Auteur Topic: Claudia Schoemacher  (gelezen 23272 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Claudia Schoemacher
« Gepost op: 11-11-2012, 18:07:19 »
Eén van de kandidaten van Expeditie Poolcirkel is Claudia Schoemacher (1970). Zij is getrouwd met cosmetisch arts Robert Schoemacher en is moeder van hun 4-jarige dochter Livia.
Waar kennen we Claudia Schoemacher van?
Voordat Claudia in 2007 de landelijke pers haalde met haar huwelijk met Robert, werkte ze van 1996 tot 2006 bij Endemol Nederland BV en waar zij diverse productie- en redactiefuncties vervulde. De laatste drie jaar werkte zij daar als persvoorlichter/woordvoerder bij de afdeling Communicatie.

Vanaf januari 2006 startte Claudia haar eigen pr-bureau: C-PR en promootte als pr-deskundige zowel merken, bedrijven als personen.

In maart 2009 was ze te zien in Het mooiste meisje van de klas waarin ze voor het eerst openlijk over haar achtergrond vertelde.
 
Het jaar erop verscheen haar autobiografisch boek Kind van de onderwereld, waarin Claudia haar jeugd beschrijft met een gedetineerde vader. Claudia schreef dit boek niet alleen om kinderen van gedetineerden een hart onder de riem te steken, maar vooral ook om het taboe rondom detentie te doorbreken. Claudia bedacht en maakte de tv-serie Je ouders in de lik dat afgelopen zomer bij de TROS te zien was.

Coach
Tegenwoordig richt Claudia zich bijna volledig op haar werk als ‘coach’ voor kinderen van gedetineerden.


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Claudia Schoemacher
« Reactie #1 Gepost op: 19-11-2012, 21:30:57 »
Ik begreep haar wel vandaag. Ik zou denk ik hetzelfde hebben. Dat ik als een soort beveiligingsmechanisme zou denken: nou ja prima, dan kan ik lekker naar huis en dan hoor je dat je wel doorgaat. Haha dan zou ik dat ook weer even moeten verwerken denk ik.  ::rofl::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Claudia Schoemacher
« Reactie #2 Gepost op: 27-11-2012, 10:26:30 »
Hoe lang is ze van huis geweest? Een dag of vier? Echt, ik kan er niet bij dat mensen dan al zo'n overdreven heimwee hebben: niemand heeft haar toch gedwongen om aan het programma mee te doen?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Claudia Schoemacher
« Reactie #3 Gepost op: 27-11-2012, 13:52:32 »
Hoe lang is ze van huis geweest? Een dag of vier? Echt, ik kan er niet bij dat mensen dan al zo'n overdreven heimwee hebben: niemand heeft haar toch gedwongen om aan het programma mee te doen?
+ 1
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”