Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 102950 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #120 Gepost op: 24-11-2015, 23:04:52 »
Qua tweepersoons kaartspellen weet ik ook niet meteen iets, maar een uitermate goeie bron is boardgamegeek.com. Daar heb ik voor alle combinaties al geeklists gevonden. Ik zou in google "2 player" card game bgg ingeven en waarschijnlijk kom je dan al op een topic in een van de fora van bgg (boardgamegeek dus) terecht waar iemand dezelfde vraagt heeft gesteld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop
« Reactie #121 Gepost op: 25-11-2015, 13:54:48 »
Leuke tip, thnx! ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Tabletop
« Reactie #122 Gepost op: 25-11-2015, 14:19:01 »
Ik lees nu de spelletjes pas terug. Zitten echt super leuke spelletjes tussen. ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #123 Gepost op: 2-12-2015, 23:39:26 »
Oh ja, 2 weken geleden ben ik dan weer naar Spel 2015 geweest in Antwerpen. Dit keer in m'n eentje waardoor je wel wat minder speelt omdat je in spelende groepen moet infiltreren. Dus ik heb gezorgd dat ik als eerste bij een tafeltje stond waar een spel uitgestald stond en dan kwam iemand de spelregels uitleggen en kwamen er gaandeweg mensen bij die dan ook mee speelden. Zo heb ik in totaal met 9 verschillende mensen spellen gespeeld. Was wel leuk.

Ik speelde:
Cacao

Je moet cacao verhandelen om geld te verdienen. Dit doe je door tegels aan bestaande jungle tegels aan te leggen. Op je eigen tegels staan aan de randen mannetjes. Het aantal mannetjes bepaalt hoeveel keer je die bepaalde actie moet doen. Dus als je een rand met 3 mannetjes aan een tegel met een cacaoboon legt, krijg je 3 cacaobonen. Verder zijn er nog tegels om cacaobonen te verkopen, watertegels om je waterdrager op je eigen ronde speelveld verder te zetten (hoe verder die staat, hoe meer punten), soort van maya kalenders waarmee je je tegel bovenop een reeds gelegde tegel van jezelf mag leggen, waardoor je de aangrenzende acties opnieuw mag doen, etc etc. Leuk, simpel en snel spel!

The Game

The Game is een coöperatief spel waarbij je zo veel mogelijk kaarten moet weg zien te spelen voordat het spel voorbij is. Je doet dit door 98 kaarten af te leggen. Er zijn 2 kaarten voor stapels die oplopen vanaf 1, 2 kaarten voor stapels die aflopen vanaf 100 en dan de kaarten 2 t/m 99.
Elke speler krijgt 6 handkaarten en je moet dus je kaarten een voor een wegspelen. Op de stapels van 1 naar hoger moet je in opgaande volgorde je kaarten leggen. Dus als je daar meteen 98 legt, kan op die stapel al bijna niets meer gelegd worden. En bij de stapels van 100 naar beneden moet je dus aflopen.
Je moet minstens een kaart afleggen en mag er 2. Het is coöperatief, dus je kan zeggen tegen andere spelers zeggen dat ze van een bepaalde stapel moeten afblijven omdat jij daar wil spelen. Je mag nooit zeggen welke kaarten je hebt.
Het moet dus altijd oplopend zijn op de stapels vanaf 1 en aflopend op de stapel vanaf 100. Je mag alleen terug naar beneden of naar boven als je exact 10 terug of vooruit gaat. Dus in de stapel van 100 naar beneden mag je op een 82 kaart, de 92 kaart leggen, waardoor je weer 10 hoger gegaan bent en je weer meer kans hebt om kaarten kwijt te geraken. Was wel entertainend, maar blijkbaar vrijwel onmogelijk om al je kaarten uit te spelen. Op het einde tel je hoeveel kaarten je over hebt en dan zie je in de spelregels of dat een goede score is of niet.

