Auteur Topic: [KG] Aflevering 2  (gelezen 2718 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[KG] Aflevering 2
« Gepost op: 22-10-2018, 19:20:25 »
Vanavond de tweede aflevering!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #1 Gepost op: 22-10-2018, 21:40:44 »
Ik haak af als de opdrachten niet leuker worden
You'll never walk alone

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #2 Gepost op: 22-10-2018, 21:49:07 »
Die matige opdrachten is ook de reden waarom ik vorig jaar af ben gehaakt, maar het wordt er dit jaar niet beter op. :-(
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #3 Gepost op: 22-10-2018, 22:04:20 »
Jokers  ;D

Onee zouden we niet doen....
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #4 Gepost op: 22-10-2018, 22:07:25 »
wie heeft hem ???
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #5 Gepost op: 22-10-2018, 22:08:09 »
De kroongetuige
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #6 Gepost op: 22-10-2018, 22:17:36 »
Yup. Weinig informatie voor de kijkers deze week. Ben wel benieuwd wie eruit gaat.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #7 Gepost op: 22-10-2018, 23:54:11 »
Ja en veel voordelen. Das juist wat ik minder begon te vinden aan widm, gaan ze het hier ook doen ::) :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #8 Gepost op: 23-10-2018, 01:00:54 »
Belachelijk dat ze in een vooruitblik (voor een reclamebreak) laten zien dat Loretta bij de kluis staat, terwijl ze pas als zesde aan de beurt is. Spannend! #not

En die jokers... tja. Misschien is het niet eerlijk om ze te vergelijken met WIDM, maar we kunnen toch bijna niet anders meer?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #9 Gepost op: 23-10-2018, 09:12:34 »
Het alibi van Per  is niet sluitend. Hij was op zaterdag 18 augustus om 12.34 uur in ieder geval  in Amsterdam. Het lichaam van Anna is op 18 augustus om 13.00 uur gevonden maar zij was al vermist.
Het is onduidelijk hoe lang zij vermist is geweest....
Het feit dat Per  op het moment dat Anna gevonden is in Amsterdam was pleit hem nog niet vrij van de moord.

Dat maakt Fred wel weer verdacht, hij pareerde de vragen van de anderen m.i. veel te snel.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #10 Gepost op: 23-10-2018, 09:52:22 »

Dat maakt Fred wel weer verdacht, hij pareerde de vragen van de anderen m.i. veel te snel.

Inderdaad. Ik ben er wel uit.

Slechte kijkcijfers, trouwens, 398.000.  :\'(

Niet zo slecht als die van Twan Huys, die met slechts 188.000 kijkers een pijnlijk dieptepunt bereikte, maar toch geen al te beste lead-in voor die mislukte talkshowhost

Ik vraag me trouwens af of het budget voor Kroongetuige dit jaar lager is dan dat van vorig jaar. Toen zetten ze vooraf in op meer dan een miljoen kijkers per aflevering, dacht ik...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #11 Gepost op: 23-10-2018, 11:10:12 »
Ik heb de aflevering net teruggekeken. Op zich leuke aflevering, ik heb net als vorige week het gevoel dat ze dit jaar echt meer inzetten op mindf*cks / het psychologische spelletje in een groep. De "Jokers", als het bij deze ene keer blijft, dan vind ik het prima. Verder vond ik het gewoon een prima aflevering, met Bram en de kinderwagen als mooie gimmick  ::rofl::

