Auteur Topic: Presidentsverkiezingen VS  (gelezen 71673 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #60 Gepost op: 13-10-2016, 10:17:39 »
Opscheppen over je aantal bedpartners =/= opscheppen over het verkrachten en aanranden van vrouwen. Het probleem met het soort uitspraken van Trump is dat het geen grapjes zijn, maar hoe hij daadwerkelijk over vrouwen denkt. Dat soort uitspraken zijn geen onschuldig gepraat, maar onderdeel van een dieper geworteld maatschappelijk probleem, namelijk seksisme en de objectificatie van vrouwen.
Is er ook seksisme en objectificatie van mannen?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #61 Gepost op: 13-10-2016, 10:19:24 »
Ik ben wel benieuwd of Wikileaks daadwerkelijk met belastende feiten komt tegenover Clinton. En welke gevolgen dat zal hebben voor de uitslag.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #62 Gepost op: 13-10-2016, 11:22:22 »
Is er ook seksisme en objectificatie van mannen?

Natuurlijk is die er.
Maar niet op deze manier.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #63 Gepost op: 13-10-2016, 11:40:39 »
Ik voel me vaak genoeg een object.

Dat mensen maar vinden dat ik alles moet onthouden enzo..
Dat ze me anders inruilen voor een nieuwere SSD :(





..ohja, shit, sorry, hier zijn serieuze discussies - carry on ::zwaai::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #64 Gepost op: 13-10-2016, 12:06:16 »
Is er ook seksisme en objectificatie van mannen?
Objectificatie van mannen komt allicht voor, maar op kleine individuele schaal, niet zo verweven in onze maatschappij als de objectificatie van vrouwen.

Ik zou zeggen dat seksisme tov mannen niet bestaat, maar dat seksisme tov vrouwen evengoed negatieve consequenties kan hebben voor mannen. Bijv. bij genderrollen: die komen voort uit seksistische ideeën over de rol van de vrouw, maar daar tegenover staat dat mannen dan die "vrouwelijke" eigenschappen niet zouden mogen hebben, want naast vrouwen zijn "vrouwelijke" eigenschappen ook minderwaardig.

En bijv. ook wat ik eerder zei: het idee dat het nou eenmaal te verwachten is van mannen dat ze vrouwen objectificeren en zelfs aanranden is niet alleen vrouwonvriendelijk maar ook beledigend voor mannen, omdat het impliceert dat elke man een aanrander is. Mannen zouden daarom even verontwaardigd moeten reageren op uitspraken zoals die van Trump als vrouwen.

Ik voel me vaak genoeg een object.

Dat mensen maar vinden dat ik alles moet onthouden enzo..
Dat ze me anders inruilen voor een nieuwere SSD :(
::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #65 Gepost op: 13-10-2016, 12:35:50 »
Objectificatie van mannen komt allicht voor, maar op kleine individuele schaal, niet zo verweven in onze maatschappij als de objectificatie van vrouwen.
Dat vraag ik me wel af. Misschien verhoudingsgewijs heb je gelijk, maar als verschijnsel lijkt mij het toch ook wel veelvuldig voorkomen in de maatschappij. Is het niet zo dat mannen met macht en aanzien over het algemeen best wel vaak ge-objectiveerd (is dat een woord?) worden. Macht erotiseert bv. Zou Melania bij Donald zijn vanwege zijn innemende persoonlijkheid? Het zou kunnen.

En bijv. ook wat ik eerder zei: het idee dat het nou eenmaal te verwachten is van mannen dat ze vrouwen objectificeren en zelfs aanranden is niet alleen vrouwonvriendelijk maar ook beledigend voor mannen, omdat het impliceert dat elke man een aanrander is. Mannen zouden daarom even verontwaardigd moeten reageren op uitspraken zoals die van Trump als vrouwen.
Wat ik hier lastig aan vind, is dat je wel heel snel de stap van objectiveren naar aanranden maakt. Ik snap wel dat het op dezelfde ladder ligt, maar er staan nog heel veel punten tussen die gelukkig niet zomaar overgeslagen worden.

Ik heb geen idee, maar is het wel mogelijk om zonder objectificatie door het leven te gaan?

Mannen zouden daarom even verontwaardigd moeten reageren op uitspraken zoals die van Trump als vrouwen.
Wat ik vooral het abjecte en ook het gevaarlijke vind, is het Recht dat hij meent te hebben. Het vinden van dat je een recht hebt, leidt naar aanranding. Maar het lijkt in de discussie die ik om me heen hoor, alsof het feit dat het fenomeen van erotiserende macht of faam niet bestaat.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #66 Gepost op: 13-10-2016, 13:08:27 »
Is het niet zo dat mannen met macht en aanzien over het algemeen best wel vaak ge-objectiveerd (is dat een woord?) worden. Macht erotiseert bv. Zou Melania bij Donald zijn vanwege zijn innemende persoonlijkheid? Het zou kunnen.
Hmm dat is imo niet hetzelfde als objectificatie. Zou zeggen dat objectificatie meer te maken heeft met iemand puur als (seks)object zien. Dat lijkt me wel anders dan je aangetrokken voelen tot mannen met macht en aanzien - hoewel ik me niet genoeg in dat soort vrouwen kan verplaatsen om te weten wat daarachter zit.

