Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3420468 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30160 Gepost op: 4-07-2022, 22:57:23 »
Ooit vroeg Theo Koomen (wie kent hem niet?) zich na het verbreken van de 7-minutengrens bij het herenschaatsen op de 5 kilometer zich af of dat magische wereldrecord nog ooit verbroken zou gaan worden.

We zijn met gemoderniseerde technieken en dito trainingsmethodes 45 jaar naderhand 55 seconden sneller.....

Bij de 10 kilometer is er in 42 jaar 2 minuten afgereden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30161 Gepost op: 5-07-2022, 07:52:10 »
Het kan best tijden duren voor er een nieuw record komt, maar met een supertalent, en met bijv. net wat betere materialen/sportkleding e.d. zal er echt wel steeds weer iets van een tijd afgaan, of net een puntje meer gescoord worden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30162 Gepost op: 9-07-2022, 20:10:00 »
Telwerk met zeven  ::jaja::

was net alweer 7 over en
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30163 Gepost op: 19-07-2022, 22:07:48 »
Waarom mensen met deze temperaturen de hele dag hun raam open hebben.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30164 Gepost op: 16-08-2022, 18:51:14 »
Weet iemand hier hoe het staat met de zogenaamde "AWBZ-claim"?

Als die terecht is, en volledig tot uitbetaling komt, kost dat de staat maar liefst 70 miljard euro.

Waar gaat het om? In de jaren 2001-2013 is er een premie ingehouden, die bedoeld was om vergoedingen vanuit de AWBZ te bekostigen. Geclaimd wordt dat dat geld daar nooit voor gebruikt is, en dat dit nog in kas zit.

Er zijn mensen bezig om deze claim dóór te zetten, en als dat lukt, is dit nog een veel groter schandaal dan de toeslagen-affaire.

Weet iemand of dit een echte claim is, of dat het verhaal berust op een misverstand? Ik ben op internet gaan zoeken, en er is best het nodige over te vinden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30165 Gepost op: 29-08-2022, 13:11:59 »
Hoe kan een telefoon naar een andere telefoon bellen zonder dat iemand zeg maar zelf belt? Ik zat daarnet achter de computer, mijn moeder was aan het koken. Onze telefoons lagen in de tuin (anderhalve meter van elkaar af). Ik ren naar de tuin, aangezien ik gebeld werd. Bleek ik gebeld te worden door de telefoon van mijn moeder... (die was inderdaad aan het bellen!) Mijn moeder was er niet in de buurt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30166 Gepost op: 5-09-2022, 11:10:56 »
Hacking of 'hacking'. Tijd om de telefoon van je moeder te factory resetten, wachtwoorden aan te passen en geen vreemde links meer te klikken of apps te installeren.

Overigens zijn er ook apps die toegang hebben tot telefoon(bel)functies. ALTIJD als je een app installeert moet je kijken welke rechten hij toestemming toe vraagt, als het raar klinkt, niet toestaan. Een spelletje zou geen toegang nodig moeten hebben tot belfuncties, alleen bv tot je google account en media wellicht

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30167 Gepost op: 19-09-2022, 22:32:10 »
Ik heb een energiecontract dat nog tot ergens in 2024 doorloopt, ik geloof zelfs tot na dat jaar.

Wat ik me afvraag: het kabinet heeft nu besloten om de eenheidsprijs te gaan hanteren zoals die gold in januari dit jaar. Het is allemaal nogal prematuur, maar dat zou zomaar kunnen betekenen dat ik niets meer heb aan dat vaste contract.

Weet iemand hier hoe dat zit? Aan de ene kant: ik zou me eigenlijk gelukkig moeten prijzen dat ik dat contract heb.
« Laatst bewerkt op: 19-09-2022, 22:54:01 door Bodejos »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30168 Gepost op: 4-12-2022, 11:49:51 »
Zal er dit jaar nog een medeforummersquiz komen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30169 Gepost op: 4-12-2022, 19:40:08 »
It is written in the stars.

