Auteur Topic: Realitynet Kookhoek  (gelezen 172255 keer)

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #320 Gepost op: 13-04-2003, 20:39:32 »
Ik ben juist afgelopen half jaar, zonder er iets aan te doen, bijna 10 kilo afgevallen.

En Debbie, het komt door het water, blijf dat volhouden.







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #321 Gepost op: 13-04-2003, 21:14:18 »
Blijf hopen Han, misschen gebeurt het wel (maar ik denk het eigelijk niet). Ik was als kind altijd wat flinker. Niet echt sik, maar mer stevig (ofhoe noem je dat?). Als puber werd ik opeens dun, tot mn 20ste ofzo en toen begonnen de kilo's eraan te vliegen. Nu heb ik het onder controle, maar ik kan niet onbeperkt eten. Wel kan ik mezelf af en toe iets lekkers toestaan. Ik mag eigenlijk niet klagen, zolang ik blijf sporten en enigszins normaal eet, is er niets aan de hand...

't is bij mij ook niet zo ramp hoor. Als ik gewoon 3 keer per dag eet en regelmatig sport (wat ik dus ook doe), dan blijf ik gewoon op m'n gewicht. Maar ik weet van mezelf dat ik 't me niet kan veroorloven om te snoepen tussendoor, want dan heb ik er zo 'n paar kilo's bij. Als kind zijnde nam ik die voedingsregels dan ook niet zo nauw en was ook 'n aantal jaren 'n stevig kind. Gelukkig werd ik toen wat dunner toen ik de lengte inging.  ;)

Maar ik blijf wel hopen dat ik ooit meer zal kunnen eten zonder aan te komen. Ik ben altijd zo jaloers op mensen die alles kunnen eten, zonder iets aan te komen. 't lijkt gewoon zo oneerlijk dat er mensen zijn die de hele dag door lekkere dingen in hun mond kunnen stoppen en toch smaller zijn als mensen die hun leven lang uitkijken met wat ze eten.  :-[

We leven tegenwoordig natuurlijk ook in 'n wereld waar we overal tegelijkertijd geconfronteerd worden met lekkere, maar ook ongezonde etenswaren én 't ideale, dunne figuur. Maar zoals al velen met mij ervaren hebben: die 2 dingen gaan nu meestal niet samen!  ;)








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #322 Gepost op: 13-04-2003, 22:56:07 »
crap, daar gaat mijn droom om mijn buik later te showen  ;D
het leuke eraan is natuurlijk dat ik altijd de opmerking krijg dat ik een mooie platte buik heb :) *trots* wacht maar tot ik zwanger word  ;D
dat water ga ik wel volhouden hoor Elm, kheb 's avonds nooit echt nood aan cola ofzo, dus er staat steevast een fles water op mijn kamer







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #323 Gepost op: 14-04-2003, 00:52:24 »
ik heb trouwens vandaag echt iets raars zeg, ik heb gewoon haast nix gegeten: 1 musli reep, 2 liga's en avondeten... en ik heb helemaal geen honger, echt dom.
Dan heb je i.p.v. eten, vlinders in je buik. Raak je ook vol van. ;)








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #324 Gepost op: 14-04-2003, 09:56:05 »
ik eet soms ook heel weinig hoor vooral zomers, dan heb ik aan 1 broodje en een salade en een appel de hele dag genoeg hoor..








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #325 Gepost op: 14-04-2003, 11:20:16 »
Jeetje, wat weinig :o  Daar kom ik de middag mee door als het moet maar 's avonds moet ik toch echt wat eten hoor. Ik zou flauw vallen als ik zo weinig binnen zou krijgen.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #326 Gepost op: 14-04-2003, 11:32:02 »
dat zou ik ook niet kunnen hoor
ik eet 's morgens voor ik naar school ga 1 of 2 boterhammen en dan tegen 10:20 heb ik honger en eet ik in de pauze altijd een koek, dan middagmaal, dan tegen 16:20 weer iets, alsk thuiskom ook iets en dan nog avondmaal en daarna ook altijd wel nog een droge koek ofzo  ::)

en btw Doris: met vlinders je in buik (zoals Malcolm zei) kan je idd niet eten hoor  ;)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #327 Gepost op: 14-04-2003, 11:51:47 »
Ikke 's ochtends een sultana start (omdat ik 's ochtends gewoon niet zoveel kan eten, maar om toch iets binnen te hebben), 's middags 4 bruine boterhammen en 's avonds aardappels, groente en vlees. En de ene keer wat meer tussendoortjes dan de andere keer. Klein zakje chips of een paaseitje bv. En ik heb vaak kauwgum in mijn laatje liggen, als ik ergens trek in krijg pak ik dat.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #328 Gepost op: 14-04-2003, 12:15:10 »
ik heb altijd een pot wijngums op mijn bureau staan, die om de drie dagen wel leeg hoor...  ;D








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #329 Gepost op: 14-04-2003, 12:20:42 »
En Pino lijnt nog even vrolijk door.
Ondanks dat ik volgens Malc allemaal domme dingen doe, ben ik vorige week toch mooi 3 pond afgevallen
En dat met een etentje en een verjaardagsfeest het afgelopen weekend!








