Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420846 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #380 Gepost op: 23-04-2011, 12:20:15 »
Hoeveel bladzijden per uur lees jij wel niet?! Januari is echt.. 300 per dag of iets dergelijks  ::oink::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #381 Gepost op: 23-04-2011, 12:33:02 »
Jeetje, dat is inderdaad heel erg veel! Vooral de maand januari!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #382 Gepost op: 23-04-2011, 15:32:16 »
Is inderdaad veel, maar in de vakantie lees ik ook dat soort aantallen hoor. En er zitten wel boeken bij, waar je er makkelijk twee van op een dag kunt lezen. (De shopaholic serie bijvoorbeeld). Neemt niet weg dat het een mooie lijst is. Ik lees alleen maar dat soort aantallen in de vakantie. Maar daar komt er weer een van aan, dus dan ga ik ook weer voor minstens een boekje per dag.  ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #383 Gepost op: 23-04-2011, 16:23:29 »
Jeetje, in de vakantie heb ik geeneens voldoende tijd om een boek te lezen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #384 Gepost op: 23-04-2011, 17:31:56 »
hahaha
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #385 Gepost op: 23-04-2011, 17:34:52 »
Ik wel hoor, overdag ga ik uit, de stad bekijken waar ik ben, of wandelen etc. En vanaf na het eten ga ik op de bank liggen en lees ik een á anderhalf boek.  ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #386 Gepost op: 23-04-2011, 17:36:43 »
ik ook hoor mloesje ::ok::

in gewone werkweken lees ik gewoon bewust niet. Boeken moeten altijd uit en ik kan ze niet weg leggen. Aangezien ik 's ochtends toch weer op mijn werk wordt verwacht lees ik alleen veel in de vakanties.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #387 Gepost op: 23-04-2011, 17:38:40 »
hahaha
Overdag ben ik ook normaal gesproken weg, en 's avonds lees ik wel, maar dan tijdschriften en de plaatselijke kranten. Ook kijk ik sowieso naar het Britse Journaal...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #388 Gepost op: 23-04-2011, 17:40:13 »
dan is het geen tijdsprobleem maar een prioriteitskeuze ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #389 Gepost op: 23-04-2011, 17:55:50 »
dan is het geen tijdsprobleem maar een prioriteitskeuze ;)
Als je het zo ziet... Maar dan nog, voor 300 bladzijden per dag moet je de halve dag lezen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #390 Gepost op: 23-04-2011, 18:05:15 »
Nou ja, ik lees nogal snel. Ik lees +/- 100 bladzijden per uur. Dus dan gaat het wel hard.  ;)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #391 Gepost op: 23-04-2011, 20:00:52 »
Klopt, ik lees ook snel, dus bij mij schiet het ook nogal op :)

En we gaan normaal rond een uur of half 8 naar boven en dan lees ik nog tot een uur of half 11/11 uur. Als je elke avond 3 uur leest schiet het op hoor :)

Nu lees ik ook overdag buiten in de tuin (vandaag ruim 200 pagina's), dus dat telt allemaal mee. Maar dat is wel een prioriteit die je stelt. Ik kijk vrijwel geen tv, slechts 1 ding per week en dat is Ik hou van Holland (en in het seizoen dan WIDM om de screenshots te maken), dus tv slokt vrijwel geen tijd op.
En dat speelt wel allemaal mee :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #392 Gepost op: 23-04-2011, 20:04:47 »
Zo lukte het mij ook om de Dan Browns in 4 avonden uit te lezen, Schaduw van de Wind ging ook in dat tempo, maar andere boekjes heb ik soms meer moeite mee, terwijl ze dunner zijn.

De manier van schrijven zelf moet je ook aanspreken, saaie kost is niet leuk om te lezen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #393 Gepost op: 24-04-2011, 11:46:54 »
Ik kijk idd als ik niet op vakantie ben, vaak tv. In de vakanties ban ik de tv uit en ga ik heerlijk liggen lezen de hele avond.  ::ok::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #394 Gepost op: 24-04-2011, 20:39:51 »
En dan lees je ook automatisch meer ;)

Ik ben blij dat ik de Milleniumtrilogie uit heb!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #395 Gepost op: 24-04-2011, 21:42:50 »
Ik heb nu 'Het nieuwe Europa' van Michael Palin bijna uit. Ik vind het wel een aanrader. Michael Palin brengt hierin bezoeken aan bijna alle landen in Oost-Europa. Het heeft me toch weer op een paar ideetjes gebracht van nieuwe reizen. Daarbij zit ik soms gewoon hardop te gniffelen om stukjes in het boek.

Zo heeft hij bijvoorbeeld een interview met Gigi Becali de eigenaar van Steaua Boekarest. Die gast is gewoon hartstikke knettergek.