Citaat
Wat ik hier lastig aan vind, is dat je wel heel snel de stap van objectiveren naar aanranden maakt. Ik snap wel dat het op dezelfde ladder ligt, maar er staan nog heel veel punten tussen die gelukkig niet zomaar overgeslagen worden.
Het ging hier nog gedeeltelijk over Trumps uitspraken: die beschrijven wel degelijk aanranding en verkrachting. En helaas zijn er genoeg mensen die dat verdedigen en beweren dat mannen nou eenmaal zo zijn. Sowieso is het naar mijn idee maar een kleine stap tussen een vrouw zien als object waarmee je kunt doen en laten wat je wil en daadwerkelijk tegen haar wil doen en laten wat je wil.

Citaat
Maar het lijkt in de discussie die ik om me heen hoor, alsof het feit dat het fenomeen van erotiserende macht of faam niet bestaat.
Ik snap sowieso niet waarom dat relevant zou zijn. Trump heeft het letterlijk over het aanranden en verkrachten van vrouwen. Daarbij is het toch totaal irrelevant dat er andere vrouwen zijn die hem juist aantrekkelijk vinden vanwege zijn macht?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #67 Gepost op: 13-10-2016, 13:22:12 »
Hmm dat is imo niet hetzelfde als objectificatie. Zou zeggen dat objectificatie meer te maken heeft met iemand puur als (seks)object zien. Dat lijkt me wel anders dan je aangetrokken voelen tot mannen met macht en aanzien - hoewel ik me niet genoeg in dat soort vrouwen kan verplaatsen om te weten wat daarachter zit.
Objectificatie van vrouwen tov mannen gebeurt best wel hoor... Kijk maar eens hoe voetballers als Ronaldo als 'object' worden neergezet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #68 Gepost op: 13-10-2016, 13:53:54 »
Ik denk dat het vooral te maken heeft met die grens die daartussen zit. Objectificatie zal je bij beide geslachten houden inderdaad op een manier als bijv. vrouwen met Ronaldo. Ik zie op dit level het niet echt als een probleem. Ja misschien af en toe niet fijn voor Ronaldo maar maatschappelijk gezien lijkt het me niet belangrijk. Waar Starlight het over heeft is de extreme manier waarop dit gebeurd voor vrouwen. Je vindt overal deze objectificaties terug, op de tv, in huishoudens, in tijdschriften, op school. Inderdaad dat vrouwelijke eigenschappen als minderwaardig worden gezien.

Oftewel ik ben het met Starlight eens ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #69 Gepost op: 13-10-2016, 14:03:27 »
Objectificatie van vrouwen tov mannen gebeurt best wel hoor... Kijk maar eens hoe voetballers als Ronaldo als 'object' worden neergezet...
Die quote ging daar dan ook niet over. En zie:

Objectificatie van mannen komt allicht voor, maar op kleine individuele schaal, niet zo verweven in onze maatschappij als de objectificatie van vrouwen.

En het probleem is inderdaad ook dat objectificatie van vrouwen vaak samenhangt met andere vormen van seksisme en daarom grotere consequenties heeft. Bijvoorbeeld dat vrouwen minder serieus worden genomen in hun carrière omdat ze gereduceerd worden tot een lichaam en/of bepaalde genderrollen.

Moet je voor de grap ook maar eens op gaan letten bij interviews in tijdschriften ofzo. Meestal gaat een interview met een man puur over het onderwerp zelf, en bij een interview met een vrouw vinden ze het nodig om uitgebreid te omschrijven hoe ze eruit ziet. Dat is natuurlijk niet altijd meteen objectificatie, maar wel een duidelijk verschil in hoe mannen en vrouwen worden behandeld.

Edit: deze discussie begint overigens wel een beetje offtopic te worden :P
« Laatst bewerkt op: 13-10-2016, 14:06:01 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #70 Gepost op: 8-11-2016, 21:09:15 »
Ik vind het best wel spannend, ik hoop toch echt niet dat t Trump wordt ::kots::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #71 Gepost op: 8-11-2016, 21:11:17 »
Ben overtuigd dat het een verkiezing zal worden die wij niet snel zullen vergeten. En laten we hopen dat Clinton wint
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #72 Gepost op: 9-11-2016, 06:26:31 »
Het ziet ernaar uit dat het de verkeerde kant op gaat: Trump heeft nu 240 kiesmannen, Clinton 209 ::oink:: Men heeft er 270 nodig.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #73 Gepost op: 9-11-2016, 06:31:39 »
Wat een gekkies zijn die Amerikanen toch he.  ::)
🜃

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #74 Gepost op: 9-11-2016, 06:42:00 »
Oei dit is niet goed
#teamamaimiljaarde

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #75 Gepost op: 9-11-2016, 07:23:30 »
Ik stond echt met verbaasde ogen te kijken.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #76 Gepost op: 9-11-2016, 07:31:33 »
Ik heb t altijd al een debiel land gevonden.
Maar dit slaat alles
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #77 Gepost op: 9-11-2016, 08:03:33 »
Ik ga nog even slapen.... misschien dat mijn nachtmerrie daarna over is ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #78 Gepost op: 9-11-2016, 08:44:14 »
Het is Donald Trump geworden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #79 Gepost op: 9-11-2016, 09:28:27 »


Hoe kan je van Obama naar Trump gaan? Is het een geruststelling dat Kanye president gaat worden in 2020?  ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human