Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 3950 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Aflevering 1
« Gepost op: 29-07-2009, 19:04:51 »
In de eerste, twee uur durende aflevering van De Spaanse Droom is te zien welke stellen Nederland achter zich laten om hun grote droom na te jagen: in Spanje een eigen bed & breakfast beginnen. Uit honderden aanmeldingen zijn negen koppels geselecteerd die naar het pittoreske Arcos de la Frontera in Andalusië afreizen. Na een kennismakingsweekend krijgen slechts zes van hen te horen dat ze ook echt voor hun droom mogen strijden en dat zet direct de toon...
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2009, 23:01:49 »
wel grappig programma ::ok:: , heb het vorig jaar telkens gekeken als ik het toevallig tegen kwam
toen was het alleen op ned 3 (dacht ik) en was het in italië, toch?
maar ben wel benieuwd, ga het iig proberen te volgen ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 26-08-2009, 16:02:50 »
wel grappig programma ::ok:: , heb het vorig jaar telkens gekeken als ik het toevallig tegen kwam
toen was het alleen op ned 3 (dacht ik) en was het in italië, toch?
toen heette het de Italiaanse droom ;)

Ik ben ook wel benieuwd :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 27-08-2009, 10:56:34 »
Gisteravond gekeken naar Deel 1. En mijzelf verbaasd hoe onvoorbereid sommige mensen aan een televisieprogramma gaan deelnemen.
Als je een "droom" hebt om een B&B te beginnen in Spanje, dan ga je toch direct op spaanse les. Je probeert jezelf de taal machtig te zijn. Eerste vereiste om goed in een andere cultuur te integreren.
Maar dit geldt niet voor de meeste deelnemers aan "De Spaanse Droom". In het bezit van een beetje Benidorm-spaans (dos cervezas en una coca cola) en een boekje "Hoe-Wat-Waar in het Spaans" proberen de deelnemers zich verstaanbaar te maken. Niet slim, als je weet dat de dorpsbewoners uiteindelijk kiezen welk koppel de B&B wint.
Verder was de eerste aflevering vooral een voorstelronde. Er is een divers soort mensen gecast. Kunnen nog leuke botsingen veroorzaken.
Sneu voor het moedertje, dat ze ziek werd. Ze was de bruinste van alle deelnemers, en dat toch van de warmte/zon worden bevangen. Benieuwd of ze er in de volgende uitzending bovenop komt (en of haar dochter wel in de serie blijft ::bravo::).

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: 27-08-2009, 11:57:04 »
Het zijn interessante koppels die het gehaald hebben.
Mijn eerste reactie was inderdaad ook de "dommigheid" van de mensen, maar ja dit soort programma's wordt natuurlijk wel ontzettend geknipt en geplakt misschien vallen ze in het echt wel mee.
Toen die moeder ziek werd dacht ik (misschien wel heel gemeen) meteen aaah slimme tactiek......

Ik hoop wel dat de volgende aflevering wat sneller verloopt (ja ik weet 1 uur dan ipv 2 uur) want dit was nogal t r a a g.

Op het eerste gezicht lijkt het me ook minder klussen dan in Italië, maar als die bouwleider zijn zin krijgt wordt het nog wel veel werk. Badkamers verplaatsen zal wel wat tijd kosten.
We zullen het volgende week wel zien, tenminste als net5 een uitzendinggemist site heeft.....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Smile65

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 30-08-2009, 17:27:03 »
ik kon/kan het programma spijtig genoeg niet bekijken - maar ik hoop via hier op de hoogte te blijven
hoe zijn de 6 blijvende koppels eigenlijk verkozen uit de 9 koppels?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 30-08-2009, 17:42:32 »
ik kon/kan het programma spijtig genoeg niet bekijken - maar ik hoop via hier op de hoogte te blijven
hoe zijn de 6 blijvende koppels eigenlijk verkozen uit de 9 koppels?

De eerste aflevering kun je terugkijken op de website van Net5 :)!

En ook als je geen Silverlight hebt/wilt staat ie hier.
« Laatst bewerkt op: 1-09-2009, 22:26:34 door Sprien »
The sun came up and reality set in.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 1
« Reactie #7 Gepost op: 31-08-2009, 15:38:48 »
ik kon/kan het programma spijtig genoeg niet bekijken - maar ik hoop via hier op de hoogte te blijven
hoe zijn de 6 blijvende koppels eigenlijk verkozen uit de 9 koppels?


ze zijn gekozen door de dorpsraad  ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 2-09-2009, 00:08:30 »
Jeeutje wat duurde die eerste aflevering lang zeg. Wel leuk, ga het zeker volgen!
The sun came up and reality set in.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 2-09-2009, 19:41:41 »
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: Ik zit alweer klaar voor aflevering 2! Ik ben benieuwd hoe het Anita vergaan is ::zweet::
Ik zie alleen nog geen draadje voor de volgende aflevering  ::ohno::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 2-09-2009, 19:49:47 »
De eerste Aflevering doet 1.30 erg lang inderdaad Sprien ben hem nu aan het terug zien zodat ik zometeen de 2e Aflevering kan zien lijkt me wel een leuk programma. ::jaja::