Auteur Topic: [KG] Aflevering 1  (gelezen 3607 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[KG] Aflevering 1
« Gepost op: 15-10-2018, 17:40:52 »
Vanavond is de eerste aflevering ::hyper::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 15-10-2018, 21:23:14 »
Ben benieuwd naar het seizoen.

En wat hoop ik dat Viev de Kroongetuige is.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 15-10-2018, 21:35:31 »
olov heeft het gedaan.
Zijn gif, appeltje/eitje
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 15-10-2018, 21:37:24 »
Opening op de hotelkamer met een videobericht.  Herken ik ergens van
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: 15-10-2018, 21:48:12 »
Ik kijk dit voor het eerst.
Voorlopig weet ik nog niet hoe ik het in moet schatten. Ik kijk er nog teveel met widm-ogen naar denk ik  ;D
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 15-10-2018, 21:48:50 »
Opening op de hotelkamer met een videobericht.  Herken ik ergens van
Precies wat ik dacht ;D Wel mooie twist om het spel mee te starten en de verhoudingen te testen (doet me denken aan De Mol seizoen 5 met auto's en drukknop).

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 15-10-2018, 21:50:10 »
Ik zie ook voor het eerst een aflevering van Kroongetuige. Vind het nog een beetje lastig. Ik dacht net echt 'we zijn toch niet dom', toen de voice-over precies hetzelfde ging vertellen als wat Monic op tv had gezegd tegen de kandidaten. RTL4-publiek heeft die herhaling nodig of zo? (ik kijk echt vrijwel nooit RTL4 ::sorry:: )
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #7 Gepost op: 15-10-2018, 22:04:41 »
Plakte Fred nou precies de ene foto over de ander heen?
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 15-10-2018, 22:17:36 »
Dacht ik ook. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat hij het is, die wil z'n imago oppoetsen.

De logica zegt dat de Kroongetuige in groep 2 zou moeten zitten. Maar ja, niets is wat het lijkt. ::vergroot::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 15-10-2018, 22:35:28 »
Groepsvrijstelling  ::bravo:: (of hoe zullen we het hier noemen ;D)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 15-10-2018, 23:12:18 »
Erg jammer dat er maar 1 opdracht in de aflevering zit. En dat ging alleen maar om het vinden van een oorbel.
Zal even vorig seizoen moeten terug kijken of het toen ook zo was.

Ook vind ik het verhaal niet zo geweldig opgezet. Daarvan weet ik zeker dat het vorig jaar wat meer uitgewerkt was.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #11 Gepost op: 15-10-2018, 23:27:20 »
Erg jammer dat er maar 1 opdracht in de aflevering zit. En dat ging alleen maar om het vinden van een oorbel.
Zal even vorig seizoen moeten terug kijken of het toen ook zo was.

Ook vind ik het verhaal niet zo geweldig opgezet. Daarvan weet ik zeker dat het vorig jaar wat meer uitgewerkt was.
Komt misschien ook een beetje omdat ze meer op het mindf*ck gevoel willen inspelen á la wie is de mol. De hotel opdracht was eigenlijk ook een opdracht natuurlijk, alleen niet één die meteen te maken heeft met het oplossen van de zaak. Zal volgende week vast veel uitgebreider zijn. Vond het wel een goed en fijn begin eigenlijk.

Wat me trouwens opviel is dat de serie in augustus pas is opgenomen en nu al op de buis is. Vorig jaar opnames in mei en op tv in het najaar. Best snel gemonteerd dus dit jaar na einde opnames. Theoretisch gezien zou 1 van deze 7 deelnemers (vief en loretta niet) zelfs meegedaan kunnen hebben aan wie is de mol :P
« Laatst bewerkt op: 15-10-2018, 23:33:35 door MollenvangR-Art »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #12 Gepost op: 16-10-2018, 09:09:23 »
De vergelijkingen met de hotelkamer en de rode-knoppenopdracht had ik ook gezien. Niet heel origineel dus.

Maar ik vond het toch wel prettig om naar te kijken, maar dat komt vooral door de kandidaten, best een leuke groep :)

Schot-voor-de-boeg-kroongetuige: Kaj 8)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #13 Gepost op: 16-10-2018, 10:04:18 »
572.000 kijkers (t.ov. 780.000 vorig jaar) is niet het begin waar ze van gehoopt hadden denk ik.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #14 Gepost op: 16-10-2018, 10:20:20 »
Waar stond het tegenover?