Alleen de kijkcijfers maak ik me wel zorgen om. Zou wel eens het laatste seizoen kunnen zijn..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #12 Gepost op: 23-10-2018, 12:10:22 »
Ja de kijkcijfers zijn wel echt beroerd pfff :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #13 Gepost op: 23-10-2018, 13:40:58 »
Waarom zegt Monic dat de telefoon niet is gevonden, terwijl we duidelijk in beeld krijgen dat hij wel weg is!? Een beetje onrust zaaien in de groep door te zeggen dat iemand 'm verduisterd heeft, zou het tot nu toe redelijk tamme spel een oppepper kunnen geven.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #14 Gepost op: 23-10-2018, 13:59:09 »
Fred zegt dat hij bij de "test en executie" niet spreidt, wat op zich al erg dom is want dan vlieg je er bij WIDM als eerste uit.
Hij zegt bovendien dat zijn kroongetuige geboren is in 1986 en op de begane grond woont. Er is maar één kandidaat die hieraan voldoet. Dat is Eva en laat die er nou net eruit liggen!
Waarom ligt Fred er dan niet uit? Is hij misschien zelf de kroongetuige?

Wat ook opviel is dat Fred redelijk zuur kijkt als ze de letters hebben gewonnen. Verder was hij de enige die meteen opperde om het verhaal van Viggo, Birgit en Loretta, wat waar was, niet de geloven. Als de anderen dan wel zeggen dat het waar is gaat hij (met lichte tegenzin) wel mee met de rest om zich niet al te verdacht te maken.

Wat ook heel mooi in beeld is gebracht dat Fred langs de wagen loopt waar de telefoon ligt, maar deze niet ziet! Typische molactie (zie foto).

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #15 Gepost op: 23-10-2018, 17:22:38 »
Ik weet niet alsof we er iets uit kunnen halen, maar bij deze heb ik  het proces-verbaal van de tweede aflevering uitgetypt.


K R O O N G E T U I G E
PROCES-VERBAAL


Op maandag 27 augustus ben ik, [naam] verder gegaan met het onderzoek naar de dood van Anna Blix.

Op drie locaties is gezocht naar een alibi van de [1] jarige Per Lundgren, de ex van het slachtoffer [2] (functie) van het ijshockeyteam in Köping. Een van de locaties was het ijshockeystadion waar met grote letters [3] op staat.

Een andere locatie was de woning van Per op het adres [4] (huisnummer) in Arboga. Tijdens de huiszoeking heeft Per zelf een alibi getoond, een foto die genomen is in Amsterdam op 18-08-2018 om [5] (tijd). Op de foto draagt Per een Ajax-shirt, een spijkerbroek en [6] (schoenen?).

De derde locatie was ook in Arboga, waar het peilbaken werd aangetroffen in de [7] (straatnaam). Tot onze stomme verbazing kwamen we Bram Moszkowicz die met een [8] (kleur) kinderwagen liep.

De telefoon van het slachtoffer Anna is aangetroffen op het autokerkhof [9] nabij het meer [10] waar ook visvereniging [11] gevestigd is.

Tussen de rechercheurs bevindt zich een kroongetuige [12] (hij/zij) is tijdens het onderzoek naar het alibi van Per [13] (wel/niet) in Arboga geweest en zat [14] (wel/niet) achter het stuur op weg naar de locatie. Op het Bureau zat de kroongetuige in het team dat de [15] (1e, 2e of 3e) verhaal vertelde.

De kroongetuige is geboren in 19 [16] (jaartal) slaapt op de [17] (begane grond/ 1e verdieping / 2e verdieping) en deelt [18] (wel/niet) een kamer met een andere rechercheur. Bij de eerste rapportage is de kroongetuige [19] (wel/niet) bij de kluis geweest.

De naam van de kroongetuige is [20].

Is getekend,

[naam]
« Laatst bewerkt op: 23-10-2018, 17:25:14 door Sanmol »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #16 Gepost op: 23-10-2018, 19:01:18 »
Hij zegt bovendien dat zijn kroongetuige geboren is in 1986 en op de begane grond woont. Er is maar één kandidaat die hieraan voldoet. Dat is Eva en laat die er nou net eruit liggen!
Waarom ligt Fred er dan niet uit? Is hij misschien zelf de kroongetuige?
Het feit dat je een kroongetuige aanwijst die er vervolgens uitgaat wil niet zeggen dat je het proces verbaal slechter gemaakt zou moeten hebben. Zoiets hebben we in WIDM al veel vaker gezien.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #17 Gepost op: 23-10-2018, 21:50:19 »
Vorig jaar was de code de naam van de boot: Victoria Öregrund. Ik weet niet meer of het aan elkaar geschreven was of dat beide woorden gescheiden waren door een spatie/koppelteken.

