Auteur Topic: Andere layout  (gelezen 8113 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Andere layout
« Gepost op: 7-04-2020, 11:13:54 »
Dag!
Ik merk dat ik mij door de kleurrijke layout met het kleine lettertype en de vele avatars e.d. moeilijk kan concentreren op de tekst en wat er nou eigenlijk in een topic staat.

Ik zou heel graag een ander ander thema willen, met rustigere kleuren, minder afleiding links en rechts en een ander lettertype en grotere letters.

Ik heb geprobeerd in de instellingen het voorkeursthema aan te passen, maar ze zijn zo te zien allemaal hetzelfde.

Is er een mogelijk om een ander thema te maken met wat meer rust en duidelijkheid? Ik vind dit een leuk forum maar ik merk dat ik er elke keer tegen opzie om hier te komen omdat ik het zo druk en onduidelijk vind.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Andere layout
« Reactie #1 Gepost op: 7-04-2020, 11:29:42 »
Voor minder afleiding rechts kan je in ieder geval nog het twitterblokje uitschakelen. Verder ben ik niet van de techniek dus de rest kan ik niet beantwoorden ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Andere layout
« Reactie #2 Gepost op: 7-04-2020, 11:49:52 »
Je kan in je profiel onder lay-out-voorkeuren aanklikken dat je geen avatars en signatures van anderen wil zien, en onder Realitynet-voorkeuren kun je het Twitterbalkje rechts uit zetten.

Verder kun je in je browser inzoomen om grotere letters te krijgen. Je kunt zelfs (in Firefox, tenminste) aangeven dat je alleen tekst wil inzoomen, zodat de rest van de pagina even groot blijft.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Andere layout
« Reactie #3 Gepost op: 7-04-2020, 16:07:25 »
Ik vind de lettertjes ook heel erg klein de laatste tijd ineens ::)
Die laatste optie van Starlight klinkt interessant, ik ga eens zoeken of Safari dat ook heeft ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Andere layout
« Reactie #4 Gepost op: 12-04-2020, 14:08:32 »
Voor wie het interesseert: ik heb Stylus geïnstalleerd. Stylus past zelf CSS toe op gekozen pagina's. Hiermee heb ik het font aangepast en enkele dingen die mij irriteerden aan de layout aangepast.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Andere layout
« Reactie #5 Gepost op: 12-04-2020, 15:44:53 »
Bedankt voor de tip. (een chrome-extension had trouwens ook voor de dark-mode gekund, zie ik nu)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Andere layout
« Reactie #6 Gepost op: 28-05-2020, 22:53:46 »
Ik heb momenteel bij mijn realitynetvoorkeuren mijn instellingen gewijzigd naar TerraIncognita, omdat ik dat blauwe kleurtje wel mooi vind met de visjes als smileys.

Echter staat er nu ook een Terra Incognita banner boven, maar wie denkt er nog aan zo'n oude serie.

Is het een idee om ipv al deze oude series gewoon alleen diverse kleuren als opties te selecteren? Een simpele bannerwijziging is voor mij al genoeg.

Misschien een leuk idee?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mol-NL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Andere layout
« Reactie #7 Gepost op: 9-08-2020, 23:38:11 »
Voor wie het interesseert: ik heb Stylus geïnstalleerd. Stylus past zelf CSS toe op gekozen pagina's. Hiermee heb ik het font aangepast en enkele dingen die mij irriteerden aan de layout aangepast.
Is dit een programma wat je kunt installeren ?