Auteur Topic: De Vraag van de Week / Het Rode Petje  (gelezen 16619 keer)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Gepost op: 11-11-2011, 00:14:12 »
Beste Pelgrimscodeurs,

Op veler verzoek een topic over de vraag van de week en de zoektocht naar een pelgrim met een rood petje.

De tv-gids van de EO (genaamd Visie) berichtte over een zoekspel voor de kijker zelf. Ik las het volgende:

Zelf meespelen met De Pelgrimscode? Ga dan snel naar de site en doe mee. Zoek in elke aflevering de pelgrim met het rode petje. Zie je hem of haar door het beeld lopen? Zet de video op de site dan op stil en beantwoord de vragen. Elke vraag levert een letter op van een woord dat de sleutel is naar het volgende niveau. Alle woorden bij elkaar vormen een vraagzin. Weet je het antwoord? Dan maak je kans op de fantastische hoofdprijs: een EO-pelgrimsreis voor twee personen naar Israël, ter waarde van ruim 3200 euro! Om je alvast op weg te helpen staat in Visie elke week de eerste vraag.

Om deze persoon te vinden, geeft de Visie wekelijks een hint weg. Aangezien ik een vaag vermoeden heb dat niet iedereen over deze gids beschikt en ik de kwaadste niet ben, zal ik deze hint wekelijks posten.

Hint 2 (ik kan overigens nergens een hint 1 vinden, maar dat doet er niet meer toe, want afl. 1 is geweest):

Zou de pelgrim het St. Katherina-klooster bezocht hebben?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #1 Gepost op: 11-11-2011, 06:48:49 »
Is het misschien een idee om de online quiz, waar ik het over had, en dit topic met elkaar te combineren?

Het is trouwens een strikvraag met dat rode petje, want in de aflevering is namelijk niemand met het rode petje te vinden.

Offline clld

  • Forumlid
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #2 Gepost op: 12-11-2011, 00:16:47 »
Het is trouwens een strikvraag met dat rode petje, want in de aflevering is namelijk niemand met het rode petje te vinden.

Ik heb er zelfs twee gevonden! ???

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Er zit trouwens ook nog iemand in met een roze-roodachtig petje, dacht eerst even dat die het was...
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #3 Gepost op: 12-11-2011, 00:28:58 »
Is het misschien een idee om de online quiz, waar ik het over had, en dit topic met elkaar te combineren?

Je hebt mijn zegen  ::jaja::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #4 Gepost op: 12-11-2011, 10:56:01 »
Ik lig nu al hopeloos achter met mijn online zoektocht. Wel ben ik erachter dat het rode petje niet in de aflevering voorkomt, en dat je echt op zoek moet naar de persoon, die NAAST het scherm staat, en die persoon is dan wel goed te vinden. Dat ik dat correct had, bleek wel uit het feit dat ik na het ''fotograferen'' van die persoon, de vragen kreeg voorgeschoteld.

Ik kan wel zeggen, dat die puzsel nogal ingewikkeld lijkt, maar als je het systeem door hebt, is het te doen.

Offline clld

  • Forumlid
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #5 Gepost op: 12-11-2011, 18:03:23 »
Wel ben ik erachter dat het rode petje niet in de aflevering voorkomt, en dat je echt op zoek moet naar de persoon, die NAAST het scherm staat, en die persoon is dan wel goed te vinden. Dat ik dat correct had, bleek wel uit het feit dat ik na het ''fotograferen'' van die persoon, de vragen kreeg voorgeschoteld.
Er is echt een (juiste) persoon met rood petje in de aflevering te vinden hoor. :) (Meer dan één zelfs, maar er is er maar één de goeie, dat is diegene die zit.)

Je kunt trouwens letterlijk op elk moment van de aflevering een foto nemen, zelfs als er bijvoorbeeld niemand in beeld is... De foto dient namelijk alleen maar als "geheugensteuntje" om de vragen te beantwoorden. Maar als je niet de juiste scene fotografeert, (of zoals ik eerst had gedaan: De verkeerde persoon met rood petje fotograferen), heb je geen houvast voor de vragen. :) Met de juiste foto is het beantwoorden overigens vrij makkelijk...
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #6 Gepost op: 12-11-2011, 18:39:20 »
Oh, ik heb de aflevering 4 keer heen en weeer gespoeld, en niemand met een rood petje kunnen vinden. Krijg je wel dezelfde vragen, als je op een verkeerd moment ''focust'', dan?

Offline clld

  • Forumlid
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #7 Gepost op: 12-11-2011, 18:50:38 »
Oh, ik heb de aflevering 4 keer heen en weeer gespoeld, en niemand met een rood petje kunnen vinden. Krijg je wel dezelfde vragen, als je op een verkeerd moment ''focust'', dan?
Ja, je krijgt dan inderdaad gewoon dezelfde vragen. Ik had de eerste keer dus op een verkeerd moment de foto genomen, en de vragen kwamen toen totaal niet overeen met wat ik in de foto zag. Je ziet bijvoorbeeld helemaal geen mand met een zak erin, of iets in de hand van de pelgrim met het rode petje.

