Auteur Topic: Carnaval/Haring happen. Wel of niet, en zo ja, HOE?  (gelezen 24208 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Carnaval/Haring happen. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Gepost op: 10-02-2004, 16:27:02 »
Beste mensen,

De drie dolle dagen komen er weer aan. Zelf vier ik het niet meer, hoewel ik me altijd prima heb geamuseerd, toen ik me wel in het feestgedruis stortte.

Sommigen ontvluchten ons land om lekker ergens anders uit te waaien, anderen maken er ongeveer een week een feest van.

Vertel hier wat jullie gaan doen, brand maar los. ::regenboog:: ::love:: ::oink::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2004, 18:47:37 door Bodejos »

Offline sjulie

  • Forumlid
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2004, 16:55:30 »
Ik vier geen carnaval,soms gaan we wel eens in Oosterhout kijken naar de carnavalsoptocht.
Op mijn vroegere katholieke basisschool hadden we wel carnaval en daar keek je dan ook echt naar uit.
Ben ik ooit nog eens verkleed geweest als zigeunermeisje, helemaal in de make-up met opplakwimpers(Jaaa...Cora ;)),o wat voelde ik me mooi.

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #2 Gepost op: 10-02-2004, 17:02:52 »
Wij gaan als het goed is een lang weekend weg, ergens in een hotel ofzo.

Maar als dat niet doorgaat, en zowiezo in andere jaren, gaan we alleen naar de optocht.
we're back :(

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #3 Gepost op: 10-02-2004, 17:13:03 »
Ten eerste... Drie dagen??  ::ohno:: Minstens vijf hier hoor... En ten tweede: Ik vier absoluut geen carnaval. Ik heb er een hekel aan en ontwijk de carnavallende mensen dan ook zo goed als het kan. Dus ga ik werken :) .

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #4 Gepost op: 10-02-2004, 17:15:08 »

 Dus ga ik werken :) .
Onderduiken, dus ;D

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #5 Gepost op: 10-02-2004, 17:19:47 »
Onderduiken, dus ;D

Ja, precies. Ik geef er echt zo verschrikkelijk weinig om. Het verkleden vind ik onzin, vorig jaar heb ik ook gewerkt met carnaval en het enige wat we toen hadden verkleed, was het wisselen van naambordjes ::) .

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #6 Gepost op: 10-02-2004, 17:23:37 »
Waar ik dus ontzettend om moest lachen:

Ik ging in 1996 naar Istanbul, dat was de enige bestemming die een beetje betaalbaar was, vanuit MaastrichAachen Airport. Het hele vliegtuig zat vol Limburgers die de carnaval zeiden te ontvluchten omdat ze er een gruwelijke hekel aan hadden. 11 keer raden wat ze daar aan de Bosporus gingen doen.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #7 Gepost op: 10-02-2004, 17:42:48 »
Ik vierde nooit zo carnaval, maar ik ben dit jaar door de carnavallers in mn klas overgehaald en nu ga ik het ook goed vieren ook! ::jaja::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #8 Gepost op: 10-02-2004, 17:44:31 »
Het is natuurlijk een hele goeie smoes om lekker te klooien op school( niet dat ik dat doe hoor ;) :P ) Maar ik geef helemaal niet om carnaval. Hier in het westen viert bijna niemand het en wordt het vooral gezien als een paar dagen van grappen uithalen.(soort Nieuwjaarsstunts, maar dan wat kleiner) Bijvoorbeeld een vage foto van iemand door heel de school hangen. Ben nog niet de klos geweest maar dat kan natuurlijk dit jaar komen 8)

p.s Ik heb nog wel een foto van iemand die ik rond kan hangen ;D

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #9 Gepost op: 10-02-2004, 19:16:47 »
Stelletje mietjes!  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Van vrijdagavond tot dinsdagnacht is het een groot feest en wordt er NIET geslapen tenzij de slaap niet meer is tegen te houden...

Verdere eisen:
Iedere dag is er één de BOB, in de daarvoor gehuurde bus ofwel hij regelt de taxi's. Je kunt je BOBdag afkopen door de drankjes voor de nieuwe BOB die dag te betalen.

Je bent vrolijk

Je doet ten alle tijden je groepsoutfit (Blouse) aan. Met bijnaam achterop en bijpassende ondershirt. Daarnaast is ook de tuinbroek verplicht. Gaat er iets kapot. Reservekleding is aanwezig!

Je kan aardig tegen een alcoholische versnapering

Je eet (iig 5 dagen NIET GEZOND)

We blijven bij elkaar

Vrijdagavond kroegentocht, zondagmiddag optocht en dinsdagavond slotavond zijn verplicht, en de rest eigenlijk ook.

Maandag is dweildag...

Voor verdere eisen zie het Matenboekje...

