Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 102930 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Tabletop - Gezelschapsspellen
« Gepost op: 28-10-2014, 23:30:38 »
Geen idee waar ik het moest posten, maar aangezien (forum) tussen haakjes staat in dit board, leek me dit nog wel een geschikte plaats.

Ik heb net Tabletop ontdekt, een show op youtube, beetje reality achtig, over bordspellen.


En toen dacht ik:  ::oink:: Dit moeten we totally in het echt ook eens doen!  ::oink:: Ook filmen en biechten tussendoor en daarna op een privé kanaal op youtube gooien zodat enkel mensen hier het kunnen zien (en het dus niet wereldwijd open op youtube staat).  ;D

Nouja of ook niet natuurlijk. Het leek me nog wel grappig.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2016, 21:30:28 door Robbieazerty »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop
« Reactie #1 Gepost op: 28-10-2014, 23:45:49 »
::rofl::

Ik ben voor ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #2 Gepost op: 30-10-2014, 22:31:59 »
Ah, kom jij dan ook eens op spelletjesdagen? ::hypocriet::


Maar die zouden dan al helemaaaaal niet meer opschieten ::) :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tabletop
« Reactie #3 Gepost op: 31-10-2014, 09:50:46 »
TableTop is zo leuk, Wel meer van Geek & Sundry btw.


Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tabletop
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2015, 10:59:16 »
http://www.tabletopday.com/

Jammer dat er geen tabletop day in Nederland is :(.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #5 Gepost op: 18-08-2015, 21:26:18 »
Trouwens.. over geek & sundry gesproken..




..right, ik ga m'n nerdpunten even kwadrateren ofzo ::) ...




Kwam toevallig eergister van Geek & sundry een video-series van D&D tegen [that is: Dungeons & Dragons] genaamd Critical Role ennummmm.. dat is awesome.
Want zowel de Dungeon Master als de spelers zijn voice-actors dus dat geeft een awesome sfeer aan alles.

Anyway, dit is de eerste aflevering





Niet dat ik overigens zelf ooit D&D heb gespeeld.. ennnn misschien is dat maar goed ook. :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Tabletop
« Reactie #6 Gepost op: 18-08-2015, 21:40:48 »
Wie begint er ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tabletop
« Reactie #7 Gepost op: 18-08-2015, 21:51:52 »
Ik heb de eerste paar afleveringen gezien maar ik vond ze wat te lang. Het idee vind ik wel erg leuk maar ik kan gewoon niet de tijd en het geduld vinden om er voor te gaan zitten om het te kijken. :(
Zelfde geldt trouwens voor de RPG TableTop series. Leuke mensen, leuk verhaal maar kost me te veel tijd om te volgen :P

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #8 Gepost op: 18-08-2015, 22:05:35 »
I knowww.. dat vind ik ook veruit het grootste nadeel :P

Tabletop heeft volgens mij ook nog eens het nadeel dat het steeds andere spellen.
Maarja, dat duurt tenminste geen.. 3 uur..  ::) :P

Weet daarom ook nog niet precies wat ik er mee aan ga moeten. :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #9 Gepost op: 24-09-2015, 17:32:34 »
Ik heb me eerder dit jaar ingeschreven om elk kwartaal een goodiebox van Wil Wheaton te ontvangen (kostte wel wat, maar ik dacht laat ik het eens proberen) en daar zat vorige keer oa een startersset van een Dungeons & Dragons RPG in.

Denk niet dat het spellenmiddagmateriaal is, maar misschien moet er voor geïnteresseerden iets aparts voor georganiseerd worden om het te spelen?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop
« Reactie #10 Gepost op: 24-09-2015, 17:33:45 »
Dat kan altijd natuurlijk ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #11 Gepost op: 24-09-2015, 17:46:47 »


Via een kickstarter ofzo? Wat tof trouwens dat je dat hebt gedaan :D

Wat zit er qua d&d-set in? Iets als regelboekje, 2 sets dobbelstenen, en misschien een mini-campaign of iets dergelijks?




