Auteur Topic: [Kandidaat] Birgit Schuurman  (gelezen 2249 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[Kandidaat] Birgit Schuurman
« Gepost op: 9-10-2018, 23:53:51 »

Birgit Schuurman is bekend zangeres en actrice, en ook het zusje van Katja Schuurman.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #1 Gepost op: 22-10-2018, 22:37:39 »
ze droeg vorige week schijnbaar maar 1 oorbel (bron twitter ivo Bos)
Ze droeg deze week een trui met il solitario
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #2 Gepost op: 22-10-2018, 22:50:17 »
Laat dat alsjeblieft een dwaalspoor zijn, sinds de kloosterhint bij widm ben ik helemaal klaar met hints. ::niet-ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #3 Gepost op: 22-10-2018, 23:57:26 »
Oei dat klinkt super verdacht
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #4 Gepost op: 23-10-2018, 13:11:21 »
Lekker dan. :\'(

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #5 Gepost op: 1-11-2018, 13:14:49 »
ze droeg vorige week schijnbaar maar 1 oorbel (bron twitter ivo Bos)
Ze droeg deze week een trui met il solitario
Op de trui staat "el solitario", wat in het Spaans "de eenzame" betekent, maar dat terzijde. In ieder geval een duidelijke hint naar de KG.
In aflevering 3 is ook een sterke hint gevonden (vallende appel), zie bijbehorend topic.
Dat van die oorbel is niet erg goed te zien vanwege Birgit's haar maar ik heb toch het fragment wat verscherpt en uitvergroot en dan zie je toch dat ze 2 oorbellen draagt.
Ben benieuwd welke hints we in de volgende afleveringen nog meer gaan zien, want ik ben bang dat ze dit ook van WIDM geleend hebben...
« Laatst bewerkt op: 1-11-2018, 13:17:05 door MartinJ »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #6 Gepost op: 13-11-2018, 21:34:46 »
Kan iemand mij die 'overduidelijke' aanwijzingen naar Birgit nog eens uitleggen? Zelfs als ik weet dat het halve forum hier op Birgit zit, valt ze me gewoon niet op tijdens de afleveringen... Ik zou het vooral een beetje saai vinden als zij het blijkt te zijn :-[
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #7 Gepost op: 13-11-2018, 21:42:20 »
even dit hele topic doorlezen pac. (het is geen widm met 80 blz dus moet lukken ;D )
Voornamelijk hints die geïnterpreteerd worden alsof zij het is   oorbel, shirt, appel.
Ze doet verder ook niet heel vaak iets heel erg goed hoor
Ik vind nu trouwens fred wel vaker dingen fout doen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #8 Gepost op: 13-11-2018, 22:02:02 »
even dit hele topic doorlezen pac. (het is geen widm met 80 blz dus moet lukken ;D )
Voornamelijk hints die geïnterpreteerd worden alsof zij het is   oorbel, shirt, appel.
Ze doet verder ook niet heel vaak iets heel erg goed hoor
Ik vind nu trouwens fred wel vaker dingen fout doen.
Ja precies. Maar op een WIDM-forum zouden dit soort hints ook gelijk ondergesneeuwd worden door hundratusen andere toevalligheden.

O, en die parel:

Is een zilveren hartje. Heeft ze al langer. Ik ga voor Bo.
...óf niet!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #9 Gepost op: 13-11-2018, 22:08:16 »
Kan iemand mij die 'overduidelijke' aanwijzingen naar Birgit nog eens uitleggen? Zelfs als ik weet dat het halve forum hier op Birgit zit, valt ze me gewoon niet op tijdens de afleveringen... Ik zou het vooral een beetje saai vinden als zij het blijkt te zijn :-[

Vivienne maakte een slimme opmerking. Het boeit helemaal niet wie er op weg B gereden heeft want het lichaam van Anna is aan de kant van weg A gevonden. Het is veel belangrijker te weten wie er op weg A gereden heeft. Birgit stuurde op het bureau de hele zoektocht met de foto's richting weg B, zij had duidelijk de regie. Toen Fred naar weg B wilde rijden, stond Birgit meteen op om mee te gaan. Eenmaal terug op het bureau vroeg ze met nadruk, jullie hebben toch wel enveloppe B opengemaakt hè?
 
