Auteur Topic: Presidentsverkiezingen VS  (gelezen 71428 keer)


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #41 Gepost op: 27-09-2016, 17:51:50 »
Dank Storm, fijn overzicht! Ben benieuwd wat de kiezers daar ervan vinden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #42 Gepost op: 10-10-2016, 09:10:56 »
Trump wordt geen president denk ik. Anders hebben we echt een probleem ben ik bang.

Trouwens, misschien een idee om de poule hierboven te veranderen naar Trump/Clinton?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #43 Gepost op: 10-10-2016, 13:14:08 »
Ik haat ze allebei
Maar Trump is een gevaar voor de wereld, dus dan maar Hillary..
Ik denk dat Hillary het net wint, maar dan ook echt net.
You'll never walk alone

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #44 Gepost op: 10-10-2016, 14:04:49 »
Ik vind het vooral erg dat het argument dat je het meeste hoort om op een van de twee te stemmen is 'maar de ander is nog veel erger'.

Ze moeten eigenlijk een massale social media campagne starten om op een derde persoon te stemmen ofzo :P
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #45 Gepost op: 10-10-2016, 14:47:30 »
Ik ging laatst google'n en er is een Gary Johnson als mogelijke derde kandidaat maar die weet niet wat Aleppo is en stak willekeurig zijn tong uit in een interview en deed hem niet meer terug naar binnen

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #46 Gepost op: 10-10-2016, 16:07:01 »
Ik vind het vooral erg dat het argument dat je het meeste hoort om op een van de twee te stemmen is 'maar de ander is nog veel erger'.

Ze moeten eigenlijk een massale social media campagne starten om op een derde persoon te stemmen ofzo :P

Ze hadden ooit de mogelijkheid om op Bernie Sanders of Ted Cruz te stemmen, maar dat hebben ze ook niet gedaan. En nu zitten ze allemaal te klagen dat het beide niks is, dat is ook een beetje raar :-\\.

Alhoewel, op tv kwam een keer voorbij had dat de stemming voor Clinton ook niet helemaal eerlijk is gegaan. In sommige staten waren ze er van overtuigd dat er meer stemmen naar Sanders waren gegaan, alleen daar werd Clinton toch uitgeroepen tot presidentskandidaat. Er waren filmpjes waarbij je de hele ruimte "re-count, re-count" hoort roepen, maar daar werd geen gehoor aan gegeven.

Ik ging laatst google'n en er is een Gary Johnson als mogelijke derde kandidaat maar die weet niet wat Aleppo is en stak willekeurig zijn tong uit in een interview en deed hem niet meer terug naar binnen

Volgens wikipedia is hij van de Libertarische (?) partij er is ook nog een vrouw Jill Stein van de groene partij. Zou je ook op hun kunnen stemmen?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #47 Gepost op: 10-10-2016, 17:44:52 »
Ik haat ze allebei
Maar Trump is een gevaar voor de wereld, dus dan maar Hillary..
Ik denk dat Hillary het net wint, maar dan ook echt net.

Dan ben ik heel benieuwd wie jij het liefst had gezien als komende president!

Zelf moet ik toegeven dat het idt jaar niet de allerbeste kandidaten waren. Althans bij degenen die het lang hebben volgehouden. Voorde Democraten is het absoluut het best geweest dat Clinton heeft gewonnen, aangezien zij zeker een goede kans maakt om president te worden. Zou Bernie Sanders de kandidaat zijn geworden, vrees ik dat we nu alvast het naambordje van Trump hadden mogen drukken. Die zou volgens mij volstrekt kansloos geweest zijn. Terwijl we misschien wel blij mogen zijn dat niet Ted Cruz de kandidaat voor de Conservatives is geworden... Trump is al erg, maar zo aartsconservatief als Cruz is er volgens mij helemaal niemand.

Als Clinton geen vreemde dingen doet, of Trump geen konijn uit zijn hoed zal toveren zou Clinton toch moeten gaan winnen. Met welk veraschil zal vooral van een aantal zuiderlijke staten afhangen, zoals Florida. Als Clinton die voor zich kan krijgen zou het een behoorlijk groot verschil kunnen worden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #48 Gepost op: 10-10-2016, 17:53:03 »
Dan ben ik heel benieuwd wie jij het liefst had gezien als komende president!

