Auteur Topic: Misschien een ideetje?  (gelezen 13486 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Misschien een ideetje?
« Gepost op: 12-11-2011, 20:32:27 »
Een fandag voor de Pelgrimscode zit er waarschijnlijk niet in. Wie zou het op zich willen nemen, en hoeveel RN-mensen kijken er eigenlijk naar?

Neemt niet weg dat ik het best leuk zou vinden om ook uit de Pelgrimscode een of meer gebruikte attributen in mijn bezit te hebben.Gewoon, omdat ik het programma leuk vind.

Maar dan zal natuurlijk iemand contact moeten opnemen met de makers van het programma, en er zal een goed doel gevonden moeten worden.

We zijn dan waarschijnlijk aangewezen op een online veiling. Dat die een leuk bedrag kan opleveren, hebben we wel gezien, toen er na afloop van serie 6 nog spullen overbleven, met als topstuk de foto van Frédérique Huijdts, die maar liefst 805 euro heeft opgebracht.

Is er animo voor, zijn er spullen waarop eventuele belangstellenden zouden willen bieden?

En is er een (EO-gerelateerd) goed doel te bedenken?

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #1 Gepost op: 12-11-2011, 23:23:17 »
En is er een (EO-gerelateerd) goed doel te bedenken?

De EO zelf als ze niet willen fuseren  ;D
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #2 Gepost op: 12-11-2011, 23:33:06 »

En is er een (EO-gerelateerd) goed doel te bedenken?

Wat dacht je van de keuze van de verliezer in de finale, het goede doel vd winnaar krijgt immers al 10.000 euro dus dat zou dan een mooie troostprijs zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #3 Gepost op: 13-11-2011, 09:29:30 »
Dat zou inderdaad een overweging kunnen zijn. maar heeft Dick Taat vorig jaar niet al iets van die 10.000 euro aan John afgestaan? Er staat me zoiets bij.

Kijk, we fantaseren nu wel, maar eerst moet het idee maar eens aanslaan. Dan verder denken over een invullig.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #4 Gepost op: 13-11-2011, 15:31:05 »
Kijk, we fantaseren nu wel, maar eerst moet het idee maar eens aanslaan. Dan verder denken over een invullig.

Ja hallo, jij kwam met die vraag!  ::rofl::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #5 Gepost op: 13-11-2011, 18:51:45 »
Dat zou inderdaad een overweging kunnen zijn. maar heeft Dick Taat vorig jaar niet al iets van die 10.000 euro aan John afgestaan? Er staat me zoiets bij.
Vorig jaar was de prijs nog € 15.000,- en heeft Dick Taat besloten om het prijzengeld te verdelen over de drie goede doelen van de finalisten.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #6 Gepost op: 13-11-2011, 19:42:37 »
Voordat Jos (of iemand anders) hier eigenhandig allerlei acties op gaat nemen: ik heb een berichtje gestuurd naar de EO om te vragen hoe zij hierover denken. Het is tenslotte hun programma, en zij zullen hier als eerste mee akkoord moeten gaan lijkt me.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #7 Gepost op: 13-11-2011, 21:34:36 »
Dat is wat ik wilde zeggen, Dolfie: ik heb alleen het idee hier neergezet, en verder niets ondernomen.


Overigens was ook vorig jaar het bedrag 10.000 euro, Tristan. Maar het klopt dus dat het bedrag verdeeld werd.

Simpel gezegd: bij een NEE van de EO houdt het op.
« Laatst bewerkt op: 13-11-2011, 21:37:25 door Bodejos »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #8 Gepost op: 13-11-2011, 21:35:11 »
Nee jos dat was een persoonlijk idee van de winnaar.
Het is gewoon The winner takes alll
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #9 Gepost op: 13-11-2011, 21:39:47 »
Nee jos dat was een persoonlijk idee van de winnaar.
Het is gewoon The winner takes alll
ja, dat weet ik Lukie.

Niemand heeft Dick vorig jaar verplicht om het te verdelen. Ik gaf alleen aan dat ik me herinnerde dat Dick het geld verdeeld had, ik wist alleen niet meer met welke verdeel-sleutel.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #10 Gepost op: 14-11-2011, 15:29:51 »
ja, dat weet ik Lukie.

Niemand heeft Dick vorig jaar verplicht om het te verdelen. Ik gaf alleen aan dat ik me herinnerde dat Dick het geld verdeeld had, ik wist alleen niet meer met welke verdeel-sleutel.

Dick? Dirk.  ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #11 Gepost op: 14-11-2011, 19:31:59 »
Dick? Dirk.  ::rofl::
Volgens mij bedoelde Jos Dick Taat Or  ;D :P
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #12 Gepost op: 14-11-2011, 20:01:14 »
Die naam werd vorig jaar ook door elkaar gebruikt. Ik bedoel in elk geval degene met de achternaam Taat, die de eerste editie van de Pelgrimscode heeft gewonnen.