Dit jaar is de code misschien het autobedrijf?
ARBOGA BILSKROT AB

Is maar gewoon een gokje hoor omdat het aantal letters, 18 inclusief spaties/koppeltekens, klopt én de eerste 3 letters er in zitten... ::rits::


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #18 Gepost op: 23-10-2018, 21:55:41 »
Het feit dat je een kroongetuige aanwijst die er vervolgens uitgaat wil niet zeggen dat je het proces verbaal slechter gemaakt zou moeten hebben. Zoiets hebben we in WIDM al veel vaker gezien.
Dat is wel een beetje zo maar zonder te spreiden kom je de eerste aflevering van WIDM en dus ook KG m.i. niet ver. Je hoeft de test niet als beste te maken om een ronde door te komen, je moet alleen beter zijn dan de rest. Aangezien niet alle kandidaten de juiste KG zullen aanwijzen, zit je al goed als je, zeg, 1 op de 3 keer de juiste KG aanwijst. Dus als je niet spreid ben je heel dom bezig!

Overigens heb ik een fout gemaakt in mijn post, want Fred noemt het geboortejaar 1984. Er is geen enkele kandidaat die in 1984 geboren is. Vivien is van november 1983 en komt hier het dichtste bij. Viev was 34 op het moment van opname van KG. Als Fred alleen haar leeftijd wist, dan zou hij dus ervan uit kunnen gaan dat zij in 1984 is geboren. Ik geloof trouwens dat hij op een ander moment ook Vivien noemt als zijn KG.

Je moet dit trouwens niet verwarren met WIDM waarbij inderdaad kandidaten NIET afvallen als ze vanaf het eerste moment op de verkeerde Mol zitten. Bij WIDM spreiden alle kandidaten namelijk in de eerste paar afleveringen. Vaak hebben ze ook toevallig een vraag goed ondanks het feit dat ze deze vraag op de verkeerde Mol inzetten, bijvoorbeeld omdat de Mol toevallig in dezelfde groep zit als hun molverdachte. Bij KG is dit een stuk minder.

Mijn conclusie is dan ook dat de kans vrij groot is dat Fred of Vivien de KG zijn. Vivienne acht ik niet zo waarschijnlijk omdat ze bij de zgn "bad cops" zit. De KG wil hier niet bij zitten, die laat de andere kandidaten de opdrachten verpesten, waardoor deze kandidaten zich verdacht maken en de KG vrijuit gaat. Win-win. Verder laten ze natuurlijk niet de kans liggen dat ze een kandidaat hebben die in zijn (politiek) verleden duidelijk onbetrouwbaar bleek te zijn en waar het er te dik bovenop zou liggen dat hij nu dus ook de bedrieger is. Hoe leuk zou het dan zijn, dat hij toch de KG blijkt te zijn!! Zou in de finale ook wel voor wat welkome publiciteit, en dus kijkcijfers, kunnen zorgen als blijkt dat onze Fredje Teeven niet alleen de politiek belazert maar ook het onderzoekswerk in KG.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 2
« Reactie #19 Gepost op: 23-10-2018, 22:20:23 »
Waarom zegt Monic dat de telefoon niet is gevonden, terwijl we duidelijk in beeld krijgen dat hij wel weg is!? Een beetje onrust zaaien in de groep door te zeggen dat iemand 'm verduisterd heeft, zou het tot nu toe redelijk tamme spel een oppepper kunnen geven.
We zien niet alleen dat de telefoon na het spel weg is. Ik heb ook een close-up gemaakt van een shot in de laatste minuut op de voorste zitting van een auto. Waar op dat moment een troefkaart van de achterbank wordt gehaald. Is dat niet een telefoon die tussen de twee kussens zit gestoken?