Auteur Topic: Overlijdensberichten  (gelezen 252887 keer)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #160 Gepost op: 9-06-2014, 21:21:25 »
Zo jong nog.  :\'(  Vooral in 'Bottom' vond ik hem geweldig!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #161 Gepost op: 10-06-2014, 19:20:40 »
Eric Hill, de schrijver van de kinderboeken over Dribbel is overleden.

Dribbelboekjes waren altijd een succes bij de kleintjes waar ik voor heb gezorgd.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #162 Gepost op: 10-06-2014, 19:33:42 »
Hill heeft een mooie leeftijd bereikt :)
Mijn jongens zijn opgegroeid met Dribbel en nu lees ik diezelfde boekjes weer voor aan m'n kleinzoontjes..
er was eens......

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #163 Gepost op: 14-06-2014, 11:21:46 »
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #164 Gepost op: 7-07-2014, 19:02:29 »
Een voetbalicoon is niet meer

Di Stefano (88) overleden
Van onze Telesportredactie

Alfredo di Stefano is op 88-jarige leeftijd overleden. Het clubicoon van Real Madrid, die de Spaanse club groot maakte in de jaren '50, stierf in het ziekenhuis.

Afgelopen zaterdag kreeg hij op straat in Madrid, in de buurt van het Bernabeu Stadion, een hartstilstand. Hij werd sinds die tijd in slaap gehouden door de artsen. Het was niet voor het eerst dat de iconische voetballer hartproblemen had; Eind 2005 kreeg de voormalig international van Argentinië, Colombia én Spanje vier 'bypasses' na een hartinfarct.

De Argentijns-Spaanse voetballer wordt als één van de beste voetballers uit de geschiedenis gekenmerkt. Di Stéfano, bijgenaamd de Blonde Pijl, speelde van 1953 tot en met 1964 voor Real Madrid. In die periode won hij liefst vijf keer de Europa Cup 1 en acht landstitels. Eerder kwam hij in zijn geboorteland Argentinië uit voor onder meer River Plate. Hij gold decennialang als topscorer aller tijden van Real, tot hij in 2009 door Raúl werd ingehaald.

De aanvaller beëindigde zijn actieve loopbaan in 1966 op 40-jarige leeftijd na nog twee seizoenen voor Espanyol te hebben gespeeld. Als trainer boekte hij vervolgens enkele bescheiden succesjes, waaronder de landstitel met Valencia in 1971.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #165 Gepost op: 8-07-2014, 20:29:31 »
Menno Buch is overleden   :( :o

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #166 Gepost op: 8-07-2014, 20:36:45 »
Wow heftig zeg. Ik wist niet dat hij zo ongeneeslijk ziek was.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #167 Gepost op: 8-07-2014, 22:37:05 »
Poehee, ik lees het nu ook net.... Wist ook niet dat ie zo ziek was.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #168 Gepost op: 12-08-2014, 07:39:51 »
 ::oink::

Acteur Robin Williams (63) overleden
Acteur Robin Williams (63) is maandag (lokale tijd) dood aangetroffen in zijn huis in Californië. De politie denkt dat hij zelfmoord heeft gepleegd.

Dat meldt de politie van Marin County. Vermoedelijk heeft Williams zichzelf door verstikking om het leven gebracht.
De politie werd om 11.55 uur (lokale tijd) ingeschakeld nadat het lichaam van Williams levenloos was aangetroffen in zijn appartement. Williams werd om 12.02 uur doodverklaard.
Williams woordvoerder meldt tegenover CNN dat de acteur de laatste tijd leed aan een zware depressie. "Dit is een tragisch verlies. De familie vraagt respectvol om privacy om te rouwen in deze zware tijden.

Beste vriend
Williams' vrouw Susan Schneider meldt in een verklaring haar beste vriend te hebben verloren. "Deze ochtend heb ik mijn man en beste vriend verloren, terwijl de wereld een van zijn meest geliefde artiesten en mensen kwijt is. Mijn hart is gebroken," aldus Schneider. "We hopen dat men zich niet focust op Robins dood, maar op de vele momenten van blijdschap en gelach die hij aan miljoenen mensen gaf."

Ook Amerikaanse president Barack Obama toonde zijn medeleven. "Hij maakte ons aan het lachen. Hij maakte ons aan het huilen. Hij gaf al zijn talent royaal aan diegenen die het het meest nodig hadden," aldus Obama. "Hij was radioman, dokter, genie, president, professor, Peter Pan en alles daartussenin. Hij was de enige in zijn soort.''
Vele fans en sterren geven hun steun op Twitter.

