Auteur Topic: Hotelgast Gert Timmerman (vrijwillige exit)  (gelezen 7169 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Hotelgast Gert Timmerman (vrijwillige exit)
« Gepost op: 7-01-2006, 01:14:55 »
Hier alles over Gert Timmerman.

Leeftijd : 70 jaar

Gert Timmerman is voor het artiestenbestaan in de wieg gelegd. Nog ver voor zijn tiende jaar krijgt hij van zijn vader zijn eerste muziekinstrument. Op zijn twaalfde jaar ontdekt hij de klarinet en een jaar later bezoekt hij het Conservatorium in Zwolle. Intussen formeert Gert ook zijn eerste dansorkest: ‘The Musical Stars’. Tussen de bedrijven door studeert hij ‘cum laude’ af aan het Conservatorium, waarna hij als musicus wordt aangenomen bij de Koninklijke Militaire Kapel. Als hij deze weer verlaat, begint hij het Combo Gert Timmerman, waarmee hij vele jaren actief is in vele dansgelegenheden.

In 1958 wordt Gert Timmerman ontdekt door Addy Kleijngeld, die later ook Heintje ontdekte. Willem Duys haalt Gert voor de camera en bezorgt hem eigenlijk het grote succes in Nederland. Zijn populariteit is groot, getuige de twee MIDEM onderscheidingen in 1966 en 1967 als best verkochte Nederlandse artiest. Vele televisieoptredens volgen, waaronder een paar keer het Grand gala du Disque.

In de vroege jaren '60 leert hij Hermien van der Weide kennen, met wie hij in 1964 in het huwelijk treedt. Samen beginnen zij het zangduo ‘Gert en Hermien’. Dit blijkt al snel een gouden formule. Ze worden het meest bekend door het nummer ‘De Duiven op de Dam’. In het jaar 2003 richt Gert, samen met Wim Huesken, het bedrijf ‘Carpenter Productions’ en ‘Carpenter Records’ op. Ze beginnen een professionele studio, hebben enige artiesten onder hun hoede, en brengen CD’s op de markt. Vanaf 2001 is Gert gelukkig getrouwd met Babs Stoevenbeld.

Wistjedatjes
- Voor zijn single ‘Ik Heb Eerbied voor Jouw Grijze Haren’ ontving Gert uit handen van Louis Armstrong een gouden en platina plaat. Van dit nummer werden meer dan een miljoen exemplaren verkocht!
- In 1962 en 1965 deed Gert mee aan de voorronden van het Nationaal Songfestival met respectievelijk: ‘Niets’ en ‘Waar de Wind de Zomer Vindt’.
- Het totaal aantal gouden platen van Gert bedraagt 22 stuks, bovendien heeft Gert ook een diamanten en platina exemplaar.
- Gert en Hermien hadden samen hun eigen televisieshows, maar Gert had ook zijn eigen shows : ‘Te Gast bij Gert’, ‘Is Gert ook Thuis’ en ‘Gert’s Jukebox’ bij TV Oost.

« Laatst bewerkt op: 24-01-2006, 09:48:41 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Gert Timmerman
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2006, 01:17:34 »
Dit is een hele leuke website, en kan je veel Informatie vinden over Gert Timmerman.

http://www.gerttimmerman.com/

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Hotelgast Gert Timmerman
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2006, 14:12:25 »
shalalali shalalala
Citaat
Nog ver voor mijn tiende jaar kreeg ik van mijn vader mijn eerste muziekinstrument een occorino voor het bedrag van f 1.65.

wat is eigenlijk een occorino??
er was eens......

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Hotelgast Gert Timmerman
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2006, 15:35:47 »
shalalali shalalala
wat is eigenlijk een occorino??

Een Occorino is een soort Fluit Storm.  :) ;)

Ik ken Gert Timmerman niet zo goed ben benieuwd wat voor karakter hij heeft, en hoe hij het gaat doen in het Hotel.   :D

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Hotelgast Gert Timmerman
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2006, 10:20:31 »
Daar was ik inmiddels ook achter. Maar googlen op occorino levert heeeeeel weinig op. Ik was benieuwd hoe zo'n ding er uit zag.
er was eens......

