Auteur Topic: hier jordy, supergrappig om te lezen.....  (gelezen 11008 keer)

Offline jordykoningh

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Gepost op: 3-10-2003, 22:59:09 »
hola amigo's

Best wel spannend en gezellig om te lezen dat jullie er zo mee bezig zijn. kan je vertellen dat het best vreemd is om mezelf zo terug te zien op tv....
Elke keer als het wordt uitgezonden zitten we bij thieu thuis, met een mannetje of +/-20 te kijken. Vrienden zijn nauw eenmaal onwijs belangrijk en dat is niet in geld uit te drukken.....toch?!
Wat vinden jullie van het programma...goede punten, slechte?!!!

Ik hoor zelf dat mensen het te "hakkerig" vinden of dat het "te moeilijke" televisie is........,maar ik herinner mezelf dat dat ook het geval was met de eerste uitzendingen van Big Brother.... misschien moeten de mensen nog even wennen aan het concept. Mensen houden nu eenmaal niet zo van veranderingen, toch?!

Hoop in iedergeval dat jullie veel kijkplezier hebben....
Een vriendje vertelde me: Jor, ik had voor nog geen miljoen met zo'n programma meegedaan....Ik vertelde 'm: joh, al had ik er 1000 Euro mee kunnen winnen had ik het ook nog gedaan.....

Ik ga nu lekker stappen in Den Haag en morgen hebben we de kitewedstrijd in Noordwijk. Meer voor de fun dan voor de beste zijn....

adios amigo's,
       jordy

Offline Gone

  • Forumlid
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #1 Gepost op: 3-10-2003, 23:15:25 »
Weird Jordy, ik kan me helemaal niet voorstellen dat jij naar BB keek!!  ;D

Goed, je vraagt om goede en slechte punten:
* slechte punten:
- nog steeds te weinig vaart
- soms weinig cohesie in beeld vs. verhaal (dacht men nu dat je dood was of wist je familie dat het alleen om het testament ging, wat was dat voor vreemd dingetje tussendoor met Marieke en die tas) ???
- de beelden die worden uitgezonden van zowel jou als van Michel kunnen me niet echt bekoren: jij komt op mij over als een wereldvreemde, super-onwerkelijke kiter (no pun intended) die geen besef wil hebben van de wereld om zich heen, Michel komt over (en wordt neergezet) als een omhooggevallen arrogante engerd.

* goede punten
- ik hou wel van dat psychologische spelletje
- Peter Tuinman  8)
- de manier van filmen, het surreallistische in de beelden.

Ik hoop maar dat je het me niet kwalijk neemt dat ik zo eerlijk mogelijk antwoord heb gegeven op je vraag. Kan me trouwens wel voorstellen dat jij er heel anders naar kijkt omdat je het allemaal aan den lijve hebt ervaren!! Verhalen zijn natuurlijk altijd welkom  (no spoilers needed) ;) 

« Laatst bewerkt op: 4-10-2003, 00:12:35 door Sammy »

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #2 Gepost op: 3-10-2003, 23:17:59 »
Ha Jordy,

Welkom op het forum hier! Leuk dat je langsgekomen bent. :) De eerste aflevering vond ik niet zo leuk. Veel te vaag. De tweede beviel me al een heel stuk beter. Het heeft wel wat magisch. Ik blijf zeker nog kijken! :D

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #3 Gepost op: 4-10-2003, 11:40:43 »
Sterke punten: -spiegologisch aspect
-presentatie Tuinman
-de opdrachten

Zwakke punten: -te traag, bv. de eerste aflevering kreeg Jordy geen enkele echte opdracht
-te vaak worden de regels herhaald


Vragen:
-Ben je nu al klaar met het spel?
-Schrok je ook toen je dat meisje zag op tv, zonder dat jij wist dat ze al die tijd al in Nederland was?

Sorry voor de vragen hoor, maar ik ben erg nieuwsgierig. Als je ze niet mag beantwoorden, snap ik het wel.  8)

Offline Michel

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Truth is in the eye of the beholder
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #4 Gepost op: 4-10-2003, 13:37:47 »
Hoi Jordy,

Michel hier (de andere player)

Net als jij, vind ik het ook heel vreemd om mezelf op tv terug te zien.
Ook wij kijken met een hele groep vrienden en familie naar de uitzendingen en lachen ons helemaal rot.

Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat zaken compleet uit verhouding worden weergegeven en (in ieder geval over mezelf) er een enorm steretype beeld van de player wordt neergezet.

Ik heb wel een beetje moeite om mezelf op tv allemaal van die botte dingen te horen zeggen, zeker omdat de context waarbinnen ik die uitspraken heb gedaan compleet ontbreekt. Ik heb regelmatig het schaamrood op mijn kaken staan.