Van deze twee Clinton natuurlijk. Maar had het liefst iemand helemaal anders.

Dat hele kiesmannensysteem is sowieso dom, vraag dat Al Gore maar
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #49 Gepost op: 10-10-2016, 18:00:39 »
Ik vraag me eigenlijk af of er wel 'het' perfecte systeem is... Ieder systeem van verkiezingen heeft wel zijn pro's en contra's.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #50 Gepost op: 10-10-2016, 19:25:08 »
mja, maar de basis zou wel moeten zijn, meeste stemmen wint
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #51 Gepost op: 10-10-2016, 19:26:58 »



----

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #52 Gepost op: 10-10-2016, 20:39:01 »
Ik vind wel dat alles wat Trump zegt wordt overdreven. Wat hij gezegd heeft is toch ook een beetje "lockerroom talk". oke niet zo extreem natuurlijk maar toch...
Ja hetgene wat hij nu heeft gezegd was inderdaad niet oké, helemaal niet oké zelfs. Ik bedoel eerder sommige andere dingen die hij zegt...
Ik zou op Hillary stemmen omdat Trump een gevaar voor de wereld is, ookal haat ik ook Clinton.
Maar als je op een derde kandidaat stemt dan stem je eigelijk pro trump want des te minder stemmen krijgt Clinton.
De Trump stemmers zijn nu allemaal al zeker, ik denk dat Hillary meer de twijfelaars heeft. Als al die twijfelaars op een derde persoon stemmen dan wint Trump.
#teamamaimiljaarde

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #53 Gepost op: 11-10-2016, 03:41:20 »
Ik heb gisteravond het hele debat gezien. We waren die middag, zonder het van te voren te weten, al langs de Trump tower gewandeld. Daar zong en speelde een Trumpfan, slechts gekleed in trump ondergoed. Ook het reportercircus was aanwezig. De verkiezingen leven hier enorm! Van de mensen die we gesproken hebben waren de meesten anti trump, maar niet direct pro Hillary.
er was eens......

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #54 Gepost op: 11-10-2016, 10:41:31 »
Ik vind wel dat alles wat Trump zegt wordt overdreven. Wat hij gezegd heeft is toch ook een beetje "lockerroom talk". oke niet zo extreem natuurlijk maar toch...
Als dat "locker room talk" is, betekent dat dat zulke uitspraken normaal zijn ipv de uitspraken van één gestoorde man. Dat maakt het allemaal erger, niet minder erg. En ten tweede is het helaas niet alleen "talk"...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #55 Gepost op: 11-10-2016, 14:03:29 »
Uiteraard komt dat ook veel vaker voor, maar dat bewijst alleen maar dat seksisme en "rape culture" alive and well zijn. Door dat te bagatelliseren als "locker room talk" of "guy talk" zeg je dus eigenlijk dat alle mannen nou eenmaal vrouwen als objecten zien, en dat dit normaal is. Dat is niet alleen beledigend voor vrouwen, maar ook voor mannen.

Sowieso is Trump imo de personificatie van alles wat er mis is met deze wereld. Eigenlijk vind ik het daarom ook wel bizar dat er nu pas zoveel opschudding is over Trump dat zelfs de republikeinen afstand van hem nemen: niemand is verrast dat hij dit heeft gezegd. Iedereen wist al wat voor man het was. Maar blijkbaar was alles wat hij tot nog toe over vrouwen, immigranten, gehandicapten etc. heeft gezegd wel okee :-\\
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #56 Gepost op: 11-10-2016, 14:20:52 »
Ik bedoel ook niet exact wat Trump zegt. Eerder zo vrouw onvriendelijke mopjes en opscheppen over aantal bedpartners etc... Die mopjes worden namelijk echt wel gemaakt onder mannen...
Alsof vrouwen nooit manvriendelijke mopjes enzo maken? Dat gebeurd volgens mij ook echt wel heel veel...



