Auteur Topic: Realitynet Kookhoek  (gelezen 172252 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #280 Gepost op: 9-04-2003, 15:57:17 »
Talpa, hoe raad ik het dat je in Alkmaar bent geboren! :) Ik ben ook in dat ziekenhuis geboren. En ook besmet met het "kaasvirus" ;D

Over uiteten: Je moet vooral uitkijken met kleine buitenlandse restaurants. Ik heb zelf nare ervaringen met Griekse.
Maar vergeet niet dat de meeste voedselvergiftingen toch echt thuis worden opgelopen. Men heeft vaak (terechte) kritiek op de voedingsindustrie. Maar thuis worden de hygiëneregels maar al te vaak schromelijk overtreden. Met name in studentenhuizen gaat vaak alles mis wat er maar mis kan gaan.

Ik heb weleens een uitzending gezien met restaurants, ik geloof in Arnhem. Er waren vrij gore keukens bij, ja. Je staat er nog van te kijken dat de gasten die dingen blijkbaar gewoon overleven. :-\ ::) :o
Ze overleven het ook niet altijd. Er zijn gevallen bekend waarbij gasten om het leven komen door voedselvergifting. In schotland was er een hotel waar een aantal mensen overleden zijn.







« Laatst bewerkt op: 9-04-2003, 16:00:05 door Malcolm »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #281 Gepost op: 9-04-2003, 16:17:05 »
Ik heb de smaakpolitie wel 'ns gekeken. De aflevering die me 't meest is bijgebleven was er een waarbij Chinese restaurants bezocht werden. 't was echt ontzettend smerig wat je daar allemaal zag. Ik kreeg toen echt de neiging om nooit meer naar 'n Chinees restaurant te gaan. :-[

In die aflevering werd 't Chinese eten ook geproefd door Chinezen en die vonden 't allemaal ontzettend smerig. Blijkbaar is 't Chinese eten dat wij hier krijgen (Babi Pangang, Fujung Hai e.d.) toch heel wat anders als wat er werkelijk gegeten wordt in China.  :-\








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #282 Gepost op: 9-04-2003, 16:38:25 »
Vorig jaar ben ik naar Bulgarije geweest met een groep. En echt iedereen die in een bepaald restaurant iets met wijnbladeren had gegeten, werd ziek. Ik heb wel vaker voedselvergiftiging gehad, maar dat ging altijd na een paar uur weer over. Deze keer duurde het drie dagen. Ze hebben daar zeker andere bacteriën of zo...
Maar keukens in studentenhuizen kunnen inderdaad erg smerig zijn. En voor vanavond hebben ze vast hele erge exemplaren uitgezocht. :P








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #283 Gepost op: 9-04-2003, 21:07:10 »
Tijdens mn studie heb ik een cursus HACCP moeten doen (Hazard Analises (?) Critical Control Points)oftewel voedselveiligheid. Daar hoorden ook twee cursusboeken bij, met plaatjes. Echt smerig. En als je dat leest dan blijkt dus dat je thuis al alles fout doet wat je maar fout kunt doen. Hoe je bijvoorbeeld de koelkast moet inrichten. Daar zijn allemaal eisen voor. Ik heb echt een tijd lang zo'n tic gehad daarna.

Het eten dat wij hier bij de Chinees halen is volgens mij helemaal niet Chinees, maar Indonesisch (babi pangang, ku lu yuk, fu jong hai etc). Geen enkel Chinees gerecht bij...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #284 Gepost op: 10-04-2003, 08:58:49 »
het nadeel van zo'n (commercieel) programma als de smaakpolitie is dat je geen goed beeld krijgt van de nederlandse horeca. ze laten natuurlijk alleen de ergste gevallen zien en gaan daar ook naar op zoek want das goed voor de kijkcijfers..








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #285 Gepost op: 10-04-2003, 09:21:06 »
Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt. Bij een chinees ook. We waren met z'n 4en en zaten buiten lekker te eten. We hadden zo'n menu genomen waar je van alles wat krijgt. Ik was bijna uitgegeten en wilde wat komkommers pakken. Ik prik met mijn vork in het schaaltje en zie ik daaronder een door midden gesneden kakkerlak liggen. Mijn maag keerde zich 10x om :-X  Gadverdamme! De serveerster had gelijk iemand opgehaald. Zij schrok ook. Maar toen kwamen de smoezen. Hij zou uit de boom zijn gevallen. Ja tuurlijk, hij is uit de boom gesprongen, onder de komkommer gekropen en heeft zichzelf in 2 of 3 stukken gesneden... Toen wij daar niet intrapten bood ze haar excuses aan en wilden een nieuw menu aanbieden. Omdat we eigenlijk allemaal klaar waren zei ik dat ik dat niet meer luste nadat ik dat had gezien. Ze zou wel wat anders regelen en kregen allemaal drinken en een lekker toetje van het huis.
We hadden het eigenlijk wel ergens moeten melden maar dat hebben we niet gedaan.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #286 Gepost op: 10-04-2003, 09:23:20 »
Euhmmm...ander onderwerp weer? Ik ga namelijk zaterdag uit eten en ik ben bang dat ik de hele tijd de kakkerlak van Tijgertje zal gaan zoeken (of z'n achterneefje natuurlijk).
Oké! Wat eten we vanavond!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #287 Gepost op: 10-04-2003, 11:11:15 »
Speciaal voor Pino Chinees ;D ;)

Nee, zal wel snackbar worden als ik moet overwerken (hoogstwaarschijnlijk wel) en anders weet ik het nog niet.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #288 Gepost op: 10-04-2003, 15:05:32 »
Speciaal voor Pino Chinees ;D ;)

Nee, zal wel snackbar worden als ik moet overwerken (hoogstwaarschijnlijk wel) en anders weet ik het nog niet.

