Auteur Topic: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''  (gelezen 8641 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Gepost op: 10-01-2006, 20:39:57 »
Laat ik maar meteen mijn visie geven op het op de markt brengen van dit ''supporters''-attribuut: smakeloos, en als ik stadiondirecteur zou zijn, zou ik oranje-aanhangers die dit ding dragen, de toegang tot de wedstrijd weigeren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2006, 20:51:23 »
Echt geweldig. Onder CKV vanmiddag zit de leraar achter zn PC. Ligt hij in één keer helemaal in een deuk. Draait hij z'n dikke flatscreen om. Is er zo'n nazihelm. Heb helemaal in een deuk gelegen ::rofl::

Ik vind het flauw om het te weigeren hoor..

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2006, 20:53:33 »
tjah tjah, wat hierop te zeggen, enerzijds hebben de 2 generaties die er toe doen in Duitsland niks meer met de oorlog te maken, anderzijds kan je zo wel heel veel attributen gaan verbieden
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2006, 21:11:53 »
Trouwens, dit is hem:

Offline Annemarietjuhhh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2006, 21:57:57 »
Ik vind dat het gewoon een supportersartikel is, en dat je het niet moet gaan verbieden ofzo.
En anders vind ik dat ze ruim op tijd/van tevoren een duidelijke afspraak over een dresscode op het wk moeten maken, want je kan niet opeens tienduizend mensen het stadion niet binnenlaten omdat ze niet op de hoogte waren van het eventuele "nazihelmenverbod".
I am busy and very important

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2006, 22:00:12 »
Dat laatste kunnen ze nu dus wel al gaan doen, het is pas januari. Er zijn inmiddels heel veel mensen die het niet kunnen waarderen, dat de helm juist de vorm heeft van een nazi-helm, en daar draait het juist om.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #6 Gepost op: 10-01-2006, 22:00:16 »
Is dit nou tegen de joden? :o
🜃

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #7 Gepost op: 10-01-2006, 22:03:36 »
Laat ik maar meteen mijn visie geven op het op de markt brengen van dit ''supporters''-attribuut: smakeloos, en als ik stadiondirecteur zou zijn, zou ik oranje-aanhangers die dit ding dragen, de toegang tot de wedstrijd weigeren.
Waarom?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2006, 22:06:42 »
dat de helm juist de vorm heeft van een nazi-helm

is dat zo ??? ik vind t gewoon een helm, zo eentje die ze in de bouw bv ook dragen  ::tandpastasmiley::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Annemarietjuhhh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #9 Gepost op: 10-01-2006, 22:10:39 »
is dat zo ??? ik vind t gewoon een helm, zo eentje die ze in de bouw bv ook dragen  ::tandpastasmiley::

hmm, misschien was dat oorspronkelijk ook de bedoeling, maar hebben ze hun idee later aangepast... volgens mij kan je in de vorm zien wat je wil zien.
I am busy and very important

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2006, 22:36:27 »
Vergeet niet, het is ook een stelling, he. Maar mijn aandacht werd erop gevestigd, doordat een paar zenders op tv er aandacht aan besteed hebben. Ik heb er redenen vor om te vinden dat dit erg ver gaat. (is toch wat anders als een opblaasklomp).

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #11 Gepost op: 10-01-2006, 23:19:39 »
Vergeet niet, het is ook een stelling, he. Maar mijn aandacht werd erop gevestigd, doordat een paar zenders op tv er aandacht aan besteed hebben. Ik heb er redenen vor om te vinden dat dit erg ver gaat. (is toch wat anders als een opblaasklomp).
Ja maar wát is er nou precies zo erg aan? Denk je dat de oranjesupporters willen zeggen: "wij vinden jodenvervolging eik wel jofel, ga zo door Duitsland" of zouden ze mss in iets ordinairs als een voetbalwedstrijd een politiek statement richting Nazi's willen maken dat ze niet goed bezig zijn?
Wáárom maak jij (jullie) je hier druk om?