Codenames
Zie de Essen post waar ik dit spel met D*N, Molcrazy en 2 Fransen heb gespeeld.

Catacombs

In Catacombs moet je verschillende dungeon rooms doorlopen met telkens monsters erin. De monsters worden bestuurd door de speler die de rol van Dungeon Lord op zich neemt. De anderen moeten samenwerken om de monsters te verslaan. Je speelt door schijfjes te schieten over een veld. Elk personage heeft een eigensterkte plus kunnen er extra wapens of andere rewards gekocht worden waarmee je je kan upgraden.

Het was wel oké, maar ik weet niet of het schijfjes schieten echt mijn ding is.


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #124 Gepost op: 2-12-2015, 23:39:59 »
Daarnaast heb ik gekocht:
Last Night On Earth

Een zombiespel waarbij één of 2 spelers de zombies spelen en tot 4 andere spelers de helden spelen die het tegen de zombies opnemen. Er zijn verschillende missies mogelijk. De zombies moeten vooral de helden aanvallen. Voor de helden kunnen er allerlei missies zijn zoals "Die Zombies Die" waarin 15 zombies gekilled moeten worden, "Burn 'Em Out" waarbij zombie spawning pits vernietigd moeten worden, "Defend Manor House" waarbij je een huis moet verdedigen (vanaf er 9 zombies binnen zijn is het game over voor de helden), "Save the Twonsfolk" waarbij je dorpelingen moet zoeken in gebouwen om ze te redden, etc. De helden zijn allemaal bestaande karakters met hun voor- en nadelen. Het spel wil vooral het idee van de horrorfilm weergeven en doet dat o.a. door acteurs te gebruiken voor de afbeeldingen op kaarten en in de spelregels die verkleed zijn als de helden en als zombie.

Nosferatu

Een hidden identity spel (zoals Weerwolven) waarbij Dracula met de hulp van Renfield verschillende vampierenjagers wil bijten, terwijl de vampierenjagers proberen te achterhalen wie Dracula is. Renfield is bekend voor alle spelers en is een beetje de moderator. Hij bepaalt zelf wie hij Dracula maakt, omdat hij de kaarten uitdeelt. Vervolgens krijgt iedereen 2 kaarten en bepaalt Renfield ook wie de startspeler is. Een ronde start met de startspeler die 2 kaarten pakt en vervolgens één kaart aan Renfield geeft en eentje open op een aflegstapel legt. Iedereen kan die open kaart zien en daaruit zijn conclusies nemen. Vervolgens draait Renfield een kaart om van de nachtstapel. Als daar een zonsopkomst uit komt is de nacht voorbij en kijkt Renfield welke kaarten de spelers hebben ingeleverd. Vervolgens kan er vanalles gebeuren afhankelijk van de kaarten:
- bijtkaart: Elke bijtkaart in de stapel kaarten die de spelers aan Renfield hebben gegeven, wordt door Renfield aan een van de spelers toegekend. Die spelers is gebeten. Zodra er 5 bijtkaarten op tafel liggen, hebben Dracula en Renfield gewonnen. Dracula wil dus veel bijtkaarten op de stapel krijgen en de jagers net niet. Maar omdat er ook een kaart open weg gelegd moet worden is het voor Dracula ook handig om open een bijtkaart weg te gooien, zodat iedereen denkt dat hij NIET Dracula is (anders had hij die bijtkaart wel aan Rnefield gegeven)
- nachtkaart: dit voegt een extra nachtkaart toe aan de nachtkaartenstapel van Renfield. Meer kans dus dat de zon pas laat op komt en er dus meer spelers aan de beurt komen, waardoor dus ook Dracula aan de beurt komt. Als jager wil je dus ook zo weinig mogelijk nachtkaarten in de stapel.
- knoflookkaart: als de stapel énkel bestaat uit knoflookkaarten, mogen de spelers een ritueelkaart kiezen wat hen een voordeel oplevert. Als alle 5 de ritueelkaarten gespeeld zijn, winnen de jagers.
- gossipkaart: die doet niks, maar kan wel knoflookkaarten verstoren, aangezien een stapel volledig uit knoflookkaarten moet bestaan om het ritueel te kiezen.

