Auteur Topic: Tabletop - Gezelschapsspellen  (gelezen 102989 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #160 Gepost op: 21-03-2016, 16:17:26 »
Je moet vantevoren kiezen of je rood, geel, blauw of groen bent? Niks voor mij... ::hypocriet::

 :P
2024: wie is de Mol?

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #161 Gepost op: 23-03-2016, 18:52:02 »
Tsja, de ene dag kom je een oude (maar nog geldige) Bart Smit cadeaubon tegen, de dag erna zie je een eendagsaanbieding, en drie dagen later heb je een spel en niemand om het mee te spelen  :\'(  ::ok::


Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #162 Gepost op: 23-03-2016, 20:07:16 »
Wat een leuke spellen hebben jullie gespeeld op de beurs!  ::bravo::


Tsja, de ene dag kom je een oude (maar nog geldige) Bart Smit cadeaubon tegen, de dag erna zie je een eendagsaanbieding, en drie dagen later heb je een spel en niemand om het mee te spelen  :\'(  ::ok::



Meenemen naar spelletjesdag!  :D  (maar dat duurt nog lang)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #163 Gepost op: 27-03-2016, 15:32:03 »
Met de zes mini-uitbreidingen!  ::ok::
Daar heb ik er 2 van, en tegenwoordig zijn die blijkbaar zo moeilijk te verkrijgen, dat je 25 euro voor zo'n mini doosjes moet betalen (bij bol.com toch). Dus je hebt een fortuin in handen!

En inderdaad, naar spelletjesdag komen en meenemen. :)

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #164 Gepost op: 28-03-2016, 01:21:21 »
Met de zes mini-uitbreidingen!  ::ok::
Daar heb ik er 2 van, en tegenwoordig zijn die blijkbaar zo moeilijk te verkrijgen, dat je 25 euro voor zo'n mini doosjes moet betalen (bij bol.com toch). Dus je hebt een fortuin in handen!

En inderdaad, naar spelletjesdag komen en meenemen. :)
De tegels van de mini-uitbreidingen zitten niet in een apart doosje of zoiets, maar het zijn meer sheets waar je ze uit kunt halen. Voorbeeldje hier: http://puu.sh/nWgZD/138644b7c2.jpg

Dus zijn ze niet in door, en weet niet of veel collectors daar iets aan vinden dan. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat die zo duur zijn dan  :o Maar dat is wel zo. Voor de geïnteresseerden: http://www.bartsmit.com/nl/bsnl/carcassonne-big-box-2012-1

Meenemen naar spelletjesdag!  :D  (maar dat duurt nog lang)

Helaas kan ik zeer waarschijnlijk of niet of maar eventjes op die dag, ligt aan de locatie  ::ohno::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #165 Gepost op: 28-03-2016, 15:15:21 »
Sliedrecht ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #166 Gepost op: 15-04-2016, 21:22:35 »
Ik heb voor mijn verjaardag Arkham Horror gekregen van mijn ouders. Dit spel neemt de meeste plaats in op tafel van alle spellen die ik heb!  ::oink::


Zelfs Nox heeft er 2 videos voor nodig om het te beschrijven:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik heb het één keer in mijn eentje gespeeld om de regels te leren kennen (plus het is ook voor 1 speler speelbaar) en was daar alleen al 3 uur mee bezig, maar dat kwam ook omdat ik om de 5 minuten iets in het 25 pagina tellende spelregelboek moest opzoeken. :)

Daarnaast heb ik op boardgamegeek een Belg gevonden die het amper te vinden spel Escape: The Curse of the Temple te koop had, nog helemaal nieuw.
Dus daar ben ik nu ook trotse bezitter van!


Het is één groot adrenaline-chaos-gedoe, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik ga hier altijd te hard in op en begin dan tegen iedereen te gillen... Maar zo leuk! :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #167 Gepost op: 16-04-2016, 00:28:35 »
 ::rofl::

En ik had gisteren al moeite met de spelregels van hoogspanning
You'll never walk alone

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #168 Gepost op: 16-04-2016, 08:19:09 »
En snap je die intussen? Anders neem maar mee naar een spelletjesdag als je ooit kan. Ik heb ook Hoofspanning en al meerdere keren gespeeld, dus ik ken de regels intussen wel.


