Auteur Topic: musicals en/of theatervoorstellingen  (gelezen 70290 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #200 Gepost op: 13-03-2021, 17:05:02 »
Ik ga vanavond naar het theater!

Nou ja, niet echt natuurlijk. Maar ik heb kaartjes gekocht voor 'Wit konijn, rood konijn'. Die voorstelling kun je dan thuis online kijken. Kaartjes zijn overigens gratis, maar donaties zijn welkom.

Het is een nogal bijzondere voorstelling, want de acteur die het gaat spelen opent ter plekke de envelop met daarin de tekst. Geen repetities, geen regisseur en nauwelijks voorkennis.

De voorstelling wordt vanavond in iets van 30 verschillende theaters gespeeld, door iets meer acteurs (in één vd theaters zijn 3 parallelle voorstellingen). Ik krijg Pierre Bokma te zien.

Ben reuze benieuwd!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #201 Gepost op: 13-03-2021, 17:31:32 »
Ik ga vanavond naar het theater!

Nou ja, niet echt natuurlijk. Maar ik heb kaartjes gekocht voor 'Wit konijn, rood konijn'. Die voorstelling kun je dan thuis online kijken. Kaartjes zijn overigens gratis, maar donaties zijn welkom.

Het is een nogal bijzondere voorstelling, want de acteur die het gaat spelen opent ter plekke de envelop met daarin de tekst. Geen repetities, geen regisseur en nauwelijks voorkennis.

De voorstelling wordt vanavond in iets van 30 verschillende theaters gespeeld, door iets meer acteurs (in één vd theaters zijn 3 parallelle voorstellingen). Ik krijg Pierre Bokma te zien.

Ben reuze benieuwd!
Leuk! Wij hebben ons laten inspireren en gaan de voorstelling van Hadewych Minis in De Kleine Komedie kijken :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #202 Gepost op: 13-03-2021, 21:18:16 »
Ik ga vanavond naar het theater!

Nou ja, niet echt natuurlijk. Maar ik heb kaartjes gekocht voor 'Wit konijn, rood konijn'. Die voorstelling kun je dan thuis online kijken. Kaartjes zijn overigens gratis, maar donaties zijn welkom.

Het is een nogal bijzondere voorstelling, want de acteur die het gaat spelen opent ter plekke de envelop met daarin de tekst. Geen repetities, geen regisseur en nauwelijks voorkennis.

De voorstelling wordt vanavond in iets van 30 verschillende theaters gespeeld, door iets meer acteurs (in één vd theaters zijn 3 parallelle voorstellingen). Ik krijg Pierre Bokma te zien.

Ben reuze benieuwd!
Ik heb net een stukje mee zitten kijken met mijn huisgenoten, de acteur was Ludwig Bindervoet volgensmij. Leuke manier om zo toch naar een voorstelling te kunnen kijken!
Talk less, smile more

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #203 Gepost op: 13-03-2021, 23:40:06 »
Mijn broer ging dat ook kijken, hij werkt zelf in het theater. Mijn broer werkt bij het NNT en die hebben nu ook (een zeer goed gerecenseerde) voorstelling online. En vorige week heb ik de voorstelling van mijn schoonzus online gezien, die was ook heel erg leuk en mooi gedaan. Ik kan er nog niet helemaal aan wennen, aan online theater. Maar ja door een broer en schoonzus die allebei in het theater werken, heb ik toch al wat gezien. En zo lang het nog niet live kan, is dit een mooie oplossing.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #204 Gepost op: 16-03-2021, 00:44:36 »
Hadewych was een overtuigende struisvogel en we zijn blij dat ze niet gestorven is! ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #205 Gepost op: 16-03-2021, 01:14:57 »
Volgens mij was het een hyena die rondliep als een (lachende?) struisvogel. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.

En hoe weet je dat zo zeker? Heb je haar al weer gezien, of heeft ze de laatste opdracht niet uitgevoerd?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #206 Gepost op: 16-03-2021, 01:20:19 »
Een cheetah!

Nog geen teken van leven gezien, maar ik neem toch aan dat we het inmiddels gehoord zouden hebben als ze wél gestorven was ::vergroot::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #207 Gepost op: 16-03-2021, 12:33:50 »
Dat ligt er aan of de media te vertrouwen zijn of niet  ::vergroot::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #208 Gepost op: 22-03-2021, 21:43:08 »
Ik had het zaterdag te druk met De Verraders, en het napraten daarover.


Daarom heb ik The Streamers gemist. Heeft iemand dat hier gezien? Ik doel eigenlijk voornamelijk op 1 nummer uit de voorstelling, het duet met Nick Schilder en Maan de Steenwinkel.

Maan ligt om allerlei redenen onder vuur, maar ze kán zingen. Het was trouwens een van mijn favoriete duetten. Ooit gezongen door Andrea Bocelli samen met Giorgia.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #209 Gepost op: 28-06-2021, 23:05:57 »
Zodiac gezien!
Aanrader!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #210 Gepost op: 29-06-2021, 10:05:15 »
Met Dominique! :D
Lief meisje :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #211 Gepost op: 22-07-2021, 00:12:00 »
Gisteren Tina de Tina Turner Musical gezien en vandaag Sound of Music ::hyper::

Tina was leuk, als je van haar muziek houdt zeker een aanrader maar het acteren van veel performers liet te wensen over en het verhaal werd heel slecht verteld. Het was een soort tell don’t show in plaats van andersom en enorm gefragmenteerd. Desondanks genoten van Nurlaila en de show die ze er van gemaakt hebben, vooral tijdens de finalemedley!

Sound of Music was vanavond prachtig, hoewel ik niet echt objectief kan zijn want ik kende het meisje dat vanavond Louisa speelde en heb vooral naar haar gekeken ::love:: Het is, voor een musical die elke 5 jaar terugkomt, best een verrassende voorstelling en kwalitatief ontzettend goed: Nandi is fantastisch, Francis natuurlijk fenomenaal en de barones had een erg mooie stem.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #212 Gepost op: 22-07-2021, 01:36:22 »
 ::oink:: Ik had het idee om samen met mn ouders naar sound of music te gaan gister avond, maar omdat mn ouders allebei ziek zijn hebben we het laten varen ::rofl::

Maar super leuk! ik ga ergens deze weken sowieso ook naar de sound of music, alleen moet mn moeder zich dan wel testen aangezien je de corona bewijs nodig hebt
chipsverslaafde <3

Offline Tobia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tobias or not To be ass
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #213 Gepost op: 20-09-2021, 19:51:02 »
Niet puur theater, maar 1 oktober is er in Tivoli Vredenburg het Betwetersfestival, enorm leuke rare mix van theater / muziek / lezingen / kunst:
https://www.betweterfestival.nl/

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #214 Gepost op: 4-10-2021, 19:32:52 »
Ik kijk nog steeds met veel plezier naar De Beste Zangers.

En dan springen sommige artiesten er voor mij uit, vooral de artiesten waar ik nog niet eerder van had gehoord.

1 van die artiesten is Karsu. Ze is voor mij dé verrassing van dit seizoen.

Ze doet een concert-tour, dit najaar. Op 17 december staat Karsu in Maastricht.

En ik heb er een toegangsbewijs voor.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #215 Gepost op: 25-11-2021, 22:55:50 »
Ik weet niet hoe of wanneer maar ik kan iedereen aanraden om Come From Away te gaan zien, dat is echt de beste musical die ik de afgelopen tijd in Nederland gezien heb. Echt ontzettend goed, zowel de staging als de cast & band en de vertaling en het decor en echt alles eigenlijk ::love::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!