Als de zonsopkomstkaart getrokken is, mag de startspeler (die de houten staak heeft) kiezen of hij Dracula gaat neersteken of de staak aan iemand anders geeft die dan de startspeler wordt. Je moet wle zeker zijn van wie Dracula is, want als het fout is, hebben de jagers sowieso verloren. Als Dracula wel wordt neergestoken, winnen de jagers.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #125 Gepost op: 2-12-2015, 23:47:23 »
En dan las ik gisteren op Kickstarter over het spel Secret Hitler. (Klik de link voor een filmpje met alle uitleg)
Hoewel de naam redelijk controversieel is (maar wat wil je van de makers van Cards Against Humanity) lijkt het me nog wel een leuk spel. Wederom een hidden identity (Weerwolven-achtig) spel. Je kan het nu sponsoren op kickstarter, maar ze hebben ook een gratis print and play vrijgegeven waarbij je zelf de kaarten en benodigdheden kan printen, knippen en plakken!

Ik zal eens kijken of ik het klaar kan spelen tegen volgende spelletjesdag!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #126 Gepost op: 3-12-2015, 09:39:28 »
Secret Hitler ::) klinkt wel sterk als The Resistence / De Mol ::vergroot::

--

Last Night on Earth hebben ze eerst bij Tabletop gedaan, denk in het eerste seizoen. Waar Felicia Day een compleet nutteloos zombiekarakter maakte, zodat de zombies een enorm nadeel hadden ::)

Leek me een leuk spel ::jaja::

Oh trouwens, daar leek er enigszins een ontwerpfout met het respawnmechanisme te zijn. Misschien kwam het door het specifieke scenario, maar het was aan het eind voordelig om dood te gaan ::) Dus misschien moet dat nog wat worden gefinetuned ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop
« Reactie #127 Gepost op: 3-12-2015, 12:55:13 »
Het was wel oké, maar ik weet niet of het schijfjes schieten echt mijn ding is.

Doet me denken aan Flick 'em Up ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop
« Reactie #128 Gepost op: 2-01-2016, 03:06:28 »
Niet te geloven: wat zijn er eigenlijk veel spellen op de markt en wat kennen jullie er een hoop. Dat het je lukt om er 9 op een dag te spelen Robbie  ???
Wij doen hier gemiddeld drie uur over een spel dat ongeveer een uur moet duren  ::rofl::

Laatste aanwinst: Munchkin. Alleen de spelregels zijn al supergrappig.
"Bepaal wie mag beginnen door de dobbelsteen te gooien en over het resultaat te discussiëren; over deze zin en over het feit dat een van deze woorden geen effect lijkt te hebben."
"Elke andere onduidelijkheid koet worden ondersteund door luide argumenten tussen de spelers, waarbij de eigenaar van het spel het laatste woord heeft."

Het doel is om monsters te doden en daardoor levels te stijgen. Daardoor word je gaandeweg het spel sterker en kun je ook sterkere monsters aan. Je maakt gebruik van je karaktereigenschappen, voorwerpen en spreuken of vervloekingen die je al hebt of gedurende het spel verwerft. Mislukt dit, dan kun je een "portie ellende" over je heen krijgen. Wat dat is verschilt per monster . De makers waren vast erg melige mensen wat het ene monster is nog grappiger dan het andere, net als de vervloekingen en voorwerpen.

Het leuke is dat je medespelers kunt helpen ( waarbij je zelf ook voordeel kunt halen) maar ook kunt tegenwerken. Als iemand al heel ver is, gaat iedereen diegene natuurlijk tegenwerken en wordt het dus heel lastig voor diegene. Ook zitten er allerlei regels in die de spelbalans verbeteren zoals: als je aan het eind van je beurt meer dan vijf kaarten in je hand hebt, dan moet je het overschot geven aan degene(n) met het laagste level.

