Auteur Topic: Reality Song Contest-editie 20  (gelezen 271447 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1860 Gepost op: 18-07-2020, 22:34:36 »
Ik ben nog steeds niet voor een restrictie in genre/smaak etc..
Juist de variatie is leuk. 40vrouwen is net zo min leuk om naar te luisteren dan 40 mannen met gitaren.

Ik deed ook een keer compleet wat anders deze keer. Vond het niet mijn ding, maar wel leuk om keer te doen. Hoopte dat het zou scoren vanwege de gitaren-beuheid. Helaas.

You made me go lococoooooo
Eens  ::jaja::

Ben ook tegen een editie met alleen maar vrouwen bijvoorbeeld, omdat vrouwen ook gewoon horen te kunnen winnen in een editie als deze. Zou dan alleen wel fijn zijn als dat weer eens zou gebeuren, of überhaupt een iets andere act  :-X al sinds voorjaar (?) 2016 hebben er alleen nog maar mannen gewonnen waarvan het grootste deel met gitaar of piano vgm  :P

Het belangrijkste is dat iedereen zijn eigen smaak punten blijft geven natuurlijk  ::ok::

En ik deed ook wat anders deze keer  ::jaja:: heb twee keer eerder al iets soortgelijks ingestuurd en dat scoorde allebei eigenlijk wel goed (13e en 9e als ik me het niet vergis), en deze was ook wel wat minder vergeleken met die twee, maar scoorde wel nog lager dan mijn slechtste inzending, misschien wel dé slechtste inzending, ooit op het RSF



Een nog lagere plek had ik dus niet verwacht en is eigenlijk ook nja... onterecht als je het vergelijkt met Thank You For Your Love ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1861 Gepost op: 18-07-2020, 23:04:49 »
Zeg ik heb een vrouw ingestuurd, maar volgens mij heb ik geen punten gekregen.  ;)

Volgens mij zijn we het allemaal wel eens dat iedereen lekker moet insturen wat ie zelf wil. Welk soort muziek dan ook. Ik snap dat het frustrerend is als een bepaald genre vaak wint, als je dat niet leuk vindt. Maar ik ga er niet anders door stemmen.

Ik geloof dat  meer dan 75% van mijn Spotify playlist een man en/of wel een gitaar bevat. Die muziek vind ik over het algemeen het leukst. Hier ik stem op liedjes die ik leuk vindt. Dat kan nog steeds van alles zijn ,  maar ik ga niks uitsluiten,  omdat het 'te populair ' is.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1862 Gepost op: 18-07-2020, 23:08:49 »
Het belangrijkste is dat iedereen zijn eigen smaak punten blijft geven natuurlijk  ::ok::
::jaja::

En uhm nouja, ook een vrouw moet een goed liedje hebben om punten van me te krijgen  ;D
Frankje Lapi

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1863 Gepost op: 18-07-2020, 23:14:09 »
Ik geloof dat ik 12de ben geworden, als dat daadwerkelijk zo is hoor je mij niet klagen!  :D (Met 13de of 14de ook niet natuurlijk.)
Ik wist dat ik het linkerrijtje moest halen om met D3LTA de hoogst geëindigde inzending van Griekenland te worden, dat is dus gelukt. Dat voelt al als een overwinning.  ::tandpastasmiley::

Ik vond het een leuke editie, veel nieuwe muziek ontdekt. Er staan zelfs 13 liedjes in mijn playlist:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bedankt voor de organisatie Fabian en Wouter!  ::bravo:: En nogmaals gefeliciteerd B&W!  ::bravo::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1864 Gepost op: 18-07-2020, 23:14:29 »
Ik vind Estland een terechte winnaar. ::bravo::

Letland en Marokko scoorden ook onwijs goed, en die hadden volgens mij geen mannen met gitaren, dus laten we nou niet meteen in paniek raken. Ik vind de uitslag nog vrij divers voor RealityNet's doen, en dat Estland ging winnen had ik van te voren ook al zien aankomen, maar ik vond het ook gewoon een ontzettend goed nummer.

Absoluut een geslaagde editie wat mij betreft. ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1865 Gepost op: 18-07-2020, 23:40:23 »
Gefeliciteerd B&W!
Top inzending en verdient dus ook de overwinning ::bravo::

Zelf 24e. Ik had al wel wisselende meningen en ongeveer deze uitslag verwacht, maar toch jammer om na iets van 12 landen met 37 punten 4e te staan en vervolgens nog minder dan 20 punten erbij te krijgen.

