Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3421632 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30040 Gepost op: 16-04-2021, 00:02:39 »
1. Fieldlabs zijn geen gedegen wetenschappelijk onderzoek en zeggen niets over wat wel en niet veilig kan. Ze doen officieel gedragsonderzoek, maar er is vaak geen duidelijke onderzoeksvraag en ze trekken er vervolgens epidemiologische conclusies uit (die ze niet kunnen trekken want dat testen ze niet). Zie bijv. dit twitterdraadje voor een betere uitleg: https://twitter.com/mdradvies/status/1381892734630395907. Ook het OMT is trouwens geen voorstander van de Fieldlabs.

2. We hoeven helemaal niet te gokken wanneer dingen veilig kunnen. Die kunnen weer als de virustransmissie daar laag genoeg voor is. Niet als we tegen code zwart aanzitten.

3. De financiële schade van de "lockdown" is de schuld van hun eigen beleid, en als je dan ook nog eens grote massa-events gaat organiseren die gaan leiden tot meer infecties zorg je er zelf alleen maar voor dat het nog langer duurt.

Overigens is er in het buitenland ook al onderzoek gedaan naar gedrag van mensen en besmettingsroutes in restaurants etc waar we ons op zouden kunnen baseren, en wordt er ook al in Nederland al echt wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het helpen van mensen met afstand houden... maar die krijgen geen cent van de overheid (https://twitter.com/mayaVirg/status/1382585978485870593).

De Fieldlabs lijken me een excuus om weer evenementen te kunnen organiseren.

Kunnen we de relaxhoek niet C-woord vrij houden #askingforafriend
::sorry::

Ik had ook niet moeten reageren, maar ik was al boos over alles en werd een beetje getriggerd door de vraag van LdH.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30041 Gepost op: 16-04-2021, 00:10:48 »
Kunnen we de relaxhoek niet C-woord vrij houden #askingforafriend
I am that friend


Plss? ;D #cwoordmoe
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30042 Gepost op: 27-04-2021, 10:14:19 »
Waarom worden al mijn foto’s gedraaid geplaatst ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30043 Gepost op: 22-05-2021, 08:44:50 »
Gaat LdH een smartfoon kopen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30044 Gepost op: 23-05-2021, 10:10:52 »
Ik moet nog even kijken hoe hij werkt (het abonnement gaat pas van de week in) maar ik heb de nieuwste Motorola G20 gekocht!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30045 Gepost op: 2-06-2021, 08:35:06 »
Komt er iemand langs in mijn strandbar?



Hier!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30046 Gepost op: 12-06-2021, 13:57:11 »
Vandaag werd mijn brievenbus volgepropt met 8 verschillende folders van een club die zich ''infoflyers.nl'' noemt.

Nergens een antwoordnummer te vinden, nergens een telefoonnummer.

Ze hebben het over infodemie en informatie-oorlog, en dat er een Neurenberg-tribunaal op stapel staat, en nog meer van die vage nonsens.

Een wappieclub, dat is wel duidelijk. Ik wil graag die troep retour zenden (nee, niet bij het oud papier, dus), maar ik vind nergens een aanknopingspunt.

Als ze mensen willen informeren, doe dat dan op een nette manier, en niet met het volplempen van brievenbussen. Daarmee schiet het zijn doel voorbij. Sowieso zonde van het papier.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30047 Gepost op: 12-06-2021, 15:19:22 »
Infodemie en ze proppen ongevraagd info in je brievenbus. Ironie ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30048 Gepost op: 12-06-2021, 16:01:25 »
Waarom geven we weer een platform aan deze totaal bij elkaar gezochte onzin.

Als je het niet eens bent met deze zooi, waarom past je het dan verder in Twitter, dit forum etc.

Gewoon niet verder verspreiden, des te eerder houdt het mogelijk op.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30049 Gepost op: 12-06-2021, 16:18:05 »
Als niemand er iets mee doet, blijft die strontvlek zich verspreiden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30050 Gepost op: 12-06-2021, 16:22:50 »
Als 1 iemand iets post naar 1 ander iemand zijn er 2 mensen die hier van weten, als deze 2e persoon het dan stilzwijgend laat verdwijnen , blijft dat bij 2 personen .

Als de tweed3 persoon het dan op Twitter gooit , dan blijft het niet bij 2 mensen.

Dus ik vraag me af, is het niet veel beter om over iets waar je geen aandacht aan wilt geven, dat ook niet te doen, in plaats van je er op socials over te beklagen .

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30051 Gepost op: 12-06-2021, 16:43:51 »
Nee, dit is precies zoals ik dit wil aanpakken. De tijd van doodzwijgen is voorbij.

