Auteur Topic: Aflevering 3 - donderdag 24 november  (gelezen 7177 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 3 - donderdag 24 november
« Gepost op: 24-11-2011, 17:31:22 »
Voor de derde aflevering van De Pelgrimscode trekken de acht overgebleven pelgrims van Egypte door naar Jordanië. In de adembenemende maar kurk- en kurkdroge woestijn gaan de bekende Nederlanders op zoek naar water.


Zo maken ze kennis met de mysterieuze cultuur van de bedoeïnen en moeten ze hun weg zien te vinden in de prachtige, eeuwenoude stad Petra. Voor een van hen zal dat het laatste halte zijn van deze indrukwekkende tocht.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 3 - donderdag 24 november
« Reactie #1 Gepost op: 25-11-2011, 16:39:42 »
En weer eens vergeten het slotje weg te halen ::sorry::

Dank aan G-root voor het signaleren!
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3 - donderdag 24 november
« Reactie #2 Gepost op: 25-11-2011, 16:45:15 »
Leuke WIDM invloed, zowel qua locatie als muziek ! Die woestijn was erg mooi, maar ik vraag me wel af hoe belangrijk "ervaring" is als het gaat om het rijden in de richting van een pijltje ?
Verder jammer dat Arjen er niet meer helemaal voor leek te gaan op het eind ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - donderdag 24 november
« Reactie #3 Gepost op: 25-11-2011, 20:39:50 »
Leuke WIDM invloed, zowel qua locatie als muziek ! Die woestijn was erg mooi, maar ik vraag me wel af hoe belangrijk "ervaring" is als het gaat om het rijden in de richting van een pijltje ?
Verder jammer dat Arjen er niet meer helemaal voor leek te gaan op het eind ...

Idd nog al WIDM gerelateerd. De muziek hetzelfde, de locatie hetzelfde en ook in de preview van volgende week zie ik dat er weer een bekende locatie, voor molkijkers, wordt aangedaan (Het stadion waarin het ganzenbordspel werd gespeeld).

Verder echt weer een leuke uitzending, ik ben (verrassend) zeer positief over dit programma, het is echt heel goed in elkaar gezet.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - donderdag 24 november
« Reactie #4 Gepost op: 26-11-2011, 10:06:05 »
Mooie aflevering was het inderdaad. Net zoals volgende week het geval gaat zijn!  ::trots::

WIDM seizoen 9 komt weer helemaal terug boven drijven + de herinneringen toen ik zelf in Jordanië was. Leuk dat nu zowel WIDM als de Pelgrimscode allebei een opdracht hebben gedaan in Petra. En die jeeptour in de Wadi Rum woestijn heb ik ook gedaan  8)

Nu dan OT naar de Pelgrimscode. Ze doen mooie locaties aan. Wadi Rum, Petra, volgende week het theater in Amman. En het is leuk om te zien hoe je de locatie toch kunt inzetten voor eigen opdrachten. WIDM koos voor de kiss of death in Wadi Rum, Pelgrimscode om ijsblokken te verzamelen (wat mij weer deed terugdenken aan het meezeulen van een blok ijs door de enige zoetwaterstroom heen, met de stroom omhoog in WIDM 2009 afl 7) Het executiespel met valuta zien te wisselen vs op dezelfde plek niemand op de foto zien te krijgen behalve de kandidaten zelf. (ik heb het ook geprobeerd.. het lukt je echt niet  ::rofl::) Kleine kans dat ze volgende week in het Romeins theater gaan ganzeborden. Ben benieuwd waar ze voor moeten strijden dan.

Persoonlijk, hoewel ik niet religieus ben, vind ik de Pelgrimscode net zo leuk als WIDM. Maar WIDM blijft wel een streepje voor hebben. En toch.. i.v.m. Eeuwige Roem/Fort Boyard is de Pelgrimscode leuker om te volgen vind ik. Dient ook mooi als opmaat naar een nieuw seizoen WIDM straks  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3 - donderdag 24 november
« Reactie #5 Gepost op: 26-11-2011, 10:50:14 »
En toch.. i.v.m. Eeuwige Roem/Fort Boyard is de Pelgrimscode leuker om te volgen vind ik. Dient ook mooi als opmaat naar een nieuw seizoen WIDM straks  ;D

Vind ik ook Joosie. Pelgrimscode is de next best thing, ook leuker dan Flashback.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3 - donderdag 24 november
« Reactie #6 Gepost op: 26-11-2011, 11:29:10 »
Mooie aflevering weer, vooral ook door de wonderschone omgeving! De opdrachten waren ook weer leuk bedacht en goed in elkaar gezet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3 - donderdag 24 november
« Reactie #7 Gepost op: 29-11-2011, 01:46:48 »
Begin ik te ijlen als ik denk dat er een hint in de leader zit van de Pelgrimscode? Rollende letters... ::hypocriet::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3 - donderdag 24 november
« Reactie #8 Gepost op: 29-11-2011, 18:46:51 »
nu alleen nog je hiëroglyfen oefenen ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 3 - donderdag 24 november
« Reactie #9 Gepost op: 29-11-2011, 19:34:00 »
Begin ik te ijlen als ik denk dat er een hint in de leader zit van de Pelgrimscode? Rollende letters... ::hypocriet::
Een hint voor wat?
De pelgrimscode is toch geen WIDM?
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.