het spel!

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Robin Zijlstra
« Reactie #10 Gepost op: 29-12-2011, 21:10:45 »
Vond het eigenlijk wel jammer voor hem dat hij de finale net niet haalde. Vond dat hij die finaleplaats op zich wel verdiende. 5 keer een eliminatieronde overleven is toch niet niks...
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."