Gefrituurde kakkerlakken schijnen een delicatesse te zijn. ;D








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #289 Gepost op: 10-04-2003, 15:24:55 »
Gefrituurde kakkerkallen in komkommersaus ;D







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #290 Gepost op: 10-04-2003, 15:43:22 »
Mmmmmm...klinkt goed. Receptje?







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #291 Gepost op: 10-04-2003, 15:49:24 »
Ik heb gister de smaakpolitie gekeken. :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die studentenkeukens nog wel vond meevallen.  ::) In mijn vorige studentenhuis was t nog een tikkeltje erger. Daar stond het schimmel op het aanrecht! :o En bleven de pizzaborden drie maanden onafgewassen staan. Dan zijn ze wel weer schoon. De natuur doet immers haar werk wel.  :-[

Het was voor een van de redenen te verhuizen.  8)








Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #292 Gepost op: 10-04-2003, 15:52:15 »
Ik ga vanavond ook koken voor me verjaardag!! :)

Voorgerecht: Meloen met ham, lekker simpel maar ooooo zo lekker!! :P

Hoofdgerecht: Taco's met gehakt, groente, saus etc. etc. etc. :P

Nagerecht: Kaneel en appelijs van de AH!!!! :P







ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #293 Gepost op: 10-04-2003, 15:56:27 »
In mijn vorige studentenhuis was t nog een tikkeltje erger. Daar stond het schimmel op het aanrecht! :o En bleven de pizzaborden drie maanden onafgewassen staan. Dan zijn ze wel weer schoon. De natuur doet immers haar werk wel.

Daar hadden we in mijn vorige studentenhuis een hele simpele doch doeltreffende oplossing voor: alle afwas die er langer dan twee weken stond werd gewoon weggegooid. Dan heb je tijd genoeg gehad om het op te ruimen.








Groenenman

  • Gast
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #294 Gepost op: 10-04-2003, 15:59:44 »
Ik had dindag gekookt omdat ik een verslag moet schrijven voor Verzorging

Voorgerecht: Toost Hawaii

Hoofdgerecht : Macaroni

Nagerecht : Appelyoghurt

Heel lekker  








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #295 Gepost op: 10-04-2003, 16:27:27 »
En ik ga zometeen yoghurt eten, want ik moet om zes uur sporten en dat gaat niet met een volle maag. Ja, wat een rottijd he? Wat ik daarna ga eten weet ik nu nog niet, maar ik zal jullie straks op de hoogte brengen. :P








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #296 Gepost op: 10-04-2003, 16:58:28 »
We wachten in spanning af ;)







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #297 Gepost op: 10-04-2003, 18:20:40 »
Ik ga vanavond ook koken voor me verjaardag!! :)

Voorgerecht: Meloen met ham, lekker simpel maar ooooo zo lekker!! :P

Hoofdgerecht: Taco's met gehakt, groente, saus etc. etc. etc. :P

Nagerecht: Kaneel en appelijs van de AH!!!! :P
dat je zelf moet koken als jij jarig bent... komen er veel mensen eten?
Klinkt idd wel lekker allemaal, op school had laatst ook iemand het over meloen met ham als voorgerecht, dat dat zo lekker zou zijn ??? ik heb het nog nooit gehad... Taco's zijn op zich wel lekker, maar ik vind het altijd zoooo verschrikkelijk onhandig eten, alle saus stroomt over je handen! :(
Dat ijs is idd wel weer heel erg lekker! :D

Wij hebben ook een heerlijk toetje vanavond: aardbeien!! :D
Hoofdgerecht: zuurkool-ovenschotel met gehakt en aardappeltjes. Gaat wel vind ik ::).

Groenenman, wat houdt die toost Hawaii precies in?

Ow en die kakkerkallen ;D... ben benieuwd wat dat precies zijn... :P








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #298 Gepost op: 10-04-2003, 18:58:24 »
Sporten ging niet door, want de docent was er niet.
Nu ga ik groente roerbakken en een pot saus openmaken. Ik twijfel nog tussen de tomatenvariant en de kerrievariant. En ik ga er rijst bij eten en als toetje mijn experimentele zelfgemaakte ijs, als het gelukt is... Als het even mee zit is het nu bosvruchtenyoghurtijs aan het worden. Maar volgens mij kan er weinig mis mee gaan.








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #299 Gepost op: 10-04-2003, 19:48:59 »
Ik heb spaghetti met rode saus gegeten (met groente en gehakt erdoor natuurlijk). De saus had ik gisteravond al gemaakt, want we gingen vandaag sporten na het werk. Dan ben ik teninste binnen tien minuten klaar als we thuis komen.

Getverderrie, kakkerlakken, echt super smerige beesten, blegh. Ik zou echt nooit meer Chinees eten als me dat een keer was gebeurd. Btw, dat toetje had ik ook niet meer gegeten.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!