Poll

Het is een goede ontwikkeling dat je op steeds meer plekken alleen kunt pinnen/zelfscannen

eens
22 (51.2%)
oneens
21 (48.8%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Stelling van de dag  (gelezen 130218 keer)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Stelling van de week
« Reactie #180 Gepost op: 21-08-2013, 22:08:59 »
Wat je ook mee moet rekenen is de prijs voor een maaltijd zijn de overige kosten, personeel, energie en vooral huisvesting. Die laatste kan een enorm verschil maken. De huur/koopprijs/pacht van een pand in het centrum is meestal een stuk hoger dan die in een buitenwijk of zo.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling van de week
« Reactie #181 Gepost op: 21-08-2013, 22:12:59 »
Dat IS ook belangrijk. Op een gegeven ogenblik KAN een restauranthouder niet eens meer lager gaan met zijn prijs. Hoe vol zijn restaurant dan ook zit, het is een avondje waar ie zwaar op verliest.

Natuurlijk houd ik ook wel van een voordeeltje, maar dat staat hier volledig los van.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de week
« Reactie #182 Gepost op: 22-08-2013, 13:24:24 »
Is het trouwens vreemd dat ik nog nooit van Social Deal en Groupon heb gehoord? Komt dat in heel Nederland voor of maar in bepaalde gedeelten van Nederland?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de week
« Reactie #183 Gepost op: 22-08-2013, 16:11:24 »
Die eerste kende ik ook niet, de tweede wel.
Zelf probeer ik liever op vakantieveilingen een koopje op de kop te tikken. Als je een beetje goed biedt, heb je zo een leuke aanbieding.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de week
« Reactie #184 Gepost op: 6-03-2017, 22:21:09 »
9 dagen nog tot de verkiezingen. Het lijkt me leuk om een stelling van de dag hier te introduceren tot die tijd ;). Er is al een voorzet gegeven in het politiek Nederland topic, maar die kunnen we hier voortzetten. Doe ik morgen een andere stelling bedenken ;)

Stelling 1 : De AOW-leeftijd moet terug naar 65 jaar.
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de week
« Reactie #185 Gepost op: 6-03-2017, 22:21:56 »
Heb de poll ook gereset ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de week
« Reactie #186 Gepost op: 6-03-2017, 22:26:49 »
onbetaalbaar en onmogelijk. ik zeg nee
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Stelling van de week
« Reactie #187 Gepost op: 6-03-2017, 22:45:09 »
ik pleit voor een minimum aantal dienstjaren. Laten we zeggen 50. Als je vroeg begint met werken ben je eerder klaar. Als je laat begint met werken, werk je langer door.
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de week
« Reactie #188 Gepost op: 6-03-2017, 22:46:39 »
hmmm interessant. Voordat je arts bent, ben je 25, dus die arts moet tot zijn 75e door ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de week
« Reactie #189 Gepost op: 6-03-2017, 22:48:05 »
Onzin. Doorstuderen is financieel al veel te moeilijk gemaakt. Op deze manier al helemaal onmogelijk.

Ben je op je 30e klaar met studeren (je hebt 2 studies gedaan of bijvoorbeeld geneeskunde) moet je tot je 80e.

You'll never walk alone

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Stelling van de week
« Reactie #190 Gepost op: 6-03-2017, 22:56:04 »
tja.. misschien is doorwerken als arts niet wenselijk, maar dan kan er altijd naar een andere baan gezocht worden.

maar... is 52 jaar in de bouw geen onzin?
er was eens......

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de week
« Reactie #191 Gepost op: 6-03-2017, 22:57:08 »
Is het zeker, maar tot je 75ste werken is ook wel een beetje onzin :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Stelling van de week
« Reactie #192 Gepost op: 6-03-2017, 23:01:03 »
het hele punt hier is dat die 52 jaar in de bouw geen onzin is, ook geen cliché of leus, dat is de trieste werkelijkheid.
er was eens......

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de week
« Reactie #193 Gepost op: 6-03-2017, 23:03:59 »
tja.. misschien is doorwerken als arts niet wenselijk, maar dan kan er altijd naar een andere baan gezocht worden.

maar... is 52 jaar in de bouw geen onzin?

