Auteur Topic: [KG] Aflevering 2  (gelezen 2714 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #20 Gepost op: 23-10-2018, 22:30:54 »
Aan het begin van de opdracht zien we een shot van de auto met telefoon, vervolgens een shot waar Fred langs deze auto loopt en de telefoon laat liggen.

Later in de opdracht zien we Kluun langs dezelfde auto lopen maar wat hij doet zien we niet, er is geknipt. Het beeld springt meteen over naar een shot met Vivienne.
Even later zien we een shot van de auto en nu is de telefoon weg.....

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #21 Gepost op: 23-10-2018, 22:33:19 »
Inderdaad. Ik ben er wel uit.


Ik blijf ook bij mijn hoofdverdachte van aflevering 1 maar dat is niet Fred. Het ligt er te dik bovenop m.i. Fred wordt verdacht neergezet.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #22 Gepost op: 24-10-2018, 19:54:12 »
Bijgevoegd de bijgewerkte info over de crimi na aflevering 2. (Zie Word bijlage: crimi aflevering 2)
Tevens het "pittige" gesprek tussen Gatsby en Per.
De nieuwe info in het rood weergegeven.

Verder vond ik in de leader foto's van Anna.
Op de foto's draagt ze de kleding en oorbel die ze aanhad toen ze in het meer gevonden is. Overigens geen outfit waarmee je naar je werk gaat en Anna zou het laatst op haar werk gezien zijn volgens de info die we tot nog toe hebben.

Eén foto is gedateerd op 16/8. Op deze datum was ze nog in leven dus. Op 18 augustus 13.00 uur is ze dood gevonden. Verder lijkt het er op dat deze foto is genomen op de locatie van het huis waar de rechercheurs nu verblijven, in  de tuin.  De twee andere foto's staan  tegen flessen wijn/champagne. Op één foto zit Anna op een schommel in de tuin.
« Laatst bewerkt op: 24-10-2018, 19:58:27 door Moedermol »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #23 Gepost op: 24-10-2018, 22:21:34 »
leuk en handig mams!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #24 Gepost op: 25-10-2018, 09:00:29 »
Ik blijf ook bij mijn hoofdverdachte van aflevering 1 maar dat is niet Fred. Het ligt er te dik bovenop m.i. Fred wordt verdacht neergezet.

Dat vind ik achteraf bezien ook. Ik liet me te veel leiden door dat artikel in de Telegraaf of het AD, waar met grote letters in stond dat Fred op zoek zou gaan naar de kroongetuige (dus zonder de mogelijkheid open te laten dat hij zelf de kroongetuige kon zijn)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #25 Gepost op: 25-10-2018, 10:11:24 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #26 Gepost op: 25-10-2018, 18:55:19 »
Birgit vertelt het verhaal over de tracker in de kinderwagen van Bram M, namens het team Birgit, Viggo en Loretta. Viggo vult regelmatig aan om het verhaal geloofwaardiger te maken. Fred zegt dat hij hier niets van gelooft en Kaj valt hem bij. Viggo zegt dan:
"Kaj luister, er zijn 2 mensen die hebben bij de eerlijke groep gezeten (Birgit: die hebben niet gebeld), jij bijvoorbeeld niet, wij zeggen nu gewoon, die letter die willen wij pakken, wij hebben afgesproken (wordt nu onderbroken door Monic, die nu een antwoord wil)". Hij zegt dan nog iets, waarschijnlijk "om de waarheid te spreken".

Kluun moet nu eigenlijk wel meegaan met zijn maatje Viggo en doet dit dan ook ("het is absoluut waar"). Kaj gaat nu ook om. Fred stemt uiteindelijk (met enige tegenzin) in.
Viggo ging hier heel slim te werk om de dissidenten over te halen om het verhaal te geloven zodat ze de letter scoren. Hij viel de zwakke plek als eerste aan. Zet alvast maar een lichte streep door Viggo.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #27 Gepost op: 28-10-2018, 14:07:09 »
Vorig jaar was de code de naam van de boot: Victoria Öregrund. Ik weet niet meer of het aan elkaar geschreven was of dat beide woorden gescheiden waren door een spatie/koppelteken.

Dit jaar is de code misschien het autobedrijf?
ARBOGA BILSKROT AB

Is maar gewoon een gokje hoor omdat het aantal letters, 18 inclusief spaties/koppeltekens, klopt én de eerste 3 letters er in zitten... ::rits::
Ik ben bang dat dit het niet is omdat in een code nooit spaties zitten. Maar het is goed om alle namen die in het verhaal voorbij komen in de gaten te houden.

Ik probeer dan ook om elke week het eerste deel van het PV (over de zaak) correct in te vullen. Is ook handig want dan zie je wie er allemaal fouten maken.
Zo vult Fred voor de naam van de straat waar het peilbaken is gevonden "Sturefiskarre" in. Deze straat is niet te vinden in Arboga.
Vivienne en Birgit gokken "rood" bij de kleur van de gympen (groen/rood/zwart; zwart is correct).
Het meer dat Vivienne noemt is niet goed te verstaan maar iets wat hier op lijkt kan ik niet vinden. Wel het meer dat Viggo noemt: Tjurlangen.
Viggo vult bij de naam van de visvereniging "Sturefiskarre" in voor zover ik dit correct kan verstaan. Dit is hetzelfde als de straatnaam die Fred gaf als antwoord op een andere vraag. Mijn vermoeden is dat Viggo het hier bij het juiste eind heeft.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #28 Gepost op: 28-10-2018, 23:48:03 »
Citaat van: MartinJ
Viggo vult bij de naam van de visvereniging "Sturefiskarre" in voor zover ik dit correct kan verstaan. Dit is hetzelfde als de straatnaam die Fred gaf als antwoord op een andere vraag. Mijn vermoeden is dat Viggo het hier bij het juiste eind heeft.

Fiskarna is het Zweedse woord voor vissers en er bestaat in Arboga inderdaad een visvereniging die Sturefiskarna heet.

Edit: quote gefixed
« Laatst bewerkt op: 29-10-2018, 07:49:06 door Daisy »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #29 Gepost op: 1-12-2018, 14:48:02 »
Ja de kijkcijfers zijn wel echt beroerd pfff :(

En het is nog steeds dramatisch  :(
319.000 afgelopen maandag...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #30 Gepost op: 1-12-2018, 22:05:37 »
wow dat is echt laag en jammer. einde programma
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #31 Gepost op: 2-12-2018, 00:08:00 »
wow dat is echt laag en jammer. einde programma
Jammer dat ze niet meer geleend hebben van Wie is de Mol. Misschien moeten ze dat het derde seizoen doen, dan geef ik hun nog wel een kans.