In aflevering 5 geen appel of glas water ( 2x in aflevering 4) maar overduidelijk één oorbel van Birgit in beeld. Ze draagt deze hele serie  2 grote oorringen maar in één hangt een hartje...Daarbij zien we Birgit tijdens het maken van het proces verbaal maar één keer in beeld terwijl ze de vraag krijgt over de foto van Anna van 16 augustus waarbij ook overduidelijk het getatoeëerde hartje  op de arm van Anna in beeld komt. In aflevering 1 vond Vivienne een geel suikerhartje in de auto van Per.

Verder vond ik Birgit in aflevering 3 heel verdacht mijn post  bij aflevering 3:
Birgit probeert met een smoes de naam te ontfutselen van de kapster. Het lijkt heel slim wat ze doet maar ze maakt een spelfout. Een spelfout is snel gemaakt, wie neemt haar iets kwalijk?  ;D Birgit gaat weer naar binnen met de smoes dat ze haar haar wil laten knippen zodat Bo een foto kan maken maar dit mislukt. Ze weet al dat er iets aan de hand is met de pen, naast Bo heeft ze er overigens zelf ook aan gezeten.

Op de bowlingbaan gaat Birgit naast  Loretta staan bij de verkeerde man. Ze wordt door Kay en Bo meegenomen naar de juiste man maar gaat er naast zitten en kijkt alleen maar. Ze heeft de enveloppe in haar hand en blijft zitten. Maakt nog een opmerking over mannen met baarden  en loopt vervolgens weer weg. Daarna is er paniek om de enveloppe. De tijd dringt... Viggo hoort dat Birgit hem heeft en pakt hem af. Pas in de laatste seconden lukt het om de enveloppe aan de juiste man te geven. Het was haar bijna gelukt....

Toevoeging: Er is hier ontdekt dat Birgit op de bowlingbaan de enveloppe op het allerlaatste moment snel aan Loretta gaf zodat Loretta de schuld kreeg....

Toevoeging 2: Birgit geeft voortdurend anderen de schuld. Na de opdracht in het huis van Gatsby ging ze op het bureau uitvoerig uitleggen wie wanneer het alarm liet afgaan en  in aflevering 3 toen men naar het resultaat van de  foto's van de kapster moesten kijken maakte ze de opmerking: Hopelijk zijn deze wel gelukt Bo". ( met de nadruk op Bo)

Heel mols allemaal...

« Laatst bewerkt op: 13-11-2018, 22:31:18 door Moedermol »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #10 Gepost op: 13-11-2018, 23:42:53 »
Ik vond ook juist de reactie van Birgit verdacht toen ze de reactie van Fred gingen testen ;D. Ze keek juist zo van ....huh maar enveloppe B is goed, waarom zou de opdracht niet geslaagd zijn? gevolgd door een geacteerde blijdschap. Misschien te diep in de tunnel maar hmmm ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #11 Gepost op: 16-11-2018, 00:48:52 »
Ik moet toch nog iets kwijt over de rol van Birgit in de verlaten staalfabriek.

Het begint met de porto's. De kunst is om ze allemaal op hetzelfde kanaal te krijgen. Dan hoort iedereen elkaar en dat is wel zo handig. Natuurlijk staan ze allemaal op een ander kanaal ingesteld. Ik weet niet of de taalinstelling overal gelijk is en of ze allemaal in het Zweeds zijn ingesteld, want de getallen 1 tot 10 zijn vrijwel gelijk in zowel het Noors, Zweeds en Deens. Je hoort duidelijk "kanal et" = 1 in het Zweeds en Deens en "kanal fem" = vijf in het Noors, Zweeds en Deens. Ook hoor je "tvo", dat 2 zou kunnen zijn in het Zweeds. Ik hoor ook iets als "twi-et" wat ik niet thuis kan brengen.