Als ik alle reacties op de diverse forums bekijk schijn ik zo'n beetje de nieuwe "Nationale Klootzak" te zijn, da's best wel een beetje wennen.

De laatste aflevering werd ik gelukkig iets minder arrogant neergezet dan de eerste, maar aan het einde konden ze het toch niet laten om nog even een paar rotopmerkingen ertussendoor te gooien.

Dat ik recht heb op het geld vertelde ik mijn vader omdat de afgelopen twee jaar nogal zwaar zijn geweest, waardoor ik financieel nogal in de problemen ben geraakt (schuld ca. 50.000 euro). Ik vertelde hem dat het nu eens moest zijn afgelopen met die pech en dat ik wel een beetje geluk verdiende. Die context werd echter niet duidelijk in het programma. Net als dat van mijn "hele hoge" IQ... Ik heb in de selectieprocedure, net als jij testen moeten maken. Zij vertelden me dat ik die bijzonder goed had gemaakt. Ik vond dit wel grappig dus heb ik thuis nog zo'n testje gemaakt op internet. Daar kwam 168 uit. Dat kwam in het interview zijdelings ter sprake...

Ik zou het leuk vinden eens wat van je te horen, uiteindelijk zijn we toch een soort van "lotgenoten".

Ciao, Michel

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #5 Gepost op: 4-10-2003, 13:47:31 »
Nou, Michel, het is iig fijn om te weten dat je toch niet helemaal die klootzak bent zoals ze je over laten komen ;) :P.  Het is natuurlijk wel logisch dat ze van jou een beetje een klootzak maken, want het is televisie. En hoe lulliger en gemener iemand is, hoe leukere tv het wordt.  En verder: als ik jou was zou ik die internettestjes niet teveel geloven, want ook ik blijk erg intelligent na dat soort testjes  ::).

Nog een vraagje:
hoe voelt het om je leven uit handen te geven?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Michel

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Truth is in the eye of the beholder
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #6 Gepost op: 4-10-2003, 13:58:07 »
Ik hecht niet heel veel waarde aan die internettestjes. Ik vind het sowieso niet belangrijk hoe intelligent ik ben, wel wat ik er mee doe. Het is natuurlijk niet allemaal uit de lucht gegrepen. Ik ben wel heel ambitieus en kan enorm slecht tegen mijn verlies. Dat ik daarbij over lijken ga is echter niet zo, ik kwets niet graag anderen. Al die uitspraken zijn best confronterend, zeker omdat ze zo rauw op je dak worden gegooid.

Het is super vreemd om je leven uit handen te geven. Het blijkt nog niet helemaal uit het programma, maar 24 uur per dag opgeroepen kunnen worden is een heel raar gevoel. Ik heb ook gedurende de opnames niet kunnen werken omdat ik me niet kon concentreren op andere dingen dan MP. Ik sliep nauwelijks 's nachts en stortte dan overdag weer in. Ik ben dan ook wel blij dat het nu allemaal achter de rug is.

Mzzl.
Michel

Offline jordykoningh

  • Erkend Insider
  • Dit forum is het helemaal !
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #7 Gepost op: 4-10-2003, 14:04:44 »
he michel,

allereerst natuurlijk top voor ons beiden dat we het hebben aangedurft om hier "blind" in te stappen.....toch?!

weet je wat zo jammer is, alle kleine leuke gebeurtenissen missen het programma en uiteindelijk is het dan toch een moment opname. Denk dat dat ook het geval was bij dat meisje die er al uitligt. Ze zijn natuurlijk met een nieuw concept bezig en dat is natuurlijk altijd aftasten. We hebben wel een heavy selectieronde gehad en alles wat je meemaakt is het al waard opzich.

ik nodig je uit om een keer te komen kiten en ik hoop voor je dat je dat geld uiteindelijk wint, alleen al om uit je zorgen te zijn.

Het gaat je goed, collega....hahaaha

    jor

Offline Michel

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Truth is in the eye of the beholder
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #8 Gepost op: 4-10-2003, 14:11:54 »
Hi Jor,

Ik mis inderdaad ook de kleine dingetjes die je als "mens" zichtbaar maken.
Het is wel grappig hoe verschillend ze ons neerzetten, iets dat we ongetwijfeld ook zijn.

Jij wordt echt neergezet als het relaxte type dat het leven leidt zoals ik dat eigenlijk ook wil leiden. Door een aantal keuzes is dat er helaas nooit van gekomen, maar Masterplan moest dit voor mij recht gaan zetten.

Met genoeg geld om mijn schulden af te lossen die ik heb opgelopen door een slechte zakelijke deal, kan ik eindelijk weer een beetje free-weelen. Dit heb ik de afgelopen jaren niet kunnen doen. Ik hoop dat ik gewonnen heb....haha

Ik hoop ook dat jij het geld gewonnen hebt, ook al zeg je zelf dat je er niet veel waarde aan hecht. Het neemt een hoop onnodige bagage weg, waardoor je nog meer van het leven kan genieten.