Carnaval Countdown: 1 week en 3 dagen...  ::trots:: ::trots::
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #10 Gepost op: 10-02-2004, 22:24:59 »
Van vrijdagavond tot dinsdagnacht is het een groot feest
Je kan aardig tegen een alcoholische versnapering
Je eet (iig 5 dagen NIET GEZOND)
Vrijdagavond kroegentocht, zondagmiddag optocht en dinsdagavond slotavond zijn verplicht, en de rest eigenlijk ook.

WAAROM WAAROM woon ik in het saaie Hilversum waar alleen brave mensen wonen en niks te beleven is, al helemaal niet met carnaval, en niet in brabant?  :\'(
En dan overdrijf ik niet... hier doen ze gewoon NIKS aan carnaval, zo saaaai

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #11 Gepost op: 12-02-2004, 14:15:38 »
hmm dat de optocht hier onder mn raam langs komt vind ik eigenlijk al carnaval genoeg... helaas ontkom ik er niet aan en moet ik de hele carnaval werken... wat nog veel erger is want carnaval met mensen die verstandlijk gehadicapt zijn en daarnaast ook nog eens doof zodat ze nog veel hardere blaaskappelen herrie nodig hebben is een trauma waar je niet zomaar overheenkomt...
Ik HAAT hossen, polonaises en......... nou ja ik vin t gewoon niks...

en omdat ik er helemaal niks mee heb, en ik ook nooit weet wanneer t weer zover is, vergeet ik ook gewoon vrij te vragen om de boel te ontlopen...

mmmm dr komt nog een dag dat ik naar t noorden ga emigreren
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #12 Gepost op: 12-02-2004, 15:21:48 »
Ik vind dus carnaval de grootste onzin die er bestaat. Vooral op duitsland zeg, als het weer op de tv is weet ik niet hoe gauw ik weg moet zappen. In Montfoort, vlak bij mij, doen ze er nog veel aan, maar ik heb er echt helemaal niks mee. Carnaval gaat weer lekker aan mij voorbij dit jaar.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #13 Gepost op: 12-02-2004, 16:58:46 »
Ik vind dus carnaval de grootste onzin die er bestaat.

Kort, krachtig en helemaal waar!
En ik ben jeugdprins geweest dus ik kan het weten!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #14 Gepost op: 12-02-2004, 17:03:26 »
Ik vier geen carnaval,soms gaan we wel eens in Oosterhout kijken naar de carnavalsoptocht.




Wat grappig....daar kom ik vandaan en daar ga ik zeker carnaval vieren! Van donderdagavond tot dinsdagavond. Altijd erg gezellig.... ::jaja:: En zondags idd "de optocht" en dan hebben we nog boerenbruiloft op maandag.....jajajaja van mij mag het feest losbarsten. Heb er keiveel zin in  ::ok::
That's all

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #15 Gepost op: 12-02-2004, 18:01:12 »
Ik ga geen carnaval vieren.. ik heb dr ook niks meej. Het word hier in Drenthe alleen in sommige buitendorpen gevierd maar verder helemaal niet..
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Gone

  • Forumlid
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #16 Gepost op: 12-02-2004, 19:29:10 »
En ik woon ongeveer zo Noordelijk dat ik bij springvloed zo de Waddenzee inval als ik uit de achterdeur stap, dus carnaval is hier helemaal iets van 'die Hollanders'...

Ik heb het wel eenmaal *gevierd*, in Valkenswaard en ik vond het helemaal niets meer dan dat ik ook op een gewone zaterdag doe als ik op stap ga...  :-\\ Nee dus, voor mij geen carnaval!

Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #17 Gepost op: 12-02-2004, 20:00:27 »
Joehoeee carnavalle!!!
DE tijd om familie, kennissen, bekenden...enz enz tegen te komen! Ik loop met een heeel stel mee met de intocht (Den Bosch!)..en daarna gewoon kroegen langs en feest vieren. Begin zaterdag avond...t/m dinsdag nacht 12h!
Verkleden en doen alsof 't niet gek genoeg kan.

Ook op mijn stage hebben we do-vr carnaval..lekker verkleden en hosse door de gymzaal.

(Dit is het derde jaar dat ik het echt vier...hiervoor vond ik het verschrikkelijk al die gekke mensen!)

 ::zwaai:: Houdoe! ::zwaai::
een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #18 Gepost op: 12-02-2004, 23:10:48 »
hmm ik geloof niet dat ik je tegen ga komen fenn...
waar ga je heen in den bosch?
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re: Carnaval vieren. Wel of niet, en zo ja, HOE?
« Reactie #19 Gepost op: 13-02-2004, 18:08:07 »
Nouw ik ga overal heen waar het gezellig is en waar ik gratis binnenkom. Ik denk vooral Cuba, bis, De Welvaart(daar zijn we altijd met hele familie)...en andere kroegen..op de parade enzo.
Linda woon je in den bosch dan (volgens mij weet ik dat wel, maar niet meer zeker)...kijk je naar de intocht?
een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks