Auteur Topic: [KG] Wat is het wachtwoord?  (gelezen 2152 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
[KG] Wat is het wachtwoord?
« Gepost op: 30-10-2018, 14:40:49 »
De kandidaten kunnen letters verdienen voor een wachtwoord dat bestaat uit 18 letters.
In de eerste 3 afleveringen waren er 8 letters te verdienen. Er zijn er slechts 4 verdiend: BRIS.
Welke wachtwoorden kunnen we maken met de gevonden letters tot nu toe?

In een ander topic werd al de naam van het autobedrijf genoemd: ARBOGA BILSKROT AG. De BRI kwamen hier in voor en nu ook de S van aflevering 4. Met spaties bestaat de naam uit 18 letters, maar ze kunnen volgens mij nooit een "spatie" verdienen als letter. Deze valt dus af.

In aflevering 3 wordt ene SEBASTIAN geïntroduceerd, die volgens de (welgestelde) "GATSBY" familiefortuin ruikt en beweert dat hij 100% bewijs heeft dat hij aan GATSBY's vader verwant is. GATSBY heet in werkelijkheid CHARLIE PETERSSON. Als de bewering van SEBASTIAN waar is dan heet hij dus SEBASTIAN PETERSSON. Laat deze naam nu precies 18 letters lang zijn. De tot nu toe gevonden letters BRIS komen er allemaal in voor! Zou m.i. een uitstekend wachtwoord kunnen zijn aangezien de naam SEBASTIAN PETERSSON hoogstwaarschijnlijk niet zal vallen, maar veel met de moordzaak of het motief te maken zou kunnen hebben.

Andere schoten voor de boeg zijn van harte welkom!
« Laatst bewerkt op: 30-10-2018, 14:43:02 door MartinJ »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #1 Gepost op: 30-10-2018, 17:58:46 »
leuk topic :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #2 Gepost op: 5-11-2018, 23:25:00 »
Na aflevering 4 hebben we het volgende: _ _BRI_ _SAR********
Mijn eerste gok SEBASTIAN PETERSSON valt hiermee af, want de R moet 2x voorkomen.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #3 Gepost op: 7-11-2018, 08:23:34 »
Birgit is rotte appel ::rofl::
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #4 Gepost op: 22-11-2018, 11:04:30 »
Birgit is rotte appel ::rofl::
Ik zat ook al aan iets te denken met BIRGIT er in. Die BRI op een rijtje zet je wel op dat spoor. Gisteravond voor het slapen speelde BIRGITKROONGETUIGE door mijn hoofd. Maar helaas, dit kan niet. De letters die we, met nog 4 te gaan, hebben zijn:
_ _ B R I _ _ S A R _ E _ _ * * * *.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #5 Gepost op: 23-11-2018, 10:24:17 »
Ik zit nog steeds te denken aan die Sebastian die achter het geld van Gatsby aan zit omdat hij zegt dat hij aan de vader van Gatsby (charlie Petersson) verwant is. Dat betekent dat er nog wel meer personen in deze lijn familie kunnen zijn van Gatsby en dus aanspraak maken (misschien op termijn) op het vermogen van Gatsby.
Wat nou als de kapster Gabriella hier in beeld komt en dus eigenlijk een nakomeling is van de vader van Gatsby. Dan zou het wachtwoord kunnen zijn:

GABRIELLAPETERSSON.

Precies 18 letters en alle letters van het wachtwoord zitten er in. De letters BRI komen zelfs in deze volgorde voor!
« Laatst bewerkt op: 23-11-2018, 22:53:32 door MartinJ »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #6 Gepost op: 23-11-2018, 15:32:26 »
GABRIELLAPETERSSON.

Precies 18 letters en alle letters van het wachtwoord zitten er in. De letters BRI komen zelfs in deze volgorde voor!
::ok:: goed gevonden/gepuzzeld Martin, zou zomaar eens kunnen kloppen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #7 Gepost op: 25-11-2018, 20:09:17 »
Ik zit nog steeds te denken aan die Sebastian die achter het geld van Gatsby aan zit omdat hij zegt dat hij aan de vader van Gatsby (charlie Petersson) verwant is. Dat betekent dat er nog wel meer personen in deze lijn familie kunnen zijn van Gatsby en dus aanspraak maken (misschien op termijn) op het vermogen van Gatsby.
Wat nou als de kapster Gabriella hier in beeld komt en dus eigenlijk een nakomeling is van de vader van Gatsby. Dan zou het wachtwoord kunnen zijn:

GABRIELLAPETERSSON.