Maar hoe dan ook, Bo begint de opdracht en krijgt het eerst contact met Birgit en Loretta. Wat hier opvalt is dat Birgit van het ene op het andere moment opeens de batterij van de Blackberry in de hand heeft, die op de grond lag tussen de voeten van haar en Loretta, maar ze hadden om te beginnen een blinddoek op. Wist ze hiervan? Bo stelt (terecht) voor om contact te zoeken met de anderen (via de porto). Het zou handig zijn als zij tegen Birgit had gezegd om op dit kanaal te blijven zitten en dat zij verder zou zoeken en bij haar terug zou komen. Maar nee, Birgit gaat zelf op zoek naar de anderen zodat uiteindelijk niemand weet wie op welk kanaal zit. Door maar hard genoeg te schreeuwen horen ze wonder boven wonder elkaar via het kanaal van de luchtmoleculen. Leve de techniek!

Als Birgit, Bo en Loretta heeft gevonden, is Bo heel chaotisch bezig. Als Birgit de KG zou zijn dan had ze hier heel  mooi kunnen afwachten. Maar ze neemt hier het voortouw door te zeggen: wat is ons doel. Iets wat de Mol nooit zou doen.

Even later is Birgit het duidelijk niet eens met Loretta en zegt dan: iedereen heeft op zijn locatie iets. En dan gaat het over wat Fred en Vivienne op hun locatie hebben. Birgit (geirriteerd): niks! Dan zegt ze: op hun locatie moet het dus zijn, snap je. Het gaat hier om de missende Blackberry, die Fred heeft verstopt, voor zover wij weten. Birgit gaat dan ook naar de plek waar Fred en Vivienne begonnen. Des kandidaats, om maar in WIDM termen te spreken.

Op het moment dat ze eindelijk alle onderdelen bij elkaar hebben en met de Blackberry naar Kluun en Viggo kunnen bellen is het weer Birgit die als eerste roept: hij staat op MUTE. En weer is het Fred die hier openlijk dwarszit als Vivienne zegt, hij moet van mute af, het is geen touchscreen. Rustig aan, ik heb hem ook gevonden (het is mijn telefoon). Kunst, als je hem zelf hebt verstopt.

Wel weer heel goed van Fred om te vertellen dat ze moeten zijn bij de hijskraan (die natuurlijk het makkelijkst te zien is). Grappig is ook dat Birgit dan roept: rechts van de hijskraan. Wat is rechts en wat is links? Ja, rechts als je aan de voet van de hijskraan gaat staan en kijkt richting de grijparm.

Al met al vind ik Birgit hier des kandidaats optreden en Fred des Mols. Een van hun tweeën is volgens mij de Kroongetuige, maar ik schrijf Birgit nog steeds niet af.
« Laatst bewerkt op: 16-11-2018, 00:56:43 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #12 Gepost op: 16-11-2018, 15:33:53 »
Even een flauwe opmerking vooraf: Misschien mocht/moest deze opdracht wel slagen, er stond immers een heel arrestatieteam klaar.
Wel zo leuk voor de kijkers en de rechercheurs......

Wat jij aangeeft over Birgit klopt, het is mij ook opgevallen dat ze meteen de batterij pakt. Je ziet in beeld dat ze zich snel vooroverbuigt zodra de blinddoek af mocht. Het zou heel goed op voorkennis kunnen duiden en dat gevoel had ik steeds tijdens de opdracht. Hoe weet ze dat iedereen "iets" op zijn locatie heeft en op welke plek de andere teams gestart zijn?

Het gehannes met de telefoon door Fred vond ik wel heel klunzig. Zou de KG dat  op deze manier aanpakken? Hij valt dan toch al snel door de mand? Je ziet hem terwijl ze nog wachten op contact al de omgeving aftasten, hij zit met zijn hand in een gordijn. De telefoon verdwijnt opzichtig in zijn broekzak, je ziet het duidelijk zitten. Het zoeken naar de telefoon ging met veel herrie. Als na afloop blijkt dat alle anderen hun onderdeel gewoon op locatie hebben dan valt het toch juist op dat de telefoon bij Fred en Vivienne verstopt zou zijn en dat uitgerekend Fred het met veel gedoe terugvindt. Het gevolg is dat hij nu ( vooral op FB) massaal verdacht wordt.