#teamamaimiljaarde

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #57 Gepost op: 11-10-2016, 14:28:23 »
Eigenlijk vind ik het daarom ook wel bizar dat er nu pas zoveel opschudding is over Trump dat zelfs de republikeinen afstand van hem nemen: niemand is verrast dat hij dit heeft gezegd. Iedereen wist al wat voor man het was. Maar blijkbaar was alles wat hij tot nog toe over vrouwen, immigranten, gehandicapten etc. heeft gezegd wel okee :-\\

Dat krijg je met 2 partijen & gepolariseerde politiek.

Het verschil van nu met eerder, is dat Trump er al slecht voor stond. En toen kwam deze shitstorm.
Dus Rupublikeinse piefen zitten nu te denken 'okay, Trump gaat het waarschijnlijk niet winnen.'
En dan kijken ze naar de de polls van het senaat, en daar is de strijd tussen Democraten en Republikeinen vrijwel 50/50.
Dus dan is het logisch om je verlies te beperken, Trump op te geven om dat laten zien dat niet de hele GOP apegek is, en hopelijk het Senaat te winnen.

Want als de GOP door Trump op te geven wél het Senaat kan winnen, en de achterban weer enigszins kan herenigen.. dan valt de schade uiteindelijk best mee.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #58 Gepost op: 11-10-2016, 14:52:03 »
Ik bedoel ook niet exact wat Trump zegt. Eerder zo vrouw onvriendelijke mopjes en opscheppen over aantal bedpartners etc... Die mopjes worden namelijk echt wel gemaakt onder mannen...
Alsof vrouwen nooit manvriendelijke mopjes enzo maken? Dat gebeurd volgens mij ook echt wel heel veel...
Opscheppen over je aantal bedpartners =/= opscheppen over het verkrachten en aanranden van vrouwen. Het probleem met het soort uitspraken van Trump is dat het geen grapjes zijn, maar hoe hij daadwerkelijk over vrouwen denkt. Dat soort uitspraken zijn geen onschuldig gepraat, maar onderdeel van een dieper geworteld maatschappelijk probleem, namelijk seksisme en de objectificatie van vrouwen.

Edit: las dit nog eens na en opscheppen over je aantal bedpartners is overigens wel evengoed seksistisch. Zowel dat van mannen wordt verwacht dat ze dat doen als de dubbele standaard daar tov mannen en vrouwen. Maar zolang dat consensueel is zijn de uitspraken van Trump toch een stap erger.

Dat krijg je met 2 partijen & gepolariseerde politiek.

Het verschil van nu met eerder, is dat Trump er al slecht voor stond. En toen kwam deze shitstorm.
Dus Rupublikeinse piefen zitten nu te denken 'okay, Trump gaat het waarschijnlijk niet winnen.'
En dan kijken ze naar de de polls van het senaat, en daar is de strijd tussen Democraten en Republikeinen vrijwel 50/50.
Dus dan is het logisch om je verlies te beperken, Trump op te geven om dat laten zien dat niet de hele GOP apegek is, en hopelijk het Senaat te winnen.

Want als de GOP door Trump op te geven wél het Senaat kan winnen, en de achterban weer enigszins kan herenigen.. dan valt de schade uiteindelijk best mee.
Toch zijn er ook verschillende republikeinen die wel afstand hebben genomen van de uitspraken uit die video, maar hun steun niet hebben teruggetrokken. Dus dat lijkt dan weinig te maken te hebben met verlies beperken maar wel met deze specifieke uitspraken van Trump die ze ineens te ver vinden gaan. Alsof niet allang duidelijk was hoe Trump over vrouwen denkt ::)
« Laatst bewerkt op: 11-10-2016, 15:03:09 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #59 Gepost op: 11-10-2016, 14:59:14 »
Opscheppen over je aantal bedpartners =/= opscheppen over het verkrachten en aanranden van vrouwen. Het probleem met het soort uitspraken van Trump is dat het geen grapjes zijn, maar hoe hij daadwerkelijk over vrouwen denkt. Dat soort uitspraken zijn geen onschuldig gepraat, maar onderdeel van een dieper geworteld maatschappelijk probleem, namelijk seksisme en de objectificatie van vrouwen.
Heb je gelijk in
#teamamaimiljaarde