Kunnen jullie me ook helpen bij het zoeken van een Sinterklaascadeau? Mijn vriend en ik houden van kaartspellen als een soort van klaverjassen met z'n tweeën. Ook het kaartspel voor 2 van de Kolonisten van Catan spelen we graag. Risk met z'n tweeën vinden we niet leuk. Triviant hebben we alleen een oude versie van en daar hebben we al twee of drie keer alle kaartjes van gehad. Welk leuk (kaart)spel is voor ons een aanrader?

Ik moest meteen aan Caesar en Cleopatra denken (ondertitel: een kaartspel voor twee spelers) . Het is best ingewikkeld, maar als je het eenmaal snapt wel erg leuk. ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het komt er op neer dat je je invloed (in de vorm van kaarten met een bepaalde waarde) moet aanwenden om de gunst van de patriciers voor je te winnen en zo een meerderheid te krijgen. bij het inzetten van invloed kun je ook bluffen, want aan het begin van het spel leg je al 10 kaarten gedekt neer. Verder heb je actiekaarten die je al aan het begin van het spel op volgorde mag leggen. Als je het spel een beetje onder de knie hebt en denkt te kunnen voorspellen hoe de ander het gaat spelen heb je het spel dus zelf in de hand. Ieder heeft een eigen set met precies dezelfde kaarten, dus dat is heel eerlijk.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop
« Reactie #129 Gepost op: 2-01-2016, 09:35:34 »
Oh klinkt leuk allebei Ycaris!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop
« Reactie #130 Gepost op: 2-01-2016, 11:01:19 »
Munchkin is superleuk! Moeten we ook een keer spelen ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop
« Reactie #131 Gepost op: 2-01-2016, 12:27:57 »
Heb Munchkin nog nooit gespeeld maar de naam zegt me wel iets ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Tabletop
« Reactie #132 Gepost op: 2-01-2016, 17:53:35 »
Van Munchkin wordt ik altijd net iets te fanatiek. Maar het is echt fantastisch, een van m'n favoriete kaartspellen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #133 Gepost op: 3-01-2016, 12:49:49 »
Ben wel benieuwd naar Munchkin - het is een nogal berucht spel ;D



--

Heb gister een serie spelletjes gedaan met vrienden :D

- Eerst Small World, soort Risk 4.0 - echt een enorme verbetering ::bravo:: Het is net als Risk feitelijk gebiedjes veroveren op tegenspelers, maar paar substantieele veranderingen:
* Er zijn maar een gelimiteerd aantal rondes [bij de versie voor 5 spelers: 8], dus je hebt niet een spel van 3 uur.
* Iedereen is een bepaald ras en heeft een bepaalde eigenschap. Dus als je bv de Handelaar-skeletten bent, dan krijg je door de handelaar eigenschap een extra overwinningspunt per gebied dat je aan het eind bezet; en door de skelleten krijg je een extra skelet-fiche [lees: een leger bij risk] per 2 gebieden die je veroverd. Totaal zijn er iets van 15 rassen, en 25 eigenschappen, voor honderden random combinaties ::ok::
* Het nut van ieders ras is nogal gelimiteerd, meestal tot iets van 2-3 beurten. Wat je daarna doet is dat je ze in Verval laat gaan, en een nieuwe ras/eigenschap combinatie uitzoekt, om vanaf een nieuwe plek op het bord binnen te vallen en te gaan veroveren.
Dus zit VEEL meer variatie in dan Risk :)

- 7 Wonders; spel gecentreerd rond het verzamelen van resources en het bouwen van gebouwtjes. Er zijn totaal 3 overkoepelende rondes. Bij elke ronde pakt iedereen een stapel kaarten, kiest er 1 van uit, speelt deze, en geeft de overige kaarten door. Dus het is ook wel handig om op te letten wat je buur nodig heeft.. en dat eruit te halen ;)
Leuk spel, maar denk niet geweldig genoeg dat ik het zou kopen.