Vind het ook geen geweldige uitzendtijd eerlijk gezegd. ::ohno::  Had het eerder om half 9 verwacht - of weer in het weekend zoals vorig jaar.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #15 Gepost op: 16-10-2018, 10:27:28 »
om half 9 heeft het radar op npo1  (1,3 miljoen)
en om half 10 heeft het spoorloos op npo1  (1,4 miljoen)
rijdende rechter op sbs om half 9  (707.000)
burgemeester undercover op sbs om half 10 (minder dan 445.00)
veronica inside op beide tijden op veronica (693.000)

ze zitten zelf na "helemaal het einde"  (621.000) en voor Late night (3 kijkers), dus niet in een ideaal moment ook
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #16 Gepost op: 16-10-2018, 10:41:29 »
Het had idd beter geprogrammeerd kunnen worden op zaterdag na All You Need Is Love.

Goed, afgelopen zaterdag zou je dan waarschijnlijk niet hoger uitkomen dan de cijfers van nu omdat je dan tegenover Ned-Dui zou staan.

Zaterdag vind ik een geschiktere dat voor zo'n soort tv-programma.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #17 Gepost op: 16-10-2018, 11:54:12 »
Ik zat om half 9 al klaar toen het om half 10 bleek te zijn. Ik zou half 9 al wel logischer vinden  ;)
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #18 Gepost op: 16-10-2018, 11:56:47 »
Ik vond de aflevering erg tegenvallen als ik eerlijk ben. Ik had gehoopt dat alle knulligheden van het vorige seizoen er wel uit zouden zijn bij een nieuwe editie (zoals een rammelend moordscript, teveel toevalligheden zoals die mensen op die parkeerplaats en die oorbel). Dit format belooft zoveel goeds (dat vond ik vorig jaar ook al), maar het komt er nog steeds niet helemaal uit.

Ook de deelnemers zijn mij net iets té naïef. Zien ze dan echt niet dat de mensen om hen heen allemaal acteurs zijn (in de hotelbar en op het parkeerterrein) of zijn ze geïnstrueerd om te doen alsof?

Het is te gemakkelijk om te denken dat de kroongetuige sowieso bij de vier bellers zit. Hij / zij wist toch wel dat er gebeld zou worden, zeker met oud WIDM-deelnemers Viviënne en Loretta die de klappen van de zweep al wel kennen. Het was wel een zekerheidje dat zij in ieder geval zouden bellen. Die eerste letter zou dus altijd wel verdwijnen. Maar waar heb je dan het meeste invloed? Ik denk dat je die op het hoofdkantoor hebt. Jij kunt er immers voor zorgen dat cruciale informatie daar verdwijnt of laat wordt doorgegeven. De vier die de auto onderzoeken staan eigenlijk op achterstand. Zij zijn afhankelijk van de rest om informatie door te krijgen én missen de informatie uit het dossier waardoor ze hun proces verbaal slechter zullen maken dan de andere vijf. Dat is ook wel gebleken.

Mijn analyse van de deelnemers:
- Viggo: gaat meteen in de aanval en creëert daardoor wantrouwen tussen de teams (handig als kroongetuige!)
- Kluun: eigenlijk heb ik hem niet echt iets zien doen. Houdt hij zich op de oppervlakte?
- Loretta: als oud WIDM-deelnemer weet ze waar ze aan begint. Ze stelt zich enorm warrig op en trekt daarmee echt de aandacht (bewust?)
- Bo: speelt vanaf het begin het spel, rekt tijd aan de telefoon
- Kaj: ondanks dat hij het bekertje zowat omgooit mist hij de oorbel (al vraag ik me af of de makers dit zo duidelijk in beeld zouden brengen als hij daadwerkelijk de kroongetuige is).
- Vivienne: speelt het spel zoals we haar kennen, fanatiek en erg alert, heb ik nog niet veel rare dingen zien doen
- Birgit: valt nog niet echt op, maar lijkt weinig vertrouwd te worden door de rest?
- Eva: wijst haar team meteen op cruciale informatie, valt hiermee voor mij vooralsnog af als kroongetuige
- Fred: is erg aanwezig en wijsneuzig, zal nooit de kroongetuige willen zijn vanwege zijn imago

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #19 Gepost op: 16-10-2018, 11:57:07 »
nee dat vind je niet, want dan staat het vanaf volgende week recht tegenover Hunted ;) en dat is ook leuk
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.