Auteur Topic: Waar denk je NU aan?  (gelezen 1786013 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21540 Gepost op: 27-11-2015, 19:50:45 »
Op een andere site (een mengeling tussen een soort facebook, met foto's en blogs, en een forum) is iemand die zelfmoord heeft gepleegd. Ik heb haar 1x gezien, op een feest, kan me haar niet echt herinneren. Afgelopen weekend was de tweede editie van dat feest, en daar was ik niet bij. Na dat feest heeft ze het gedaan. De vriendinnen die met haar dat feest organiseerden, en enkele andere mensen, waren op de hoogte van haar plannen. In haar blogs, die ik niet eerder had gelezen, beschreef ze de afgelopen maand haar afscheid van de wereld. Het was een intelligente vrouw, en ze beschreef heel helder wat de verschillende persoonlijkheden in haar hoofd ergens van vonden en zo. Ze vertelt over haar laatste bezoek aan haar behandelaar (die wel begreep dat het t laatste bezoek was), en aan haar moeder (die niets van de plannen wist).

Ik vind het heel aangrijpend om te lezen, ben echt onder de indruk van haar, en van haar vriendinnen, en hoe zij reageren. Heel bijzonder dat je zo helder en zo intelligent kunt beschrijven hoe het is om te weten dat je zo ziek bent in je hoofd.
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21541 Gepost op: 27-11-2015, 21:18:50 »
Goed dat je dat down moment hebt doorstaan, en dat je je weer minder slecht voelt HDD. Het kan soms enorm opluchten om lekker te snotteren. Ik ben al jaren vrij labiel, en hoewel de emotionele snotterende momenten steeds minder vaak voorkomen blijf ik ze af en toe hebben, en dan toch ook wel weer een beetje koesteren, omdat het fijn is dat dat wrakkerige er dan uit is gekomen, of zo. Alsof je dan  weer een beetje frisser aan de volgende dag kunt beginnen.

Ik denk er nu aan dat ik gisteren na het hardlopen nog aan HDD dacht. Ik vroeg me ineens iets af bij mezelf, van een handeling die heel natuurlijk is, waarom ik dat eigenlijk deed, wat het nut ervan zou zijn dat je op zo'n moment dat doet, en toen dacht ik ineens 'dus zo komt HDD bij al die feitjes en verhalen, hij vraagt zich bij doodgewone dingen af waarom, en gaat dat dan opzoeken en uitpluizen, en ervan leren'. Ik heb het nog niet uitgezocht, misschien ga ik dat later deze week nog doen.

 ::hug::

 :D
 ::jaja::

[soms zijn woorden niet nodig.. oh, behalve deze toevoeging:] Misschien dat ik maar weer ga beginnen met feitverhaaltjes - kan wel eens goed voor m'n motivatie zijn ;)



Op een andere site (een mengeling tussen een soort facebook, met foto's en blogs, en een forum) is iemand die zelfmoord heeft gepleegd. Ik heb haar 1x gezien, op een feest, kan me haar niet echt herinneren. Afgelopen weekend was de tweede editie van dat feest, en daar was ik niet bij. Na dat feest heeft ze het gedaan. De vriendinnen die met haar dat feest organiseerden, en enkele andere mensen, waren op de hoogte van haar plannen. In haar blogs, die ik niet eerder had gelezen, beschreef ze de afgelopen maand haar afscheid van de wereld. Het was een intelligente vrouw, en ze beschreef heel helder wat de verschillende persoonlijkheden in haar hoofd ergens van vonden en zo. Ze vertelt over haar laatste bezoek aan haar behandelaar (die wel begreep dat het t laatste bezoek was), en aan haar moeder (die niets van de plannen wist).

Ik vind het heel aangrijpend om te lezen, ben echt onder de indruk van haar, en van haar vriendinnen, en hoe zij reageren. Heel bijzonder dat je zo helder en zo intelligent kunt beschrijven hoe het is om te weten dat je zo ziek bent in je hoofd.

 :-\\ ::hug:: klinkt.. alsof het nu goed is. Zulke teksten kunnen, met de wijsheid van achteraf, heel.. intrigerend zijn. ::jaja::

