Magic Maze ga ik sowieso al meenemen (van dat je niet mag praten en de DOE IETS pion. Misschien leuk om eens echt een missie te doen, want ik zit met iedereen waar ik het mee speel nog in de tutorial fase Als je zo'n missie doet en je slaagt, zit er een Wall of Fame in waar iedereen z'n naam dan op mag schrijven die meegedaan heeft en het tot een goed eind heeft gebracht)
Heb Magic Maze sinds anderhalve maand ook
Eerst met 4 neefjes (categorie 14-20) de eerste.. 7? variaties doorlopen, totdat je het complete basisspel hebt. Oftewel, roterende rollen; camera's, muurtjes, aanleggen voor paars, en praten als groen. Dus dat is nog een stuk verder dan waar we eerder aan toe kwamen.
En de oudste 2 van die neven kwamen later nog een keer, en toen hebben we 's avonds nog iets van 5 potjes gedaan. Meeste missies doorgekeken (en stuk of 2 bestempeld als compleet onmogelijk). Vervolgens hebben we een combinatie gemaakt van 2 missies: 1. De stapel aanlegkaarten is open, dus je kunt zien wat de volgende is (voordeel, maar kost beetje tijd), 2. Er mogen niet 2 pionnen op hetzelfde veld staan (beginveld uitgesloten).
Dat was eigenlijk opmerkelijk goed te doen, hadden meermaals 1 tot anderhalve zandloper over! En die hebben we toen nog wat uitgebreid door extra kaarten (21-24 ofzo) stapsgewijs toe te voegen.
Sommige missies waren wel eenvoudig op 't oog. Dat de kaarten open liggen is dus een afzonderlijke. En 'niet communiceren' is er ook in 2 of 3 varianten.
Maar neem vooral mee! Leuk spel; en in de trein is het toch te onhandig meenemne voor mij.
Suggestie:
Mysterium
.. dare I say Escape the curse of the temple?!
Pixie Queen heb je toch ook vaak mee genomen, zonder dat we er aan toe zijn gekomen? Of te lang/ingewikkeld?
..ik weet niet meer wat je allemaal hebt