Maar als die er komt, weten de meesten ook wel wie er gaat winnen.




Zou het na morgen bij mij in de regio ook nog sneeuwen?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30170 Gepost op: 9-12-2022, 17:55:31 »
Zou het na morgen bij mij in de regio ook nog sneeuwen?
Heeft het een dag later nog gesneeuwd bij jou?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30171 Gepost op: 9-12-2022, 23:04:37 »
Nee, hier was het loos alarm. Terwijl het verderop in Zuid-Limburg toch aardig wit was.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30172 Gepost op: 19-12-2022, 21:12:35 »
Zal mijn maaltijdkeuze voor kerstmis de juiste zijn? Ik heb iets voor 3 dagen besteld, voor mijn broer en mij, waarmee we elke dag toch iets anders gaan eten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30173 Gepost op: 21-02-2023, 17:45:14 »
Ik was toe aan een nieuwe printer, en ik koos voor een flink bakbeest, dat niet zou misstaan in een klein kantoor. Even een investering, maar dan heb ik voorlopig niets meer nodig.

Het is een kleuren laserprinter van HP geworden met naast printen, ook scannen en kopiëren. Ik kan er ook mee faxen.

Nu vroeg ik me dus af: als die mogelijkheid er dan tóch op zit, hoe installeer ik die? Maar vooral: waar kan ik die voor gebruiken?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30174 Gepost op: 21-02-2023, 19:12:39 »
Ik was toe aan een nieuwe printer, en ik koos voor een flink bakbeest, dat niet zou misstaan in een klein kantoor. Even een investering, maar dan heb ik voorlopig niets meer nodig.

Het is een kleuren laserprinter van HP geworden met naast printen, ook scannen en kopiëren. Ik kan er ook mee faxen.

Nu vroeg ik me dus af: als die mogelijkheid er dan tóch op zit, hoe installeer ik die? Maar vooral: waar kan ik die voor gebruiken?

Haha faxen. Ik denk niet dat er nog veel mensen dat gebruiken, al is het relatief veilig voor zover ik weet. Heb je daar niet de telefoonlijn voor nodig? Anders is het eigenlijk gewoon scannen

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30175 Gepost op: 21-02-2023, 20:26:01 »
Ik begreep dat vooral artsen en apothekers het nog gebruiken. Juist vanwege dat veiligheids-aspect.

Ja, het gaat via een telefoonlijn, maar ik heb geen aansluitmogelijkheid meer voor dat kabeltje.

Zónder fax-mogelijkheid had ik de printer overigens óók gekocht, hoor.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30176 Gepost op: 25-03-2023, 14:55:07 »
Waarom is het zo rustig hier?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30177 Gepost op: 27-03-2023, 10:08:04 »
Mag een veganist als favoriete dier een leeuw hebben?
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30178 Gepost op: 27-03-2023, 13:55:47 »
Mag een veganist als favoriete dier een leeuw hebben?
Waarom niet? Een leeuw is een vleeseter, maar vegetarisch zijn is ook iets menselijks. Daar doet het dierenrijk op die manier niet aan mee ;D

OT: Hoe gaan de docenten mijn eerste gedeelte van mijn paper beoordelen?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30179 Gepost op: 29-10-2023, 11:54:41 »
Ik heb onlangs een (niet zo'n positieve) review geschreven voor een bedrijf. Op de revieuwpagina waren tot dat moment slechts twee reviews gegeven, waarvan de meest recente zo'n drie jaar gleden was geschreven. In de weeek nadat ik MIJN review daar plaatste, zijn er liefst zeven nieuwe reviews bij gekomen, allemaal met een vijfsterren-rating. Dit is nogal vreemd, dus ik vraag mij af of die reviews die na die van mij zijn geschreven of dat wellicht FAKE reviews zijn om de rating kunstmatig te beïnvloeden?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!