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Hotelgast Gert Timmerman
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2006, 12:33:44 »
leuke man ::ok::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Hotelgast Gert Timmerman (vrijwillige exit)
« Reactie #6 Gepost op: 24-01-2006, 12:33:10 »
Gert pakt zijn biezen

Dat deze versie van BB meer weg heeft van een kindercreche wisten we al maar nu lijkt Gert het ook te zien. Gert Timmermans is vannacht vertrokken uit het BB huis. Het lijkt erop dat hij het heeft gehad met zijn mede hoteliers. Paar dagen geleden werd hij al op kinderlijke wijze door Henk Krol over zijn vingers getikt toen hij dingen organiseerde en vervolgens weer af moest bellen. Nu lijkt ook zijn rol als kok aan de kant gezet en daarom lijkt Gert geen zin meer in te hebben om bij deze BN-ers te blijven, die een enorm kinderlijk gedrag vertonen en allemaal door elkaar schreeuwen, iedereen wil het hoogste woord hebben. Hij heeft zijn biezen gepakt, een verstandig besluit om de eer aan zichzelf te houden.

Ik vind het een beetje jammer dat hij gegaan is vooral omdat Kelly en hij snel vertrokken zijn maar, het is wel beter voor de groep.

Offline theo fijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hotelgast Gert Timmerman (vrijwillige exit)
« Reactie #7 Gepost op: 24-01-2006, 16:49:10 »
Als er maar nog iemand in het hotel blijft anders is het progamma voorbij

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Hotelgast Gert Timmerman (vrijwillige exit)
« Reactie #8 Gepost op: 24-01-2006, 17:09:40 »
Als er maar nog iemand in het hotel blijft anders is het progamma voorbij

 ;) Nee dat denk ik niet want, Gert zou wel weer vervangen worden door een bekende Nederlander net zoals verleden week John Kelly vervangde.  :)

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Hotelgast Gert Timmerman (vrijwillige exit)
« Reactie #9 Gepost op: 24-01-2006, 17:18:23 »
erg jammer, maar hij zal toch nog wel voor vrijdag worden vervangen? anders kan der weer niemand uit worden gestemd
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

anoniem 10311

  • Gast
Re: Hotelgast Gert Timmerman (vrijwillige exit)
« Reactie #10 Gepost op: 3-02-2006, 18:12:14 »
Ouwe zeur

Gert Timmerman, wie kent hem nog? Hij zong ooit met Hermien 'Duifjes op de dam', maar presteerde daarna nooit meer iets. Toch mocht hij zijn opwachting maken in het Big Brother Hotel. We hebben hem daar nooit in actie gezien, maar blijkbaar beviel het hem daar geenszins. Hij stapte met veel bombarie uit het programma en klaagt nu steen en been bij de roddelbladen. Gert zou geboycot zijn door de andere bewoners. Hij wilde een leuk avondje Nederlandse muziek maken, maar dat wilden de anderen niet. Vonden ze niet chic genoeg. Deze kritiek trok de senior zanger niet, en hij stapte op. Dolblij natuurlijk dat hij weer naar zijn lieve Babs mocht. Maar nee hoor, alwéér was het niet goed. Babs had verwacht dat haar Gert het nog wel een paar weken zou uithouden in Big Brother en was met een grootscheepse verbouwing begonnen. Als leuke verrassing. Toen Gert thuiskwam, trof hij een puinhoop en overal verf. 'Een lief plan hoor, maar het was voor mij de druppel' moppert hij in Privé 'Nu kon ik nóg niet in mijn eigen bed slapen'. Arme Babs over haar toeren natuurlijk door al dat chagrijn. Wij zouden het wel weten met zo'n ouwe zeur. Niks meer 'eigen bed' en 'thuis'. We zouden een enkeltje Hotel Big Brother boeken en Gert daar nóóit meer komen ophalen.

bron: nu.nl / achterklap