Maar als je op het juiste moment de foto neemt, is het allemaal vrij logisch en goed te zien. Zoals Jann hierboven al zegt, je moet echt die ene "pelgrim" met rood petje hebben die zit, niet die ene die door het beeld wandelt in een eerdere scene.

Overigens komen beiden vrij duidelijk in beeld, en nog best een tijdje. Het is niet zo dat je ze mist als je even met je ogen knippert. Ik had bijvoorbeeld nog ruim de tijd om m'n muis te pakken en op de pauze knop te klikken. Ik wil wel een hint geven, maar ik weet niet of dat mag op dit forum..? Succes iniedergeval!

Overigens vind ik het wel een leuk spel tot nu toe! Maakt het extra leuk om de aflevering nog eens terug te kijken. :)
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #8 Gepost op: 12-11-2011, 19:47:32 »
Hints geven mag best, bij voorkeur via PM, dan hebben anderen niet de neiging om even onder de spoilertags te kijken. Hetgeen ze natuurlijk wel doen, als de hint eronder staat.......

Offline MeneerTed

  • Forumlid
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #9 Gepost op: 14-11-2011, 00:32:22 »
Leuk gedaan! Verslavend ook..... bij het terugkijken van de aflevering alleen maar gefixeerd op rode hoofddeksels.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #10 Gepost op: 14-11-2011, 14:00:35 »
Ga ik ook eens kijken.

Vond het wel.. opvallend dat je akkoord moest gaan met de algemene voorwaarden, maar er bij mij niets gebeurde toen ik er op wilde klikken. Had nl. gelezen van weekprijzen dus was wel benieuwd of er in zou staan hoe deze zouden worden bepaald. De eerste? Degene die het snelste antwoord na nemen van de 'foto' in de uitzending? Willekeur? En wat zijn deze prijzen. Of, als ze zulke dingen niet algemeen genoeg vonden, waar kan je het wel zien.

En ik kon niet eens die player fullscreen! Belabberd.

Genoeg gezeurd  ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #11 Gepost op: 17-11-2011, 23:54:23 »
ik zit natuurlijk weer te klungelen met die rode pet. Ik heb wel het sleutelwoord van aflevering 1 gevonden

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #12 Gepost op: 18-11-2011, 00:10:01 »
Ja, ik heb deze aflevering geen rood petje gezien
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #13 Gepost op: 18-11-2011, 21:15:54 »
Het rode petje van aflevering 2 mag dan nog niet gevonden worden, maar hier alvast de hint voor aflevering 3:

De pelgrim gaat onbedoeld met een stel dromedarissen op de foto.

Lijkt me niet al te cryptisch.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #14 Gepost op: 19-11-2011, 01:45:59 »
Ja, een van de vragen [#3 dacht ik] gaat ook over de hoeveelheid kamelen [of dromedarissen] in de foto.
Heb namelijk wel vrij wel het antwoord in elkaar gepuzzelt - maar geen idee wat het juiste foto-moment was  ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #15 Gepost op: 19-11-2011, 01:57:37 »
Ja, een van de vragen [#3 dacht ik] gaat ook over de hoeveelheid kamelen [of dromedarissen] in de foto.
Heb namelijk wel vrij wel het antwoord in elkaar gepuzzelt - maar geen idee wat het juiste foto-moment was  ::rofl::

Hè? Die dromedarissen-hint is voor volgende aflevering, maar je krijgt nu al vragen erover?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #16 Gepost op: 19-11-2011, 02:14:40 »
Oh.. uhm, misschien moet ik eens gaan slapen  ::hypocriet::

Toevallig werd er deze week dus ook een vraag gesteld over lastdieren-met-vetbulten in de foto. Maar misschien heb ik dat ook wel verkeerd onthouden - nu ga ik twijfelen aan alles.

Wie ben ik?
Waartoe zijn wij hier op Aarde?
Waar zijn mijn chocolate-chip cookies?

 ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline clld

  • Forumlid
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #17 Gepost op: 19-11-2011, 09:55:51 »
Dat van die dromedarissen heeft inderdaad zeker weten betrekking op het rode petje van deze week, aflevering 2 dus. :)
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #18 Gepost op: 19-11-2011, 10:31:22 »
ik heb dat filmpje een paar keer doorgekeken, maar waar zit die pelgrim nou met dat rode petje. Ik dacht houvast te hebben aan een van de vragen, omdat die over die dromedingesen ging, maar ook daar vond k het niet. WEL vond ik dus het woord van vorige week.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline clld

  • Forumlid
Re: De Vraag van de Week / Het Rode Petje
« Reactie #19 Gepost op: 19-11-2011, 14:23:14 »
Als je de vragen die bij de foto horen eerst bekijkt, heb je al een paar aardig goeie hints waar je de scene met de rood-pettige-pelgrim zou kunnen vinden.

Hij is iets minder pontificaal in beeld als de vorige keer, maar nog steeds heel goed herkenbaar met dat knalrode petje.
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."