"Hij heeft duidelijk het gevoel dat hij grootse daden moet verrichten. Hij wil een nieuwe christendemocratische partij oprichten, maar alleen, verzekert hij me, omdat hij het aan zijn volk verplicht is.
'Omdat God me al deze macht, al dit geld en al het andere heeft gegeven, voel ik me genoodzaakt dit voor mijn land en voor mijn volk te doen.'
Je krijgt het idee dat God toch maar heeft geboft dat hij iemand als Gigi Becali in zijn kennissenkring heeft."

Tja, als je Gigi Becali niet kent, is het misschien niet zo leuk. Maar die ene zin is echt een perfecte samenvatting van hoe Becali is. Die man heeft speciale tronen in zijn paleizen staan, waar hij zich op laat interviewen. Tevens houdt hij af en toe audiëntie in die paleizen voor het plebs. Ik bedoel maar...

Een ander gniffel stukje uit het boek:

"Er gebeurt weinig tijdens onze reis over het brede en waterige Dnjeprbassin, tot we dalen om te landen in Simferopol op de Krim. Het landingsgestel is uitgeklapt en we zitten nog geen dertig kilometer boven het asfalt als er achter ons een doordringende gil klinkt. Een verhit en angstig ogende steward rent door het gangpad, blijft even staan om door het raam naar buiten te kijken en snelt dan naar de cockpit, op de voet gevolgd door de stewardess, die geruststellend roept: 'Wil iemand me zeggen wat er aan de hand is?' waarna ze door de passagiers wordt gekalmeerd.

Uiteraard bezoekt Palin ook Auschwitz-Birkenau, wat ontzettend mooi/ontroerend beschreven is.

Ook bezoekt hij allerlei plaatselijke nationale rituelen, wat wel interessant is om te lezen.

Hij bezoekt historische plekken zoals de scheepswerf van Gdansk etc etc.

Enige minpuntje vind ik dat sommige dingen gewoon niet helemaal kloppen. Maar goed, het is een reisverslag en geen encyclopedie/geschiedenisboek. Toch maakte het zinnetje: "Maar anders dan bijvoorbeeld op de Balkan stelt het nationalisme in Hongarije niet zoveel meer voor. Daar staan ze boven," mij ook behoorlijk aan het gniffelen. Eigenlijk was het meer  ::rofl:: Hoeveel procent van de stemmen had Orban ook alweer in Hongarije?

Maar goed, verder is het een prachtig boek, over een prachtig gedeelte van Europa, waar nog veel te weinig over geschreven is.

Nog vijftig bladzijden (Polen, Slowakije, Tsjechië en Oost-Duitsland) en dan gaan we 'Het Diner' van Herman Koch lezen.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #396 Gepost op: 25-04-2011, 00:10:07 »
Ben nu bezig in deel 2 van de millenium trilogie. Toch wel leuk dat ik afgelopen zomer in Zweden ben geweest en in Stockholm. K akn sommige plaatsen precies voor de geest halen, en dat is toch wel weer extra leuk)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #397 Gepost op: 25-04-2011, 09:27:56 »
@Mloesje: Ik ben gek op de boeken en de tv-serie van Michael Palin. Van pool tot pool was ook zo'n geweldig reisverslag. Ken je die?

@Eline: Ik vond deel 2 uit de Millenium-trilogie het leukst/interessantst. Ik ben dol op de mysterieuze anarchistische Lisbeth Salander :) Deel 1 vond ik door alle fraude/beursbeschrijvingen soms te langdradig en deel 3 vond ik soms wel leuk, maar soms ook langdradig.... Wat vind jij er tot op heden van?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #398 Gepost op: 25-04-2011, 12:12:24 »
Deel 1 weet ik niet meer precies. K heb m in de zomervakantie gelezrn. Ik vond m iig wel leuk. Deel 2 vind ik ook leuk, de stukken met lisbeth zijn idd het leukst.. Ik merk alleen dat t me niet lukt om heel lang achter elkaar te lezen... Deel 3 heb ik nog niet gelezen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #399 Gepost op: 25-04-2011, 15:06:34 »
Lisbeth was veruit het beste personage! Goed uitgewerkt, scherp, tegendraads. Vond de hoofdpersoon [ben z'n naam kwijt, maar laten we hem even Niels noemen] zo sloom en sullig. In die zin kwam het Niels-personage in de film wel weer redelijk goed tot zijn recht, want die acteur portreteerd ook weinig actie en scherpzinnigheid  :P
Tevens al die agenten en inspecteurs en dergelijke haalde ik constant door elkaar. Overeenkomstige diepgang als Niels, maar die was toevallig hoofdpersoon.

--

Zet misschien Het nieuwe Europa ook maar op z'n verlanglijstje.  :) Pakt hij ook toevallig nog net de baltische staten mee - of vallen die er buiten?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.