Ik vond het weer een erg leuk festival en ook een aantal inzendingen die in mijn playlist belanden.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1866 Gepost op: 19-07-2020, 00:00:41 »
Ik had toch voor mijn witte Bosnische man plus gitaar moeten gaan. Maar kreeg vorige keer commentaar omdat er geen clip was en ja hier dus ook niet. Als ik eens iets leuks vond was er weer geen clip bij.  ::)

Maar bij deze had ik sowieso punten van Starlight moeten hebben!  ::tandpastasmiley::


Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1867 Gepost op: 19-07-2020, 00:11:15 »
Gefeliciteerd B&W, verdiende winnaar! ::bravo::

En mrchipie en Brtdm gefeliciteerd met jullie podiumplaatsen! ::ok::

Zelf zeer tevreden met mijn vijfde top 4-notering op rij! ::trots:: Dat had ik in eerste instantie echt niet verwacht na deze loting...

Ik vond het weer super leuk om te organiseren! Enorm bedankt Wouter voor de fijne samenwerking. Maar ik laat het organiseren nu graag weer aan jou over. ::hug::

Ik zal morgen nog even de SpacyColours-bokaal en leuke statistiekjes delen. ::nieuwsgierig::
« Laatst bewerkt op: 19-07-2020, 00:12:47 door Fabiann »
🜃

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1868 Gepost op: 19-07-2020, 00:12:41 »
Gefeliciteerd B&W, verdiende winnaar! ::bravo::

En mrchipie en Brtdm gefeliciteerd met jullie podiumplaatsen! ::ok::

Zelf zeer tevreden met mijn vijfde top 5-notering op rij! ::trots:: Dat had ik in eerste instantie echt niet verwacht na deze loting...

Ik vond het weer super leuk om te organiseren! Enorm bedankt Wouter voor de fijne samenwerking. Maar ik laat het organiseren nu graag weer aan jou over. ::hug::

Ik zal morgen nog even de SpacyColours-bokaal en leuke statistiekjes delen. ::nieuwsgierig::

Weten we de volledige top 40 lijst al aangezien we ook landen met het dezelfde aantal punten hebben  ::rofl::.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1869 Gepost op: 19-07-2020, 00:14:43 »
Oh ja de officiële eindstand zal ik ook morgen posten... ::joehoe::
🜃

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1870 Gepost op: 19-07-2020, 00:25:37 »
Proficiat met je winst B&W! Dank voor het hosten Fabiann en wouterv! Het was weer een leuke editie ::jaja::

Wat meer punten voor Andorra was natuurlijk nog beter geweest ::jaja::

Krijg ik bonuspunten voor het goed inschatten waar ik zou eindigen? ;D #dtv

Goeie vraag :D
2024: wie is de Mol?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1871 Gepost op: 19-07-2020, 00:54:36 »
Het is bij mij niet per se dat mannen met gitaren altijd goed scoren, maar ik heb wel een zwak voor indiepop en dat zijn bovengemiddeld vaak witte mannen met gitaren. Maar vorige keer was Lotte met Pauken voor mij een vergelijkbaar nummer, en dat deed het ook goed. Dus ik denk dat het meer om het genre gaat dan om wie het zingt. Gewoon meer indiepop van vrouwen insturen dus! ::jaja::

En daarnaast zijn de nummer 2 en 3 vaak wel andere genres, dus het is gelukkig ook zeker niet zo dat iets anders hier niet scoort. Hoewel ik zelf helaas meestal een stuk slechter scoor als ik vrouwelijke artiesten instuur :-\\

Ik had toch voor mijn witte Bosnische man plus gitaar moeten gaan. Maar kreeg vorige keer commentaar omdat er geen clip was en ja hier dus ook niet. Als ik eens iets leuks vond was er weer geen clip bij.  ::)

Maar bij deze had ik sowieso punten van Starlight moeten hebben!  ::tandpastasmiley::


::rofl::
Had sowieso best een puntje kunnen pakken, maar met zo'n titel had ik inderdaad niet anders gekund :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1872 Gepost op: 19-07-2020, 01:25:34 »


Ik vond het weer super leuk om te organiseren! Enorm bedankt Wouter voor de fijne samenwerking. Maar ik laat het organiseren nu graag weer aan jou over. ::hug::


Insgelijk Fabiann, ik vond het een leuke samenwerking maar editie 20 kon niet zonder de host die het jarenlang gedaan heeft.

Ik ben superfier op de deze topeditie; een record aantal deelnemers en iedereen die op tijd was met alles, dus geen gediskwalificeerden.
klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1873 Gepost op: 19-07-2020, 01:28:37 »
B&W dank om dit lied te delen met ons!  ::bravo::

Fabiann en WouterV bedankt! Dit blijft voor mij het hoogtepunt van het forum. Op naar de volgende editie

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1874 Gepost op: 19-07-2020, 01:34:05 »
Voor wanneer staat de volgende editie gepland?