Overigens is het op 30 april International Tabletop Day. Geen idee of er in België of Nederland een spellenwinkel iets mee doet. Misschien moet ik mijn appartementje nog eens open gooien voor wie zin heeft...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #169 Gepost op: 16-04-2016, 08:38:45 »
Het is één groot adrenaline-chaos-gedoe, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik ga hier altijd te hard in op en begin dan tegen iedereen te gillen... Maar zo leuk! :)

Awesome, neem je het volgende keer mee?  ::hypocriet::

Ik kan helaas 30 april niet  :( :( :(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #170 Gepost op: 16-04-2016, 11:39:42 »
En snap je die intussen? Anders neem maar mee naar een spelletjesdag als je ooit kan. Ik heb ook Hoofspanning en al meerdere keren gespeeld, dus ik ken de regels intussen wel.

Ja snapte het wel, maar de tactiek erachter heb ik totaal nog niet door....
Ik won wel, met 1 euro verschil XD
We speelden alleen periode 1
You'll never walk alone

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #171 Gepost op: 16-04-2016, 13:34:31 »
Overigens is het op 30 april International Tabletop Day. Geen idee of er in België of Nederland een spellenwinkel iets mee doet. Misschien moet ik mijn appartementje nog eens open gooien voor wie zin heeft...

Ik kan ook niet: opendeurdagen.
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #172 Gepost op: 29-04-2016, 12:46:01 »
Even ook maar hier melden: ik ga de International Tabletop day op 30 april niet kunnen houden. Sowieso konden veel mensen toc hal niet en intussen is er iets anders tussen gekomen bij mij.


Back on topic: opnames voor het vierde seizoen van TableTop zijn begonnen en zouden juni/juli online komen.

Dit is de lijst spellen die ze gaan doen:
Lanterns
Fury of Dracula
Mysterium
Code Names
Fate Core
Dragon Farkle
Flash Point
Harbour
Eldritch Horror
Star Realms
Monarch
Star Trek – 5 Year Mission
Champions of Midgard
Steam Park
Tiny Epic Galaxies
Welcome To The Dungeon
Misspent Youth

Zie hier voor meer info

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #173 Gepost op: 30-04-2016, 18:32:20 »
Ik ben heel erg benieuwd naar "Revenge of the dictators" wat eind 2016 schijnt uit te komen...
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #174 Gepost op: 30-04-2016, 19:35:39 »
is dat wat ik van de titel verwacht ?
#kantochniet






wordt nog ruzie wie wie moet zijn :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #175 Gepost op: 30-04-2016, 23:14:20 »
Even ook maar hier melden: ik ga de International Tabletop day op 30 april niet kunnen houden. Sowieso konden veel mensen toc hal niet en intussen is er iets anders tussen gekomen bij mij.


Back on topic: opnames voor het vierde seizoen van TableTop zijn begonnen en zouden juni/juli online komen.

Dit is de lijst spellen die ze gaan doen:
Lanterns
Fury of Dracula
Mysterium
Code Names
Fate Core
Dragon Farkle
Flash Point
Harbour
Eldritch Horror
Star Realms
Monarch
Star Trek – 5 Year Mission
Champions of Midgard
Steam Park
Tiny Epic Galaxies
Welcome To The Dungeon
Misspent Youth

Zie hier voor meer info

Ik ken er geen een, nóg niet. Tabletop is echt zo leuk, zal zeker fan worden van een aantal  ::joehoe::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #176 Gepost op: 1-05-2016, 11:31:26 »
Ik ben heel erg benieuwd naar "Revenge of the dictators" wat eind 2016 schijnt uit te komen...
Met Adolf Hipster  ::rofl::
Het was in ieder geval al een succes op kickstarter.

