Auteur Topic: Nelli Cooman  (gelezen 21099 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Nelli Cooman
« Gepost op: 3-11-2011, 16:18:05 »



Nelli Cooman groeide werd geboren in Suriname en groeide op in een gezin met vier zussen en een broer. Toen ze acht jaar was, verhuisde het hele gezin naar Rotterdam. Ze ging op voetbal en kreeg de bijnaam ‘Miss Pele’. Op haar zestiende werd tijdens een sportdag op school ontdekt dat ze goed kon sprinten, en daarmee werd de basis gelegd voor haar atletiekcarrière.

Drie maanden later deed ze al mee aan de Europese jeugdkampioenschappen in Utrecht, waar ze zevende werd op de 100 meter sprint. Kort daarna liep ze een Nederlands jeugdrecord en werd ze op zeventienjarige leeftijd tweede van Nederland bij de vrouwen. Nadat ze haar middenstandsdiploma had gehaald, werd ze in 1984 professional met Henk Kraayenhof als trainer.

In haar periode als professional van 1984 tot 1995 werd ze tweemaal wereldkampioene op de 60 meter indoor, en zesmaal Europees kampioene. Bij de Europese indoorkampioenschappen in Madrid in 1986 won ze in een tijd van 7,00 s, een wereldrecord. Vanwege die prestatie werd ze in dat jaar in Nederland gekozen als Sportvrouw van het jaar. Haar wereldrecord werd pas in februari 1992 verbeterd, en de tijd van 7,00 staat nog steeds als Nederlands record op de 60 meter.

In 1995 beëindigde ze haar atletiekloopbaan. Tegenwoordig is ze schoonheidsconsulente en nagelstyliste. Daarnaast is ze ambassadrive van Stichting Roparun, een estafetteloop van ongeveer 520 kilometer van Parijs naar Rotterdam waarbij mensen, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2011, 23:51:41 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nellie Cooman
« Reactie #1 Gepost op: 4-11-2011, 17:51:32 »
Wow, wat een superkandidate! Een van de beste atlete's die Nederland ooit heeft gekend!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nellie Cooman
« Reactie #2 Gepost op: 4-11-2011, 23:20:37 »
Leuk dat ze meedoet.  ::ok::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Nellie Cooman
« Reactie #3 Gepost op: 10-11-2011, 22:47:29 »
Geweldig wijf dit. Ben mede voor haar!  ::bravo::

En kom op Nelli, je teamgenoten weten niet wat voor topwijf jij bent.  ::hug::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nellie Cooman
« Reactie #4 Gepost op: 10-11-2011, 22:48:27 »
nu al janken. Ben ik niet zo'n fan van.

Maar wel de sleutel. Toch fijn :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Nellie Cooman
« Reactie #5 Gepost op: 10-11-2011, 22:56:48 »
Heel slim gespeeld, had niet verwacht dat zij de sleutel had

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nellie Cooman
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2011, 23:05:05 »
Ik vond haar wel rete-irritant met dat gecommandeer en had ook het idee dat ze om die reden buitengesloten werd.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nellie Cooman
« Reactie #7 Gepost op: 10-11-2011, 23:08:14 »
Lijkt erop dat ze voor mij de irritatiefactor gaat worden.  :-\\ Maar ja, die heb je ook nodig bij dit soort series.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nelli Cooman
« Reactie #8 Gepost op: 11-11-2011, 19:44:30 »
Maar als je anderen over haar hoort praten (ook volgende aflevering) is ze wel een hele tactische speelster. Ik ben benieuwd wat ze nog gaat laten zien wat dat betreft.

Offline clld

  • Forumlid
Re: Nelli Cooman
« Reactie #9 Gepost op: 11-11-2011, 23:44:49 »
Een bijzondere en interessante kandidate. Ze lijkt de reis heel anders te beleven dan de rest. Is ze gewoon heel erg gedreven en speelt ze het spel (iets te) fanatiek, of leeft ze een beetje in haar eigen wereldje?

Wat ik erg wonderlijk vond: Ze moet huilen omdat ze denkt dat de groep zich tegen haar keert. Ook zegt ze, "ik hoop het!" als Mohammed haar troost met de woorden dat net zo goed een van de andere drie in de eliminatieproef af kan vallen. Maar: Later blijkt ze de sleutel te hebben waardoor ze niet af kan vallen. Waarom dan toch die ophef?