Zo, geen speld tussen te krijgen.......

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #13 Gepost op: 15-11-2011, 19:04:58 »
Voordat Jos (of iemand anders) hier eigenhandig allerlei acties op gaat nemen: ik heb een berichtje gestuurd naar de EO om te vragen hoe zij hierover denken. Het is tenslotte hun programma, en zij zullen hier als eerste mee akkoord moeten gaan lijkt me.

Om jullie even op de hoogte te houden, dit is het antwoord dat ik vandaag in mijn emailbox vond.
Nog geen nee, nog geen ja.........

(wordt vervolgd)


Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail en uw belangstelling voor onze programma De pelgrimscode.

Wij hebben uw opmerkingen doorgestuurd naar de betreffende redactie.
Zij zullen die serieus bekijken en afwegen of zij op uw voorstel kunnen ingaan.
Eventueel nemen zij nog nader contact met u op. Indien niet, dan hebben zij er van afgezien.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,
Evangelische Omroep

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #14 Gepost op: 15-11-2011, 19:31:34 »
Zoals gezegd: ik zou het leuk vinden als het JA is, en leg me erbij neer als het NEE is. Ik doe op dit vlak dus heel even niets.

Ik heb weleens vaker hersenspinsels (dat komt door de leeftijd, en is helemaal niet gevaarlijk).


Als iemand een idee heeft, en daar helemaal niets mee doet, zeggen mensen misschien achteraf: had toch wel leuk kunnen zijn als er ook voor dit programma een veiling voor het goede doel was geweest. En dan kan het misschien niet meer.

Door het idee op het forum te zetten, kun  je direkt zien of er animo voor is: zijn er maar 2 mensen die eventueel willen bieden, dan begrijp ik ook wel dat het niet haalbaar is. En de EO heeft in deze het laatste woord.




Offline clld

  • Forumlid
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #15 Gepost op: 15-11-2011, 21:47:12 »
Interessant idee! Ik heb zeker interesse, al kan ik niet op voorhand garanderen dat ik heel diep in de buidel ga tasten. :)
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #16 Gepost op: 17-11-2011, 19:00:00 »
Om jullie even op de hoogte te houden, dit is het antwoord dat ik vandaag in mijn emailbox vond.
Nog geen nee, nog geen ja.........

(wordt vervolgd)


(Positief en zeer vriendelijk...) antwoord is binnen.

Binnen een dag of 2 zal ik hier een berichtje posten met de details :)

Veel plezier vanavond met aflevering 2  ::zwaai::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #17 Gepost op: 17-11-2011, 19:02:53 »
Wij (bodejos) zijn benieuwd.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #18 Gepost op: 18-11-2011, 18:53:51 »
Hier dan het bericht van de EO:

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw mail en uiteraard voor uw belangstelling voor De Pelgrimscode.

Die belangstelling is overigens wederzijds want we kennen het forum en de board voor De Pelgrimscode. Met enige regelmaat bekijken we de reacties en met veel plezier lezen we daar het commentaar, de kritieken en speculaties.

Ik had dus al gezien dat er een mail van jullie zou komen.
In reactie op de vraag of de EO mee wil werken kan ik melden dat we dat graag doen. Maar het probleem is dat we geen attributen uit het programma kunnen weggeven. Simpelweg omdat we die bij (eventuele) volgende series nog willen gebruiken.

Wat we wel kunnen doen is het ter beschikking stellen van een paneel met het logo erop.
Het ziet eruit als de zijkant van de schatkist. Dus donkerbruin met het logo on het rood erop.
Het ziet eruit als een oud stuk hout...
We gebruikten het voor promotie. Het ziet er dus erg mooi uit.

We gaan akkoord met het voorstel om de opbrengst te doneren aan het goede doel van de winnaar van dit jaar!

Laat maar weten of je hier iets aan hebt.
 
Hartelijke groet,

......
Eindredacteur


« Laatst bewerkt op: 3-12-2011, 20:33:22 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Misschien een ideetje?
« Reactie #19 Gepost op: 18-11-2011, 19:04:39 »
Wel grappig om te lezen dat ook de EO op de kleintjes let, en dat de attributen mogelijk hergebruikt worden.

Waar ik dus in eerste instantie aan dacht, waren spullen die specifiek bij de serie, de editie, hoorden en om die reden dus geen tweede leven kunnen hebben. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n juten zak met de tien geboden ( er waren er dus meer van) ooit nog eens zullen worden gebruikt. Of die vrijstellingssleutel, bijvoorbeeld.


Aan de andere kant: wanneer er animo voor is, hoeft een veiling niet te wachten tot de serie is afgelopen.

Nu maar eens brainstormen hoe dit het beste kan worden aangepakt.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2011, 19:14:05 door Bodejos »