Verslaving
Williams worstelde al tientallen jaren met een alcohol- en drugsverslaving. In de jaren tachtig stopte de acteur opeens met het nuttigen van cocaïne en alcohol, maar na twintig jaar raakte hij weer verslaafd. In 2006 werd hij opgenomen in een afkickkliniek.
Begin juli had de acteur zich weer laten opnemen in een kliniek. Dit keer niet om een terugval, maar om nuchter te blijven.
Williams was onder andere bekend van films als Mrs. Doubtfire, Good Will Hunting, One Hour Photo en Jumanji. Hij laat zijn vrouw en drie kinderen uit eerdere relaties na.

Veelzijdig
Williams kreeg bekendheid bij het grote publiek met zijn rol in de serie Mork and Mindy (tussen 1978 en 1982). In 1981 speelde hij zijn eerste grote rol in een speelfilm, als de spinazie-etende zeeman Popeye. Die film werd zijn springplank naar grotere, succesvolle rollen in zowel komische als dramatische films.

Voor zijn rol in Good Will Hunting uit 1997 won hij een Oscar voor de beste mannelijke bijrol. Ook werd hij genomineerd voor zijn optredens in The Fisher King (1991), Dead Poets Society (1989) en Good Morning Vietnam (1987).

De rollen die hij speelde, getuigen van zijn grote diversiteit. Zo vertolkte hij de rol van komische dokter in Patch Adams (1998), maar ook die van naargeestige fotograaf in One Hour Foto (2002). In de komische film Mrs. Doubtfire (1993) speelt Williams een gescheiden man, die zich vermomt als oud dametje zodat hij als huishoudhulp zijn kinderen kan blijven zien.

Vocale talent
Zijn veelzijdige stemgeluid gebruikte hij niet alleen als acteur, zoals in Good Morning Vietnam. Ook in tekenfilms kon Williams zijn vocale talent kwijt, zoals in Alladin (1991), waarin hij de rol van de geest uit de fles voor zijn rekening nam.

In 1990 werd de acteur vereeuwigd met een eigen ster op de beroemde Hollywood Walk of Fame. Zeven jaar later noemde het weekblad Entertainment Weekly hem ''de grappigste man ter wereld''. In 2002 stond Williams met een eigen one man show op Broadway.

Zijn meest recente werk, de televisieserie The Crazy Ones, werd in mei na slechts een seizoen van de buis gehaald. In december komt zijn eerstvolgende film uit: Night at the Museum: Secret of the Tomb, waarin hij het standbeeld van Teddy Roosevelt speelt dat 's nachts tot leven komt.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #169 Gepost op: 12-08-2014, 08:12:14 »
 ::oink:: ::oink:: RIP Robin William
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #170 Gepost op: 12-08-2014, 09:13:13 »
 :-\\


Zat gister nog te denken dat er al een tijdje geen echt bekende mensen waren overleden.

--

Dead Poets Society blijft toch een geweldige, memorabele film.

O Captain! My Captain!
« Laatst bewerkt op: 12-08-2014, 09:43:34 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #171 Gepost op: 12-08-2014, 10:16:11 »



good morning    :-\\
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #172 Gepost op: 12-08-2014, 11:37:48 »
Een groots acteur is niet meer...RIP Robin Williams :\'(
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #173 Gepost op: 13-08-2014, 11:30:12 »
Ik was verbijsterd, toen ik het artikel las. Robin liet de wereld lachen, maar vooral ook nadenken.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #174 Gepost op: 13-08-2014, 14:32:39 »
Deze week overleden ook Lauren Bacall en Ed Nelson.


Namen die vooral de oudere forummers iets zeggen.


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #175 Gepost op: 24-08-2014, 23:09:02 »
Lord Richard Attenborough is volgens de BBC vanmiddag overleden op 90 jarige leeftijd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #176 Gepost op: 24-08-2014, 23:30:10 »
Ik schrok me dood, ik dacht even dat je David Attenborough bedoelde. Maar het is zn broer :(
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #177 Gepost op: 25-08-2014, 00:17:47 »
Ik schrok me dood, ik dacht even dat je David Attenborough bedoelde. Maar het is zn broer :(

^ Ja.. als ik heel eerlijk ben.. precies dat ^


En moet verder tot mijn lichte schaamte bekennen dat ik Lord Richard voornamelijk herken uit Jurassic Park :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #178 Gepost op: 25-08-2014, 07:10:17 »
ik ook, maar dat komt omdat we nog zo jong zijn
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Overlijdensberichten
« Reactie #179 Gepost op: 25-08-2014, 09:58:32 »
Exact - jij gaat zelfs nog naar de basisschool  :o
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.