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #12 Gepost op: 10-01-2006, 23:50:26 »
Voetbal is toch oorlog?
Wordt toch gezegd vaak?
in dat kader past de helm dan perfect  ::rofl::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2006, 09:22:32 »
smakeloos. heeft niets met humor te maken.
waarom moet die hetze tegen duitsland nog steeds zo gevoed worden? zoals iemand hier al schreef heeft de generatie van nu niets meer van doen met de oorlog. laat het dan zo. jullie willen toch ook niet aangekeken worden op de verkeerde dingen die jullie grootvaders deden?
verder is voetbal beslist geen oorlog (althans zou dat het niet moeten zijn), maar een spel.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Annemarietjuhhh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #14 Gepost op: 11-01-2006, 09:31:35 »
Ik wil jullie allemaal even bedanken voor jullie meningen etc. op deze website, want ik moest voor NL nog een betoog schrijven, maar ik wist maar geen onderwerp. Maar toen ik dit las, dacht ik "Tjakka!"
dus nu heb ik een betoog geschreven over de Oranje Nazihelm voor het WK, en nu maar afwachten of de leraar het goedkeurt...  (is weer eens wat anders als het zoveelste betoog over de doodstraf die wel/niet moet worden ingevoerd :))
I am busy and very important

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2006, 14:14:06 »
Een nazihelm kan echt niet...
Voor mij moet een artikel dat bij de aankleding hoort bij een Nederlandse support toch iets met humor te maken te hebben. Naar voetbal kijk je voor je lol omdat het leuk vindt om naar voetbal te kijken en je team aan te moedigen.
Tegenwoordig wordt het wel door de hooligans gezien als oorlog maar dat is anders..
Ik kan me wel voorstellen dat zo'n helm geweigerd kan worden bij de stadions in in Duitsland. En dat het voor forse kritiek kan zorgen en dat door veel mensen niet als geintje wordt gezien.
 

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #16 Gepost op: 11-01-2006, 14:38:51 »
Ik ben het wel met Plienke eens...een eigentijds oranje hoedje/mutsje okay ::ok:: totaal geen problemen mee ::ohno::, een leeuwenkop als hoofddeksel...totaal geen problemen mee...maar waarom nu iets maken wat veel mensen zoveel pijn doet en wat totaal niks met voetbal te maken heeft? ???

Ik vind het weer provoceren op zijn Hollands en daar moet het maar eens mee afgelopen zijn vind ik!
Het lijkt nu net alsof Nederland altijd maar discussie wil uitlokken om maar in "de picture" te komen staan...het lijkt wel het meest baldadige kind uit mijn kleuterklasje...weg met die helm en maak iets wat totaal niet provocerend is...punt klaar finito ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #17 Gepost op: 11-01-2006, 15:23:58 »
Sport heeft voor mij nog altijd iets met een spel te maken waarbij er ook sprake is van verbroedering tussen teams en andere landen..
Ook met de gezelligheid die de fans mee kunnen brengen waar de sporters ook van kunnen genieten bijv bij het schaatsen waarbij de fanfare Kleintje Pils voor een goede sfeer zorgt.
Daar staat Nederland ook om bekend dat het z'n sporters op een leuke manier steunt.
Laten we dit ook zo houden.
Maar ik kan me ook we een beeld vormen in het stadion waarbij supporters die nazi-helm dragen..
Veel landen die dan de wedstrijden zien zullen dit beeld dan gaan afkeuren. En er niet de humor van in zien. Wat weer voor negatieve publiciteit zal zorgen over Nederland..
Er zijn nog landen die kennen ons land van de tulpen en de klompen. Maar er zijn ook mensen die kennen ons kikkerlandje van de drugs en bij Amsterdam is het al gauw dat ze aan de Wallen denken...

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #18 Gepost op: 11-01-2006, 16:38:06 »
Okee de Duitsers komen met een totaal ander idee hoe hun en andere voetbalfans erbij moeten lopen..
Die hebben een nieuwe variatie van de sumo-worstellaars..
Kijk maar op de volgende site:
www.kostuemidee.de



Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #19 Gepost op: 11-01-2006, 16:43:42 »
Even een misverstand eruit helpen. Deze helm hoeft niet perse door te gaan voor Nazi-helm. In WO II was dit gewoon de helm die door het Duitse leger werd gedragen. De Wehrmacht, het gewone Duitse leger, droegen ook deze helmen en in dit leger zaten niet alleen maar Nazi's. Sterker nog, deze helm zou voor nazi-helm kunnen worden gezien als er twee sigrunnen opstaan. Deze werd gedragen door de SS, hier mochten dan wel alleen maar Ariërs in.