- Pandemie; topspel ::love:: Eerste keer nipt, in de laatste beurt, gewonnen. De andere keer gingen we veel sneller, hadden we alles prima onder controle.. en kregen vervolgens 3 epidemieën op rij - en waren we dood. ::)

- Het Stenen Tijdperk; een van mijn favoriete spellen ::love:: En onverwacht bleek ik bij de uiteindelijke puntentelling verpleterend te winnen ::tandpastasmiley::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop
« Reactie #134 Gepost op: 3-01-2016, 19:59:18 »
- Het Stenen Tijdperk; een van mijn favoriete spellen ::love:: En onverwacht bleek ik bij de uiteindelijke puntentelling verpleterend te winnen ::tandpastasmiley::

Is inderdaad ook wel leuk ::jaja:: je hebt zoveel opties dat je soms niet weet wat je best kan doen :P
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #135 Gepost op: 3-01-2016, 20:10:40 »
Yap!

En het is ook heel goed met 2 spelers te doen - net als Small World overigens. Daar heb je nl. borden voor 2, 3, 4, en 5 spelers, zodat de oppervlakte bij het aantal spelers past. Maar ook dan blijven meer spelers natuurlijk toch wat leuker ;)

Bij Het Stenen Tijdperk is het bv ook heel interessant of je het bij een stam van 5 persoontjes houdt, en misschien vrij snel voedselloosheid nastreeft, of voor zoveel mogelijk persoontjes gaat [10 of 12 or something] en er dan gewoon elke beurt een aan het jagen zet.
En een strategie die geweldig met 1 tegenstander werkt, hoeft helemaal niet bij 3 tegenstanders te werken :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #136 Gepost op: 3-01-2016, 21:31:21 »
Niet te geloven: wat zijn er eigenlijk veel spellen op de markt en wat kennen jullie er een hoop. Dat het je lukt om er 9 op een dag te spelen Robbie  ???
Keihard doorspelen.;)

Van Munchkin heb ik enkel iets van Cthulhu versie, die was in de uitverkoop en ik had er al zo veel van gehoord dat ik het kocht. Maar vond er eigenlijk niks aan en dacht toen van nou ik snap waarom het in de uitverkoop stond. Maar misschien ligt het gewoon aa ndie Cthulhu versie.

- Pandemie; topspel ::love:: Eerste keer nipt, in de laatste beurt, gewonnen. De andere keer gingen we veel sneller, hadden we alles prima onder controle.. en kregen vervolgens 3 epidemieën op rij - en waren we dood. ::)
*Pandemie nerd modus aan* Je kan eigenlijk nooit 3 epidemieën achter elkaar hebben. Want als je bvb met 5 epidemie-kaarten speelt, moet je vijf stapels maken en in elke stapel één epidemie kaart tussen schudden en vervolgens de 5 stapels op elkaar leggen. Dus er kunnen hoogstens 2 epidemiën achter elkaar komen, als er bij de ene stapel een epidemie bovenaan lag en bij de stapel die daarop ligt een epidemie onderaan ligt. Maar 3 achter elkaar kan eigenlijk niet.
(of bedoelde je outbreaks?)


Ik ben ook helemaal gek van het spel. Heb met kerst de zoveelste uitbreiding gekregen, waar je oa ipv naar de steden ook naar 'the hiterlands" moet omdat er ziektes overgedragen worden van mens op dier en je dus de hiterlands in moet om apen, kippen, varkens en koeien te onderzoeken (en die hebben ook hun eigen vakje waar kubussen op komen te leggen en waar outbreaks plaats kunnen vinden)

Heb ook Pandemic: The Cure gekregen: Pandemie met dobbelstenen, dobbelstenen, dobbelstenen!

