Auteur Topic: Kroongetuige: seizoen 3  (gelezen 3011 keer)

Offline RobbeV.

  • Forumlid
Kroongetuige: seizoen 3
« Gepost op: 1-07-2019, 22:37:57 »
Is er al wat meer nieuws over een derde seizoen?
« Laatst bewerkt op: 30-09-2019, 11:35:27 door D*N »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Krrongetuige: seizoen 3
« Reactie #1 Gepost op: 2-07-2019, 00:24:57 »
Nee niets bekend, ook niet of er nog wel een seizoen komt ::ohno::. Maar informatie voor seizoen 2 kwam ook vrij laat vorige keer.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Krrongetuige: seizoen 3
« Reactie #2 Gepost op: 29-09-2019, 21:13:10 »
Als het wel komt... wel even de naam van dit draadje aanpassen  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kroongetuige: seizoen 3
« Reactie #3 Gepost op: 30-09-2019, 11:35:53 »
Ja nu toch maar even gedaan, irriteer mij er al maanden aan ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Kroongetuige: seizoen 3
« Reactie #4 Gepost op: 15-02-2024, 09:01:47 »
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen (of überhaupt) maar net 2 seizoenen er doorheen gejaagd nav Tooske's mol deelname en al die tijd het subforum vermeden uit angst mezelf te spoileren (seizoen 1 startte ik perongeluk met aflevering 8 waardoor ik de laatste 3 al wist, dat ging me niet nog een keer gebeuren  ::rofl::).

Wat ik hier vooral wilde vragen: is dit format nog in andere landen gebruikt? Ik kan er niets over vinden maar vind het tegelijk te sterk om niét ergens te zijn ongepakt? (Ik bedoel.. als Het Onbekende al door 2 landen opgepikt is...)

Dan nog even wat algemene gedachtes:

- het is vloeken in de kerk maar ik vond dit spannender en veel opdrachten beter in elkaar zitten dan veel recente WIDM seizoenen. Nou helpt een doorlopend mysterie waardoor opdrachten niet op zichzelf staan natuurlijk een hoop.

- klein euvel van het format is wel: er staat natuurlijk al precies vast wát wanneer ontdekt mag worden, omdat anders vervolgopdrachten niet meer zouden passen/werken. Het druk fotograferen en zelf onderzoek doen buiten wat de opdracht was voelde dus altijd een beetje overbodig, want je kunt de makers nooit te slim af zijn door al iets uit te vinden wat nog niet gepland is.
Er was ook wat gekkigs aan de opdrachten (iig met de autoroute naar het meer in seizoen 2, meen dat seizoen 1 er ook zo 1 had) waar de kroongetuige moest zorgen dat het onderzoek wél slaagde omdat het een afleidingsmanoeuvre van de écht belangrijke informatie was. Want wat als die andere informatie wél was ontdekt? Zouden kandidaten dan echt eerder weten wie het gedaan heeft en een paar opdrachten over kunnen slaan?
Het lijkt me dat zowel opdrachten als fictiescènes (muv eindscène wellicht) vanaf het begin al vast staan dus wat dat betreft heeft wat er wel/niet ontdekt wordt nul invloed op het verdere verloop (waar ik bij seizoen 1 nog afentoe dacht 'deze opdracht moest wel slagen omdat ze verder gingen met de gevonden informatie in de volgende opdracht' maar in seizoen 2 kwam erg vaak voor dat ze toch doorgingen op een clue, ook als deze niet was ontdekt. Daar rammelt ergens natuurlijk ook wat aan maar is voor t format wel logisch.

- ik had gezien het aantal afleveringen t idee dat al vast stond dat in aflevering 1 niemand af zou vallen dus was wat dat betreft heel erg gefocust op de 4 met de vrijstelling omdat die productie assistent gespeeld zouden kunnen hebben voor deze groepsvrijstelling.
Zat not even op Kaj toen die begon met 'je moeder ligt in het ziekenhuis' over een moeder die al overleden was, en daarna nog even op Bo die het al over een fabriek had terwijl dat woord volgens mij nog niet was gevallen.

- in seizoen 2 waren sommige opdrachten verhaaltechnisch wel een beetje rommelig. Waarom zat Fred bijv ineens in dat huisje?
Hoezo zouden ze een informant die al op weg is om informatie aan ze te geven nog in een line-up moeten herkennen?
Oh en hoezo was Olov na zijn arrestatie alweer vrij om op een bruiloft rond te lopen?
Wat was er gebeurd als de laatste 3 wel de kerk in waren gegaan ipv Ronnie te volgen? Hadden die bootjes en politie auto's dan gewoon voor niks klaar gestaan?
Moest wel lachen wanneer non playable characters even kortsluiting kregen, zoals toen Birgit zich wilde laten knippen door een vrouw die ws helemaal geen echte kapster is  ::rofl::

- sowieso ook qua verhaal wel wat losse eindjes in seizoen 2. Nog buiten de hele Johanna/Gatsby plot.
Hoe belandde die oorbel in het koffiebekertje? En als dat de koffiebeker van die dag was, heeft al die tijd een bekertje met gif in de auto van Per gelegen? Van wie was de auto die ontplofte? (of was dat, vermoedelijk, echt puur 'leuk voor de opdracht' met nul link naar t verhaal?)
Ook was t wel een beetje raar dat meerdere deelnemers tegen het einde nog uitspraken benieuwd te zijn naar motieven e.d. waaruit eigenlijk ook te concluderen viel dat de deelnemers uiteindelijk maar vrij weinig hebben meegekregen van wat er precies gebeurd is en waarom.

- zag wel de nodige 'leenopdrachten' uit De Mol (fietsers = pizzakoeriers in Argentinië, situatie navertellen en raden of t echt gebeurd is = pannekoekenmeppen in Afrika) maar ze werkten hier prima met hun eigen draai en t voelde ergens ook wel weer als soort leuke easter egg voor trouwe molkijkers.

Al met al genoten en als er ooit een seizoen 3 volgt zit ik er zeker klaar voor!
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 09:31:24 door Mvnl »