Ik ga graag in op je uitnodiging om een keer te gaan kiten. Ik heb dit nog nooit gedaan maar nadat ik jou het heb zien doen, trekt het wel enorm. Ik had het er al met mijn beste vriend over dat we dat eens moesten gaan uitproberen. Ik mail je binnenkort wel even privé.

Het ga je goed gozer en wellicht tot binnenkort.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #9 Gepost op: 4-10-2003, 14:16:29 »
Het is echt leuk dat jullie dit forum zo snel hebben gevonden ;D. Want het is altijd leuk om te zien dat er achter de bekende poppetjes die je op tv ziet ook mensen zitten.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Michel

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Truth is in the eye of the beholder
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #10 Gepost op: 4-10-2003, 14:29:18 »
Als "player" ben je natuurlijk ook best benieuwd hoe mensen op je reageren. Vandaar dat ik de afgelopen dagen de diverse forums een beetje heb gevolgd. Dit is wel met afstand het leukste forum, omdat het helemaal over MP gaat. Ik vind het ook best gaaf om mensen te antwoorden als ze vragen hebben of me verschrikkelijk afknallen, al is dat natuurlijk minder leuk....

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #11 Gepost op: 4-10-2003, 14:54:08 »
Nogmaals mijn vragen:

Allebei:

-Zitten jullie nog steeds in het spel of is alles nu al ten einde. (zonder dat ik hoef te weten of jullie het gehaald hebben  ;) )

Jordy:
-Hoe hebben ze dat gedaan dat je perse naar Boudewijn de Groot moest kijken??
-Hoe was het om terug te zien dat dat ene meisje al in Nederland was zonder dat je het wist?

Michel:
-Waren die gasten in die flat nu acteurs of niet?
-Hoe staat het nu met je vriendin? (klopte mijn theorie een beetje dat zij ook wel snapte dat het alleen 'uit' moest, vanwege het programma en niet vanwege haar.


Offline Michel

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Truth is in the eye of the beholder
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #12 Gepost op: 4-10-2003, 15:20:21 »
Antwoord op je vragen:

Het spel is voor mij afgelopen, zonder daarbij weg te geven of ik het wel of niet tot het einde heb volgehouden.

Mij is achteraf niet geheel duidelijk of die mensen in de flat "echt" waren. Ze hebben me in het afrondende gesprek verteld dat ook zij in paniek raakten door de reaktie van die vent, maar dat hoeft niet per definitie waar te zijn. Het was in ieder geval wel echt een bedreigende situatie.

Het zelfde geldt eigenlijk voor die Russen. Ik wist dat het nep was, maar na 48 uur slaat dat weten om in hopen. Ik had geen idee hoe lang het nog zou duren en wat er van me verwacht werd. Het praten over MP is eigenlijk nooit in mijn hoofd opgekomen. Ik kon alleen nog maar denken aan ontsnappen. Omdat het hele pand met sloten was vergrendeld bedacht ik dat een arts me wellicht kon helpen met ontsnappen. Het bleek dat de opdracht er opzat, al hoeft dat natuurlijk ook niet zo te zijn. Als ik niks had gedaan hadden ze me misschien wel nog 2 dagen laten zitten. Ik denk dat de productie geloofde dat het echt was...

Of mijn vriendin en ik weer bij elkaar zijn kan ik nu niet zeggen, wel kan ik zeggen dat het heel eenvoudig lijkt om je relatie te verbreken als je weet dat het "nep" is, maar dat het echt wel indruk maakt, zeker omdat je niet weet hoe lang het gaat duren. Door alle hectiek met cameraploegen enz. en de tijd ervoor die loodzwaar is geweest, ging er heel veel door me heen op dat moment en de tijd daarna. Ik ging echt kapot toen ik haar daar achterliet.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #13 Gepost op: 4-10-2003, 21:47:57 »


Of mijn vriendin en ik weer bij elkaar zijn kan ik nu niet zeggen, wel kan ik zeggen dat het heel eenvoudig lijkt om je relatie te verbreken als je weet dat het "nep" is, maar dat het echt wel indruk maakt, zeker omdat je niet weet hoe lang het gaat duren. Door alle hectiek met cameraploegen enz. en de tijd ervoor die loodzwaar is geweest, ging er heel veel door me heen op dat moment en de tijd daarna. Ik ging echt kapot toen ik haar daar achterliet.

ik kan me goed voorstellen dat dat geen eenvoudige keuze is......  :-\  ik weet niet of ik dat gekund had.