En Pandemic Legacy is nog steeds mijn ultieme favoriet. Jammer dat het eindig is.

Smallworld en Stenen Tijdperk vind ik ook leuk ja. En 7 Wonders al heel veel van gehoord. In 2015 is er blijkbaar een 2-spelers versie daarvan uitgekomen waar iedereen wild van is geworden. dus ben eigenlijk wel benieuwd geworden naar het hele 7 Wonders.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #137 Gepost op: 3-01-2016, 22:15:08 »
*Pandemie nerd modus aan* Je kan eigenlijk nooit 3 epidemieën achter elkaar hebben. Want als je bvb met 5 epidemie-kaarten speelt, moet je vijf stapels maken en in elke stapel één epidemie kaart tussen schudden en vervolgens de 5 stapels op elkaar leggen. Dus er kunnen hoogstens 2 epidemiën achter elkaar komen, als er bij de ene stapel een epidemie bovenaan lag en bij de stapel die daarop ligt een epidemie onderaan ligt. Maar 3 achter elkaar kan eigenlijk niet.
(of bedoelde je outbreaks?)

Nee, epidemieën.

Wantttt voor een maximale hoeveelheid onzekerheid over epidemieën waren ze allemaal door de gehele stapel geschud, ipv 1 stapel per kaart ;D
Maar soms heb je dan 100% puur pech, en dan is dit het resultaat ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop
« Reactie #138 Gepost op: 3-01-2016, 23:24:12 »
Dan is het lekker eng inderdaad!  ;D

Zo ziet Pandemic: The Cure er overigens uit:


en dan de uitbreidingen:
On The Brink:

Hier komt er een paarse ziekte bij. Je kan ook met een bio-terrorist spelen (de Mol) of een versie waarbij de Epidemie kaarten aangepast zijn. Bij de eerste epidemie kaart moet je kijken van welke ziekte er de meeste stenen op het bord liggen. Dat wordt de hardnekkige ziekte en dan staat er op elke epidemie kaart wat er met die ziekte gebeurt. Dingen als: in elke stad waar er 2 stenen van de hardnekkige ziekte staan, moet je er eentje bijzetten, waardoor je ineens met heel veel steden op de rand van een outbreak zit etc.

In The Lab:

Je moet in een labo een cure vinden voor de ziektes. Niet meer door kaarten uit te wisselen en 5 van dezelfde kleur in te leveren. In plaats daarvan moet je samples van ziektes nemen (de stenen) en die in petri-schaaltjes op een apart spelbord leggen die dan onderzocht en verplaatst kunnen worden om een cure te vinden. Maar je kan ze enkel onderzoeken in een research station.

State Of Emergency:

Er komen 2 add-ons van The Hinterlands aan je spelbord en een dobbelsteen met aap, varken, koe of haan erop. Daar moet je elke keer voordat je steden gaatinfecteren mee gooien en daar komt dan een steen van die kleur op te staan.
Er zijn nog andere versies in deze State of Emergency die ik nog niet gespeeld heb. Oa eentje met slechte event kaarten. Die dus een negatief effect hebben. En ook de Super Bug challenge, maar ik weet nog niet hoe die werkt.

En dan is er ook nog Contagion, die helemaal andersom werkt: je bent het virus en wil zoveel mogelijk mensen ziek maken. :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop
« Reactie #139 Gepost op: 4-01-2016, 10:46:43 »
On the brink heb ik volgens mij bij m'n spellenwinkel zien liggen ::jaja::

Maar heb je bij die versies niet eigenlijk.. veel te weinig tijd? :-X Zeker In the Lab ziet er uit alsof ziektes curen vrij traag is.
Op m'n laatste potje na, heb ik met alle spellen so far gehad dat er net wel of net niet genoeg blauwe kaarten zijn. Dus dat het heeeel nauw steekt met hoeveel beurten je hebt :-\\
Then again, daarbij werd ongetwijfeld niet altijd de optimale strategie gevolgd ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.