Vervolgens loodst hij Starsky en Hutch vakkundig en snel  het terrein op. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 16-11-2018, 15:35:53 door Moedermol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #13 Gepost op: 17-11-2018, 00:51:10 »
In ben het wel met je eens. Het gekke is dat Vivienne heel erg haar best lijkt te doen om het achteroverdrukken van de Blackberry juist niet te zien. Aan haar opmerking achteraf naar Fred toe, met die blik erbij, kun je opmaken dat zij Fred wel door had ("Je moest er wat mapjes voor omver gooien, maar dan heb je ook wat").

We weten ook dat Vivienne op Loretta zat en niet op Fred, dus blijkbaar had ze deze nep-mol-actie wel door.
Wat je zegt, Fred loodst Viggo en Kluun keurig naar het terrein. Als hij de KG zou zijn, dan had hij die hijskraan bijvoorbeeld niet kunnen zien. Hoe loods je ze dan naar je toe, met alleen een kaart met de gebouwen, zonder maar een plaatsaanduiding. Ik ga toch maar all-in voor Birgit, ook vanwege die voorkennis die ze wel moest hebben.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #14 Gepost op: 22-11-2018, 11:35:03 »
Mij viel bij het terugkijken iets op in aflevering 6 dat volgens mij bedoeld is als hint naar Birgit en ik denk dat het programma serieus bezig is om ook wat dat betreft WIDM te kopiëren.

Wie zien Birgit druk bezig met het zoeken naar de oplossing van de puzzel met de drankjes. Meteen hierna komt de scene waarin Monic de oplossing geeft. De laatste zin van haar is wel een beetje opmerkelijk:
Maar ook daarvoor geldt, je moet het maar net zien. Hoe zo ook? Zien dat Birgit de kroongetuige is?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Birgit Schuurman
« Reactie #15 Gepost op: 27-11-2018, 15:53:04 »
In aflevering 7 wordt wel heel erg duidelijk dat Birgit de kroongetuige is.

Bo zegt dat ze wel graag eens met Fred in een team wil zitten (in de vrachtwagen met de waszakken).
Birgit tegen Fred: Jij zit graag in vieze onderbroekjes, prima. En daarna: helemaal top Fred, weten we dat ook weer. Het is duidelijk dat Birgit andere plannen had voor deze opdracht.

Birgit kan Bo niet goed horen. Birgit geeft het wapen door van de verkeerde plaats. Op een gegeven moment geeft ze geen aanwijzingen meer. Op de vraag van Fred, hoeveel hotels er in Arboga zijn, geeft Birgit geen antwoord. Nadat ze de verkeerde zak hebben, vraagt Fred nog hoeveel hotels er in Arboga zijn. Birgit: drie. Ze wist het dus wel.

Kijk naar de reactie van Birgit als Monic zegt dat dit betekent dat er geen letter is verdiend (foto).

De scene waarin de kroongetuige belt met Theresa (de dader) eindigt met een closeup van een appel die aan een boom hangt. De appel hebben we eerder al aan Birgit gelinkt.

Birgit zegt dat ze geen flauw idee heeft wie de kroongetuige is. Als een kandidaat nu nog geen flauw idee heeft...

De scene dat Birgit tegen Bo zegt dat ze de kroongetuige niet is ("echt niet, echt niet, echt niet") en ze lachend haar armen om Bo heen slaat is ook een duidelijke aanwijzing in combinatie met het nummer "What he wrote" van Laura Marling, als achtergrondmuziek ("He laughed at my sins, in his arms I must stay").

Fred kan het sowieso niet zijn want Loretta zat 100% op Fred, heeft bovendien nog 2 jokers ingezet en moet toch naar huis.