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind 52 jaar in de bouw veel en veel te lang.
Maar de AOW naar 65 is niet de oplossing, en ik blijf bij mijn standpunt dat de grens lastig te trekken is, over wat zwaar is. Natuurlijk is werk in de bouw aantoonbaar fysiek zwaar, maar er zijn ook mensen die andere beroepen als zwaar ervaren en er zijn grensgevallen.

Ik vind eigenlijk dat boven je 45e zwaar fysiek werk in de bouw al ongezond is. Daarom denk ik dat ook voor deze mensen, als ze bijvoorbeeld naar de vakschool zijn geweest, nog mogelijkheden zijn om om te scholen. Ik vind dat dit gratis mogelijk gemaakt moet worden voor deze mensen. Kun je daarna nog 20 jaar een mooi (ander) beroep uitoefenen
« Laatst bewerkt op: 6-03-2017, 23:11:15 door Nieky »
You'll never walk alone

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de week
« Reactie #194 Gepost op: 6-03-2017, 23:05:06 »
ik pleit voor een minimum aantal dienstjaren. Laten we zeggen 50. Als je vroeg begint met werken ben je eerder klaar. Als je laat begint met werken, werk je langer door.
De meeste mensen zijn niet op hun 15e begonnen met werken dus in de praktijk komt dat neer op veel langer werken dan tot je 65e.

Daarnaast kunnen mensen met een hoger opleidingsniveau dan pas veel later met pensioen omdat hun opleiding in totaal langer duurt, en als je na je studie geen werk kunt vinden mag je helemaal lang door. Is dat dan wel eerlijk?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Stelling van de week
« Reactie #195 Gepost op: 6-03-2017, 23:08:32 »
Ik zou die AOW-leeftijd graag willen flexibiliseren. Aanvullend sparen als je eerder met wilt stoppen met werken. Is nu ook al mogelijk, maar voor veel mensen onbetaalbaar, omdat de AOW leeftijd nog niet zo heel lang geleden is verhoogd.
Lesje dus Nieky en Starlight: bouw nu alvast aan je spaarpotje zodat je eerder kunt stoppen met werken.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Stelling van de week
« Reactie #196 Gepost op: 6-03-2017, 23:52:13 »
De meeste mensen zijn niet op hun 15e begonnen met werken dus in de praktijk komt dat neer op veel langer werken dan tot je 65e.

Daarnaast kunnen mensen met een hoger opleidingsniveau dan pas veel later met pensioen omdat hun opleiding in totaal langer duurt, en als je na je studie geen werk kunt vinden mag je helemaal lang door. Is dat dan wel eerlijk?

Op dit moment is het zo dat mensen met een hoger opleidingsniveau eerder met pensioen kunnen dan mensen met een lager opleidingsniveau. Domweg omdat hoger opgeleiden makkelijker iets opzij kunnen leggen. In feite worden hoog opgeleiden bevoordeeld met dit pensioensysteem.
er was eens......

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Stelling van de week
« Reactie #197 Gepost op: 7-03-2017, 00:07:50 »
Maar dat is niet het pensioensysteem van de overheid. Hoger opgeleiden krijgen echt niet eerder AOW. Ze kunnen mss makkelijker sparen, maar dat is hetzelfde verhaal als dat ze sowieso meer te besteden hebben vind ik.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de week
« Reactie #198 Gepost op: 7-03-2017, 00:17:36 »
Dat kun je alleen voorkomen als iedereen hetzelfde inkomen heeft
You'll never walk alone

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de week
« Reactie #199 Gepost op: 7-03-2017, 10:27:12 »
Precies, als iemand op bijv. z'n 50e genoeg geld heeft om te kunnen stoppen met werken staat dat los van de AOW of hoeveel pensioen ze hebben opgebouwd, dat ga je niet voorkomen met zulke maatregelen.

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat elke hoogopgeleide meer verdient en dus eerder kan stoppen met werken - maar zelfs als je hiervan uit zou gaan benadeel je nog steeds mensen die geen werk kunnen vinden of ontslagen worden. En ook laagopgeleiden moeten dan door tot hun 70e, want als je vmbo en een mbo-opleiding doet ben je ook 20 voor je gaat werken.

In feite zou zo'n maatregel dus helemaal niets oplossen voor mensen met zware beroepen, die moeten nog steeds even lang of zelfs langer werken - maar het zou wel een hele grote groep andere mensen duperen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"