@wouterv: zou je voor aanvang van de volgende editie misschien een PM met een aankondiging kunnen sturen naar de deelnemers van deze editie? Ik ben zelf al een tijdje niet meer zo actief op RN (had voor dit songfestival al een jaar niets gepost...). Doordat ik RN niet zo vaak meer checkte, heb ik de vorige 3 edities gemist en was ik bij deze eigenlijk ook al te laat met inschrijven. Fabiann stuurde eerder nog wel eens zo'n aankondiging per PM en dat vond ik toen erg handig. :) ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1875 Gepost op: 19-07-2020, 01:42:04 »
Kom er net achter dat ik wel 12e ben geworden, want ik heb wel een keer 10 punten gekregen. Dus ging het om de 8 punten en dat heb ik wel en Griekenland niet  ::rofl::. Dus ik heb het maanden geleden goed gegokt dat ik 12e zou worden - maar hoe dan?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1876 Gepost op: 19-07-2020, 02:05:14 »

@wouterv: zou je voor aanvang van de volgende editie misschien een PM met een aankondiging kunnen sturen naar de deelnemers van deze editie? Ik ben zelf al een tijdje niet meer zo actief op RN (had voor dit songfestival al een jaar niets gepost...). Doordat ik RN niet zo vaak meer checkte, heb ik de vorige 3 edities gemist en was ik bij deze eigenlijk ook al te laat met inschrijven. Fabiann stuurde eerder nog wel eens zo'n aankondiging per PM en dat vond ik toen erg handig. :) ::ok::

Ik zal dit eens bekijken.
klaar voor de strijd

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1877 Gepost op: 19-07-2020, 08:30:09 »
Gefeliciteerd, B&W! ::bravo::

Ik had zelf verwacht dat Marokko ging winnen. Estland had ik een beetje over het hoofd gezien.

Leuke editie met een behoorlijk hoog niveau. Geen gediskwalificeerden is inderdaad ook wel opmerkelijk. ::ok::


Fabiann en wouter bedankt voor de organisatie!
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1878 Gepost op: 19-07-2020, 11:03:10 »
-- met excuus voor de vertraging...


En de winnaar van Realitynet's Song Contest Oslo 2020 is...

  Estonia

::confettie:: ::confettie:: ::confettie::

Ewert and The Two Dragons - Pictures
met 161 punten!

Van harte gefeliciteerd B&W!

::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


De officiële einduitslag! ::cheerleader::
1. Estonia (161 punten)
2. Latvia (130 punten)
3. Morocco (116 punten)
4. Russia (112 punten)
5. Jordan (91 punten)
6. Libya (74 punten)
7. Bosnia & Herzegovina (73 punten)
8. Armenia (71 punten)
9. Romania (70 punten)
10. Belgium (70 punten)
11. Moldova (70 punten)
12. Lebanon (69 punten)
13. Greece (69 punten)
14. Czech Republic (69 punten)
15. Slovakia (68 punten)
16. Belarus (68 punten)
17. Lithuania (64 punten)
18. North Macedonia (63 punten)
19. Cyprus (61 punten)
20. Algeria (60 punten)
21. Turkey (58 punten)
22. United Kingdom (57 punten)
23. Hungary (56 punten)
24. Ireland (54 punten)
25. Croatia (49 punten)
26. Spain (46 punten)
27. Andorra (44 punten)
28. Iceland (44 punten)
29. Slovenia (40 punten)
30. Albania (37 punten)
31. Ukraine (34 punten)
32. Tunisia (27 punten)
33. Serbia (26 punten)
34. Luxembourg (25 punten)
35. Azerbaijan (21 punten)
36. Egypt (19 punten)
37. Georgia (17 punten)
38. Israel (17 punten)
39. Poland (14 punten)
40. Montenegro (6 punten)

Tiebreakers:
* Romania ontving eenmaal 12 punten, Belgium en Moldova niet.
* Belgium ontving zesmaal 8 punten, Moldova tweemaal.
* Lebanon en Greece ontvingen tweemaal 12 punten, Czech Republic eenmaal.
* Lebanon ontving eenmaal 8 punten, Greece niet.
* Slovakia ontving driemaal 12 punten, Belarus eenmaal.
* Andorra ontving tweemaal 12 punten, Iceland eenmaal.
* Georgia ontving eenmaal 8 punten, Israel niet.

En nog even een rangschikking speciaal voor DaisyNieky voor de RN Ranking:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 19-07-2020, 11:29:26 door Fabiann »
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest-editie 20
« Reactie #1879 Gepost op: 19-07-2020, 11:04:45 »
Nieky doet de ranking tegenwoordig, ik ben geen AL meer ;)