Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 102939 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop
« Reactie #80 Gepost op: 14-10-2015, 17:33:31 »
Het is ook awesome. Heb het eens naar een spelletjesdag genomen, maar jij moest zonodig trivial pursuiten. Dus hebben Lucy, D*N, Vieffan, MC en ik de wereld maar gered van de ondergang.

Ik neem en volgende keer weer mee, met de 2 uitbreidingen erbij. En ik doe mee als bio-terrorist!!)

 :\'(  ::)Ahem!! Geeft niet hoor ik red de wereld wel geheel onzelfzuchtig. Daar hoef ik verder helemaal geen credits of bedankjes voor. Zo doen echte helden dat.  :-X

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop
« Reactie #81 Gepost op: 14-10-2015, 22:01:01 »
Was het spel 'Concept' er toevallig ook? Dat lijkt me ook een enorm leuk spel. Dan moet 1 persoon zonder praten, maar met een bord met allerlei symbolen, duidelijk maken wat er op zijn kaartje staat (bv een uitdrukking, film, object). Voorlopig alleen nog in het engels beschikbaar, en ook in TableTop (of was het TableTop Day?) gespeeld.

Ja, dat was er ook ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #82 Gepost op: 14-10-2015, 23:33:58 »
:\'(  ::)Ahem!! Geeft niet hoor ik red de wereld wel geheel onzelfzuchtig. Daar hoef ik verder helemaal geen credits of bedankjes voor. Zo doen echte helden dat.  :-X
::schaam::
Ik wist dat ik iemand vergat! Maar ik zat aan het max aantal spelers... Maar Lucy en D*N speelden samen één rol zeker?

Sorry sorry! Het is door jou dat we gewonnen hebben uiteraard!


Concept was er ook ja. Dezelfde uitgever als cash n guns. Wil ik ook ooit proberen... Maar zoveel spellen, zo weinig tijd....

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tabletop
« Reactie #83 Gepost op: 15-10-2015, 11:00:33 »
::schaam::
Ik wist dat ik iemand vergat! Maar ik zat aan het max aantal spelers... Maar Lucy en D*N speelden samen één rol zeker?
::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop
« Reactie #84 Gepost op: 15-10-2015, 11:07:58 »
Wij waren 1 ::love::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #85 Gepost op: 15-10-2015, 22:17:30 »

When 2 become 1!  ::zingen::


Ik heb net de eerste ronde van Pandemic Legacy gespeeld. Het is nu al chaos en wanhoop en ik heb al een eerste kaart moeten vernietigen!!  ::oink:: Met pijn in het hart en een paar keer diep ademhalen en toen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #86 Gepost op: 15-10-2015, 22:34:40 »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tabletop
« Reactie #87 Gepost op: 16-10-2015, 10:05:34 »

Dit.
Ik zou dat echt niet aankunnen ::rofl::
Wel heel leuk idee, maar omg

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #88 Gepost op: 16-10-2015, 12:38:02 »
Ik heb weleens bij een vriend getriviant (begint echt te klinken alsof ik een triviant obsessie heb  :o), en daar spelen ze vaak genoeg dat er een goede kans is dat ze een vraag van eerder herhalen en het zo weten.

.. Dus na het stellen van een vraag, wordt die doorgestift  :-\\



Daar heeft de verwoesting..  destructie.. Nog een duidelijk doel, maar hier  ???
Ik ben te soft voor deze spellen ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop
« Reactie #89 Gepost op: 16-10-2015, 12:40:35 »
Misschien hebben ze inspiratie gekregen van Wreck this journal ?
...maar soms even niet :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #90 Gepost op: 16-10-2015, 12:41:40 »
Dat vind ik dan wel weer een aardig idee  :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #91 Gepost op: 16-10-2015, 19:04:52 »
 Wreck this journal heb ik ook nog liggen. Die heeft al vanalles moeten doorstaan!

Maar bij het spel vond ik het wel moeilijk. Maar... Het was de opdracht om het te doen. :)
Maar ik had exact dezelfde reactie.

Het pastte echter wel in het verhaal... Maar dat zal ik in spoiler uitleggen, voor als iemand dit ooit nog wil spelen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 16-10-2015, 19:30:09 door Robbieazerty »

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Tabletop
« Reactie #92 Gepost op: 16-10-2015, 19:08:54 »
Wreck this journal ::love::

Mijne stinkt ;D
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop
« Reactie #93 Gepost op: 16-10-2015, 21:36:43 »
Wreck This Journal heb ik hier ook al ehm.. 3 jaar liggen ;D Zat laatst te bedenken dat ik er ook maar eens iets mee moet gaan doen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #94 Gepost op: 17-10-2015, 20:16:43 »
Ik zou dat toch niet kunnen denk ik.... en de kaarten ergens in een kluis opbergen ofzo... ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop
« Reactie #95 Gepost op: 18-10-2015, 00:38:28 »
Ik zou dat toch niet kunnen denk ik.... en de kaarten ergens in een kluis opbergen ofzo... ::hypocriet::

 ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #96 Gepost op: 27-10-2015, 19:37:37 »
Zat laatst de Dragon Age afleveringen van Tabletop te kijken (dnd-gelijkend spel). Misschien is er in de snijtafel veel weggevallen - maar die DM was saai!   :-X



also, omdat ik vandaag even nuttige dingen voor me uit zat te schuiven: we kunnen op zich een one-off mini adventure doen tijdens de aankomende spelletjesdag. Zodat mensen aan d&d kunnen snuffelen, en als ze het niets vinden maar.. Idk, anderhalf uur kwijt zijn. Dat zou ik opzich wel in elkaar kunnen draaien..

Hoewel ik het nooit eerder heb gedaan, en het dus ook een groot fiasco kan worden  ;D

Maar met kleine verhaallijn en vooraf gemaakte karakters, zou ik vermoeden dat iets van 1 of 1.5 uur zou moeten kunnen..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop
« Reactie #97 Gepost op: 27-10-2015, 19:54:51 »
 ::ok::

En wat is Idk?
also, omdat ik vandaag even nuttige dingen voor me uit zat te schuiven: we kunnen op zich een one-off mini adventure doen tijdens de aankomende spelletjesdag. Zodat mensen aan d&d kunnen snuffelen, en als ze het niets vinden maar.. Idk, anderhalf uur kwijt zijn. Dat zou ik opzich wel in elkaar kunnen draaien..
2024: wie is de Mol?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #98 Gepost op: 27-10-2015, 20:01:42 »
I don't know ::rofl::
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #99 Gepost op: 27-10-2015, 22:01:02 »
Oh, ja, dat was inderdaad I don't know :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.