Overigens krijg je al gauw de indruk dat Nelli zichzelf nogal isoleert, vanaf het begin al. Je vraagt je dan toch af of de groep haar bewust buitensluit, of dat dit gewoon de natuurlijke gang van zaken is zoals dat gaat in een sociale groep. (En zou hetzelfde niet gebeurd kunnen zijn bij die estafetteploeg in '88, waar ze het over had?) Ik wil nog geen conclusie trekken, maar ik ben benieuwd hoe ze zich in de komende afleveringen manifesteert!
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Nelli Cooman
« Reactie #10 Gepost op: 11-11-2011, 23:49:50 »
Ik vond haar irritant, dat geschreeuw! Ook dat ze gebeden had voor de sleutel.... Ik ben zelf niet gelovig maar als je dat wel bent geloof je toch zeker niet dat een god zich bezig gaat houden met een tv programma?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nelli Cooman
« Reactie #11 Gepost op: 12-11-2011, 02:25:10 »
Ik vond haar irritant, dat geschreeuw! Ook dat ze gebeden had voor de sleutel.... Ik ben zelf niet gelovig maar als je dat wel bent geloof je toch zeker niet dat een god zich bezig gaat houden met een tv programma?

Ik dacht precies hetzelfde, ik heb ook het idee dat als je echt gelovig bent het ook niet echt, tja hoe moet ik dat zeggen, netjes? is om om zoiets te bidden, ik bedoel er zijn wel belangrijker dingen en dit was puur eigenbelang.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Nelli Cooman
« Reactie #12 Gepost op: 13-11-2011, 18:12:56 »
mooi dat zij uitgerekend die sleutel had die paste en dus immuniteit had voor de eerste aflevering ben benieuwd hoever deze vrouw gaat komen!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nelli Cooman
« Reactie #13 Gepost op: 16-11-2011, 11:36:54 »
Ik zie in haar niet de winaar, maar ver zal ze denk ik wel komen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nelli Cooman
« Reactie #14 Gepost op: 18-11-2011, 19:37:12 »
Ik stoorde me in aflevering 1 nogal aan haar, maar in aflevering 2 was dat eigenlijk helemaal weg.


Komt denk ik ook omdat kandidaten vaker worden bekeken vanuit het perspectief naar hun ''vorige'' leven.

De meeste mensen kennen haar als hardloopster, die onder meer in Seoul samen op de baan heeft gestaan met de inmiddels overleden Flo Griffith (de dame met de superlange nagels, die regelmatig uit de verboden snoeppot snoepte).

Maar ik wist eigenlijk helemaal niet dat ze het geloof op een hoog plan heeft staan.

Zoals gezegd: bij sommigen zorgt ze voor de nodige irritatiefactor, maar ze is wat haar mening betreft, nogal uitgesproken.

Nee, winnen zal ze volgens mij niet, maar het Sonja Silva effect van vorig seizoen (door een eigen stommiteit met een kapot kruikje komen aanzetten), zal haar bespaard blijven, denk ik.



Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nelli Cooman
« Reactie #15 Gepost op: 1-12-2011, 22:58:10 »
oké deze heeft een behoorlijk irritatie niveau.
Zoals ze loopt te schreeuwen en te doen. Ze mist wat sociale vaardigheden (lijkt Jochem wel, zal het te maken hebben met het feit dat ze topsporter was ??? )

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nelli Cooman
« Reactie #16 Gepost op: 1-12-2011, 22:59:59 »
Ze wil het gewoon erg graag goed doen. En je moet haar nageven, ze gaat er helemaal voor.
Tell me what your telescope says

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nelli Cooman
« Reactie #17 Gepost op: 1-12-2011, 23:01:56 »
Ja dat klopt veerraak. Maar ik zou daar beste wel moe van worden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Nelli Cooman
« Reactie #18 Gepost op: 1-12-2011, 23:07:40 »
Het antwoord van vveerraak is wat mij betreft weerraak.
Van mij mag Nellie nog wel even blijven, maar dat geldt net zo goed voor de andere kandidaten.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nelli Cooman
« Reactie #19 Gepost op: 1-12-2011, 23:09:15 »
Het antwoord van vveerraak is wat mij betreft weerraak.
::rofl::
Tell me what your telescope says