Op en top West-Vlaamse ja. Net als Hans, Muriel en Ingeborg. En als je dan onder elkaar bezig bent, dan verval je terug snel in dat dialect natuurlijk.
Wat de finalisten betreft: Kristien had het geluk natuurlijk en ieder ander die op dat moment die bandana had gekregen, had hem zeker ook gehouden. Ik ook hoor. Lieke en Vinni vond ik terechte winnaars bij de sterkste. Ik denk dat Vinni met de stenen ongeveer 15 sec sneller was dan Willem en met die flessen kon ie ook nog een tijdje door. Lieke was ook 2 sec sneller. Ze had dus beide zowel de voorronde als de finale gevonden, dus tercht gewonnen.
Bij de slimste waren het zeker 2 verrassingen. De voorronde bestond dus uit 3 proeven: tijd inschatten, puzzelen en cijfers onthouden. Saskia werd eerste, Muriel tweede, maar de winnaar werd dus toch Muriel. Bij de mannen werd Loek de allergrootste verrassing. Ik gunde het hen echt alletwee, want ik kon met alletwee goed opschieten.
De keuze voor de 3 laatste kandidaten ging eigenlijk relatief vlot moet ik zeggen. De eerste 2 namen waren we héél snel uit. Over de laatste hebben we iets langer gedaan.