 ::hug::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21542 Gepost op: 28-11-2015, 10:05:10 »
Dat zeg je goed, intrigerend. Het feit dat een aantal mensen om haar heen er vanaf wisten en haar lieten gaan impliceert inderdaad dat het goed is zo. Dankjewel ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21543 Gepost op: 28-11-2015, 12:09:03 »
Op een andere site (een mengeling tussen een soort facebook, met foto's en blogs, en een forum) is iemand die zelfmoord heeft gepleegd. Ik heb haar 1x gezien, op een feest, kan me haar niet echt herinneren. Afgelopen weekend was de tweede editie van dat feest, en daar was ik niet bij. Na dat feest heeft ze het gedaan. De vriendinnen die met haar dat feest organiseerden, en enkele andere mensen, waren op de hoogte van haar plannen. In haar blogs, die ik niet eerder had gelezen, beschreef ze de afgelopen maand haar afscheid van de wereld. Het was een intelligente vrouw, en ze beschreef heel helder wat de verschillende persoonlijkheden in haar hoofd ergens van vonden en zo. Ze vertelt over haar laatste bezoek aan haar behandelaar (die wel begreep dat het t laatste bezoek was), en aan haar moeder (die niets van de plannen wist).

Ik vind het heel aangrijpend om te lezen, ben echt onder de indruk van haar, en van haar vriendinnen, en hoe zij reageren. Heel bijzonder dat je zo helder en zo intelligent kunt beschrijven hoe het is om te weten dat je zo ziek bent in je hoofd.

Verschrikkelijk!  :\'(

In mijn omgeving ook iemand gekend, die nog foto's met haar kinderen heeft laten maken voor als ze er niet meer was...zo droevig als je erover nadenkt.
...maar soms even niet :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21544 Gepost op: 28-11-2015, 17:26:49 »
Aan een gedicht passende bij de surprise...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21545 Gepost op: 28-11-2015, 18:16:24 »
Aan de documentaire die we moeten maken voor de opleiding

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21546 Gepost op: 29-11-2015, 12:02:40 »
Aan dat ik niet weet of mijn buik nou juist wel of geen honger heeft...
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21547 Gepost op: 29-11-2015, 13:48:11 »
Aan de warmte van dit forum...zoveel mensen die je niet persoonlijk kent maar die zo begaan zijn met elkaar en altijd een luisterend oor bieden ::bravo:: ::hug:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21548 Gepost op: 5-12-2015, 12:17:19 »
Lieve mensen die gisteren een rotbericht gekregen hebben en een onzekere tijd tegemoet gaan.  :\'(

Offline Luiaardje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • zzz
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21549 Gepost op: 5-12-2015, 12:21:06 »
Pakjesavond!
la-la-la

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21550 Gepost op: 5-12-2015, 12:37:32 »
Wat ik nou in vredesnaam voor mama moet maken :(
Ik pleit al jaren voor gedichten zonder surprises... Maar ja :P
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21551 Gepost op: 5-12-2015, 12:39:45 »
Wat ik nou in vredesnaam voor mama moet maken :(
Ik pleit al jaren voor gedichten zonder surprises... Maar ja :P
Ik andersom ;D. Gedichten zijn stom, corny, geforceerd bluh. Surprises kan je juist echt iets creatiefs mee ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21552 Gepost op: 5-12-2015, 12:53:38 »
Ja dat vind mijn zusje ook, maar ik vind juist gedichten schrijven heel leuk om te doen haha
En veel makkelijker :P
Schrijf ook altijd voor mijn ouders de gedichten voor de kinderen
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21553 Gepost op: 5-12-2015, 13:21:24 »
Ben voor vrije keuze, als het iig tenminste 1 van de 2 bevat.

Vanavond voor het eerst Sinterklaas bij de schoonfamilie, ben benieuwd...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21554 Gepost op: 5-12-2015, 13:40:31 »
als er niks aan is kom je maar lekker bij mij op de bank een wijntje drinken hoor ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21555 Gepost op: 5-12-2015, 13:59:09 »
Haha deal ;D


Ze hadden (hebben?) overigens een Sinterkaas-tentoonstelling de afgelopen weken, ik heb er dus alle vertrouwen in dat ze weten hoe je een leuke pakjesavond hebt  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 5-12-2015, 14:01:12 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21556 Gepost op: 14-12-2015, 13:27:25 »
Wat ik zal aantrekken tijdens de opnames van "Weet Ik Veel?" woensdag :-\\

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21557 Gepost op: 14-12-2015, 15:43:28 »
Wat er bovenaan in je kast ligt ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21558 Gepost op: 14-12-2015, 15:45:59 »
Wat er bovenaan in je kast ligt ::ok::

::ok::

Er zijn allemaal regeltjes voor tijdens zo'n opnamen. Zo mogen we geen ruitjes of kleine patronen en lijnen enzo want dat gaat bibberen dan op tv.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #21559 Gepost op: 14-12-2015, 15:48:53 »
Heb je als shirt de vlag van Ghana al overwogen? ::vergroot::

Val je in elk geval op :D ::ok::

--

ik denk nu dat ik maar beter even iets nuttigs kan gaan doen met m'n hoofd ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.