Ga denk binnenkort nog eens wat tabletop-videos kijken, die blijven toch ook awesome ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Tabletop
« Reactie #12 Gepost op: 24-09-2015, 18:20:22 »
Geen idee wat voor spel het is, maar de plaatjes op google zien er goed uit  ::jaja::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #13 Gepost op: 24-09-2015, 18:27:33 »
via www.quarterly.co

Er zit een set dobbelstenen in (4-zijdig, 6 zijdig, 8-zijdig, 10-zijdig, 12-zijdig en 20-zijdig), een starter set rulebook, een D&D Adventure adventure book van 64 pagina's (Lost Mine of Phandelver) en 5 pregenerated karakters met character sheet and supporting reference material.

Alles wel in Engels uiteraard.



Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #14 Gepost op: 24-09-2015, 19:23:09 »
Wat een tof concept, Quarterly ::oink::

--

Yup, dat klinkt wel als de essentials - zeker als je er ook nog premade characters bij krijgt. Maarrrr die kunnen natuurlijk ook zelf gemaakt worden ;D

Geen idee wat voor spel het is, maar de plaatjes op google zien er goed uit  ::jaja::

Dungeons and Dragons bedoel je?

Daar heb je wat weinig aan plaatjes vrees ik - het is voor.. hmm.. 90% een fantasiespel.

Het is zegmaar vergelijkbaar met wanneer je een adventuregame zou spelen met een groep vrienden op de computer, en je allemaal een eigen personage bent. En 1 persoon, de dungeon master, doet wat normaal het spel c.q. de computer doet. Dus die schept de wereld, is de personages die je onderweg tegenkomt etc. In dit geval is er al een vooraf-gemaakte wereld via Lost Mine of Phandelver.
De Dungeon master 'is' zegmaar de wereld. Want wat je kunt doen, is slechts begrensd door wat je kunt bedenken [terwijl het in een computerspel natuurlijk is obv wat het geprogrammeerde toelaat]. Dus stel.. hmm, je wilt een kroegbaas overtuigen van je goede intenties, door je voor te doen als zijn overleden moeder. Dan beslist de Dungeon Master hoe moeilijk dat is, en hoe hoog je vervolgens minimaal moet dobbelen om succes te hebben [in dit geval heel hoog ;)].

Dat vind ik op zich wel charmant aan zulke spellen - er zijn sowieso in het dagelijks leven, maar ook bij spellen, nauwelijks nog plekken waar je als volwassene daadwerkelijk je een beroep doet op je fantasie. Dit daarentegen draait er op.

edit: ohja, en je kunt alternatief Critical Role kijken voor hoe het daadwerkelijk gaat, maar dat duurt dus.. lang. En de aflevering die ik heb gelinkt is de eerste, dus daar zit een enorme introductie aan vast.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Tabletop
« Reactie #15 Gepost op: 24-09-2015, 19:28:33 »
Hoe nerd ben ik als ik zeg dat me dat awesome lijkt om ns te spelen? ;D
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #16 Gepost op: 24-09-2015, 19:32:05 »
Nice :D

En nog lang niet zo nerdachtig als ik met Critical Role zo'n 10 posts hierboven ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #17 Gepost op: 24-09-2015, 20:32:34 »
Er zit ook een leeg character hseet bij, dat je uiteraard tot in het oneidnige door een kopieerapparaat kan laten gaan zodat iedereen zijn eigen karakter kan maken.

Woohoo allemaal gamenerds hier!  ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #18 Gepost op: 24-09-2015, 22:48:52 »

Via een kickstarter ofzo? Wat tof trouwens dat je dat hebt gedaan :D

Via kickstarter heb ik laatst Lobotomy mee gefund, omdat het er gaaf uit zag. Een spel waarin je een patiënnt in een insane asylum speelt en samen met je medespelers wil ontsnappen, maar door je psychische ziektes zie je het personeel (verpleegsters, dokters, hoofd van de afdeling, etc) als monsters die je aanvallen/tegen willen houden.


Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Tabletop
« Reactie #19 Gepost op: 24-09-2015, 23:15:26 »
Dit klinkt allemaal best wel gaaf!  ::ok:: Mooie tips!