Precies 18 letters en alle letters van het wachtwoord zitten er in. De letters BRI komen zelfs in deze volgorde voor!

Gabriella heeft niets met het verhaal te maken helaas.
De kapsalon bestaat echt, is  in het telefoonboek te vinden en Gabriella heeft een instagrampagina en een website.

http://salongklippz.se/

https://www.instagram.com/salongklippz/?hl=nl

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #8 Gepost op: 26-11-2018, 00:00:12 »
Gabriella heeft niets met het verhaal te maken helaas.
De kapsalon bestaat echt, is  in het telefoonboek te vinden en Gabriella heeft een instagrampagina en een website.

http://salongklippz.se/

https://www.instagram.com/salongklippz/?hl=nl
Ik zie niet in waarom Gabriella niet echt zou kunnen bestaan en toch een rol spelen in deze gefingeerde moord. Het makkelijkst is om gewoon een bestaande kapsalon te nemen. What's in a name?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #9 Gepost op: 26-11-2018, 09:40:31 »
Ik zie niet in waarom Gabriella niet echt zou kunnen bestaan en toch een rol spelen in deze gefingeerde moord. Het makkelijkst is om gewoon een bestaande kapsalon te nemen. What's in a name?

Vorig jaar hadden we Peter in konditorei Wilma maar itt tot Gabriella denk ik dat Peter een acteur was. Gabriella vond ik te giebelig toen Bo en Birgit in haar kapsalon waren. Maar wie weet zien we haar nog terug.

Ik weet niet of het ww van vorig jaar een bestaande of gefingeerde naam was. Een naam op een boot kun je natuurlijk aanpassen.

Overigens stonden vorig jaar de letters van het ww voor de kijkers op de juiste volgorde.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #10 Gepost op: 27-11-2018, 12:39:07 »
_ _ B R I _ _ S A R _ E _ _ * * * *.   

F A B R I E K S A R B E I D S T E R

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #11 Gepost op: 27-11-2018, 15:15:04 »
wauw! Die is wel heel goed gevonden zeg  ::oink::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #12 Gepost op: 27-11-2018, 16:05:38 »
wauw! Die is wel heel goed gevonden zeg  ::oink::

Ik zat de afgelopen dagen al te denken aan fabrik op zijn Zweeds en heb wat uitgeprobeerd.
Dacht in eerst instantie aan fabriksarbetare  ( fabrieksarbeider) maar kwam 3 letters te kort.
De letters onder elkaar zetten en wat schuiven en dacht toen waarom niet in het Nederlands en voila.....

Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #13 Gepost op: 27-11-2018, 17:34:10 »
_ _ B R I _ _ S A R _ E _ _ * * * *.   

F A B R I E K S A R B E I D S T E R

Goed zeg, zat al sinds de eerste paar afleveringen te denken aan fabriek en toen arbeider, kwam niet op de vrouwelijke versie, maar zie hier ::jaja::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #14 Gepost op: 27-11-2018, 18:19:10 »
knap ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #15 Gepost op: 28-11-2018, 11:43:21 »
Heel goed! Maar voor mij is alleen nog niet precies duidelijk hoe dit wachtwoord samen hangt met de krimi... Iemand die dat beter toe kan lichten? Is er een fabrieksarbeidster omgekocht o.i.d.?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Wat is het wachtwoord?
« Reactie #16 Gepost op: 28-11-2018, 13:20:24 »
Heel goed! Maar voor mij is alleen nog niet precies duidelijk hoe dit wachtwoord samen hangt met de krimi... Iemand die dat beter toe kan lichten? Is er een fabrieksarbeidster omgekocht o.i.d.?

Het wachtwoord is een aanwijzing naar de dader. Vorig jaar was het de naam  van de boot van de dader. Dit jaar het beroep van de dader. Als het wachtwoord geraden wordt is de dader ontmaskerd en wordt vervolgens gearresteerd.