A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #330 Gepost op: 14-04-2003, 12:28:36 »
uitkijken voor het jojo-effect alleen...








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #331 Gepost op: 14-04-2003, 12:30:31 »
Dat hou ik wel in de hand  ;D








A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #332 Gepost op: 15-04-2003, 13:02:05 »
hier een lekker receptje met vis: vis uit de oven(zo noemen wij het thuis)
je hebt nodig:
750 gr. stevige visfilet (bv kabeljauw, tonijn, evt zalm)
10 grote aardappelen
1/2 liter slagroom
zout, peper, nootmuskaat, knoflook
citroensap

schil de aardappelen in hele dunne plakjes (met snijmachine of kaasschaaf)
was de vis en maak hier reepjes van.
neem een ovenschaal en vet die goed in met boter.
leg van van de schijfjes onderin de ovenschaal naast elkaar, bepoeder ze met peper, zout, knoflookpoeder en nootmuskaat. en dan nog een laagje aardappels en daarna weer bepoederen. en nog een laagje, tot ongeveer de helft avn de aardappels op zijn. dan leg je de vis gelijkmatig erover heen. doe er wat zout/peper en citroensap erover. daarna weer aardappellaagjes en na ieder laagje weer bepoederen. als laatste gooi de de slagroom erover heen en laat dit alles in een ovenschaal op 180 graden een uur of 1 uur en een kwartier garen en bakken.
heerlijk met bietjessalade...
eet smakelijk!








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #333 Gepost op: 15-04-2003, 15:13:38 »
Dan heb je i.p.v. eten, vlinders in je buik. Raak je ook vol van. ;)
hahaha dat zei mn moeder ook al, maar volgens mij kwam t eerder door teveel alcohol ofzo...

t recept klinkt trouwens lekker cb! weet je wat ook lekker is, gegratineerde kabeljauw.
in een schaal gesnipperde sjalotjes uitspreiden, vis dr op, bieslook, citroensap en eventueel zout en peper op de vis, daarover heel fijn geraspte kaas, in de oven, ffkes onder de grill en klaar :)

edit: recept ff duidelijker gemaakt.







« Laatst bewerkt op: 15-04-2003, 15:14:05 door Doris »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #334 Gepost op: 15-04-2003, 15:21:18 »
Ik lust alleen vissticks ::)  (en dan eigenlijk alleen maar om het krokante laagje erom heen ;D)







« Laatst bewerkt op: 15-04-2003, 15:22:06 door Tijgertje »
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Groenenman

  • Gast
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #335 Gepost op: 15-04-2003, 16:05:10 »
Als er iets is waardoor ik in leven blijf is dat veel eten. Ik eet heel veel maar dat zie je niet aan mn gewicht maar wel in mn lengte. Ik denk dat als ik stop met groeien het niet meer in de lengte gaat maar in de breedte ( ik hoop eig van niet)








Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #336 Gepost op: 15-04-2003, 16:15:23 »
Ik eet 's ochtends altijd best weinig, 1 beschuitje... ::)
Maar ik ben 's ochtends altijd zo misselijk dus veel kan ik dan ook niet op :-\ 's Middags neem ik meestal 1 boterham en soms un manderijn en 's Avonds eet ik meestal (afhankelijk van wat we eten) wél veel ;)

Van dik worden heb ik dus niet egt last, ik ben ook wel lang dus dat scheelt... :)

Hmmm, dat recept van CM en Doris klinkt erg lekker zeg! :)







The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #337 Gepost op: 15-04-2003, 18:45:09 »
Maar ik ben 's ochtends altijd zo misselijk dus veel kan ik dan ook niet op :-\

dat heb ik ook ! niet in het weekend ofzo maar wèl tijdens een schoolweek, dan ben ik echt misselijk 's morgens !







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #338 Gepost op: 15-04-2003, 19:28:23 »
Ze zeggen altijd dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. En ook dat als je goed ontbijt, je prestaties op school beter zullen zijn.
Niet dat jullie dat nodig hebben, als ik hoor wat voor cijfers jullie allemaal halen :o
Mss zou ik zelf wel wat beter moeten ontbijten voor betere prestaties op school... (Nog meer boterhammen? ??? )







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #339 Gepost op: 15-04-2003, 19:39:41 »
t is eik best slecht dat nederlanders over het algemeen zo slecht eten 's morgen. in engeland kijken ze daar echt van op... daar eten ze pas veel! toen ik daar was met school aten we toast, eieren, vlees en iets met aardappels 's morgens  :o







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!