Ik zie trouwens dat een neef van mij, die homepatisch arts zegt te zijn, dit vergif in Amerika op facebook aan het verspreiden is.
« Laatst bewerkt op: 12-06-2021, 16:45:38 door Bodejos »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30052 Gepost op: 12-06-2021, 17:04:43 »
Als niemand er iets mee doet, blijft die strontvlek zich verspreiden.

Laat deze zin paar keer tot je doordringen en je beseft dat dit niet klopt, als niemand er iets meedoet , valt  het vanzelf stil. Is als een trein die er wel is maar niet in beweging wordt gezet, die verplaatst zich ook niet. En verder zeg ik er niks meer Over , want het is a teveel aandacht en b totaal of topic nu,

Ot ik vraag me af waarom we nu wel tempo kunnen maken met de vaccinaties en dit een half jaar geleden nog niet kon! 

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30053 Gepost op: 12-06-2021, 17:11:31 »
Ot ik vraag me af waarom we nu wel tempo kunnen maken met de vaccinaties en dit een half jaar geleden nog niet kon!

Omdat er nu een veelvoud aan vaccins is  ;D
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30054 Gepost op: 28-06-2021, 07:28:00 »
Kent iemand hier misschien iemand (of is zelf iemand) die op zoek is naar woonruimte in Utrecht?

Ik heb een appartement gekocht (wat? Ja echt! Ik geloof het zelf ook nog niet helemaal ;D ) en zoek iemand om dat mee te delen.

Het gaat dus niet om een studentenkamer, maar om een appartement van 85m2 waar diegene dan dus de helft van zou huren voor rond de €800 incl., dus ik zoek geen beginnende studenten maar net of bijna afgestudeerden met iets meer budget ^^ Het is in Lombok vlakbij het station en het gaat in eerste instantie om tijdelijke huur van september tot mei met mogelijke verlenging :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30055 Gepost op: 28-06-2021, 09:01:58 »
Kent iemand hier misschien iemand (of is zelf iemand) die op zoek is naar woonruimte in Utrecht?

Ik heb een appartement gekocht (wat? Ja echt! Ik geloof het zelf ook nog niet helemaal ;D ) en zoek iemand om dat mee te delen.

Het gaat dus niet om een studentenkamer, maar om een appartement van 85m2 waar diegene dan dus de helft van zou huren voor rond de €800 incl., dus ik zoek geen beginnende studenten maar net of bijna afgestudeerden met iets meer budget ^^ Het is in Lombok vlakbij het station en het gaat in eerste instantie om tijdelijke huur van september tot mei met mogelijke verlenging :)
GEKOCHT! LEUK!
Ik ga vandaag toevallig een voorlopig koopcontract tekenen, dus ik zoek niks meer ::rofl::

OT: Ik vraag me af wat er mis is gegaan dat mijn vaccinatieafspraak niet in het systeem staat ineens en ik dus niet vandaag een vaccine kan halen. (Gelukkig kon ik gisteravond nog een plekje reserveren voor woensdag)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30056 Gepost op: 28-06-2021, 10:43:29 »
Kent iemand hier misschien iemand (of is zelf iemand) die op zoek is naar woonruimte in Utrecht?

Ik heb een appartement gekocht (wat? Ja echt! Ik geloof het zelf ook nog niet helemaal ;D ) en zoek iemand om dat mee te delen.

Het gaat dus niet om een studentenkamer, maar om een appartement van 85m2 waar diegene dan dus de helft van zou huren voor rond de €800 incl., dus ik zoek geen beginnende studenten maar net of bijna afgestudeerden met iets meer budget ^^ Het is in Lombok vlakbij het station en het gaat in eerste instantie om tijdelijke huur van september tot mei met mogelijke verlenging :)

Feli Lucy, leuke wijk. Lekker centraal .

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30057 Gepost op: 28-06-2021, 17:44:05 »
Ik weet zo niemand maar wel gefeliciteerd met de aankoop en vietfan ook ;)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30058 Gepost op: 28-06-2021, 19:29:52 »
GEKOCHT! LEUK!
Ik ga vandaag toevallig een voorlopig koopcontract tekenen, dus ik zoek niks meer ::rofl::

OT: Ik vraag me af wat er mis is gegaan dat mijn vaccinatieafspraak niet in het systeem staat ineens en ik dus niet vandaag een vaccine kan halen. (Gelukkig kon ik gisteravond nog een plekje reserveren voor woensdag)

Oeeehh! Het is dus gelukt! Leuk!!!!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30059 Gepost op: 29-06-2021, 11:39:21 »
Gefeliciteerd Lucy en Vieffan!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::