Auteur Topic: Aflevering 8 - donderdag 29 december !!!!! 21.35 uur !!!!  (gelezen 14264 keer)

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 8 - donderdag 29 december !!!!! 21.35 uur !!!!
« Reactie #20 Gepost op: 29-12-2011, 22:59:53 »
Erg spannend inderdaad! Ook een leuke winaar!
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - donderdag 29 december !!!!! 21.35 uur !!!!
« Reactie #21 Gepost op: 29-12-2011, 23:36:28 »
Wat een leuke, spannende finale! :D Erg leuk! ::ok:: Het kon echt beide kanten op. Maar een verdiende winnares! ::jaja::

Het was maar mijn eerste seizoen dat ik het volgde, maar het is inderdaad een erg leuk programma. Als er een nieuwe reeks komt kijk ik zeker ook weer! :D
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - donderdag 29 december !!!!! 21.35 uur !!!!
« Reactie #22 Gepost op: 30-12-2011, 02:39:50 »
Mooi einde van de serie met een verdiende winnares!
 
Maar ben ik de enige die twijfelt aan de echtheid van de pelgrimscode? In elke aflevering gebeurt wel iets verrasends, wordt een voorsprong weggegeven, wint de underdog etc. Alle afleveringen bij elkaar is het allemaal wel héél erg toevallig en begin ik me af te vragen of het niet allemaal opgezet spel is of dat er gebruik wordt gemaakt van bijv. montagetrucs. Voor de kijker is het elke aflevering spannend geweest, er was geen aflevering bij dat er geen close finish was, en dat is natuurlijk heel mooi! Maar ik zou het erg jammer vinden als dit niet echt zou zijn, wat ik toch begin te vermoeden.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline clld

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - donderdag 29 december !!!!! 21.35 uur !!!!
« Reactie #23 Gepost op: 30-12-2011, 09:22:06 »
Maar ben ik de enige die twijfelt aan de echtheid van de pelgrimscode? In elke aflevering gebeurt wel iets verrasends, wordt een voorsprong weggegeven, wint de underdog etc. Alle afleveringen bij elkaar is het allemaal wel héél erg toevallig en begin ik me af te vragen of het niet allemaal opgezet spel is of dat er gebruik wordt gemaakt van bijv. montagetrucs.

Goeie vraag, maar waar ligt de grens tussen montage en "montagetrucs"?

Een goeie montage is noodzakelijk. Van elke aflevering zijn uren en uren beeldmateriaal; daaruit moet 50 minuten TV gemonteerd worden. En als je dan toch aan het monteren bent, maak je het natuurlijk ook een beetje spannend. Smeuïg muziekje erbij, dat soort dingen. En saaie stukken laat je natuurlijk weg. Het klopt dat dit een vertekend beeld kan geven; in aflevering 1 bijvoorbeeld, zit de proef met die draagstoelen. Dat lijkt in de montage een spannende close finish, maar uit een interview met een van de pelgrims blijkt dat het ene team veel en veel eerder klaar was dan het andere. Maar dat had geen spannende TV geweest.

Is het programma daarom "niet echt"? Dat vind ik niet. Het draagstoelen-spel werd bijvoorbeeld ook niet gewonnen op snelheid, maar om de proef met de namen die er op volgde. Natuurlijk worden sommige dingen soms wat spannender gemonteerd dan ze werkelijk waren, maar of het programma gemanipuleerd is? Dat betwijfel ik.

Ander aandachtspuntje is natuurlijk dat de spellen er ook op ontworpen zijn dat ze spannend tot de laatste minuut zijn. Oftewel, bewust zo in elkaar gezet dat een team niet al te veel uit kan lopen.
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 8 - donderdag 29 december !!!!! 21.35 uur !!!!
« Reactie #24 Gepost op: 30-12-2011, 11:35:27 »
Wat een mooie aflevering!  ::bravo:: En spannend! Dit seizoen is, zoals al veel keer gezegd, beter dan het vorige seizoen: door onder andere de sleutel enzo. Een verbeterpuntje voor volgende keer (ik hoop echt dat er een derde seizoen komt) is dan toch, hoe verrassend de spoilerdingen.

Maar Miriam gefeliciteerd! Leuke winnares van een fantatsich seizoen Pelgrimscode  ::bravo::


Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 8 - donderdag 29 december !!!!! 21.35 uur !!!!
« Reactie #25 Gepost op: 30-12-2011, 11:41:36 »
Fantastische aflevering. Spannend, afwisselende opdrachten, goed gebruik van de hulpmiddelen, terechte winnares en een erg sympathieke verliezer  ::ok::  ::bravo::  ::bravo:: .

Wel jammer dat je aan het commentaar van Winston bij de puzzel al kon opmaken wie de schat zou gaan pakken

Jammer inderdaad, maar dat gebeurt eigenlijk al de hele serie toch? Ik probeer steeds al te voorspellen wie er wint gezien de biechten, en dat lukt vrij redelijk.

Maar ben ik de enige die twijfelt aan de echtheid van de pelgrimscode?

Ik ook een beetje. Maar goed, uit het interview met Julien weten we dat ook WIDM gemanipuleerd wordt om het spannend te houden, zo me niks verbazen als degene die achterligt bij PC ook af en toe een hintje krijgt ofzo  :-X .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8 - donderdag 29 december !!!!! 21.35 uur !!!!
« Reactie #26 Gepost op: 30-12-2011, 12:12:34 »
Mooie afsluiter van dit seizoen. Met natuurlijk een terechte winnares. Alles was weer perfect in beeld gebracht; wat mij betreft volgend jaar weer, en dan natuurlijk met Bert als presentator...
Ich bin ein Bärliner!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - donderdag 29 december !!!!! 21.35 uur !!!!
« Reactie #27 Gepost op: 30-12-2011, 13:00:20 »
Ook ik twijfel aan de echtheid van de pelgrimscode. Hoe kan het dat bij zoveel opdrachten achter elkaar, uiteindelijk zo'n close finish komt. Ik heb het idee dat de cameramensen enzo af en toe wel aanwijzingen geven over wat de kandidaten moeten doen, omdat het anders niet spannend is. Het lijkt ook net alsof Mirjam de vooropgezette winnaar is en dat er daarom deze keer ook zoveel logische puzzeltjes in de finale zaten in plaats van een fysieke opdracht er tussen.
Al met al vond ik het vrij ongeloofwaardig dat Mirjam de achterstand op Winston ineens kon goedmaken, dat ze ineens de geheime deur vond bij die boeken en ook ineens het anagram had voor de eindlocatie.
Ook bij Winston was het ongeloofwaardig dat hij toch ineens vijf mensen met de namen van apostelen had kunnen vinden (kwam verder ook niet in beeld, alleen dat hij de laatste naam 'Andrew' zei, terwijl Mirjam de mensen zelf hun namen moest laten zeggen).
Verder denk ik ook dat hij geholpen is met het zoeken naar de laatste letter bij die tuinen van Getsemane. Als hij die bijvoorbeeld echt niet kon vinden, dan was het totaal niet meer spannend geweest en was heel de finale niet leuk meer.

Ja het is niet allemaal even geloofwaardig (ook nog steeds raar dat die opdracht tussen Elize en Robin niet in de aflevering zat, maar wel in de intro), maar verder vond ik het een hele mooie serie! Veel bijgeleerd en veel prachtige shots van de omgeving gezien!
Chapeau daarvoor en ik zeg: tot volgend jaar!