En van de Tabletop lijst heb ik Codenames al een paar keer gespeeld. Oa met D*N, Molcrazy, Daisy en Vieffan. :)
En Eldritch Horror heb ik op mijn iPad.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #177 Gepost op: 23-05-2016, 10:41:27 »
Zaterdag zijn Starlight, De_Witte, hulpdakdekker en ik dus naar Ducosim in Amersfoort gewest en daar hebben we het volgende gespeeld:

Een prototype van een Nederlandse meneer die De Piratenbende ontwikkeld heeft. We mochten het spelen en hij kon door onze speelsessie leren wat er nog eventueel aangepast moest worden.

Het is een samenwerkingsspel waarbij wij als piraten van de vier verschillende goederen (avocado's, bananen, sinaasappelen en kokosnoten) telkens één op onze pirateneilanden moeten stockeren. En dit voordat de Spaanse schepenvier goederen op hun eiland hebben. We konden ook die Spaanse schepen aanvallen en zo hun goederen afpakken. Leuk spel en we hebben gewonnen! Gelijk het enige spel waarbij ik een winnaar was volgens mij :)

Codenames
Ook al gespeeld op Spiel met D*N en Molcrazy en in Eindhoven met Daisy, Vieffan en Molcrazy.
Deze keer twee keer gespeeld. Starlight en De_Witte versus Hdd en ik. En wij hebben tweemaal verloren.


Revenge of the Dictators

Nog een prototype, waar hierboven al over gesproken werd. Leuk spel! Weet nog niet of ik het zou willen hebben, omdat het einde wat eentonig wordt (kijken of de president thuis is en als ie al thuis is, moet je nog hoog genoeg gooien met de 20-zijdige dobbelsteen, dus dit kan lang duren en zit veel geluksfactor in).
Starlight was de beste dictator!  ::ok::

Royals & Rebels
Ik kreeg hier geen plaatje van gevonden. En kwam er toen achter dat het intussen RevoltaAA heet. En dat hebben we in Veldhoven ook gespeeld en vonden we toen niets aan volgens mij. Maar ik heb wel de indruk dat dit iets anders werkte. Maar daarom vond ik het nog niet per se leuk.
We hebben het 3 keer gespeeld, allemaal gewonnen door De_Witte!

Rincala

Een simpel houten spel, met toch strategie erin. Wel leuk, maar ook hier heb ik niet kunnen winnen. Die eer ging eerst naar Starlight en toen naar De_Witte.


Dus HDD en ik waren de grootste losers van de dag eigenlijk.


En oh ja, ik heb nog een laat verjaardagscadeau ontvangen via de post. Room 25.

Geen idee of iemand de film Cube kent? Een film waarbij een aantal onbekenden opgesloten zitten in een kamer. Het blijkt een doolhof van kamers te zijn met allerlei valstrikken en ze moeten samenwerken om eruit te geraken.
Daarop is dit spel gebaseerd. Je moet ook hier samenwerken om room 25 te vinden en die kamer vervolgens uit het grid te duwen met alle spelers op die room 25. Maar er zitten dus allerlei verraderlijke kamers.
Er zijn verschillende spelvarianten: samenwerken, ieder voor zich of samenwerken maar één of 2 zijn een geheime agent die moeten zorgen dat niemand ontsnapt.
Ik zit er nog niet helemaal in, maar het is wel leuk. Ik zal het eens meenemen naar de RN Spelletjesdag, kijken hoe het bevalt en hoe het met andere spelers is die meer into games zijn. :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #178 Gepost op: 23-05-2016, 10:45:40 »
Leuke spelletjes zo te zien. Wanneer is de volgende spelletjesbeurs ook alweer? Ergens in September toch?

Vooral dat Dictatorspel lijkt mij leuk om te spelen ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tabletop - Gezelschapsspellen
« Reactie #179 Gepost op: 23-05-2016, 11:14:42 »
Dat laatste spel lijkt mij erg leuk. Ik ben gek op samenwerkspellen.