Offline Gone

  • Forumlid
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #14 Gepost op: 4-10-2003, 21:56:46 »
Ikke niet in ieder geval, alleen al niet omdat ik het zou moeten van een ander (hmm, ben dus anti-autoritair ::))

Waarom sprak dit programma je juist zo aan om geld mee te gaan verdienen, Michel, je had bijvoorbeeld ook mee kunnen doen aan (pak-'m-beet) 1 tegen 100??

Offline Michel

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Truth is in the eye of the beholder
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #15 Gepost op: 5-10-2003, 12:32:54 »
Het was inderdaad een moeilijke keuze, ookal wist ik natuurlijk deep down wel dat het allemaal voor het programma was. Ik realiseerde me in de minuten voorafgaand aan de opdracht niet dat het me zo zou pakken. Mijn hart sloeg echt over toen ik de opdracht las...

Ik ben van mezelf ook zeer anti-autoritair, ik ben behoorlijk anarchistisch aangelegd en ben nauwelijks te onderwerpen. Dit was voor mij ook de uitdaging aan het programma. Ik voelde me uitgedaagd en had als persoonlijk doel om de Master te tonen dat ik onbreekbaar kan zijn als ik dat wil.

Ik heb er voortdurend naar gestreefd om zelf de touwtjes in handen te houden en me niet te laten manipuleren door de Master. Het is natuurlijk de bedoeling van de Master om je na te laten denken over je daden, zowel voor als na de "daad". Wanneer je gaat nadenken, dan krijg je het zwaar en ga je twijfelen. Ik heb daarom geprobeerd om al mijn emoties uit te zetten en op de automatische piloot door de opdrachten heen te "fietsen".

Het resultaat hiervan is echter wel dat alles langs je heen glijdt, inclusief het besef dat je daden en uitspraken een bepaalde indruk bij anderen maken. Ik heb me gedurende de opnames geen één keer gerealiseerd dat alles op tv zou komen. Ik was te veel gefocussed op de persoonlijke strijd tegen de Master die ik MOEST winnen om mijn financiële problemen op te lossen.


Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #16 Gepost op: 7-10-2003, 09:32:20 »
had je dit met je vriendin van te voren besproken? dat eventueel dit soort dingen konden gebeuren.....

en als je nou bv dezelfde opdracht als jordy gekregen had: geef al je aardse bezittingen weg. had je dat gekund? ook de dingen die je samen met je partner bezit??


oeeeeee dilemma's.  :D

Offline Michel

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Truth is in the eye of the beholder
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #17 Gepost op: 7-10-2003, 12:20:38 »
Ik had met haar voorafgaand aan de opnames besproken dat dit waarschijnlijk wel zou gaan gebeuren, ze was dus voorbereid. Het was desalniettemin zeer heftig. In de dagen voorafgaand aan de "break up" hadden we elkaar nauwelijks gezien omdat ik veel van huis was. Toen het moment aanbrak ging er zo veel door me heen:

- heb ik alles wel goed geregeld voor haar.
- waar moet ze slapen vannacht.
- zou ze wel doorhebben dat het met het spel te maken heeft
- hoe lang gaat dit duren
- staat er wel genoeg geld op onze rekening

In de auto terug voelde ik me wel echt klote, al waren die tranen misschien iets overdreven. Ik wilde haar laten zien dat het me echt wat deed, ik kon niets anders verzinnen....

De producenten hebben denk ik één echte inschattingsfout bij mij gemaakt. Ik ben absoluut geen materialist en hecht totaal niet aan bezittingen. Zij hebben dit er denk ik niet uitgehaald in de screeningsperiode en zetten me, mede door alle bezittingen die ik wel heb, neer als een verbeten materialist.

Ik zou (denk ik) zonder enige moeite afscheid hebben genomen van al mijn bezittingen, al is natuurlijk de helft van wat ik bezit van Andrea. Zij zou daar waarschijnlijk wel begrip voor op kunnen brengen.

We hebben dat geld namelijk heel hard nodig.....

Of ik ook daadwerkelijk afstand heb moeten doen hiervan, dat kan ik natuurlijk niet zeggen....

Offline Gone

  • Forumlid
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #18 Gepost op: 7-10-2003, 12:24:20 »
- staat er wel genoeg geld op onze rekening

Toen je later in de uitzending erachter kwam dat je 'geen geld' meer had, maakte je je toen meer zorgen om Andrea of deed het je helemaal niets??

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:hier jordy, supergrappig om te lezen.....
« Reactie #19 Gepost op: 7-10-2003, 12:24:30 »
Ik zou (denk ik) zonder enige moeite afscheid hebben genomen van al mijn bezittingen, al is natuurlijk de helft van wat ik bezit van Andrea. Zij zou daar waarschijnlijk wel begrip voor op kunnen brengen.
Pas op je woorden  :-X De master hoort alles (en denk maar niet dat het spel is afgelopen als de opnames geweest zijn ;D)
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.